EVO 8.5 RS MR gekocht (opgesplitst)
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
Man, man, man, wat sleurt dat ding!
Met z'n vieren in de auto heuvelop in een te hoge versnelling, en het maakt niet uit. Hij ramt gewoon omhoog.
De beleving is geweldig. Het brullen van de motor, het gieren van de diffs, de harde vering en de ogenschijnlijk eindeloze hoeveelheid grip.
Nogmaals bedankt Mark!
Met z'n vieren in de auto heuvelop in een te hoge versnelling, en het maakt niet uit. Hij ramt gewoon omhoog.
De beleving is geweldig. Het brullen van de motor, het gieren van de diffs, de harde vering en de ogenschijnlijk eindeloze hoeveelheid grip.
Nogmaals bedankt Mark!

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Nou goed dan. Hier eentje. Stilstaand en vies 
http://img.villagephotos.com/p/2004-1/613352/evo.jpg
Mark.

http://img.villagephotos.com/p/2004-1/613352/evo.jpg
Mark.
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
[IMG:2048:1536]http://i91.photobucket.com/albums/k307/ ... C01587.jpg[/img]
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
En mn Cobra stoeltje zit erin.
Heeft wat werk/zweten gekost maar nu zit er een lekker brede Cobra kuipstoel in op rails zodat ook anderen nog met de auto kunnen rijden.
Nadeel is enkel dat de stoel tov de standaardstoel niet gezakt is en alhoewel het Cobra stoeltje zeer licht is het geheel (frame, geleiders, subframe+zijbevestigingsdelen) toch best wat is gaan wegen.
Grappig hoor. Je zit veel beter en duikt automatisch met meer snelheid de bochten in...
Mark.
Heeft wat werk/zweten gekost maar nu zit er een lekker brede Cobra kuipstoel in op rails zodat ook anderen nog met de auto kunnen rijden.
Nadeel is enkel dat de stoel tov de standaardstoel niet gezakt is en alhoewel het Cobra stoeltje zeer licht is het geheel (frame, geleiders, subframe+zijbevestigingsdelen) toch best wat is gaan wegen.
Grappig hoor. Je zit veel beter en duikt automatisch met meer snelheid de bochten in...
Mark.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
En vandaag bij Mark Verhoeven / EMS langsgeweest.
Alhoewel de auto is ge-ecu-tek-ed en dus is voorzien van een ecutek licensie kan Mark V. niet in de mapping kijken aangezien deze door een andere tuner (Racetech) is gebouwd.
Wel kan Mark V. de mapping wissen, z'n eigen mapping laden en aanpassen aan de auto.
Maar goed, dat was niet nodig want volgens Mark liep de auto keurig. 1.6bar turbodruk in het middengebied teruglopend naar 1.4bar bij 7000 rpm. Nette afr waardes. In het middengebied tegen de grens van arm aan (Mark mapped 'em iets rijker) en bovenin rijk genoeg om de motor niet op te blazen. Verder geen detonatie en terugregeling van de ontsteking maar wel bij vollast tegen de detonatie grens aan.
Mark V. z'n schatting -> 350pk
Kortom helemaal goed !
Mark.
(PS1: Mark heeft speciaal voor mij een extra te selecteren map geladen met 3bar max turbodruk. Geen probleem zolang ie nog in de garantie zit bij Edwin
(PS2: Op de weg naar EMS/Nieuw Bergen toe nog even 100-200 acceleratie (op teller) gemeten, in vijf zonder te schakelen en zonder rolling start. Gewoon bij 100 op het gas, stopwatch laten lopen en bij 200 stilzetten. Doet dat ding gewoon in 11seconden. BMW M3 EAT YOUR HEART OUT
Alhoewel de auto is ge-ecu-tek-ed en dus is voorzien van een ecutek licensie kan Mark V. niet in de mapping kijken aangezien deze door een andere tuner (Racetech) is gebouwd.
Wel kan Mark V. de mapping wissen, z'n eigen mapping laden en aanpassen aan de auto.
Maar goed, dat was niet nodig want volgens Mark liep de auto keurig. 1.6bar turbodruk in het middengebied teruglopend naar 1.4bar bij 7000 rpm. Nette afr waardes. In het middengebied tegen de grens van arm aan (Mark mapped 'em iets rijker) en bovenin rijk genoeg om de motor niet op te blazen. Verder geen detonatie en terugregeling van de ontsteking maar wel bij vollast tegen de detonatie grens aan.
Mark V. z'n schatting -> 350pk
Kortom helemaal goed !
Mark.
(PS1: Mark heeft speciaal voor mij een extra te selecteren map geladen met 3bar max turbodruk. Geen probleem zolang ie nog in de garantie zit bij Edwin

(PS2: Op de weg naar EMS/Nieuw Bergen toe nog even 100-200 acceleratie (op teller) gemeten, in vijf zonder te schakelen en zonder rolling start. Gewoon bij 100 op het gas, stopwatch laten lopen en bij 200 stilzetten. Doet dat ding gewoon in 11seconden. BMW M3 EAT YOUR HEART OUT

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 3 gasten