Smiley - Opel Speedster Supercharged p2 en p4.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Hallo
Omdat ik er een 2.0 ter vervanging van mijn 2.2 ingelepeld heb, heb ik iets minder piek mogelijkheden. (de 2.2 mannen kunnen er tot 400 uitlepelen)
Ik begin met een 80mm pully die iets van 330 zou moeten doen.
Dan met waterinjectie aan de gang om de temp onder controle te krijgen, en dan evt de 75mm pully die iets van 350pk zou moeten doen.
Dat is netjes genoeg op een auto van 845 kilo.
Dit jaar ga ik ook naar driver training kijken, want ik haal zeker niet het onderste uit de kan met deze auto.
Streven is een 2 min rond op CPZ. (zit nu nog op 2.07 als beste tijd)
Ik begin met een 80mm pully die iets van 330 zou moeten doen.
Dan met waterinjectie aan de gang om de temp onder controle te krijgen, en dan evt de 75mm pully die iets van 350pk zou moeten doen.
Dat is netjes genoeg op een auto van 845 kilo.
Dit jaar ga ik ook naar driver training kijken, want ik haal zeker niet het onderste uit de kan met deze auto.
Streven is een 2 min rond op CPZ. (zit nu nog op 2.07 als beste tijd)
Laatst gewijzigd door smiley op 08 mar 2016, 17:04, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinefrank de jonge
Lekker hoor ☺
- MartijnGizmo
Minder dan 3kg per pk.... man man man man man! 

- smiley
Afgelopen jaar ook nieuwe schokbrekers geplaats, en de camber een stuk agressiever gezet.
Dat scheelde gelijk een seconde of 3/4 op mijn rondetijden.
Hier een 2.04'tje. Nog 4 seconden eraf te werken komend jaar
Dat scheelde gelijk een seconde of 3/4 op mijn rondetijden.
Hier een 2.04'tje. Nog 4 seconden eraf te werken komend jaar

-
Onlinefrank de jonge
Die speedster heeft behoorlijk lange versnellingen ofniet?
- MartijnGizmo
Netjes gereden hoor! 

- smiley
Inderdaad. Daar zijn conversies voor als je dat wilt.frank de jonge schreef:Die speedster heeft behoorlijk lange versnellingen ofniet?
Hier de bakverhoudingen: https://en.wikipedia.org/wiki/Getrag_F23_transmission" onclick="window.open(this.href);return false;
- smiley
Moet nog een hoop doen in de mapping, maar een eerste testrun ziet er niet slecht uit.
Rood is de oude eaton M62 supercharger (1 liter), en de zwarte lijn de harrop (1.3 liter)
.
Rood is de oude eaton M62 supercharger (1 liter), en de zwarte lijn de harrop (1.3 liter)
-
Onlinefrank de jonge
Loopt aardig vloeiender zeg.
- Bert ///M3
Kan het plaatje niet zien op werk 
Maar dat rondje van 2.04 ziet er wel goed uit. Valt alleen op dat je volgens mij op de meeste plaatsen in de verste verte niet in de buurt van de limiet rijd. Kan je oa aan het stuurgedrag zien. Jij corrigeert bijna niet met het stuur midcorner, ook niet in langzame bochten. Dat kan of betekenen dat een auto overstuurd is opgezet of dat je niet richting de limiet komt (RWD platform is haast altijd iets ondersturend op de limiet, je krijgt dan een soort zagend stuurgedrag) je zou nog wat met veren en stabi's kunnen proberen om er wat meer vertrouwen in te krijgen.
Na slotenmakers en bosuit heb je er ook weinig gas op. Maar ik denk dat je er daar met een speedster een hele hand vol aan hebt met meer als 330 PK en 845 KG. Downforce is daar belangrijk met auto met een hoge PK/kg verhouding. Maar als je een straatauto hebt en niet met spoilers en splitters klooien wil kan je er daar niet veel aan doen denk ik.
Maar die 4 sec zijn wel te vinden door een beetje meer vertrouwde setup te maken. Zachter soort semi slicks zou ook nog wat kunnen doen.

Maar dat rondje van 2.04 ziet er wel goed uit. Valt alleen op dat je volgens mij op de meeste plaatsen in de verste verte niet in de buurt van de limiet rijd. Kan je oa aan het stuurgedrag zien. Jij corrigeert bijna niet met het stuur midcorner, ook niet in langzame bochten. Dat kan of betekenen dat een auto overstuurd is opgezet of dat je niet richting de limiet komt (RWD platform is haast altijd iets ondersturend op de limiet, je krijgt dan een soort zagend stuurgedrag) je zou nog wat met veren en stabi's kunnen proberen om er wat meer vertrouwen in te krijgen.
Na slotenmakers en bosuit heb je er ook weinig gas op. Maar ik denk dat je er daar met een speedster een hele hand vol aan hebt met meer als 330 PK en 845 KG. Downforce is daar belangrijk met auto met een hoge PK/kg verhouding. Maar als je een straatauto hebt en niet met spoilers en splitters klooien wil kan je er daar niet veel aan doen denk ik.
Maar die 4 sec zijn wel te vinden door een beetje meer vertrouwde setup te maken. Zachter soort semi slicks zou ook nog wat kunnen doen.
- smiley
Dat is correct, en zit grotendeels tussen mijn oren. Die auto kan meer.Bert ///M3 schreef:Maar dat rondje van 2.04 ziet er wel goed uit. Valt alleen op dat je volgens mij op de meeste plaatsen in de verste verte niet in de buurt van de limiet rijd. Kan je oa aan het stuurgedrag zien. Jij corrigeert bijna niet met het stuur midcorner, ook niet in langzame bochten.
Daar moet ik aan werken.
De snelst gemeten speedster zonder splitter en vleugel doet een 1.58.5 op CPZ.
Met dikke splitter en vleugel is dat een 1.53 (timeattack machine 2013)
- Roy RS
Re: Smiley - Opel Speedster Supercharged p2 en p4.
ziet er goed uit hoor, mooie grafiek!
- smiley
Ga je nog een keer naar Spa Roy, want nu zou ik je weer bij moeten kunnen houden. 

-
Ach, zolang je er plezier van hebt is de limiet helemaal niet belangrijk. Geniet op je eigen niveau en houdt het allemaal lekker heel. Zelfs zonder schade is de hobby duur zat. 

- smiley
Het is een straatauto die me weer thuis moet brengen, dus ik ga zeker niet op de limiet rijden.
Maar iets beter dan nu moet kunnen.
Maar iets beter dan nu moet kunnen.
-
Zolang je maar lol hebt en alles heel houd 

- Roy RS
Dan ga ik niet meersmiley schreef:Ga je nog een keer naar Spa Roy, want nu zou ik je weer bij moeten kunnen houden.

- HJ2
Rete-gaaf dit, kerel!