Rijbewijs kwijt
-
Tom,Tom schreef:Ik hou er ook absoluut niet van om iets te verzwijgen, zo zit ik niet in elkaar. Maar als het al voor 90% vast staat dat je er zeker gezeik mee krijgt (en dan niet alleen bij je autoverzekering), dan zou ik ook eens goed gaan navragen hoe groot de kans is dat ze erachter komen.
Het gaat niet om het feit dat je ooit eens te hard hebt gereden (bij een goede klant relatie kijken ze daar zo doorheen).
Maar op het moment dat je te hard rijdt (en je rijbewijs dus kwijt bent) en het ook nog eens verzwijgt! dan onbreekt het je aan moraliteit!
En of ze er achter komen, zeker!
Systemen zijn geautomatiseerd tegenwoordig, dus dat cross-checken ze zo.
en op het moment dat je het niet meld, dan pleeg je verzwijging en krijg je dus een aantekening bij alle verzekeringsmaatschappijen! en dat vergeven ze je niet zo snel.
- RVV
Ik zou het risico ook niet durven nemen, maar het is ook niet zo dat ik iemand er om veroordeel, die maatschappijen zijn ook grote boeven, die er alles aan doen om niet uit te keren.
Het ergste is dat je dubbel zo hard word gestraft. Eerst omdat je te hard reed ,daarna omdat je een auto niet meer kan verzekeren
Stel dat het mij ooit was overkomen dan had ik nooit de M3 gekocht.
Het ergste is dat je dubbel zo hard word gestraft. Eerst omdat je te hard reed ,daarna omdat je een auto niet meer kan verzekeren

Stel dat het mij ooit was overkomen dan had ik nooit de M3 gekocht.
- Davy MR2DRIFT
Ik mocht vandaag ter zitting verschijnen in de raadzaal van de rechtbank in Arnhem, naar aanleiding van mijn ingediende klaagschrift. De OvJ had een aantal vragen uitstaan bij de betreffende agenten en wacht daar nog op. De rechter stelde me een aantal vragen en daar heb ik volgens mij goed op geantwoord (lees: de waarheid verteld). Ik heb nu mijn rijbewijs weer terug, maar krijg binnenkort te horen wanneer ik moet voorkomen, zodat de strafmaat definitief bepaald kan worden. Het kan dus dat ik mijn rijbewijs alsnog in moet leveren.
-
- Knot
-
Collega's hadden het erover dat het zo rustig was op de snelweg vanwege vakantie..dus ik zei ja vanmorgen nog ff 185 aangetikt op de a2 hier... stonden ze raar te kijken "op dat 100km stuk?". Pff. Het is dat die auto niet harder gaat. Alsof het spannend is 185. Ze vonden het ook al stom dat de cruise control op snelheden boven de 200 nog werkt bij bmw.
Hehe knot bedoel je de vorige keer.. je reed al een tijdje netjes 140.. ik zei tegen die maat van me: ik ga nog ff gas geven kijken hoelang rody het volhoud
en ja hoor 10 seconden later zag ik astra koplampen in de spiegel opduiken hehehe
Hehe knot bedoel je de vorige keer.. je reed al een tijdje netjes 140.. ik zei tegen die maat van me: ik ga nog ff gas geven kijken hoelang rody het volhoud

- Jelmer850i
Hu houdt cruize control er bij hun dan mee op ?Tom schreef:Collega's hadden het erover dat het zo rustig was op de snelweg vanwege vakantie..dus ik zei ja vanmorgen nog ff 185 aangetikt op de a2 hier... stonden ze raar te kijken "op dat 100km stuk?". Pff. Het is dat die auto niet harder gaat. Alsof het spannend is 185. Ze vonden het ook al stom dat de cruise control op snelheden boven de 200 nog werkt bij bmw.
Hehe knot bedoel je de vorige keer.. je reed al een tijdje netjes 140.. ik zei tegen die maat van me: ik ga nog ff gas geven kijken hoelang rody het volhouden ja hoor 10 seconden later zag ik astra koplampen in de spiegel opduiken hehehe
En 185 is voor mietjes

- Arthur
- Auto: Nr.51
Niets.JeroenT schreef:JeroenT schreef:Moest me 2 jaar inhouden, over 2 weken(4 aug) ben ik er vanaf.
Ga me daarna ook nog wel inhouden. Risico wordt wat groot tegenwoordig.
hmz... morgen is het 4 augustus.
Word ik vandaag 3 augustus met 10km/h te hard gelaserd....
Ben benieuwd naar wat er komen gaat.
Zijn administratieve boete's.
Worden ook op een heel ander rekeningnr overgemaakt.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik ben wo avond 16-8 om 23.35 op de snelweg richting mijn woonplaats(A6) aangehouden door 'n stille Focus en kreeg daarvoor een administratieve sanctie(snelheidsovertreding)
Nu is dat allemaal betaalbaar(veegt zweet van voorhoofd)maar wat me opvalt:
1)de overteden snelheid staat 10kmh hoger dan ik daadwerkelijk te snel reed, maar hij zei ook dat er ivm geijkte tellers blabla de 'echte' snelheid lager wordt. Maar blijft knullig vind ik.
2)Bij dag/maand/jaar/tijdstip is ingevuld:17-08-2006 00:35
Een uur later dan wat 't echt was.
Ik heb nog 'n email verstuurd naar 'n bedrijf nadat we thuiskwamen(een tijd VOOR die tijd op de bon)als bewijs.
Wat kan ik ermee?
Nu is dat allemaal betaalbaar(veegt zweet van voorhoofd)maar wat me opvalt:
1)de overteden snelheid staat 10kmh hoger dan ik daadwerkelijk te snel reed, maar hij zei ook dat er ivm geijkte tellers blabla de 'echte' snelheid lager wordt. Maar blijft knullig vind ik.
2)Bij dag/maand/jaar/tijdstip is ingevuld:17-08-2006 00:35
Een uur later dan wat 't echt was.
Ik heb nog 'n email verstuurd naar 'n bedrijf nadat we thuiskwamen(een tijd VOOR die tijd op de bon)als bewijs.
Wat kan ik ermee?
- Peter Tunissen
Tsja, email is gewoon klote omdat iemand anders die ook wel verstuurd kan hebben.
Komt bij dat je staande gehouden bent en niet geflitst, dus ik neem aan dat een agent je rijbewijs en papieren wel even gecontroleerd heeft.
Sanctie krijg je vanzelf wel, dan kun je natuurlijk altijd nog wel bezwaar maken. 'Ik kan me niet herinneren op genoemde datum en tijd op de bewuste plaats geweest te zijn; ter staving van mijn bewering hierbij een kopie van een vanuit mijn huis (xx kilometer verderop) verzonden email ten tijde van de beweerde overtreding.'
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Komt bij dat je staande gehouden bent en niet geflitst, dus ik neem aan dat een agent je rijbewijs en papieren wel even gecontroleerd heeft.
Sanctie krijg je vanzelf wel, dan kun je natuurlijk altijd nog wel bezwaar maken. 'Ik kan me niet herinneren op genoemde datum en tijd op de bewuste plaats geweest te zijn; ter staving van mijn bewering hierbij een kopie van een vanuit mijn huis (xx kilometer verderop) verzonden email ten tijde van de beweerde overtreding.'
Nee heb je, ja kun je krijgen.

-
- Auto: Fun Damn Mentally