WEK 3 januari 2010

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Luco » 03 jan 2010, 20:07

Filmpje doet het niet Metchu

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Tom V » 03 jan 2010, 20:08

luco hornsveld schreef:Filmpje doet het niet Metchu
Als je op het linkje onder de vid klikt wel.

Luco

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Luco » 03 jan 2010, 20:10

Nee doet die ook niet, vreemd.

an error occured, please try again later :hammer:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Metchu » 03 jan 2010, 20:12

hij word nog verwerkt door youtube, maar als je naar youtube zelf gaat via de link is ie zeker wel te zien!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Hielke » 03 jan 2010, 20:15

Ook in youtube doet ie het bij mij niet.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door RJay » 03 jan 2010, 20:19

Hier wel, je moet even op "hq" klikken, dan laad ie normaal ;)

Maar dat ding zag er idd niet zo heel best uit, hopen dat het nog te fiksen is.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door PD power » 03 jan 2010, 20:22

Hielke schreef:Het is prima dat je de cursuslijnen rijdt als de situatie je dat toestaat.

Maar in dit geval met het achteropkomende verkeer in een endurance race niet handig. Het was ook niet handig dat de Corvette rijder niet tijdig rekening met de mogelijke (en uiteindelijk feitelijke) inschattingsfout van de Minirijder hield.

.
Zo strakkies de herhaling nog even gezien, maar die mini rijdt gewoon netjes en laat ruimte voldoende over voor die Corvette komt gewoon te vroeg naar binnen, tuurlijk moet je met elkaar rekening houden in zo'n race, maar dat geld ook voor de snelle rijders, vind het in dit geval wat "te kort" door bocht :mrgreen: om de mini de schuld te geven.

Luco

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Luco » 03 jan 2010, 20:36

henno boenink schreef:
Hielke schreef:Het is prima dat je de cursuslijnen rijdt als de situatie je dat toestaat.

Maar in dit geval met het achteropkomende verkeer in een endurance race niet handig. Het was ook niet handig dat de Corvette rijder niet tijdig rekening met de mogelijke (en uiteindelijk feitelijke) inschattingsfout van de Minirijder hield.

.
Zo strakkies de herhaling nog even gezien, maar die mini rijdt gewoon netjes en laat ruimte voldoende over voor die Corvette komt gewoon te vroeg naar binnen, tuurlijk moet je met elkaar rekening houden in zo'n race, maar dat geld ook voor de snelle rijders, vind het in dit geval wat "te kort" door bocht :mrgreen: om de mini de schuld te geven.

Ja Henno, maar Hielke is de superrijder die alles beter weet en daarom ook weer elke keer gevraagd wordt voor races :bag: :bag: :bag:
Bij hem is het altijd de fout van een DSC rijder, hij weet nog steeds de regels niet.
De snellere rijder moet om de langzame rijder heen, en de mini rijdt gewoon de racelijn.
Maar ja Friese racelijnen zijn anders :please:

Gebruikersavatar
Race For Fun
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 feb 2008, 11:15
Locatie: Aalsmeer

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Race For Fun » 03 jan 2010, 20:36

Metchu schreef:Veelzeggende reactie van Harry na de klapper (die was hard!) (moet er wel even bij zeggen dat ie tegen de intercom praat)
daar zit ik dan met mijn goede gedrag.......

ik zit idd tegen de pitcrew te praten, ik ben meestal niet zo spraakzaam in de wagen.........

de klap was idd stevig, dacht dat ik de wagen volledig had afgeschreven, gelukkig kan een 968 wel tegen een stootje en lijkt het nu mee te vallen... met name veel plastic kapot
Laatst gewijzigd door Race For Fun op 03 jan 2010, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Luco » 03 jan 2010, 20:38

Ruben schreef:Reactie laat niks aan duidelijkheid over, maar total loss is hopelijk niet aan de orde.

Toen die op de aanhanger stond leek het mee te vallen onderhuids, laten we het iig hopen voor Ben en Harry.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Bert ///M3 » 03 jan 2010, 20:44

Hopelijk heb je er zelf niet te veel last van de komende dagen Harry.


Wbt het Corvette vs Mini verhaal. Ik ben nog steeds geneigd om te zeggen dat die Mini beter op had moeten letten. Die Corvette zit al op zijn bumper. Vervolgens laat die ruimte om die Corvette te laten passeren, en die Corvette gebruikt die ook. En dan stuurt diegene in de Mini alsnog naar rechts terwijl die Corvette er zit. Je kan zeggen dat die Corvette er te dicht op zit idd maar waarom stuurt die Mini dan alsnog naar rechts. De Corvette zat er al overduidelijk naast voordat de Mini naar buiten stuurde.

Het kan ook een algeheel misverstand zijn, Mini die zijn apex niet haalt en de Corvette man denkt dat hij de ruimte krijgt maar word ondertussen over het hoofd gezien. Met het snelheidsverschil tussen zo'n Corvette en een Mini is het niet geheel ondenkbaar.

Luco

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Luco » 03 jan 2010, 20:54

Bert, naar mijn mening gaat de mini altijd netjes opzij voor snellere deelnemers.
De Corvette en de Mini kennen elkaar en heb ze er verder ook niet over gehoord, zuur is het natuurlijk wel als je op kop ligt.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Metchu » 03 jan 2010, 22:00




de crash volledig, inclusief de beelden die door cpz zijn gemaakt...

Pech... meer is er niets aan toe te voegen. Wel heel aandoenlijk hoe Harry op het laatst in de auto nog zegt: "sorry Ben"....

ik heb een traantje weggepinkt :cry:

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door HSR » 03 jan 2010, 22:01

Zeer jammer van de crash ! Helaas hoort dit erbij en leuk zal het nooit worden.


Overigens hebben Coen en ik ons bijzonder geërgerd aan de slechte verslaggeving van de race. Kennelijk was Bleekemolen hoofdsponsor want 9 van de 10 keer zag je de Porsche midden in beeld en werd nagenoeg alleen maar diens inhaal acties en andere capriolen verslagen. Erg jammer daar er veel meer op het veld gebeurde om nog maar te zwijgen over de matige kennis van de verslaggevers /Rant

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Ben_968CS » 03 jan 2010, 22:37

Tja, lullig, kan gebeuren. Ben blij dat Harry niets heeft. De 968 komt er wel weer bovenop. Wat ons betreft waren de weersomstandigheden wat te extreem. Op een gladde baan voelt de 968 zich niet goed thuis, dat bleek de vorige race en dat bleek nu.

Zag ik op het filmpje (mooi in elkaar geschroefd M.!) goed dat de auto uitbrak nadat er flink in de toeren was doorgetrokken, was geschakeld van 3 naar 4 en de koppeling op was gekomen? Het zou kunnen dat door de kracht van de opkomende koppeling de auto uitbrak en er vandoor ging.

Is er ook zoiets als een Zomer Endurance Serie?

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 936
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Peter-Paul » 03 jan 2010, 22:43

Net thuis, erg gezellig en een mooie race. Een hele tijd in de Audi-S staan kijken, geweldige acties gezien. Heb vooral van de Knaf Citroen C2 genoten. Wat een sound, snelheid, en leuke capriolen haalde zij uit!!. In de eerste ronden van de race reden zij in de top-8(als ik me niet vergis). Heel kort Laurens, Luco, Cor & Andre gezien.

Voor herhaling vatbaar!!

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Laurens » 03 jan 2010, 22:50

Zo ook weer thuis.

Kwalificatie ging goed, baan was op een paar plekken bijna droog en andere plekken weer heel glad uiteindelijk 2:07 gereden wat resulteerde in een 14e plek overall en 2e in onze klasse.

Race was heel moeilijk achteraf misschien verkeerde banden keuze gemaakt ik verwachtte dat de baan vrij snel zou opdrogen en dus op Semi's vertrokken. Was gladder dan verwacht en meer dan een 2:15 zat er niet echt in. Daar 2 sessies mee gereden ging wel steeds beter maar niet overtuigend en we zakten steeds verder naar beneden.
Vervolgens om 5 uur overgestapt op regenbanden de baan werd weer gladder en vooral kouder, dat bleek toch beter te zijn. Teamgenoot vond de auto stuk beter aan voelen maar kwam in het donker niet verder dan een 2:22 wat in vergelijking met anderen nog niet eens heel slecht was. Vervolgens mocht ik om 18:25 het laatste uur rijden. Dus was toen echt donker. Kon al snel een 2:08 rijden waarna ik constant 2:07 / 2:08 reed zelf 1x 2:06, daarmee was ik net zo snel als de top 8 algemeen alleen was de achterstand toen zo groot dat er niet veel meer in zat dan uiteindelijk een 8e plaats in de klasse en 24e algemeen. Maar zonder schade de auto aan de finish brengen was met deze omstandigheden al heel wat en in het donker racen is gewoon echt gaaf :D

Gebruikersavatar
Peter-Paul
Berichten: 936
Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
Locatie: Rosmalen

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Peter-Paul » 03 jan 2010, 22:54

Laurens schreef:Kon al snel een 2:08 rijden waarna ik constant 2:07 / 2:08 reed zelf 1x 2:06, daarmee was ik net zo snel als de top 8 algemeen alleen was de achterstand toen zo groot dat er niet veel meer in zat dan uiteindelijk een 8e plaats in de klasse en 24e algemeen.
Dat is bijna net zo snel als Frits Hessing in de Dnrt V8 :shock:

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Laurens » 03 jan 2010, 22:55

Ik was zelfs even sneller want heb Frits na paar rondjes bumperkleven door de bochten ingehaald en niet meer terug gezien :df:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Metchu » 03 jan 2010, 22:57

Laurens FTW! wanneer starten we een fanclub? :clap:

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door RJay » 03 jan 2010, 22:59

Ben_968CS schreef:Tja, lullig, kan gebeuren. Ben blij dat Harry niets heeft. De 968 komt er wel weer bovenop. Wat ons betreft waren de weersomstandigheden wat te extreem. Op een gladde baan voelt de 968 zich niet goed thuis, dat bleek de vorige race en dat bleek nu.

Zag ik op het filmpje (mooi in elkaar geschroefd M.!) goed dat de auto uitbrak nadat er flink in de toeren was doorgetrokken, was geschakeld van 3 naar 4 en de koppeling op was gekomen? Het zou kunnen dat door de kracht van de opkomende koppeling de auto uitbrak en er vandoor ging.

Is er ook zoiets als een Zomer Endurance Serie?
Je kan de B dagen mee gaan rijden, alleen g aat dat format (2x sprint, 1x 60++ min) ook op de schop heb ik horen zeggen.
Erg jammer man.

Laurens congratz jongen :thumbup: Goed gedaan hoor.

Gebruikersavatar
Race For Fun
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 feb 2008, 11:15
Locatie: Aalsmeer

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Race For Fun » 03 jan 2010, 23:04

Ben_968CS schreef:Zag ik op het filmpje (mooi in elkaar geschroefd M.!) goed dat de auto uitbrak nadat er flink in de toeren was doorgetrokken, was geschakeld van 3 naar 4 en de koppeling op was gekomen? Het zou kunnen dat door de kracht van de opkomende koppeling de auto uitbrak en er vandoor ging.
spinnende wielen in 4, op het verkeerde moment geschakeld, bovenop de heuvel

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Laurens » 03 jan 2010, 23:12

Erg jammer van de Porsche, maar schrale troost jullie waren niet de enige Coronel schreef hem in de opwarmronde al even af :shithappens:

Gebruikersavatar
Race For Fun
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 feb 2008, 11:15
Locatie: Aalsmeer

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Race For Fun » 03 jan 2010, 23:38

ik baal het meest van de verkeerde bandenkeuze..... ook wij hadden op intermediates gegokt, daar perste ik een 2:14 uit voordat ik de vangrail in ging terwijl ik met de dunlop regenbanden in de kwalificatie daar al op zat, daarmee was er duidelijk grip en moest kijken hoever ik kon gaan, bij de semi's was het blij dat ik glij en ging ik duidelijk te ver

Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: WEK 3 januari 2010

Bericht door Laurens » 03 jan 2010, 23:50

Precies hetzelfde in de kwalificatie 2:07 met regenbanden in de race rond de 2:15 met veel glijden baan droogde ook nooit meer op...
Was eigenlijk bang dat regenbanden te hard zouden slijten maar die bleven gewoon heel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten