GT86, sneeuwritje door de Ardennen
-
Onlinemrbbs
Re: GT-R gone, GT86/BRZ comes!
Wellicht laat ik het plan GT86/BRZ varen wegens het niet beschikbaar zijn van een uit-fabriek krachtige Toyobaru (+-280pk). Ik heb eigenlijk wel schrik om met een niet conforme auto op de baan te komen (in het geval dat ik een after market turbo/compressor kit had willen steken).
Heb een vriend die zijn 1M van de hand doet en misschien kan ik daar wel iets mee. Eerst even bespreken met de boekhouder of dit alles haalbaar is.
Heb een vriend die zijn 1M van de hand doet en misschien kan ik daar wel iets mee. Eerst even bespreken met de boekhouder of dit alles haalbaar is.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Jammer dat de regels in België zo lastig zijn. Bij een ongeval zal het dan verzekeringstechnisch wel eens lastig kunnen worden.
Mocht het allemaal lukken dan is een 1M natuurlijk een waardig alternatief en wie weet is ToyoBaru met een jaar (of 2) alsnog wel een optie als er wat beters af fabriek te krijgen is
Mocht het allemaal lukken dan is een 1M natuurlijk een waardig alternatief en wie weet is ToyoBaru met een jaar (of 2) alsnog wel een optie als er wat beters af fabriek te krijgen is

-
Re: GT-R gone, GT86/BRZ comes! (of toch 1M?)
Niet alleen bij een ongeval maar ook het ombouwen voor de keuring elk jaar, word je een keer moe van.
Ik ben zelf van BE dus ik kan beamen dat het echt rottig is dat er zoveel is verboden.
Ik ben zelf van BE dus ik kan beamen dat het echt rottig is dat er zoveel is verboden.
- GTRene
weinig van de EU te merken nog...
magoed jullie hebben weer dat hoge belasting voordeel (BPM) op nieuw en invoer
magoed jullie hebben weer dat hoge belasting voordeel (BPM) op nieuw en invoer

-
Onlinemrbbs
Gaat toch GT86 of BRZ worden.
Volgende week test ik een dag de GT86, de week daarop een halve dag de BRZ.
Dan maar beslissen wat het gaat worden.
Ondertussen ook al geïnformeerd voor een kortere eindoverbrenging en OS Giken 1.5 way LSD
Volgende week test ik een dag de GT86, de week daarop een halve dag de BRZ.
Dan maar beslissen wat het gaat worden.
Ondertussen ook al geïnformeerd voor een kortere eindoverbrenging en OS Giken 1.5 way LSD
-
Zeer leuke fun auto. Daar doe je absoluut geen verkeerde koop.
Korter diff is misschien inderdaad wel lekker.
Korter diff is misschien inderdaad wel lekker.
-
Onlinemrbbs
Wel ondertussen heb ik een mooie test achter de rug met de GT86. Een dikke 200kms extra op de teller gezet en dat in wel zeer slechte omstandigheden. Veel water op de baan, met plassen en dus kans op aquaplanning. Een uitdaging te meer. Wel jammer dat ik geen moment op droog heb kunnen testen want ik had de omstandigheden tot min of meer mee of wat plezier te kunnen hebben.
Uiteindelijk heb ik wel een goed beeld kunnen vormen van de Toyota en ga ik waarschijnlijk ook over tot aankoop.
Even een kleine résumé en plus:
- remmen vond ik net voldoende en na een tijdje goed doorrijden vond ik ze beginnen faden. Kan ook zijn dat ik gewoon nog teveel rem dan nodig. Ook het linker voetje werd vandaag redelijk wat gebruikt dus dat doet de temperatuur natuurlijk ook stijgen.
- sturen vind ik best wel goed. Het is niet de feedback die je krijgt in een Lancer EVO maar dat mag je ook niet verwachten van een elektrisch stuur. Vooral rond het center had ik een ietwat “mistig” gevoel.
- motor is heeft onderin dus héél weinig en komt soms echt moeilijk op gang, maar boven de 5000rpm vind ik hem best goed.
- versnellingsbak vind ik één van de beste dingen aan de auto, vrij precies maar geeft vooral ook veel vertrouwen. Volgens mij een bak die best wel iets kan hebben (dubbel ontkoppelen naar zijn 1 was echt trefzeker)
- banden vielen mij vooral tegen in de remzones waar de banden het toch moesten afleggen. De ABS gaat te vroeg in waardoor je vele meters verliest. Laterale grip is niet veel beter maar dat maakt natuurlijk wel wat het plezier. Ik miste ook grip op de voortrein maar dat was wellicht een groot stuk te wijten aan de staat van de banden die toch al meer dan 40% van hun profiel hadden verloren. Komt daarbij nog eens de natte omstandigheden op eco-oriented bandjes..
- Torsen LSD is niet van de rapste én daar had ik toch wat last van. Daarom ook dat er straks een 1.5 way LSD in komt.
totale rij-ervaring is positief op nat. Ik hoop dat de auto mij niet teleursteld wanneer er meer grip aanwezig zal zijn. Al denk ik dat het zelfde concept blijft gelden: om plezier te hebben moet je hard gaan in deze auto.
Uiteindelijk heb ik wel een goed beeld kunnen vormen van de Toyota en ga ik waarschijnlijk ook over tot aankoop.
Even een kleine résumé en plus:
- remmen vond ik net voldoende en na een tijdje goed doorrijden vond ik ze beginnen faden. Kan ook zijn dat ik gewoon nog teveel rem dan nodig. Ook het linker voetje werd vandaag redelijk wat gebruikt dus dat doet de temperatuur natuurlijk ook stijgen.
- sturen vind ik best wel goed. Het is niet de feedback die je krijgt in een Lancer EVO maar dat mag je ook niet verwachten van een elektrisch stuur. Vooral rond het center had ik een ietwat “mistig” gevoel.
- motor is heeft onderin dus héél weinig en komt soms echt moeilijk op gang, maar boven de 5000rpm vind ik hem best goed.
- versnellingsbak vind ik één van de beste dingen aan de auto, vrij precies maar geeft vooral ook veel vertrouwen. Volgens mij een bak die best wel iets kan hebben (dubbel ontkoppelen naar zijn 1 was echt trefzeker)
- banden vielen mij vooral tegen in de remzones waar de banden het toch moesten afleggen. De ABS gaat te vroeg in waardoor je vele meters verliest. Laterale grip is niet veel beter maar dat maakt natuurlijk wel wat het plezier. Ik miste ook grip op de voortrein maar dat was wellicht een groot stuk te wijten aan de staat van de banden die toch al meer dan 40% van hun profiel hadden verloren. Komt daarbij nog eens de natte omstandigheden op eco-oriented bandjes..
- Torsen LSD is niet van de rapste én daar had ik toch wat last van. Daarom ook dat er straks een 1.5 way LSD in komt.
totale rij-ervaring is positief op nat. Ik hoop dat de auto mij niet teleursteld wanneer er meer grip aanwezig zal zijn. Al denk ik dat het zelfde concept blijft gelden: om plezier te hebben moet je hard gaan in deze auto.
- Hielke
Re: GT-R gone, GT86 will come next month :-)
Testauto zal ook wel aardig (mis)bruikt zijn. Remmen en grip hebben daar snel onder te lijden.
Gezien de titel neem ik aan dat ie besteld is?
Gezien de titel neem ik aan dat ie besteld is?
- martll
Vandaag nog bij de Toyota dealer naar binnen gekeken en het heeft toch wel wat zo'n GT86.
Je post klinkt toch alsof het het net niet is, maar je hebt hem toch gekocht?
Je post klinkt toch alsof het het net niet is, maar je hebt hem toch gekocht?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik lees geen dingen die naderhand niet eenvoudig zijn op te lossen
Maar onder zo'n sportautotje zitten dus werkelijk gewoon ECO-bandjes?
Nu weet ik dat het je niet zozeer om het vermogen te doen is. Maar vond je de 200pk toereikend genoeg?

Maar onder zo'n sportautotje zitten dus werkelijk gewoon ECO-bandjes?

Nu weet ik dat het je niet zozeer om het vermogen te doen is. Maar vond je de 200pk toereikend genoeg?
- tuurgtt
- Auto: M140i
Michelin Primacy. Niet echt eco maar ook zeker geen UHP band.Richardt. schreef: Maar onder zo'n sportautotje zitten dus werkelijk gewoon ECO-bandjes?
Waarschijnlijk hebben de engineers daarvoor gekozen omdat de auto niet de power (torque) heeft om op droog met veel grip biedende banden tractie te verbreken en te oversturen.
In de Supertest van sportAuto deze maand staat de GT86 dan ook op Potenza RE-050's en dit levert op een rondje Hockenheim maar liefst 2,1 seconden op t.o.v. de OEM banden. Da's wel heel veul.
En zo gaat een rondje daar ipv een leisurely 1:21,5 ineens in een - voor de pk klasse- zeer vlotte 1:19,4.
Norschleife btw in 8:45. Ook op de Bridgestone banden dus.
Leuk, maar mijn ouwe Impreza Turbo deed dat in de Supertest 13 (!) jaar geleden in 8:37.
Op Potenza RE-720. Prima band, maar geen UHP.
-
Onlinemrbbs
Deal is vandaag inderdaad getekend.
Toch overtuigd genoeg om de beslissing te nemen.
Ondertussen maar even iemand in Europa zoeken die mij een kortere eind overbrenging en LSD kan leveren.
Beste komt nog.. levertijd: 2 weken
Toch overtuigd genoeg om de beslissing te nemen.
Ondertussen maar even iemand in Europa zoeken die mij een kortere eind overbrenging en LSD kan leveren.
Beste komt nog.. levertijd: 2 weken

- GTRene
gefeliciteerd, dus we krijgen al snel foto's en upgrades etc 

-
Onlinemrbbs
Ik hoop het wel ja. Nu nog een plaats vinden die mijn eerste mods kunnen leveren. Iemand suggesties?
- kortere eindoverbrenging 4.8
- kaaz, oz giken of cusco 1.5 way LSD
- kortere eindoverbrenging 4.8
- kaaz, oz giken of cusco 1.5 way LSD
-
Onlinemrbbs
Ik vind maar niemand die mij een 4.8 final drive kan leveren. iemand weet van kanalen die mij kunnen verder helpen?
-
Onlinemrbbs
Re: GT86 is here!
Grappig toch.. 10 dagen terug bestelbon getekend voor GT86, vandaag in de garage afgeleverd.
Moet een enorm succes zijn die auto
Normaal gezien vrijdag gaan oppikken en dadelijk een wax-it.be behandeling geven. Heb alvast aan de garage gezegd dat er het liefst vanaf blijven.
Moet een enorm succes zijn die auto

Normaal gezien vrijdag gaan oppikken en dadelijk een wax-it.be behandeling geven. Heb alvast aan de garage gezegd dat er het liefst vanaf blijven.
- Downforce Hans
Wanneer iets snel leverbaar is komt dat omdat niemand het wil hebben........ 

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Gefeliciteerd met je aankoop! 

- JoostSchouten
Dat is vlot gegaan ja! Veel plezier ermee, benieuwd wat het gaat worden na de nodige upgrades.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Gefeliciteerd, super auto lijkt me. 
Ik moet een jaar wachten op m'n nieuwe auto, jij in een paar dagen. Ben jaloers.

Ik moet een jaar wachten op m'n nieuwe auto, jij in een paar dagen. Ben jaloers.

- Roy RS
wauw, das snel inderdaad, die wil echt niemand...
Gisteren heb ik het stukje van Top Gear gekeken, daar kwam hij wel heel erg goed uit! Lijkt me echt een leuk ding! Maar even een nitwit vraag, waarom een LSD, het ding gaat toch standaard goed dwars, zit er dan niet al een leuk differntieel in wat de truc goed doet? Waarom wil je dat anders hebben?
Heb je al fotooooooooo's?!?!?!?

Gisteren heb ik het stukje van Top Gear gekeken, daar kwam hij wel heel erg goed uit! Lijkt me echt een leuk ding! Maar even een nitwit vraag, waarom een LSD, het ding gaat toch standaard goed dwars, zit er dan niet al een leuk differntieel in wat de truc goed doet? Waarom wil je dat anders hebben?
Heb je al fotooooooooo's?!?!?!?
- Riceaux
-1. Filmpjes willen we zien!Heb je al fotooooooooo's?!?!?!?
- frank de jonge
En van het glijen uiteraard!
-
Onlinemrbbs
Standaard Torsen differentieel spert namelijk niet tijdens het deaccelereren, Dat doet een 1.5 way LSD wel. 2 way LSD is wellicht een beetje teveel van het goede voor op de openbare weg vandaar mijn keuze.
RS diff is spert ook sneller en progressiever dan het standaard torsen diff.
Foto's komen er tegen het eind van de week wel aan..
RS diff is spert ook sneller en progressiever dan het standaard torsen diff.
Foto's komen er tegen het eind van de week wel aan..
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Had het even gemist. Van harte met je keuze! Dat je er oog op had wisten we natuurlijk al lang, maar leuk dat je hem ook daadwerkelijk gekocht heb. Ben benieuwd naar alle mods die je gaat doorvoeren. Kom nog eens langs hier, de koffie staat klaar