'Opvoeren lease-auto's aanpakken'

Dit is ons algemene autoforum.
Maus335i

Re: 'Opvoeren lease-auto's aanpakken'

Bericht door Maus335i » 23 aug 2009, 23:09

Femme, als je de auto in het buitenland houdt is er niet zoveel aan de hand. Pas wanneer je er mee naar Nederland komt moet je uitkijken.

Jelmer, de douane moet dit vaststellen. De politie kan er direct niet zoveel mee doen (behalve informatie doorgeven).

Tom

Bericht door Tom » 24 aug 2009, 00:51

Hoe groot is de kans om gepakt te worden. Ik zie hier wel es douane rondrijden, maar is vrij zelden. Zie ze ook nooit Belgen aan de kant zetten.
Ander puntje is dat ik in Eindhoven tig auto's tegenkom op Belgisch kenteken. In 20 minuten zit je vanaf Ehv in Belgie. Je valt met belgische/duitse platen dus amper op als je vlakbij de grens woont.
En als laatste, wat is de boete die erop staat? Simpel rekensommetje daarna; kans dat ze je pakken * boete < besparing == win ;)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 24 aug 2009, 10:11

... Ook het gebruik in Nederland van een buitenlandse huurauto tot aan het einde van de tweede dag die volgt op de dag van binnenkomst in Nederland leidt niet tot heffing van bpm. In andere gevallen bent u wel bpm verschuldigd, maar alleen voor zover u al eerder bent aangehouden én aan u een 'Informatieformulier buitenlandse kentekens' (hierna Informatieformulier) is uitgereikt....
Dit heb ik mij helemaal niet gerealiseerd zeg. Ik heb van Schnitzer tot twee maal toe, een auto 'meegekregen', dus niet gehuurd. Heb toen 2x twee weken met een Duitse auto hier rond gereden. Geldt dit ook voor het meekrijgen van een auto, zonder huurcontract?

Niall

Bericht door Niall » 24 aug 2009, 10:20

Als je een GmbH hebt en je bent daar directeur kan je een duitse auto rijden mits de meerendeel aan kilometers in het buitenland gereden worden, verder moet je dan ontheffing voor de BPM aanvragen. Mijn vader heeft een belgische lease auto en moet daarom elke 2 jaar ivm auto wissel een nieuwe verklaring aanvragen bij de douane.

@Tom, dat zijn meestal nederbelgen en geen echte belgen die jij elke dag ziet. Wonen net over de grens, zoonlief heeft een dikke 3 serie welke op het adres van pa en ma staat :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 aug 2009, 11:16

Stel je koopt een dikke M3 DE kenteken.
Gebruikt deze puur voor ritjes naar je woning.
Voor je woning moet je zeg 600 km rijden waarvan 100 in nederland, dan rij je het meerendeel in het buitenland.
Dan lijkt het me opgelost? je moet toch regelmatig naar je woning om het gras van het balkon te maaien toch ? :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 aug 2009, 11:23

Niall schreef:Als je een GmbH hebt en je bent daar directeur kan je een duitse auto rijden mits de meerendeel aan kilometers in het buitenland gereden worden, verder moet je dan ontheffing voor de BPM aanvragen. Mijn vader heeft een belgische lease auto en moet daarom elke 2 jaar ivm auto wissel een nieuwe verklaring aanvragen bij de douane.

@Tom, dat zijn meestal nederbelgen en geen echte belgen die jij elke dag ziet. Wonen net over de grens, zoonlief heeft een dikke 3 serie welke op het adres van pa en ma staat :wink:
Dat doet David R. hier van het forum toch ook? Rijdt in zijn nieuwe GT3 ook met Duitse platen rond.

Femme

Bericht door Femme » 24 aug 2009, 22:29

Hier wat meer info over de werkgeversregeling:
Werkgeversvrijstelling

Als u werkgever bent van een in het buitenland gevestigde onderneming, dan kunt u onder voorwaarden een werkgeversvrijstelling van bpm krijgen voor personenauto's, bestelauto's of motoren die in het buitenland zijn geregistreerd. Een vrijstelling vraagt u aan met het formulier Aanvraag vergunning vrijstelling bpm werkgever.
Voorwaarden

Voor deze vrijstelling moet u in Nederland wonen en voldoen aan 1 van de volgende voorwaarden:

* U bent hoofd van een in het buitenland gevestigd eenmansbedrijf.
* U bent lid van een in het buitenland gevestigde maatschap.
* U bent bestuurder, vennoot of aandeelhouder van een in het buitenland gevestigde vennootschap.

Daarnaast geldt voor de personenauto, bestelauto of motor dat:

* de eigenaar / houder niet zelf werknemer van de onderneming is
* het in Nederland alleen wordt gebruikt door de eigenaar of houder zelf of zijn inwonende gezinsleden
* uit de kilometerregistratie moet blijken dat de auto voor ten minste 50% zakelijk buiten Nederland wordt gebruikt. De afstand die wordt afgelegd van de woonplaats naar de in het buitenland gelegen werkplaats en omgekeerd telt hierbij niet mee
Je moet er dus minimaal 50 procent aan zakelijke kilometers in het buitenland bijfantaseren en ritjes op en neer naar je buitenlandse postbus tellen niet mee. Je zou bijvoorbeeld als fotograaf aan de slag kunnen gaan bij de Nurburgring ;) . Ik ben overigens benieuwd hoe de Belastingdienst enige controle op de in het buitenland gereden kilometers wil uitoefenen zonder de hulp van de flitsbrigade.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 aug 2009, 09:56

Dus voor elke 2km die je hier in Nederland aflegt moet je 1 "zakelijke" kilometer in het buitenland afleggen. Zo nu en dan een retourtje Emden / Nurburg dus en loeihard over die A31 knallen :mrgreen:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 25 aug 2009, 10:07

Gewoon zorgen dat je de site van de Nürburgring mag hosten Maurice. ;)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 10:14

Maus335i schreef:Dus voor elke 2km die je hier in Nederland aflegt moet je 1 "zakelijke" kilometer in het buitenland afleggen. Zo nu en dan een retourtje Emden / Nurburg dus en loeihard over die A31 knallen :mrgreen:
Nee, 2km

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 10:21

Ik volg deze thread al vanaf de eerste post en heeft een hele andere wending gekregen. Bij iedere post kreeg ik weer een big smile on my face. :D
Laatste weken rollen er verschillende duitse mailtjes hier binnen en krijg/pleeg ik diverse duitse telefoontjes.

Ik en mijn vriendin zijn namelijk bezig om te gaan emigreren naar Duitsland. :banaan:
Dus ik hoef geen constructies te verzinnen om een duitse auto te rijden, er komt er gewoon eentje hierop het erf te staan met duitse platen.
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 25 aug 2009, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 25 aug 2009, 10:23

Stoer Sjoerd! Vind ik altijd mooi, als mensen zulke dingen niet alleen roepen maar echt doen!

Zou je een topics (of weblog) willen aanmaken om de voortgang en belevenissen op te posten? Lijkt me erg interessant om te volgen, denk dat wel meer mensen hier dat leuk vinden. :)

Goede kans (vriendin, dochter, ikzelf) tzt. hier ook vertrekken.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 10:30

We zijn nu in onderhandeling met de huidige bewoners/makelaar. Van de week nog maar eens rond de tafel, anders een andere woning.
Alle andere dingen hebben we al geregeld zoals hypotheek en duitse verzekeringen. Behalve je zorgverzekeringen geldt namelijk dat je je domicilie in NL moet hebben. Auto staat inmiddels ook te koop. We hopen/verwachten die Weihnachten daar te vieren!
Wouter81 schreef:Stoer Sjoerd! Vind ik altijd mooi, als mensen zulke dingen niet alleen roepen maar echt doen!
...
:mrgreen:

Mooie is dat ik dan toch binnen een kwartiertje bij mams in de keuken zit. :lol:
Kan ik straks mooi als tussenpersoon optreden voor DF importeur... :mrgreen:

Misschien dat ik, als mijn initialen moeilijk wordt, DF in mijn kenteken neem! :turtle:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 aug 2009, 10:43

Wat is je lange termijn planning? Daar blijven wonen?
Sjoerd MP BMW schreef:We zijn nu in onderhandeling met de huidige bewoners/makelaar. Van de week nog maar eens rond de tafel, anders een andere woning.
Alle andere dingen hebben we al geregeld zoals hypotheek en duitse verzekeringen. Behalve je zorgverzekeringen geldt namelijk dat je je domicilie in NL moet hebben. Auto staat inmiddels ook te koop. We hopen/verwachten die Weihnachten daar te vieren!
Wouter81 schreef:Stoer Sjoerd! Vind ik altijd mooi, als mensen zulke dingen niet alleen roepen maar echt doen!
...
:mrgreen:

Mooie is dat ik dan toch binnen een kwartiertje bij mams in de keuken zit. :lol:
Kan ik straks mooi als tussenpersoon optreden voor DF importeur... :mrgreen:

Misschien dat ik, als mijn initialen moeilijk wordt, DF in mijn kenteken neem! :turtle:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 10:45

RutgerK schreef:Wat is je lange termijn planning? Daar blijven wonen?
Ja, in principe wel. Zo langs de grensstreek (van boven naar beneden).
Het was altijd zowiezo mijn idee om in iig na mijn studie in het oosten des lands te gaan wonen. Ik kan namelijk niet aarden in de Randstad.
Woon nu vanwege mijn studie in een Brabantse stad en ik vind het verschrikkelijk. Mijn ouderlijke huis staat tussen twee dorpen met links en rechts paarden/koeien/schapen, toch ben je in tien minuten in de grote stad.

De Randstad was voor mij een no-go-go; bij ons is vijf minuten in de rij staan al een file, moet je nagaan in de Randstad :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 aug 2009, 10:56

Hahaha, ik heb afgelopen op en om de Friese meren vertoefd. Ik vind het prima als de mensen uit de grensprovincies oostwaarts gaan. Ik kan mij als randstedeling niet voorstellen dat er wat te klagen valt en neem de plaats graag in in het Noord-Oosten. :wink:

Sjoerd MP BMW schreef:
RutgerK schreef:Wat is je lange termijn planning? Daar blijven wonen?
Ja, in principe wel. Zo langs de grensstreek (van boven naar beneden).
Het was altijd zowiezo mijn idee om in iig na mijn studie in het oosten des lands te gaan wonen. Ik kan namelijk niet aarden in de Randstad.
Woon nu vanwege mijn studie in een Brabantse stad en ik vind het verschrikkelijk. Mijn ouderlijke huis staat tussen twee dorpen met links en rechts paarden/koeien/schapen, toch ben je in tien minuten in de grote stad.

De Randstad was voor mij een no-go-go; bij ons is vijf minuten in de rij staan al een file, moet je nagaan in de Randstad :mrgreen:

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 11:08

Ieder zijn ding hè! :wink:
Omdat ik al in de nahe van de grens woon, is de stap sneller gemaakt. Bijvoorbeeld ons dialect is nagenoeg hetzelfde dialect als van hun. Er valt trouwens ook niks te klagen maar als je naar woningen gaat kijken is de grens geen muur maar bied deze wel mogelijkheden. Consequentie is wel dat je echt gaat emigreren.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 aug 2009, 11:38

Consequentie?! Het voordeel bedoel je! Een premier/bondskanselier die uit de EU wil stappen als de EU gaat tornen aan onbeperkte snelheden in .de. Wil je nog meer :mrgreen:

Stom rekenfoutje trouwens dat van die 2km vs 1 :p

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 aug 2009, 11:40

Is niks stoers aan dus. Ik woon ook in de grensstreek maar ga voor een auto of een huis niet die kant op.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 11:42

Maus335i schreef:Consequentie?! Het voordeel bedoel je! Een premier/bondskanselier die uit de EU wil stappen als de EU gaat tornen aan onbeperkte snelheden in .de. Wil je nog meer :mrgreen:

Klopt, maar als het woord 'emigreren' valt haken mensen af.
Sommige regelgeving maakt het niet uit of ik naar Dld ga of naar Australië.
Arthur schreef:Is niks stoers aan dus. Ik woon ook in de grensstreek maar ga voor een auto of een huis niet die kant op.
Ik ga ook niet speciaal om die reden de grens over...
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 25 aug 2009, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 aug 2009, 11:43

De Groenen vormen volgens mij een groter probleem voor de bondskanselier als het om onbeperkte snelheid gaat. :(
Maus335i schreef:Consequentie?! Het voordeel bedoel je! Een premier/bondskanselier die uit de EU wil stappen als de EU gaat tornen aan onbeperkte snelheden in .de. Wil je nog meer :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 25 aug 2009, 11:51

Ik heb ook genoeg mensen gezien die zich niet realiseerden dat het daadwerkelijk EMIGREREN is, die paar kilometer over de grens. Met spijt zijn ze binnen enkele jaren weer terug ... Europa is nog lang geen één Europa kwa regelgeving en grensoverschrijdende arbeid of vestigingsplaats.

Dit is dus niet persoonlijk bedoeld Sjoerd, maar mijn eigen waarneming van de afgelopen jaren.

Stephan

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 25 aug 2009, 12:05

Sjoerd MP BMW schreef:Ik volg deze thread al vanaf de eerste post en heeft een hele andere wending gekregen. Bij iedere post kreeg ik weer een big smile on my face. :D
Laatste weken rollen er verschillende duitse mailtjes hier binnen en krijg/pleeg ik diverse duitse telefoontjes.

Ik en mijn vriendin zijn namelijk bezig om te gaan emigreren naar Duitsland. :banaan:
Dus ik hoef geen constructies te verzinnen om een duitse auto te rijden, er komt er gewoon eentje hierop het erf te staan met duitse platen.

Niet de auto gaan verlagen me een niet Tuv-gekeurde set he :wink: , en ook geen velgen zonder tuv-keuring monteren :mrgreen: .

Stel je eens voor, ben benieuwd waar je woont :) .

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 12:27

SteV6 schreef:Ik heb ook genoeg mensen gezien die zich niet realiseerden dat het daadwerkelijk EMIGREREN is, die paar kilometer over de grens.
Precies, zie mijn vorige post, maar ik realiseer me dat terdege.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 25 aug 2009, 12:29

G Kolkman schreef:Niet de auto gaan verlagen me een niet Tuv-gekeurde set he :wink: , en ook geen velgen zonder tuv-keuring monteren :mrgreen: .
Weet ik :wink:
Bij mijn vorige auto ook altijd goed spul gebruikt. Overigens wel een goede regel, zou een hoop sjonniebakken van de weg halen!

Plaats reactie