330 km/h in Nederland kan dat ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

330 km/h in Nederland kan dat ?

Ja natuurlijk, mits het niet te druk is.. lekker stampen.. who cares ?
67
83%
Compleet bezopen, opsluiten die handel.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 81

Elco

Re: 330 km/h in Nederland kan dat ?

Bericht door Elco » 08 sep 2009, 17:48

yeah right :roll:
Was er toen niet iemand op gummen die 340 teller reed op afsluitdijk met m5? :nana: Doornbos. En bij 280 een klapband kreeg? Liep goed af overigens (runflat banden)
Maar had ik de auto ervoor dan zou ik het serieus doen. Met een Veyron zou ik ook absoluut die 400 aan willen tikken, is binnen een minuut gebeurd hoe gek het ook klinkt. Wel lege weg blablabla... :df: :D

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 09 sep 2009, 01:02

Ha, die Drivers;

Die lege weg is de crux; ik vind zulke snelheden op de openbare weg in principe niet verantwoord, vanwege de ruimte die je nodig hebt om de snelheid te bereiken en ook weer af te kunnen remmen. Naar mijn idee mag er binnen die afstand geen enkele andere weggebruiker zijn en hoe weet je dat zeker, zo ver vooruit? Hoe rustig en overzichtelijk een stuk weg ook mag zijn, de kans dat je het echt veilig (voor anderen dan) kunt doen is in de praktijk vrijwel nul, dus ik vind het eigenlijk niet kunnen.

Remko

Bericht door Remko » 09 sep 2009, 08:43

Ok, wat betreft de Afsluitdijk.... Ik rijd met enige regelmaat via die route van Friesland naar Noord Holland en ik heb paar keer vooraan gestaan in de wachtrij voor de brug aan de Friese kant. Die situatie is ideaal om eens ongeneneerd het gas in te trappen als de bomen omhoog gaan. Het eerste stuk over de sluizen is smal maar daarna heb je vrij baan.

Hou zou het een fietser vergaan die een losse kiezelsteen tegen het hoofd gekatapulteerd krijgt door een auto die met 330km/h langs rijdt? Ik denk daar wel eens over na. Niet specifiek over die 330km/h maar wel over die combinatie van snelweg en fietspad op zo'n korte afstand van elkaar, zoals op de Afsluitdijk het geval is.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 sep 2009, 09:07

Remko schreef:Ok, wat betreft de Afsluitdijk.... Ik rijd met enige regelmaat via die route van Friesland naar Noord Holland en ik heb paar keer vooraan gestaan in de wachtrij voor de brug aan de Friese kant. Die situatie is ideaal om eens ongeneneerd het gas in te trappen als de bomen omhoog gaan. Het eerste stuk over de sluizen is smal maar daarna heb je vrij baan.

Hou zou het een fietser vergaan die een losse kiezelsteen tegen het hoofd gekatapulteerd krijgt door een auto die met 330km/h langs rijdt? Ik denk daar wel eens over na. Niet specifiek over die 330km/h maar wel over die combinatie van snelweg en fietspad op zo'n korte afstand van elkaar, zoals op de Afsluitdijk het geval is.
Heb je een punt, maar ook met 160km/u slaat zon kiezeltje een gat in het hoofd. Dus in die zin maakt (nog) sneller niet zo gek veel uit.

Plaats reactie