Passat eruit, ID.4 erin.
-
Re: BMW M3 sedan
Zal voortaan toch niet meer bumperkleven bij die m3... 

- Peter-Paul
Knappe koets!!, veel plezier ermee. De kleine 1000km dat ik met mijn 3.0 heb gefahren met oa 8 ronden Ring ook geen olie verbruik.
- yorick
Weer een gezicht bij een forumnaam gekoppeld
Heb jij de armsteun altijd naar benden tijdens het rijden? Als ik wat sportiever wil rijden klap ik hem zelf altijd weg. Nu was je natuurlijk aan het cruizen (in mijn auto sowieso geen last van, daar zit er geen een in)

Heb jij de armsteun altijd naar benden tijdens het rijden? Als ik wat sportiever wil rijden klap ik hem zelf altijd weg. Nu was je natuurlijk aan het cruizen (in mijn auto sowieso geen last van, daar zit er geen een in)
- Joy
Nogal Niels, echt heel tevreden mee.
Een liter per uur Bert, het is nog net geen tweetakt
Op straat heeft de motor het relatief gemakkelijk, dat scheelt zeker. Nurburgring misschien ook wat milder, gezien Peter zijn ervaring.
Ion, het is de set die Bert al noemde. 322 x 32 mm schijven met 4 zuiger klauwen. Dan heb je nog de keuze uit straat, sport en raceblokken. Ik heb de sport variant gekozen. De achterkant krijgt ook bijpassende blokken. Voorkant past als het goed is zonder spacer. Maar Mov'it maakt eventueel de flens van de schijf net iets dikker zodat je daar wat afstand pakt tov het wiel. Mooie oplossing, een ingebouwde spacer als het ware.
Het is ook moeilijk om niet voor zo een set te gaan als je het in je handen vast hebt gehad. Het materiaal ziet er zo degelijk uit dat je alleen daar al vertrouwen van krijgt. Toevallig stond er net een M3 met dezelfde remmen rondom. Een set van AP zou betekenen dat ik een tikkeltje op de gok iets zou kopen. Ik weet niemand die dezelfde set heeft, ik zou in UK moeten kopen gezien de prijsverschillen met NL, en mis daarmee een stukje service. Altijd handig als de leverancier in de buurt zit voor vragen of nieuwe onderdelen.
Yorik, ik heb er eigenlijk niet opgelet maar ik denk dat de steun tot nu toe nog niet omhoog is geweest. Ik zal 'm eens opklappen, eens kijken of dat wat makkelijker schakelt.
Een liter per uur Bert, het is nog net geen tweetakt

Ion, het is de set die Bert al noemde. 322 x 32 mm schijven met 4 zuiger klauwen. Dan heb je nog de keuze uit straat, sport en raceblokken. Ik heb de sport variant gekozen. De achterkant krijgt ook bijpassende blokken. Voorkant past als het goed is zonder spacer. Maar Mov'it maakt eventueel de flens van de schijf net iets dikker zodat je daar wat afstand pakt tov het wiel. Mooie oplossing, een ingebouwde spacer als het ware.
Het is ook moeilijk om niet voor zo een set te gaan als je het in je handen vast hebt gehad. Het materiaal ziet er zo degelijk uit dat je alleen daar al vertrouwen van krijgt. Toevallig stond er net een M3 met dezelfde remmen rondom. Een set van AP zou betekenen dat ik een tikkeltje op de gok iets zou kopen. Ik weet niemand die dezelfde set heeft, ik zou in UK moeten kopen gezien de prijsverschillen met NL, en mis daarmee een stukje service. Altijd handig als de leverancier in de buurt zit voor vragen of nieuwe onderdelen.
Yorik, ik heb er eigenlijk niet opgelet maar ik denk dat de steun tot nu toe nog niet omhoog is geweest. Ik zal 'm eens opklappen, eens kijken of dat wat makkelijker schakelt.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Had dit even gemist, maar Joy een bijzonder mooie wagen hoor! Mag je trots op zijn, veel plezier met dit M Power monster! 

- Ahmed
Net terug van vakantie, lees ik dit.....
Heel vet Joy, wat een prachtig ding!
Velgen had ik liever wat van BMW gezien, maar deze staan hem ook.
Veel plezier ermee
Heel vet Joy, wat een prachtig ding!
Velgen had ik liever wat van BMW gezien, maar deze staan hem ook.
Veel plezier ermee

- Peric
Jij als tuinman houdt van hout, maar ook in je interieur? 

- Joy
Hey, dat is OEM
Ik ga dat er niet uithalen, het zit wel goed. Pook mag wel leder en misschien asbakje achter ook maar gewoon zwart. Verder lekker laten zitten.

- Hans
Ga je nog een zwart lipje aan je voorbumper bevestigen? Maakt hem net wat dikker en completer.
- Joy
Ja ook nog. Het is geen standaard item op een M3 sedan maar het oogt toch net wat beter.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Joy Jolliffe schreef:Mijn ontspanning de laatste weken, bijna elke avond even een stukje rijden. Je snapt niet waar mensen met een leuke auto voor de deur de tijd vandaan halen om nog met elkaar te ruziën op het internet![]()
Binnenkort naar Bas voor oliebeurt + APK. Meteen wat puntjes op de i zetten. Knippers origineel maken.
Laat even weten wanneer, kom ik ook even buurten. Of niet. Maar inderdaad, ruziën op het internet

- Tom van H.
Hele gave bak, maar die velgen kunnen echt niet. Ik zou ze mooi omruilen voor je oude MK-motorsport velgen
(bijbetalen hoeft niet
)

(bijbetalen hoeft niet

- Joy
Gerdinand ik ben morgen rond 10u bij Bas. Als dat niet lukt dan doorschuiven naar het weekend waar de auto weer opgepikt kan worden.
@Tom :jenna:
ik begreep van Jenna dat de 318is weer leuk speelgoed kreeg
goed bezig.
@Tom :jenna:

-
- Auto: M3P, 130i
Schroef je er nog een airbox op? 8)
- MartijnGizmo
GVD, wat een sound. Ff Rody en Niels spammen... 

- Knot
Kan alleen op een M natuurlijk, voor de echte airbox sound moet je boven de 7000 zitten!
- MartijnGizmo
Uit dit topic: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=15946" onclick="window.open(this.href);return false;
Bert ///M3 schreef:Moeilijk is het verder niet, vooral niet als je een 3.0 motor neemt. Dat is gewoon letterlijk motor + bak er in hangen, computers op zijn plaats, stekkers aansluiten en lopen.
Doe je een swap naar een 3,2 dat is iets meer moeite, dan moet je ook EWS2 meenemen bijvoorbeeld. Maar is ook wel te doen.
- Joy
Bas heeft pas geleden nog een paar M blokken in voorraad genomen
En inderdaad die carbon airbox klinkt geweldig. Helaas zitten er ook nadelen aan zoals niet echt lekker lopen in lage toeren en een verbruik van 1 op 6 gemiddeld. Het benodigde geld zou ik eerder steken in andere nokken + uitlaatsysteem en vervolgens de ecu laten afregelen op een rollenbank. De airbox geeft pakweg 15 pk maar dat is al inclusief ecu aanpassing. Dus wat er dan nog daadwerkelijk door de airbox zelf aan pk's wordt toegevoegd ? Maar ok het geluid en de gasrespons zijn wel dik voor elkaar

En inderdaad die carbon airbox klinkt geweldig. Helaas zitten er ook nadelen aan zoals niet echt lekker lopen in lage toeren en een verbruik van 1 op 6 gemiddeld. Het benodigde geld zou ik eerder steken in andere nokken + uitlaatsysteem en vervolgens de ecu laten afregelen op een rollenbank. De airbox geeft pakweg 15 pk maar dat is al inclusief ecu aanpassing. Dus wat er dan nog daadwerkelijk door de airbox zelf aan pk's wordt toegevoegd ? Maar ok het geluid en de gasrespons zijn wel dik voor elkaar

-
- Auto: M3P, 130i
Verleidelijk.Joy schreef:Bas heeft pas geleden nog een paar M blokken in voorraad genomen![]()
Bas zei vorige keer al dat hij in twee dagen een blok draaiende kan hebben.

- MartijnGizmo
Knot ging toch maandag bij Bas langs met snurkie? 

- Joy
Hij heeft zelf een compact M3 gehad vroeger. Altijd leuk om mensen te verrassen die zoiets niet verwachtenindobesar schreef:Verleidelijk.Joy schreef:Bas heeft pas geleden nog een paar M blokken in voorraad genomen![]()
Bas zei vorige keer al dat hij in twee dagen een blok draaiende kan hebben.

- frank de jonge
1 op 6 so what 
Die 2.8 van mij zuipt ook 1 op 6
Gaat om de DF gehalte 8)

Die 2.8 van mij zuipt ook 1 op 6

Gaat om de DF gehalte 8)
- FreudeamFahren
Mwoa, de software ontwikkelingen staan niet stil. De nieuwste software die Vlasblom op maat laat schrijven voor elke auto (rollenbank dus) is een stuk efficiënter. De stationair loop is warm en koud daarmee dikke prima; het verbruik gaat van 1op6 naar 1op8 op lange ritten. Ik zou er mee kunnen leven.Joy schreef:(...) Helaas zitten er ook nadelen aan zoals niet echt lekker lopen in lage toeren en een verbruik van 1 op 6 gemiddeld.(...)
Vwb nokkenassen: daarmee wordt hij onderin luier. Op zich geen punt, maar zo'n e36je weegt stiekem ook over de 1400 kg, dus elke nm koppel onderin is naar mijn smaak welkom! Daar ben ik sowieso wel achter: je hebt meer schik van nms dan pks, mits er in de basis voldoende pks zijn

-
Dat is wat ik al de hele tijd heb geroepen. Iedereen maar lopen schreeuwen dat je wagen met een carbon airbox gemiddeld 1 op 6 doet. Pure :blabla en in mijn ogen verkeerde zuinigheid. Gok dat nu nog 1 van de 10 gewoon weer een algemeen sjipje of compu van ebay heeft gescoord voor weinig.FreudeamFahren schreef:De nieuwste software die Vlasblom op maat laat schrijven voor elke auto (rollenbank dus) is een stuk efficiënter. De stationair loop is warm en koud daarmee dikke prima; het verbruik gaat van 1op6 naar 1op8 op lange ritten. Ik zou er mee kunnen leven.