Toyo Tires Time Attack 2010
-
Re: Toyo Tires Time Attack 2010
Er zullen ongeveer 15 paddockkaarten beschikbaar zijn voor df'ers die willen komen kijken. Dan kan je je bolide op de paddock parkeren. Moet je alleen nog wel entree kaartje kopen, maar kan je dus gratis "parkeren"
8) 8) Zal binnekort even posten als ik alles heb ...
8) 8) Zal binnekort even posten als ik alles heb ...
- brian
Leuk dat de DF'ers er weer bij zijn
Deelnemerslijst update:

Deelnemerslijst update:
-
Poeh het zijn wel veel Civic's zeg
Maargoed daar is ook gewoon meer van simpel as that
veranderingen in Semi-pro, deze zijn eruit/afgemeld:
17 Jeffrey van den Oosten Peugeot 206 GTI (Turbo) 300 pk
20 Kishan Anoup Honda Civic 400 pk
34 Tom Lubberding Mitsubishi Colt 165 pk
36 Uilke Roskammer Volkswagen Polo G40 140 pk
39 "Gereserveerd" - -
De andere klassen heb ik nog niet vergeleken

veranderingen in Semi-pro, deze zijn eruit/afgemeld:
17 Jeffrey van den Oosten Peugeot 206 GTI (Turbo) 300 pk
20 Kishan Anoup Honda Civic 400 pk
34 Tom Lubberding Mitsubishi Colt 165 pk
36 Uilke Roskammer Volkswagen Polo G40 140 pk
39 "Gereserveerd" - -
De andere klassen heb ik nog niet vergeleken
- Marsnel
- Auto: Civic B18c | E91 335D
Sta als nr 39 op de lijst..
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
lol, ik dacht dat semi pro alleen geschikt was voor mensen zónder circuitervaring ?
Ik zie 19 personen die toch echt wel circuitervaring hebben.. of wordt pro-street dan 'te groot' ?
Ik zie 19 personen die toch echt wel circuitervaring hebben.. of wordt pro-street dan 'te groot' ?
- Marsnel
- Auto: Civic B18c | E91 335D
Ik heb begrepen dat er ook werd gekeken naar de tijden die iemand ongeveer kan rijden.
Is volgens mij ook een stuk leuker voor de competitie.
Is volgens mij ook een stuk leuker voor de competitie.
- Miesjel
Ahh zo op die manier. Nou ja, maakt ook niet uit verder. Ik vind elke klasse wel leuk.. en zo te zien zal het voor de deelnemers nog spannend gaan worden met zo'n groot en divers deelnemersveld.
- MX5T
Inderdaad, daarom werd de Ringmazda in de extreme-klasse geplaatst ipv in de pro-street. Echter dat is teveel eer en ik heb daarom herziening gevraagd omdat er weinig lol aan is om met een 2.02 auto op semi's in een veld van sub1.50 500-600 pk auto's op slicks steeds in de spiegel te moeten kijken wie er nu weer voorbij moet. Op het verzoek om deze straatauto terug te plaatsen in de pro-street werd niet ingegaan door de organisatie waardoor 117 dit keer afziet van deelname, misschien volgende keer beter.Marsnel schreef:Ik heb begrepen dat er ook werd gekeken naar de tijden die iemand ongeveer kan rijden.

-
heh, das wel vervelend zeg 

- jeroentje.nl
zoiets heb ik ook... snelste tijd ooit gereden op zandvoort was 2.05
er zitten nu auto's bij die onder de 1.50 rijden !
die rijden normaal in de DSC bijv... niet echt iets voor time attack als je het mij vraagt.
Die heeft geen kenteken en apk hoor.
Ik ga me er niet thuis voelen dat weet ik zeker.... weg competitie voor mij.
Pro lijkt me beter als ik daar zou zitten.
Maar ja we zien wel... .mischien kan ik een beetje meekomen... als ik maar niemand in de weg rij
die rijden normaal in de DSC bijv... niet echt iets voor time attack als je het mij vraagt.
Maar ja we zien wel... .mischien kan ik een beetje meekomen... als ik maar niemand in de weg rij
-
Hoezo weg competitie? Dat je niet voor de 1e stekken kan rijden wil nog niet zeggen dat je niet de strijd aan kan gaan met andere (gelijkwaardige) auto's in de klasse.
- Bert ///M3
Als ik zo op de lijst van Extreme kijk dan zit een groot deel nog wel boven de 2 minuten denk ik hoor.
Onder 1.50 is maar echt een enkeling misschien als ik zo kijk.
Alleen vind ik dat jullie gelijk hebben als je zegt dan een straatlegaal voertuig met kentekenplaat en semislicks gewoon in Pro Street hoort, niet in Extreme waar in feite alles toegestaan is.
Elke keer als ik die lijst zie dan heb ik wel de indruk dat een aantal rijders uit extreme ingehuurd zijn door de organisatie als publiekstrekker en dat zou ik dan wel weer jammer vinden. Bijvoorbeeld UK rijders, TA is in de UK een serieus kampioenschap waar een hoop geld in omgaat, in feite heb je dan niks te zoeken op een baan in Nederland en kan je je poen beter in tests op een baan in het UK kampioenschap steken. Ook heb je meer aan sponsor exposure in de UK. Ik zou in elk geval niet mijn auto op de boot zetten als UK team voor 2 x 30 minuten rijden oid. Ik vraag me dus af in hoeverre dat soort mannen door de organisatie gevraagd worden of dat ze uit eigen beweging naar NL komen?
Onder 1.50 is maar echt een enkeling misschien als ik zo kijk.
Alleen vind ik dat jullie gelijk hebben als je zegt dan een straatlegaal voertuig met kentekenplaat en semislicks gewoon in Pro Street hoort, niet in Extreme waar in feite alles toegestaan is.
Elke keer als ik die lijst zie dan heb ik wel de indruk dat een aantal rijders uit extreme ingehuurd zijn door de organisatie als publiekstrekker en dat zou ik dan wel weer jammer vinden. Bijvoorbeeld UK rijders, TA is in de UK een serieus kampioenschap waar een hoop geld in omgaat, in feite heb je dan niks te zoeken op een baan in Nederland en kan je je poen beter in tests op een baan in het UK kampioenschap steken. Ook heb je meer aan sponsor exposure in de UK. Ik zou in elk geval niet mijn auto op de boot zetten als UK team voor 2 x 30 minuten rijden oid. Ik vraag me dus af in hoeverre dat soort mannen door de organisatie gevraagd worden of dat ze uit eigen beweging naar NL komen?
-
Bert,
die rijders worden gewoon betaald hoor
, die komen echt niet voor de lol.
die rijders worden gewoon betaald hoor

Zoveel zullen er niet onder de 1.50 komen hoor, en het staat je vrij om er slicks onder te gooien.jeroentje.nl schreef:zoiets heb ik ook... snelste tijd ooit gereden op zandvoort was 2.05
Jamie, denk niet dat de rijders door de organisatie betaald worden.
- Miesjel
Buiten dat, volgens mij hoort een geprepareerde RX7 met 500+pk en een gewicht van krap 1100kg toch aardig thuis in Extreme..maar ik kan me vergissen.
-
Ik ben het wel met Jeroen eens dat die vanaf de fabriek geprepareerde circuits auto's niet echt horen bij de Time Attack..
De kracht van de Time Attack is eigenlijk om met je eigen geprepareerde auto een zo snel mogelijke tijd neer zetten en hier mee de competitie aan te gaan met je maten..
Als je dan met een fabrieksauto aan komt zetten vind ik dit wel buiten de maat.
De kracht van de Time Attack is eigenlijk om met je eigen geprepareerde auto een zo snel mogelijke tijd neer zetten en hier mee de competitie aan te gaan met je maten..
- Bert ///M3
Nou dat vind ik wel meevallen, extreme betekend in feite alles toegestaan dus ook fabrieksracers.
Alleen dan een auto zoals die van Ton, MX5 in elkaar gezet voor 8500 euro en straat legaal met mogelijke rondetijd 2.02 maar moven naar Extreme is nogal vaag, zoals Ton zelf ook zegt, zit nog niet eens een rolkooi in bij wijze van spreken. Plus er zijn er meerdere in Pro Street die ook minimaal 2.02 moeten kunnen rijden
Alleen dan een auto zoals die van Ton, MX5 in elkaar gezet voor 8500 euro en straat legaal met mogelijke rondetijd 2.02 maar moven naar Extreme is nogal vaag, zoals Ton zelf ook zegt, zit nog niet eens een rolkooi in bij wijze van spreken. Plus er zijn er meerdere in Pro Street die ook minimaal 2.02 moeten kunnen rijden

EJGT3CS schreef:Ik ben het wel met Jeroen eens dat die vanaf de fabriek geprepareerde circuits auto's niet echt horen bij de Time Attack..
Ligt eraan, als jij 700pk uit een straatauto perst, mag je dan ook met een fabrieksauto met maar 330 pk aankomen?
-
Het idee om time attack te doen met me 130i raceauto is nooit in me opgekomen. Ik weet inmiddels wel wat voor tijd erin zit.
Timeattack is mooi met getunede straat auto s om te laten zien hoever je elke jaar komt als je weer wat hebt upgegrade. Race auto s zonder kenteken horen daar niet vindt ik zelf.
Timeattack is mooi met getunede straat auto s om te laten zien hoever je elke jaar komt als je weer wat hebt upgegrade. Race auto s zonder kenteken horen daar niet vindt ik zelf.
-
even een mailtje voor de geinteresseerden:
Track Time
De eerst zonnestralen zijn weer zichtbaar en dat betekent dat de motoren alvast kunnen warmdraaien voor AutoMaxx Streetpower op zondag 14 april 2010. Op Circuit Park Zandvoort staat weer een lekker vol programma te wachten. Aan het einde van de middag wordt het circuit vrijgemaakt voor het programmaonderdeel Track Time, waarbij iedereen de kans krijgt om met zijn of haar eigen auto de baan op te gaan. Tijdens Track Time wordt niet in wedstrijdverband gereden, waardoor iedereen zijn eigen tempo kan bepalen.
Kosten
De kosten voor deelname bedragen €30,- waarmee je 20 minuten het circuit op kan. Omdat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is, mag je maximaal één sessie per persoon boeken. Wij geven graag zoveel mogelijk bezoekers de kans om het circuit op te gaan.
Sessies
Tijdens Track Time kan gereden worden in de volgende sessies:
15.40 - 16.00 uur
Track Time - Sessie 1 (recreatief) = Vol
16.00 - 16.20 uur
Track Time - Sessie 2 (sportief)
16.20 - 16.40 uur
Track Time - Sessie 3 (gecombineerd)
16.40 - 17.00 uur
Track Time - Sessie 4 (gecombineerd, onder voorbehoud van uitloop)
Wil je een Track Time sessie boeken? Kijk dan op de website http://www.automaxxstreetpower.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Tot 14 maart op AutoMaxx Streetpower.
Ieder zijn mening.Andre schreef:Het idee om time attack te doen met me 130i raceauto is nooit in me opgekomen. Ik weet inmiddels wel wat voor tijd erin zit.
Voor mij is het een leuke dag waarbij er tijd is voor sponsoren en het geeft redelijk wat exposure

-
Jij bent al bezet andre 

- Jeffer
De indeling van Time Attack in de groepen is en blijft raar. Het was de eerste time attack al een rare indeling, en die erna kwamen ook.
Ik blijf erbij dat het voor straat auto's is, en niet voor geprepareerde circuit auto's. En hetzelfde geld voor mensen met een race licentie / circuit ervaring en zonder licentie circuit ervaring, deze horen niet in dezelfde groep thuis.
Ik blijf erbij dat het voor straat auto's is, en niet voor geprepareerde circuit auto's. En hetzelfde geld voor mensen met een race licentie / circuit ervaring en zonder licentie circuit ervaring, deze horen niet in dezelfde groep thuis.
- Damir Vukovic
Zodat het ego van prutsers beter beschermd wordt? Time atack is simpel, snelste tijd wint. Dat iemand anders sneller rijdt door meer ervaring heeft iemand helemaal aan zichzelf te danken.Jeffer schreef:De indeling van Time Attack in de groepen is en blijft raar. Het was de eerste time attack al een rare indeling, en die erna kwamen ook.
Onderscheid naar auto's zou duidelijker gemaakt kunnen worden. Zelf zou ik dan denken aan een puntensysteem..
XXpk/kg is XX punten.
Aerodynamische hulpmiddelen =YY punten,
Semi's = ZZ punten,
Slicks==AA punten,
onderstel aangepast, etc etc.
En dan op basis van het totale aantal punten de auto's indelen. Voorbeelden genoeg te vinden over de hele wereld, daar lijkt het ook redelijk te werken.
Wel krijg je dan dat een behoorlijk aantal auto's in "extreme" landt en nog steeds bejaard met 2.20min rondgaat. Lijkt mij een prima motivator voor de desbetreffende coureur om volgende keer beter zijn best te doen, aangezien of de tuning of de rijkunsten ontoereikend zijn gebleken.
En anders heb je volgens mij binnen 5 minuten een kenteken op een circuit auto..als je dat echt zou willen.
- Bert ///M3
Kenteken op een circuitauto is zo te fixen mits er nog een chassisnummer in staat, bij veel fabrieksracers is dit lastig omdat die er vaak niet in zitten.
Maar bij straatauto's denk ik dan aan auto's die ook normaal op de weg mogen rijden. Niet auto's die na de uitgang van CPZ al geen bumpers meer hebben etc of na 2 minuten door de lokale politie aan de kant gezet zijn vanwege allerlei illegale spullen
Maar bij straatauto's denk ik dan aan auto's die ook normaal op de weg mogen rijden. Niet auto's die na de uitgang van CPZ al geen bumpers meer hebben etc of na 2 minuten door de lokale politie aan de kant gezet zijn vanwege allerlei illegale spullen