Kijk maar dubbel zo goed uit dan, voor je het weet eindig je in de bumper van GTRenéromo schreef:Ik zeg niets, ik weet ook niets, mijn naam is haas, is hier wat gebeurd dan?......................................

Stephan
Kijk maar dubbel zo goed uit dan, voor je het weet eindig je in de bumper van GTRenéromo schreef:Ik zeg niets, ik weet ook niets, mijn naam is haas, is hier wat gebeurd dan?......................................
Marco R. schreef:
Zelf heb ik de weg van A12 afrit Oosterbeek en dan richting Ede over de Ginkelse Heide, oftewel de n224. Daar kun je gewoon op standje stampen door het bos, alleen rijdt daar best vaak een undercover auto en overdag staat er ook vaak een flitsauto
SteV6 schreef:Kijk maar dubbel zo goed uit dan, voor je het weet eindig je in de bumper van GTRenéromo schreef:Ik zeg niets, ik weet ook niets, mijn naam is haas, is hier wat gebeurd dan?......................................![]()
Stephan
Ik ben net terug van de rechtbank, weet alleen nu nog steeds niet of je moet weerleggen dat je zelf gereden hebt of dat een "ik was het niet, ik weet niet wie het was" voldoende is.EG schreef: Bij 77 te hard is het ander verhaal, maar ze mogen niet zomaar vanuit gaan dat jij reed hoor. Ok als ze een foto van je harses hebben achter het stuur is het wat anders, maar anders word het een heel erg moeilijk verhaal voor de OvJ. Ook al veroordelen ze je, je kan echt wel in beroep hiertegen hoor.
Ook met een prive auto kan dit hoor, hoeft geen auto van de zaak te zijn. Ik ken trouwens persoonlijk mensen die hun auto aan hun hele familie uitlenen dus het kan wel hoeft geen leugen te zijn. En in het geval van familie ben je niet verplicht te vertellen wie het was dus dat is extra zuur voor de OvJ.
Het is echt wel zo makkelijk in Nederland. Het probleem is dat dit strafrecht word (je pleegt een misdrijf) en dan moeten ze BEWIJZEN hebben, ze mogen niet klakkeloos dervanuitgaan dat jij reed. Net als in elke andere normale land met een normaal rechtssysteem HOORT dit ook zo te zijn, waarom denk je dat ze in D van voren flitsen?
Waarom denk je dat zoveel motorrijders hem proberen te peren, ze hebben je kenteken en alles... Om straf voor je rijbewijs te voorkomen. Tegenwoordig heb je naast de EMA ook de EMG dus dat word helemaal lollig. 3 dagen op cursus en 750 euro kost dat. Je MOET gaan anders word je rijbewijs ingetrokken... Ze mogen dit vrijwel voor alles geven: zelfs als je verkeerd knippert... De CBR krijgt gewoon veel te veel macht maarja dit is een ander verhaal.
Voor die niet gelovers: kijk eens hier kan je fijn zien waarvoor je die EMG opgelegd kan krijgen tegenwoordig:
http://www.cbr.nl/emg.pp#2700" onclick="window.open(this.href);return false;
Feli :drinking:Tom van H. schreef:Ik ben net terug van de rechtbank, weet alleen nu nog steeds niet of je moet weerleggen dat je zelf gereden hebt of dat een "ik was het niet, ik weet niet wie het was" voldoende is.EG schreef: Bij 77 te hard is het ander verhaal, maar ze mogen niet zomaar vanuit gaan dat jij reed hoor. Ok als ze een foto van je harses hebben achter het stuur is het wat anders, maar anders word het een heel erg moeilijk verhaal voor de OvJ. Ook al veroordelen ze je, je kan echt wel in beroep hiertegen hoor.
Ook met een prive auto kan dit hoor, hoeft geen auto van de zaak te zijn. Ik ken trouwens persoonlijk mensen die hun auto aan hun hele familie uitlenen dus het kan wel hoeft geen leugen te zijn. En in het geval van familie ben je niet verplicht te vertellen wie het was dus dat is extra zuur voor de OvJ.
Het is echt wel zo makkelijk in Nederland. Het probleem is dat dit strafrecht word (je pleegt een misdrijf) en dan moeten ze BEWIJZEN hebben, ze mogen niet klakkeloos dervanuitgaan dat jij reed. Net als in elke andere normale land met een normaal rechtssysteem HOORT dit ook zo te zijn, waarom denk je dat ze in D van voren flitsen?
Waarom denk je dat zoveel motorrijders hem proberen te peren, ze hebben je kenteken en alles... Om straf voor je rijbewijs te voorkomen. Tegenwoordig heb je naast de EMA ook de EMG dus dat word helemaal lollig. 3 dagen op cursus en 750 euro kost dat. Je MOET gaan anders word je rijbewijs ingetrokken... Ze mogen dit vrijwel voor alles geven: zelfs als je verkeerd knippert... De CBR krijgt gewoon veel te veel macht maarja dit is een ander verhaal.
Voor die niet gelovers: kijk eens hier kan je fijn zien waarvoor je die EMG opgelegd kan krijgen tegenwoordig:
http://www.cbr.nl/emg.pp#2700" onclick="window.open(this.href);return false;
Het verloop van mijn 3 minuten durende rechtzaak kwam ongeveer op het volgende neer:
Rechter: "u wordt verdacht van het overschrijden van de maximumsnelheid etc etc, of in ieder geval iemand in uw auto, wat is daarop uw reactie?"
Ik: "ik kan mij niet herinneren dat ik die dag daar gereden heb" (wat ook echt zo is, wat wil je 10 maanden later....)
Rechter: "we hebben hier een foto van de politie (mobiele controle), die is erg donker en niet goed leesbaar. Wil de officier van justitie nog wat zeggen?"
Ovj: "De verdachte ontkent, wij hebben hier een foto welke volgens de politie van uw auto is, maar ik kan er niet veel van maken, dus ik adviseer de rechter vrijspraak"
Rechter: "U bent hierbij vrijgesproken, goede reis naar huis"
Ik: :banaan:
Ik zal er nu wel nooit achterkomen of ze mij nu geflitst hadden of dat het iemand anders was, maar ben al lang blij met deze uitkomst natuurlijk
en bij het monument dan? staan ze daar nooit? daar mag je tegenwoordig maar 100Mark Nauta schreef:Ja, als ik een auto voor of achter me heb doe ik het natuurlijk ook niet.....er wordt inderdaad wat meer gecontroleerd de laatste paar jaar. Maar als er niets te zien is, kun je tussen de sluizen doen wat je wilt!Richardt. schreef:Afsluitdijk lijkt me trouwens ook wel erg gevaarlijk, als je Wegmisbruikers af en toe eens kijkt dan zie je dat ze daar toch net even te vaak undercover rijden
Ik ben daar al meer dan 100 keer langs gereden, nog nooit iemand gezien. Ik ga er echter toch altijd voor de zekerheid van het gas. 100km/u geldt trouwens alleen voor route N-Holland-Friesland. De andere kant uit is die beperking er niet.frankv schreef:en bij het monument dan? staan ze daar nooit? daar mag je tegenwoordig maar 100Mark Nauta schreef:Ja, als ik een auto voor of achter me heb doe ik het natuurlijk ook niet.....er wordt inderdaad wat meer gecontroleerd de laatste paar jaar. Maar als er niets te zien is, kun je tussen de sluizen doen wat je wilt!Richardt. schreef:Afsluitdijk lijkt me trouwens ook wel erg gevaarlijk, als je Wegmisbruikers af en toe eens kijkt dan zie je dat ze daar toch net even te vaak undercover rijden
De weg waar je een keer gepakt kan worden....
En de eindejaars quota moet nog worden gehaald natuurlijk......InjectTheVenom schreef:Ik ben liever verstandig en post helemaal niets, dalijk gaan ze de controles nog opvoeren en/of verscherpen ook (je weet maar nooit wie er mee leest)
PreciesChris van S. schreef:En de eindejaars quota moet nog worden gehaald natuurlijk......InjectTheVenom schreef:Ik ben liever verstandig en post helemaal niets, dalijk gaan ze de controles nog opvoeren en/of verscherpen ook (je weet maar nooit wie er mee leest)
Als dat het eerste is waar je aan denkt.......JP schreef:De weg waar je een keer gepakt kan worden....
dacht meteen aan zo'n parallelweggetje langs de snelweg....
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, RJK en 7 gasten