Over 10 jaar rij ik een...
- RobS
Re: Over 10 jaar rij ik een...
Een klassieke 911, tegen die tijd dus een 993 

-
ben 23 en 10 terug was ik 13 en kon ik alleen mee rijden.Tom schreef:En zijn er hier nog mensen die wel met twee voeten op de grond staan? Stelletje dromers
Als je hier zegt over 10 jaar een 997 GT3 te rijden (die dan 10 jaar oud is), dan kun/zou je dus nu ook een '99 (996) GT3 kunnen rijden. Toch hebben de meeste dat niet.
Of hebben jullie allemaal zo'n carrierepad voor ogen dat je echt flink erop vooruit gaat. De meeste zijn al wat ouder, vraag ik mij af waarom je dat pad 10 jaar terug dan niet gekozen hebt.
Mensen die van een oude GTT naar nieuwe WRX / Evo doorgroeien of van een dikke nieuwe M naar een Porsche vind ik wel geloofwaardig.. zoiets kun je in een paar stappen wel in 10 jaar maken.... maar de rest....![]()
ik weet niet hoe bij jouw zit maar je hoeft geen miljonair tezijn om later je droom auto terijden

Dus in jouw ogen kan niemand van een clio op 23 naar een MB op 33 groeien?
TIEN JAAR is een lange tijd...
- duifjes.com
Waar men vaak niet naar gaat kijken is de behoefte op dat moment.......kortom....wat vindt ik belangrijk op dat moment in mn leven....ik rij nu een klasse of 3 lager dan een jaar geleden maar ik heb daar nu vrede mee omdat ik andere zaken nu even prio geef....
snappie
snappie
-
Get it,duifjes.com schreef:Waar men vaak niet naar gaat kijken is de behoefte op dat moment.......kortom....wat vindt ik belangrijk op dat moment in mn leven....ik rij nu een klasse of 3 lager dan een jaar geleden maar ik heb daar nu vrede mee omdat ik andere zaken nu even prio geef....
snappie
daarom zeg ik ook snelle gezinsbak..
over 10 jaar heb ik vast wel koter of 2

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Het gaat hier om de vraag waar je over 10 jaar in rijdt. Oftewel waar streef je naar? Zonder streefdoel kan ik mij niet motiveren voor mijn studie, zoals een groot deel van alle studenten. Ik moet iets hebben om naartoe te werken.Niels schreef:Richardt. schreef:Ik mag toch hopen dat ik als student zijnde nog wel een sprongetje ga maken![]()
Dat mag je wel hopen idd maar wat me vaak op valt is dat studenten er ook automatisch vanuit gaan dat ze meer gaan verdienen. Ik kan je wel vertellen dat dat nog wel eens tegenvalt en ook een hoge studie schuld helpt niet echt om mooi speelgoed te kopenIk heb ook wel een lekker sprongetje gemaakt dankzij mijn studies maar ik heb nog contact met enkele klasgenoten die nog steeds niet super briljant (< modaal) verdienen ondanks hun HTS en ook had ik laatst een gesprek met een collega die zich af vroeg waar ik het allemaal van deed. Die 600,- die hij maandelijks naar de IBG bracht maakt ook verschil uit maar hij had wel een leuke studententijd gehad :drinking:
![]()
![]()
Het is geen garantie evenals dat je zonder studie het ook ver kunt schoppen
Over 10 jaar ben ik 33, dan zou ik graag een GT3 als fun auto hebben. Als daily hoef ik geen dikke bak te hebben, een Passat 2.0 tdi is in mijn ogen ruim voldoende voor de zaken die ik zou doen. Tegen die tijd zijn GT3's nog iets verder afgeschreven en heb ik in 10 jaar werkervaring hopelijk genoeg krediet opgebouwd dat ik mezelf (en tegen die tijd gezin) een fatsoenlijke 2 onder één kap woning, daily diesel en GT3 kan veroorloven. Dat zie ik als doel waarvoor ik op dit moment studeer, dus waarom de negatieve benadering?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik leef in het hier en nu........................
over 10 jaar??
Mischien heb je de bloemetjes al lang op de buik..........................

over 10 jaar??
Mischien heb je de bloemetjes al lang op de buik..........................

- Robin Hartog
Hmm, er zijn twee (of eigenlijk 3) auto's geweest die ik altijd heb begeert, namelijk een E46 M3 en een 993TT (en een F355 GTS/Spider). Maar ik denk dat de E46 M3 beter betaalbaar is over 10 jaar dan de 993TT. Vooral ook omdat de 993TT eigenlijk alleen maar duurder wordt volgens mij. En hetzelfde verhaal met de Ferrari. Daarbij wil ik over 5 jaar al een E46 M3 rijden (en op het verhaal hierboven en vorige pagina terug te komen; ja, ik heb er een redelijke tijd voor uit getrokken, mede doordat ik al een paar jaar aan het sparen ben daarvoor.Niels schreef:Misschien vind je het tegen die tijd wel een te duur oud hokRobin Hartog schreef:Over 10 jaar rij ik een E46 M3. 100%.Ik wilde altijd een Porsche en nu ik eentje kan kopen (geen nieuwe natuurlijk) vind ik ze te duur of te oud voor wat je krijgt. Misschien toch niet liefhebber genoeg uiteindelijk, dat kan ook natuurlijk

-
als dagelijks vervoer gewoon iets zuinig en voor erbij nog een kever met een opgevoerd blok en volledige aangepaste ophanging ( wordt al voor over 5 jaar denk ik )
en ntuurlijk mijn droomwagen een caterham CSR 260
en ntuurlijk mijn droomwagen een caterham CSR 260
- Niels
- Auto: Prius+
Een streefdoel is altijd goed StevenSteven Nauta schreef:Het gaat hier om de vraag waar je over 10 jaar in rijdt. Oftewel waar streef je naar? Zonder streefdoel kan ik mij niet motiveren voor mijn studie, zoals een groot deel van alle studenten. Ik moet iets hebben om naartoe te werken.
Over 10 jaar ben ik 33, dan zou ik graag een GT3 als fun auto hebben. Als daily hoef ik geen dikke bak te hebben, een Passat 2.0 tdi is in mijn ogen ruim voldoende voor de zaken die ik zou doen. Tegen die tijd zijn GT3's nog iets verder afgeschreven en heb ik in 10 jaar werkervaring hopelijk genoeg krediet opgebouwd dat ik mezelf (en tegen die tijd gezin) een fatsoenlijke 2 onder één kap woning, daily diesel en GT3 kan veroorloven. Dat zie ik als doel waarvoor ik op dit moment studeer, dus waarom de negatieve benadering?

Voor de wensen die jij hebt heb je tegen die tijd denk ik 50K nodig (Passat 10K of lease?, GT3 40K) plus een hypotheek van 3 ton (inflatie niet meegerekend). Dan zit je toch al gauw op een loon van 70K bruto per jaar denk ik. Uitgaande van een gezond carriere verloop lijkt het me dat je dan op je 25e een modaal inkomen binnenbrengt bij een multinational of de "betere" werkgever. Puur ff kijkend hoe graduates het bij ons (zouden moeten) doen. Dit alles is zeker niet onmogelijk maar vanzelf gaat het niet, ik denk niet dat iedere hoger opgeleide een dergelijk carriere pad in de schoot geworpen krijgt

Zoals gezegd, als je dat als doel stelt dan is dat hartstikke prima

-
Hoeveel mensen in loondienst rijden een GT3? Ik denk bijzonder weinig. Ondernemer zijn is leuk maar voor er een GT3 op de oprit staat ben je ook wel even verder.
- Niels
- Auto: Prius+
Je moet het ff in perspectief plaatsen natuurlijk want nu een GT3 van b.v. 1999 staat niet gelijk aan een GT3 van 20 jaar oud natuurlijk maar gratis zullen ze niet zijn tegen die tijd 

-
Alvast weer een bmw uit het straatbeeld dan!romo schreef:Ik leef in het hier en nu........................
over 10 jaar??
Mischien heb je de bloemetjes al lang op de buik..........................![]()

Maar gun je toch nog een welgemeend lang leven hoor. Want bmw's zijn handig als starthulp.

Wat ik over 10 jaar rijdt? Van mijn part nogsteeds een Caterham. Zou ooit nog eens een leuke trackday wagen willen bouwen. Dus wellicht is het tzt tijd voor een Exige of Noble. 8)
Laatst gewijzigd door allen op 26 nov 2009, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Precies, en er zijn genoeg loondiensters die een 911 uit 89 hebben.
-
Simpel.
Streefdoel plan A
Binnen 10 jaar win ik een of ander loterij. Als daily rij ik dan een M uit de 5 serie (liever uit de atmo motor tijdperk) met relatief uber lage km-stand. Als plezier voertuigen heb ik dan een E30 M , E30 325i en Lexus GS400 mk II. Deze auto's staan allemaal op de brede oprit en in de garage van mijn (in Nederlandse begrippen) vila woning.
Streefdoel back-upplan B (realistisch)
Als daily rij ik waarschijnlijk in een of ander elekro scooty auto
Plezier voertuigen: E34 540i 6-bak en E30 325i
Mijn daily staat dan buiten in een parkeervak..
Streefdoel plan A
Binnen 10 jaar win ik een of ander loterij. Als daily rij ik dan een M uit de 5 serie (liever uit de atmo motor tijdperk) met relatief uber lage km-stand. Als plezier voertuigen heb ik dan een E30 M , E30 325i en Lexus GS400 mk II. Deze auto's staan allemaal op de brede oprit en in de garage van mijn (in Nederlandse begrippen) vila woning.
Streefdoel back-upplan B (realistisch)
Als daily rij ik waarschijnlijk in een of ander elekro scooty auto

Plezier voertuigen: E34 540i 6-bak en E30 325i
Mijn daily staat dan buiten in een parkeervak..

-
Ik zit niet zo in de porsche prijzen maar ik denk dat je een GT3 beter kan vergelijken met bijv. een 968 Club Sport... en zover ik weet kosten die(een nette) rond de 30k? Een Club sport (wat nog niet eens een 911 is... anders waren ze vast nog duurder) of GT3 of dergelijke auto's blijven op een bepaald punt beter hun waarde houden dan de normale uitvoeringen. En 30k is natuurlijk behoorlijk veel is voor een oudere auto, nog los van het onderhoud.G Kolkman schreef:Precies, en er zijn genoeg loondiensters die een 911 uit 89 hebben.
-
De Golf en de Street Triple R bevallen prima. Echter mag de Kawa wel ingeruild zijn voor een 848 dan als ik toch iets zou moeten veranderen.
-
- Auto: E92 325i
BMW E92 330d, BMW E60 530d of BMW (E71) X6 xDrive35d als daily.
-
Wellicht, maar er zijn toch heel weinig loondienst figuren die een 964 RS rijden, laat staan on track. En bovendien diens onderhoudsfactuurtjes bij track use van minimaal 5k per jaar (10 komt ook voor) plus 2,5k voor 2 setjes Cups per jaar er doorheen gedrukt krijgen bij Mutti zu hause. Zeg maar gewoon vrijwel nonexistent. Je vergelijking gaat scheef als je en GT3 afzet tegen een 89 G-tje, dan moet je een std 997 pakken.G Kolkman schreef:Precies, en er zijn genoeg loondiensters die een 911 uit 89 hebben.
En als je een dan 15 jaar oude GT3 voor een beetje trackdays inzet sneuvelt er toch ook nog weleens wat, en onderdeel prijzen voor dat 89er G-tje zijn al niet mals, maar van een GT3 met twee keer zo veel porrie van een hele andere wereld. "GT3" is snel gezegd, maar een setje blokken kost 300 en een setje schijven 550, en een 90L tank peut die dan 4eu de liter kost gaat nog geen twee uur mee. Zeg per jaar 8 trackdaytjes van 200, 3 tanken per dag, 2 setjes schijven & 4 setjes blokken per jaar + drie setjes banden (2 cup, 1 straat). Da's uit m'n hoofd 15k running costs zonder dat je 1 grindbak van dichtbij gezien hebt, los van aanschaf, opstal, vervoer en verzekering. En dat van een salaris? Ja, natuurlijk. In de Efteling.

- frankie
10 jaar?
Tesla S als daily denk...

Tesla S als daily denk...
- Jeroen R
Nou over 10 jaar ben ik 33 en dan ga ik er vanuit dat er een Porsche 996 staat voor erbij, of een Boxster voor erbij.
Heb al een Boxster gehad, maar dan als enige auto, erg leuke auto vind ik persoonlijk, maar het zal altijd een 2e of 3e auto moeten zijn voor de warmere dagen i.v.m. de km's die ik maak.
Wat ik als eerste auto zal rijden....geen idee, ongetwijfeld duits dat wel

Heb al een Boxster gehad, maar dan als enige auto, erg leuke auto vind ik persoonlijk, maar het zal altijd een 2e of 3e auto moeten zijn voor de warmere dagen i.v.m. de km's die ik maak.
Wat ik als eerste auto zal rijden....geen idee, ongetwijfeld duits dat wel

Laatst gewijzigd door Jeroen R op 26 nov 2009, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat een dromen allemaal hier
Ik had mezelf beloofd om op m'n 40e verjaardag een 997GT3RS kado te doen(dat is over ruim 2 jaar maar ik kom er telkens achter dat 2e,3e of4e auto's helemaal niet werken. Ik heb ze (niet het niveau GT3 maar wel heel leuk) staan maar rij er bijna nooit mee. Ik denk dat ik over 10 jaar zoiets rij als dat ik nu heb (bijv. RS4/M3) of anders een X5 2.0 SD (zal dan wel rond de 400PK zijn) en voor de vrouw een leuke Fiat 500Abarth ipv de huidige Discovery3. Als 3e auto zou dan een Donkervoort wel leuk zijn maar zoals mijn ervaring nu is ruim im de 3e 4e en 5e auto gewoon op en komt dat niet meer terug.

Ik had mezelf beloofd om op m'n 40e verjaardag een 997GT3RS kado te doen(dat is over ruim 2 jaar maar ik kom er telkens achter dat 2e,3e of4e auto's helemaal niet werken. Ik heb ze (niet het niveau GT3 maar wel heel leuk) staan maar rij er bijna nooit mee. Ik denk dat ik over 10 jaar zoiets rij als dat ik nu heb (bijv. RS4/M3) of anders een X5 2.0 SD (zal dan wel rond de 400PK zijn) en voor de vrouw een leuke Fiat 500Abarth ipv de huidige Discovery3. Als 3e auto zou dan een Donkervoort wel leuk zijn maar zoals mijn ervaring nu is ruim im de 3e 4e en 5e auto gewoon op en komt dat niet meer terug.
-
een helikopter
-
Nandor schreef:een helikopter
- Kim
Nandor schreef:een helikopter
die hebben niet eens wielen

ik heb geen idee wat ik over 10 jaar rij! Dat zien we over 9 en een half jaar oid wel
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Een auto met een Duits kenteken