De weg waar je een keer gepakt kan worden....

Dit is ons algemene autoforum.
SteV6

Re: De weg waar je een keer gepakt kan worden....

Bericht door SteV6 » 22 okt 2009, 22:49

romo schreef:Ik zeg niets, ik weet ook niets, mijn naam is haas, is hier wat gebeurd dan?...................................... :whistle:
Kijk maar dubbel zo goed uit dan, voor je het weet eindig je in de bumper van GTRené :shock:

Stephan

Jeroen

Bericht door Jeroen » 23 okt 2009, 00:36

Marco R. schreef:
Zelf heb ik de weg van A12 afrit Oosterbeek en dan richting Ede over de Ginkelse Heide, oftewel de n224. Daar kun je gewoon op standje stampen door het bos, alleen rijdt daar best vaak een undercover auto en overdag staat er ook vaak een flitsauto :x

Echt slim is het ook niet om daar hard te rijden door het bos, er loopt erg veel wild daar, wilde zwijnen,reeen, noem maar op. Ik heb ze vaak zat gezien, en bij mij gaat ie altijd op de cruise control. Je zult niet de eerste zijn die zijn auto verknald daar.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 okt 2009, 07:19

SteV6 schreef:
romo schreef:Ik zeg niets, ik weet ook niets, mijn naam is haas, is hier wat gebeurd dan?...................................... :whistle:
Kijk maar dubbel zo goed uit dan, voor je het weet eindig je in de bumper van GTRené :shock:

Stephan

:mrgreen:

Ja, dan maar liever een prent............ :wink:

Fer

Bericht door Fer » 23 okt 2009, 09:39

Gisteren gepakt op zo'n weg waar je nog eens gepakt gaat worden... Stukje autoweg (80km/h) tussen de grens en het outlet in Roermond(N280). Trok even een sprintje tegen een andere Civic en toen was daar iemand met een lasergun... Na correctie 37 te hard. Het kan daar prima, maar nu stond er dus iemand... :( Zal wel een aardige prent worden. Iemand een idee van het boetebedrag? Staat niets op de bon. Gevalletje officier van justitie. 117 waar 80 toegestaan is. Is mijn eerste keer dat ik een fikse krijg. Ben beginnend bestuurder, dus eerste punt ook gescoord.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 23 okt 2009, 09:46

Dat ga je wel even voelen vrees ik :(

Heb dit jaar 2x 23km te hard gereden. Gewoon geflitst in een 60km zone. Kostte mij 2x 143eu, dus daar zit je sowieso al boven :(

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 23 okt 2009, 12:21

EG schreef: Bij 77 te hard is het ander verhaal, maar ze mogen niet zomaar vanuit gaan dat jij reed hoor. Ok als ze een foto van je harses hebben achter het stuur is het wat anders, maar anders word het een heel erg moeilijk verhaal voor de OvJ. Ook al veroordelen ze je, je kan echt wel in beroep hiertegen hoor.

Ook met een prive auto kan dit hoor, hoeft geen auto van de zaak te zijn. Ik ken trouwens persoonlijk mensen die hun auto aan hun hele familie uitlenen dus het kan wel hoeft geen leugen te zijn. En in het geval van familie ben je niet verplicht te vertellen wie het was dus dat is extra zuur voor de OvJ.

Het is echt wel zo makkelijk in Nederland. Het probleem is dat dit strafrecht word (je pleegt een misdrijf) en dan moeten ze BEWIJZEN hebben, ze mogen niet klakkeloos dervanuitgaan dat jij reed. Net als in elke andere normale land met een normaal rechtssysteem HOORT dit ook zo te zijn, waarom denk je dat ze in D van voren flitsen?

Waarom denk je dat zoveel motorrijders hem proberen te peren, ze hebben je kenteken en alles... Om straf voor je rijbewijs te voorkomen. Tegenwoordig heb je naast de EMA ook de EMG dus dat word helemaal lollig. 3 dagen op cursus en 750 euro kost dat. Je MOET gaan anders word je rijbewijs ingetrokken... Ze mogen dit vrijwel voor alles geven: zelfs als je verkeerd knippert... De CBR krijgt gewoon veel te veel macht maarja dit is een ander verhaal.

Voor die niet gelovers: kijk eens hier kan je fijn zien waarvoor je die EMG opgelegd kan krijgen tegenwoordig:
http://www.cbr.nl/emg.pp#2700" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben net terug van de rechtbank, weet alleen nu nog steeds niet of je moet weerleggen dat je zelf gereden hebt of dat een "ik was het niet, ik weet niet wie het was" voldoende is.

Het verloop van mijn 3 minuten durende rechtzaak kwam ongeveer op het volgende neer:

Rechter: "u wordt verdacht van het overschrijden van de maximumsnelheid etc etc, of in ieder geval iemand in uw auto, wat is daarop uw reactie?"

Ik: "ik kan mij niet herinneren dat ik die dag daar gereden heb" (wat ook echt zo is, wat wil je 10 maanden later....)

Rechter: "we hebben hier een foto van de politie (mobiele controle), die is erg donker en niet goed leesbaar. Wil de officier van justitie nog wat zeggen?"

Ovj: "De verdachte ontkent, wij hebben hier een foto welke volgens de politie van uw auto is, maar ik kan er niet veel van maken, dus ik adviseer de rechter vrijspraak"

Rechter: "U bent hierbij vrijgesproken, goede reis naar huis"

Ik: :banaan:

Ik zal er nu wel nooit achterkomen of ze mij nu geflitst hadden of dat het iemand anders was, maar ben al lang blij met deze uitkomst natuurlijk :)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 23 okt 2009, 12:29

Tom van H. schreef:
EG schreef: Bij 77 te hard is het ander verhaal, maar ze mogen niet zomaar vanuit gaan dat jij reed hoor. Ok als ze een foto van je harses hebben achter het stuur is het wat anders, maar anders word het een heel erg moeilijk verhaal voor de OvJ. Ook al veroordelen ze je, je kan echt wel in beroep hiertegen hoor.

Ook met een prive auto kan dit hoor, hoeft geen auto van de zaak te zijn. Ik ken trouwens persoonlijk mensen die hun auto aan hun hele familie uitlenen dus het kan wel hoeft geen leugen te zijn. En in het geval van familie ben je niet verplicht te vertellen wie het was dus dat is extra zuur voor de OvJ.

Het is echt wel zo makkelijk in Nederland. Het probleem is dat dit strafrecht word (je pleegt een misdrijf) en dan moeten ze BEWIJZEN hebben, ze mogen niet klakkeloos dervanuitgaan dat jij reed. Net als in elke andere normale land met een normaal rechtssysteem HOORT dit ook zo te zijn, waarom denk je dat ze in D van voren flitsen?

Waarom denk je dat zoveel motorrijders hem proberen te peren, ze hebben je kenteken en alles... Om straf voor je rijbewijs te voorkomen. Tegenwoordig heb je naast de EMA ook de EMG dus dat word helemaal lollig. 3 dagen op cursus en 750 euro kost dat. Je MOET gaan anders word je rijbewijs ingetrokken... Ze mogen dit vrijwel voor alles geven: zelfs als je verkeerd knippert... De CBR krijgt gewoon veel te veel macht maarja dit is een ander verhaal.

Voor die niet gelovers: kijk eens hier kan je fijn zien waarvoor je die EMG opgelegd kan krijgen tegenwoordig:
http://www.cbr.nl/emg.pp#2700" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben net terug van de rechtbank, weet alleen nu nog steeds niet of je moet weerleggen dat je zelf gereden hebt of dat een "ik was het niet, ik weet niet wie het was" voldoende is.

Het verloop van mijn 3 minuten durende rechtzaak kwam ongeveer op het volgende neer:

Rechter: "u wordt verdacht van het overschrijden van de maximumsnelheid etc etc, of in ieder geval iemand in uw auto, wat is daarop uw reactie?"

Ik: "ik kan mij niet herinneren dat ik die dag daar gereden heb" (wat ook echt zo is, wat wil je 10 maanden later....)

Rechter: "we hebben hier een foto van de politie (mobiele controle), die is erg donker en niet goed leesbaar. Wil de officier van justitie nog wat zeggen?"

Ovj: "De verdachte ontkent, wij hebben hier een foto welke volgens de politie van uw auto is, maar ik kan er niet veel van maken, dus ik adviseer de rechter vrijspraak"

Rechter: "U bent hierbij vrijgesproken, goede reis naar huis"

Ik: :banaan:

Ik zal er nu wel nooit achterkomen of ze mij nu geflitst hadden of dat het iemand anders was, maar ben al lang blij met deze uitkomst natuurlijk :)
Feli :drinking:

ErikS

Bericht door ErikS » 23 okt 2009, 15:20

Damn, te makkelijk... :shock:

SteV6

Bericht door SteV6 » 23 okt 2009, 16:46

Tom,

Hoe zou het gelopen zijn als je niet was komen opdagen ... :?:

Gefeliciteerd met je geluk, en de volgende keer beter opletten ;)

Stephan

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 24 okt 2009, 12:09

Ik ben liever verstandig en post helemaal niets, dalijk gaan ze de controles nog opvoeren en/of verscherpen ook (je weet maar nooit wie er mee leest) :bag:

frankv

Bericht door frankv » 24 okt 2009, 20:35

Mark Nauta schreef:
Richardt. schreef:Afsluitdijk lijkt me trouwens ook wel erg gevaarlijk, als je Wegmisbruikers af en toe eens kijkt dan zie je dat ze daar toch net even te vaak undercover rijden :?
Ja, als ik een auto voor of achter me heb doe ik het natuurlijk ook niet.....er wordt inderdaad wat meer gecontroleerd de laatste paar jaar. Maar als er niets te zien is, kun je tussen de sluizen doen wat je wilt!
en bij het monument dan? staan ze daar nooit? daar mag je tegenwoordig maar 100

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 okt 2009, 20:37

Staan ze wel eens te laseren idd.

Maar op de 70 stukken bij de sluizen is het het meeste raak volgens mij.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 24 okt 2009, 20:37

frankv schreef:
Mark Nauta schreef:
Richardt. schreef:Afsluitdijk lijkt me trouwens ook wel erg gevaarlijk, als je Wegmisbruikers af en toe eens kijkt dan zie je dat ze daar toch net even te vaak undercover rijden :?
Ja, als ik een auto voor of achter me heb doe ik het natuurlijk ook niet.....er wordt inderdaad wat meer gecontroleerd de laatste paar jaar. Maar als er niets te zien is, kun je tussen de sluizen doen wat je wilt!
en bij het monument dan? staan ze daar nooit? daar mag je tegenwoordig maar 100
Ik ben daar al meer dan 100 keer langs gereden, nog nooit iemand gezien. Ik ga er echter toch altijd voor de zekerheid van het gas. 100km/u geldt trouwens alleen voor route N-Holland-Friesland. De andere kant uit is die beperking er niet.
Waar je wel even moet opletten is de brug halverwege bij de Texaco. Vanaf de brug willen ze wel eens laseren.
Dan hou je nog 25km vrij over ;)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 okt 2009, 14:34

Nou....ik waag het er weer op hahahaahhaha volle polle al is het druk op de weg..... :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 25 okt 2009, 14:39

dacht meteen aan zo'n parallelweggetje langs de snelweg....

Afbeelding

:bag:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 25 okt 2009, 15:02

InjectTheVenom schreef:Ik ben liever verstandig en post helemaal niets, dalijk gaan ze de controles nog opvoeren en/of verscherpen ook (je weet maar nooit wie er mee leest) :bag:
En de eindejaars quota moet nog worden gehaald natuurlijk...... :mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 okt 2009, 18:50

Chris van S. schreef:
InjectTheVenom schreef:Ik ben liever verstandig en post helemaal niets, dalijk gaan ze de controles nog opvoeren en/of verscherpen ook (je weet maar nooit wie er mee leest) :bag:
En de eindejaars quota moet nog worden gehaald natuurlijk...... :mrgreen:
Precies :protest:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 27 okt 2009, 19:36

JP schreef:

dacht meteen aan zo'n parallelweggetje langs de snelweg....

Afbeelding

:bag:
Als dat het eerste is waar je aan denkt....... :sealed:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 27 okt 2009, 23:10

Emmen-Klazienaveen is zo'n weg.
Zwartemeer-Bargercompascuum.
Klazienaveen-Erica.
Klazienaveen-Weiteveen.
Schoonebeek-Coevorden.

Allemaal wegen waar je veelt e gauw te hard rijdt en waar de pakkans ook redelijk is.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 okt 2009, 09:48

Weg langs de Kibbelkoele ook (Schoonoord/De Kiel). Is me ook al eens gelukt :bag:

N381 ook. Emmen -Beilen vv. Eventueel tot aan Appelscha. Kun je 's avonds en 's nachts mooi doorknallen. Wel opassen voor wild :!:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 28 okt 2009, 09:52

True, true! :mrgreen:

Arthur

Bericht door Arthur » 28 okt 2009, 09:56

1x mazzel gehad op de N381 mijn tegenligger pakte het hert net voordat ik er was met een kleine 150 p/u :oops: Had die er niet gereden... Nu kom ik er niet meer zo vaak en laat het bij 130 p/u :wink:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 28 okt 2009, 09:58

Oud collega van m'n vader is daar met 200+ in z'n A8 van de weg geplukt toen de weg net open was. En dat was niet de eerste keer dat ie met zo'n snelheid gepakt werd. :mrgreen:

Ook bekend met de Schapendijk van Schoonoord naar Zweeloo? 200km/u raad ik je daar niet aan, maar je kunt toch behoorlijk stevig doorrijden daar en en er zitten een paar leuke bochtjes in.
Alleen dat verdomde wild wat daar overal uit het bos kan komen is zo gevaarlijk :?

Arthur

Bericht door Arthur » 28 okt 2009, 10:02

Ken ik wel, de naam niet :wink: Ik ging eerder ook wel eens binnendoor richting Zweeloo vanuit Emmen. Weet zo niet weer waar langs. Er mooi bochtig weggetje maar wel met veel bomen, kwam je vlak bij Germs in Zweeloo uit. Daar nog nooit controle gezien.

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 28 okt 2009, 10:05

het stuk snelweg van Vlaardingen west naar maassluis west (A20)
Volgas planken! en nooit flitsers :hosanna:

Maar op het stuk tussen van spijkenisse naar rotterdam zuid is het wel tricky!

Plaats reactie