[CLIMATEGATE] Gehackte e-mails kraken de global-warming scam

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
GTRene

Re: [CLIMATEGATE] Gehackte e-mails kraken de global-warming scam

Bericht door GTRene » 17 dec 2009, 19:33

:shocking: belachelijkgedrag...wij gewone burger volgen het eventueel ook via pc of tv waarom hun niet? domme actie dat geld had beter besteed kunnen worden aan goede acties...maja tis haar geld niet maar ons geld. :hammer:

hoezo verspilling...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 dec 2009, 19:40

do 17 dec 2009, 17:03
Russische inmenging in 'climategate'

MOSKOU - Het inmiddels 'climategate' genoemde schandaal rondom het manipuleren van informatie over klimaatverandering duurt voort. Een Russische denktank beschuldigt Britse klimaatwetenschappers ervan de informatie van Russische weerstations grotendeels links te laten liggen, omdat die niet in de alarmerende theorie over opwarming van de aarde zou passen.

Russische media meldden donderdag, dat volgens het Russische Institute for Economic Analysis (IEA) het Britse onderzoekscentrum HadCRUT informatie van driekwart van de weerstations in Rusland negeert, terwijl het land 12,5 procent van het landoppervlak in de wereld beslaat. Zou de bewuste informatie wel gebruikt worden, dan zou de opwarming van de aarde een stuk lager uitvallen, aldus de denktank van klimaatscepticus Andrej Illarjonov.
Uit onlangs gehackte informatie van de gerenommeerde afdeling klimaatverandering (CRU) van de Britse universiteit van East Anglia zou blijken dat gerenommeerde klimaatwetenschappers, die onder meer de VN adviseren, erop gebrand zijn de wereld te alarmeren over de opwarming van de aarde en dat ze informatie die deze theorie tegenspreekt, censureren. Er is een onderzoek ingesteld.
'Climategate' heeft vooralsnog één slachtoffer gemaakt: CRU-directeur Phil Jones heeft zijn functie hangende het onderzoek neergelegd. Jones zou onder meer in een gelekte e-mail internationale wetenschappers geadviseerd hebben een „trucje” te gebruiken om informatie over temperaturen te manipuleren, om zo temperatuursdalingen „te verbergen”. Ook heeft het Britse Met Office, dat de klimaatverandering in het Verenigd Koninkrijk onderzoekt, in een verklaring laten weten zo snel mogelijk ruwe onderzoeksdata openbaar te maken.

Bron; Telegraaf

Nou ja.........................het wordt steeds erger...............

GTRene

Bericht door GTRene » 17 dec 2009, 19:59

:hmmm: het moet niet gekker worden...echter hebben we het laatste nog lang niet gehoord.

ze vertellen soms wel een deel van de waarheid, hadden ze de hele waarheid verteld met uitleg en dat van vroeger erbij en logica inzichten e.d. dan werd het beeld al heel anders. :nerd:

ik hoop dat er koppen gaan rollen...net als die van Nout Wellink bv, ja heel ander figuur maar toch :bag: laten we dan zeggen die onruststoker semi president euhm hoe heet die ook alweer...magoed die dus...die mag ik ook niet :hammer:

Roman

Bericht door Roman » 17 dec 2009, 20:00

GTRene

Bericht door GTRene » 17 dec 2009, 20:09

yep die Gore al :wink: wat een :hammer:
funny video though :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 dec 2009, 08:58

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2009, 11:09

beetje laat, maar het komt los :hosanna: :clap:

openheid eerlijkheid daar krijg je meer respect voor ook al zijn antwoorden niet altijd even leuk, je kan er tenminste wat mee.

waar is Gore Al :hammer:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 dec 2009, 11:12

Echt los komt het pas als de nationale nieuwszenders het
nieuws sec brengen. Ik heb op de NOS nog niks gehoord.

Wie gelooft er nog dat de NOS vrij is in haar nieuwsverschaffing?

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2009, 11:36

Ravin ///M schreef:Echt los komt het pas als de nationale nieuwszenders het
nieuws sec brengen. Ik heb op de NOS nog niks gehoord.

Wie gelooft er nog dat de NOS vrij is in haar nieuwsverschaffing?
echt vrij denk ik niet...de staat kan druk uitvoeren met uitzendtijd en gelden...neem ik aan :hmmm:
ik denk dat RTL Z iets vrijer is dan de NOS

romo

Bericht door romo » 19 dec 2009, 14:53

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 19 dec 2009, 14:59

En door al het gezwets krijg je dit;

http://www.survivaball.com/promovideo.php" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2009, 15:05

whahaha lol :lol: beide :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 19 dec 2009, 15:40

130 Teletekst za 19 dec
Winterweer legt noordoosten VS lam

` De staten langs de noordoostkust van
de VS zijn lamgelegd door sneeuwval.Op
sommige plekken is vannacht een meter
sneeuw gevallen en daar komt volgens de
voorspellingen nog een halve meter bij
.

In steden als Washington,Baltimore en
Philadelphia wordt gewaarschuwd voor
sneeuwstormen en voor de zwaarste
sneeuwval in jaren.Er is een noodplan
opgesteld.Veel supermarkten kampen met
problemen met de aanvoer van voedsel.
Sneeuwschuivers krijgen de hoeveelheid
sneeuw niet weg.

Mensen die met kerstvakantie gaan,
moeten er rekening mee houden dat hun
vlucht uitvalt of uren vertraagd is.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2009, 16:02

grote problemen dus...was net al wat over op CNN
natuur is schitterend om te zien wat het kan doen, echter als het op je eigen bord komt ist wat minder :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 19 dec 2009, 20:22

Kijk eerst het filmpje, dan snap je het onderstaande plaatje.......................... :mrgreen: :roflol:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 19 dec 2009, 20:42

:mrgreen: stukje gezien op TV ouwe snoeperd :lol: :popcorn:

Hans

Bericht door Hans » 20 dec 2009, 11:17

Hopelijk komt er nog een tribunaal waar al die milieu charlatans worden berecht. Die flauwekul heeft ons (de belastingbetalende wereldburgers) al vele tienduizenden miljarden gekost.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2009, 15:26

Interesante materie...die man Nathan Myhrvold zojuist op CNN erg interessant...hier een ouder article schijnbaar van hem

http://heliophage.wordpress.com/2009/10 ... hvold-say/" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is maar een klein ding wat ik zo tegenkwam, echter het CNN van net was zeer interessant en zo op het net te lezen een interessant figuur.

hij heeft een snelle manier om de aarde af te koelen, omdat Co2 als het er 1x is wel 100jaar duurt (schijnbaar) voor het weer weg of lager is :lol:

nahja maar nu zat ik me te bedenken...aarde afkoelen? lekker warm toch...scheelt weer stookkosten en ook Co2 :wink:

maar wat ik wilde zeggen, zeiden ze laatst niet dat de Zon zo rustig was en de aarde zo al afkoeld? probleem opgelost...en of door al dat ijs wat in de zee komt koelt het water in theorie ook af, samen met de zon moet dat in zeg 5 jaar ofzo genoeg zijn :mrgreen: , afijn we zien het wel, probleem is als ze nu dat spul in de stratosfeer spuiten het kan lijken dat de aarde afkoelt, maar als de zon al minder doorgeeft hoeft het niet eens, echter wel prettig? misschien als ze alvast zoiets opzetten...das goedkoper dan veel angst en maatregelingen....en de nep C02 oplossingen met rechten kopen in een ander land en dus je lekker door kan stoken...das toch geen oplossing :lol:
hadden ze betr dat geld wat de rechten kosten kunnen besteden aan betere rechtstreek-se producten :hmmm:
Laatst gewijzigd door GTRene op 20 dec 2009, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2009, 15:45

Misschien denk ik weer tien stappen te snel (as usual), maar het hele Kyotoprotocol heeft de wereld al grotendeels veranderd. Denk daarbij aan zuinige auto's die alleen op papier zuinig zijn en energiebedrijven die MEER geld verdienen aan mensen die MINDER energie afnemen.

Nu de Climategate er dik bovenop begint te liggen, zullen heel veel mensen de crisis waarin we verkeren op een grotere schaal gaan verafschuwen. Vooral door de geopende ogen richting ivm brainwash-erij die klimaatverandering wordt genoemd. Dit verafschuwen gaat zich volgens mij direct richten aan het adres van de verantwoordelijke leiders . Díe onrust kan onze wereld niet aan. Denk ik.

Het is nog vroeg voor al mijn 'doemscenario's', maar dit is niet meer recht te breien na ons 'inzicht' in de bankensector en de kwetsbaarheid van onze (westerse) economie. Laat de wereldbevolking zich nog langer naaien? Hoe lang dan? Meer dan maanden en minder dan decennia. Naar wie kun je nog luisteren? Wie kun je nog vertrouwen? Politici konden we nooit vertrouwen en zoals tijdens afgelopen verkiezingen zagen we maar weer dat er niets democratisch is aan 't feit dat de grootste verliezer qua stemmen (pvda) toch in het kabinet komt. Niemand wilde dat. Toch doen ze het.

Geitenwollensokken figuren hadden nog nooit zoveel invloed gehad op de wereld als nu. Wetenschappers blijken net als bankiers opeens een stuk minder te vertrouwen als er bizar veel geld mee gemoeid is. Ook de wetenschap is een commercieel instituut dat het moet hebben van vraag- en aanbod. Daarnaast is de wetenschap vooral overschat, omdat ze altijd heel veel gegevens en verbanden over het hoofd zien. Simpelweg omdat het mensenwerk is en waar gewerkt wordt vallen spaanders. Over de invloed van zaken waar wij als mens geen invloed op hebben is te weinig bekend. Toch worden er conclusies getrokken die overgebleven vraagtekens (en gegevens) omzeilen. Vraag en aanbod. Ze leveren wat men wil horen. En leveren ze dat niet, dan gaat de 'klant' wel naar een ander. Geld zat, dankzij subsidies die betaald worden door belastingbetalers die geen directe invloed hebben (Zoals in de EU).

Misschien maar even de verkoopcijfers van punkbands in de gaten houden, dat is misschien een goede graadmeter om de democratische ontwikkeling van anarchie te volgen tot een nieuw hoogtepunt. :drinking: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 20 dec 2009, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2009, 15:51

whaha :thumbup: zo is het maar net, goed post kerel :clap:

romo

Bericht door romo » 20 dec 2009, 15:55

Gaan we 2012 nog halen of wat............................... :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2009, 16:05

romo schreef:Gaan we 2012 nog halen of wat............................... :mrgreen:
Daar zijn de wetenschappers het niet over eens. Kan namelijk ook 2013 zijn, of nog later door wat rekenfoutjes. :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2009, 16:17

Dennis Cavallino schreef:
romo schreef:Gaan we 2012 nog halen of wat............................... :mrgreen:
Daar zijn de wetenschappers het niet over eens. Kan namelijk ook 2013 zijn, of nog later door wat rekenfoutjes. :bag:
Ik zeg 2030 dan gaan de meesten eraan...niet iedereen maar wel heel veel... :hmmm:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2009, 16:48

Waarom 2030?

21-12-2012 (morgen over 3 jaar) is de datum waar veel mensen naar uitkijken, mensen die heilig in die datum geloven en mensen die er totaal niet in geloven. Daar is genoeg informatie over te vinden via google, dus laten we ons hier maar beperken tot 't klimaatgebeuren. :angel:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2009, 17:09

Dennis Cavallino schreef:Waarom 2030?

21-12-2012 (morgen over 3 jaar) is de datum waar veel mensen naar uitkijken, mensen die heilig in die datum geloven en mensen die er totaal niet in geloven. Daar is genoeg informatie over te vinden via google, dus laten we ons hier maar beperken tot 't klimaatgebeuren. :angel:
:lol:

ik zei vroeger wel eens als ik voelde wanneer iemand dood zou gaan en ze vroegen mij wanneer ga jij dood...kwam 67 in mij op...dat zou dan in 2030 zijn (volgens mij haal ik dat niet eens maar vooruit) toen ik meerdere mensen voorspeld had en eens uitrekende wanneer dat dan was met verschillende leeftijden kwamen een aantal uit in 2030 :hmmm: een jaar of 2 hoorde ik van de astroide die waarschijnlijk in 2030 de aarde zou kunnen raken of rakelings zou raken...dacht hey misschien raakt die de aarde wel en dan ist veel ellende :mrgreen:

anyay genoeg over te vinden en hier een mooie video van hoe het zou kunnen gaan :mrgreen:

Plaats reactie