Misschien hebben ze begin mei hun tank nog helemaal vol laten gooien, als ze toen 20.000 liter hebben ingekocht kunnen ze een tijdje vooruit.Aiko schreef: Die pompen (bv Marees Avia) beweren dat ze 98 hebben. Ik blijf het raar vinden, waar komt dat spul vandaan? Zij kopen toch gewoon bij de groten in, dus moet dat toch langzamerhand ook 95 zijn?
Help! Waar moet ik straks tanken???
- Hans
Re: Help! Waar moet ik straks tanken???
- GTRene
en het kromme is, hoorde en las laatst dat een deskundige vertelde dat bv BP Ultimate loodvrij Ron 98 beter verbrand dan Ron 95(wisten we al) en je meer kilometers per tank kan doen en beter is voor de auto en het milieu.
dan denk ik waarom willen ze ons dan allemaal aan de Ron 95 hebben...mis ik iets? alleen omdat bij veel mensen 95 als minder vervuilend wordt beschouwt omdat het getal lager is?
dan denk ik waarom willen ze ons dan allemaal aan de Ron 95 hebben...mis ik iets? alleen omdat bij veel mensen 95 als minder vervuilend wordt beschouwt omdat het getal lager is?

- RVV
Nee, omdat het goedkoper is..
- SteV6
En dat is op zich vreemd. Zeker als je kijkt naar hoe klein het prijsverschil tussen 95 en 98 is in bijvoorbeeld Luxemburg ....
Stephan
Stephan
- Joop
Dat is nou het hele eiereten...Rico schreef:Nee, omdat het goedkoper is..
...mensen kijken niet naar het milieu, maar naar hun portemonnee op korte basis.
Hetzelfde geldt voor de hybride-rijders... Waarschijnlijk voor 3/4 van de verkopen geleased, maar niet aan milieufreaks, maar aan mensen voor wie de bijtelling lekker laag uitkomt, want per slot van rekening is het geclaimde verbruik van een Prius of Civic Hybrid in geen honderd jaar te evenaren en ben je met een klein dieseltje meestal voordeliger uit...
- Rich
In Duitsland kost het vaak zelfs evenveel!SteV6 schreef:En dat is op zich vreemd. Zeker als je kijkt naar hoe klein het prijsverschil tussen 95 en 98 is in bijvoorbeeld Luxemburg ....
Stephan
Ik blijf het prijsverschil tussen 95 en 98 in Nederland ook vreemd vinden, zoveel zal zo'n additief om het RON getal te verhogen ook niet kosten per liter.
- Jeroen Bosman
98 is minder verkocht omdat het niet op de tankpas van de baas mag.
Extra freebees en andere acties kan daar weinig aan helpen, mensen vinden het te duur en hebben het er niet voor over. Je bent trouwens ook verbaasd hoeveel mensen er voor €10 tanken. Dus hier zijn er een x aantal mensen die het een punt vinden, maar 99% van de bevolking niet.
Extra freebees en andere acties kan daar weinig aan helpen, mensen vinden het te duur en hebben het er niet voor over. Je bent trouwens ook verbaasd hoeveel mensen er voor €10 tanken. Dus hier zijn er een x aantal mensen die het een punt vinden, maar 99% van de bevolking niet.
- Jelmer850i
10 euro tanken 
Dat doe ik voor mijn grasmaaier, dan heb ik gelijk een jaar benzine voorraad.

Dat doe ik voor mijn grasmaaier, dan heb ik gelijk een jaar benzine voorraad.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dat is inderdaad een punt.Jeroen Bosman schreef:98 is minder verkocht omdat het niet op de tankpas van de baas mag.
Daarbij komt nog eens dat slechts 5% van de benzine die getankt wordt, 98 is. Het is daardoor dusdanig duur voor de maatschappijen om dat nog te
leveren. Hier in Roosendaal en omgeving wordt het ook steeds minder. De BP langs de A17 heeft het natuurlijk nog, maar is denk ik de duurste pomp
van NL. Dan is er vlakbij nog een witte pomp die ook 98 heeft. Die is echter zo goedkoop dat je er ook aan gaat twijfelen. Die heeft de 98 goedkoper
dan dat andere pompen de 95 hebben.....
Ik weet het allemaal niet meer.....ik blijf echter nog steeds stevast zoeken naar 98 en blijf het ook tanken.
- GTRene
ja maar hier is goedkoop veelal duurkoop...met bv BP Ultimate rijd ik meer km per tank en dat doet de goedkopere benzine al teniet je houd zlfs iets over...maar ze kijken veelal alleen naar de prijs aan de pomp, en niet de prijs zeg per maar met dezelfde aantal km gereden.Rico schreef:Nee, omdat het goedkoper is..
stel je rijd die week 1.000km op goedkope Ron 95 en je auto doet dan 1 op 12 ...je hebt dan 83.33 Liter Ron 95 nodig a 1.40,-euro das 116.66,-euro
met diezelfde 1.000km maar dan Ron 98 BP Ultimate doet ie bv 1 op 13, je hebt dan 76.92 liter nodig zeg a 1.47,-euro das 113,-euro

en dan hou ik het netjes in het voorbeeld...
zie wat evrhalen
je houd gewoon net een paar euro meer over maja aan de pomp betaal je en dan denken ze niet goed naEigenlijk heeft onze zoon mij overtuigt om BP Ultimate 98 te gebruiken, na zijn ervaringen dat zijn Smart Fortwo op diesel zuiniger rijd. Zelf hebben mijn man en ik een Fiat Dobló, met een verbruik van 1 op 10 voorheen met euro 95, rijdt de auto met BP Ultimate 1 op 13 en de motor klinkt een stuk rustiger. Voortaan gaat er Ultimate in.
Mevr. L.M. Woort-Delij
Ik rijdt nu een Renault Megane CC met een twee liter motor. Ik heb van het begin altijd het verbruik bijgehouden. In de stad was 1:10 op de snelweg 1:12. Nu ik Ultimate tank is het verbruik in de stad 1:12 en op snelweg 1:14! Daar komt nog bij dat de motor soepeler loopt en hij sneller optrekt.
Dhr. H. Jarec – Eindhoven
Ik rijd op een Suzuki Burgman 400 motorscooter woonwerkverkeer Almere - Amsterdam v.v. Het gemiddelde verbruik met normale loodvrije BP 95 Ron lag op 1:18. Nu ik sinds enkele weken de vernieuwde Ultimate benzine gebruik kom ik op 1:21, dit houd in 45 kilometer meer rijden op tank. Voor mij dus 5 dagen rijden op een tank i.p.v. vier dagen. Ook heb ik minder last van een bevroren carburateur bij temperaturen rond en onder het vriespunt, acceleratie is toegenomen en de motor loopt beter stationair. Ik ben ook de gelukkige bezitter van een BP Plus pas met korting op de brandstofprijs, scheelt toch weer een paar eurocenten!!! Wat ben ik toch een tevreden mens...
Dhr. D. Gravemaker – Almere

bovendien voor petrolheads heb je meer vermogen en een schonere motor

-
OnlineKasteel
Van 1 op 12 naar 1 op 13 is denk ik wel wat te optimistischGTRene schreef:
stel je rijd die week 1.000km op goedkope Ron 95 en je auto doet dan 1 op 12 ...je hebt dan 83.33 Liter Ron 95 nodig a 1.40,-euro das 116.66,-euro
met diezelfde 1.000km maar dan Ron 98 BP Ultimate doet ie bv 1 op 13, je hebt dan 76.92 liter nodig zeg a 1.47,-euro das 113,-euroje houd dan dus nog meer dan 3,-euro per 1.000km over, en dan houd ik nog maar 1km meer per liter aan.

Voor het verbruik zou ik het verschil niet laten...
*heeft 2 BP's binnen 2km en 2 Gulf's binnen 5km (waarvan 1 met 100-zooi)*
-
Kasteel schreef: *heeft 2 BP's binnen 2km en 2 Gulf's binnen 5km (waarvan 1 met 100-zooi)*
8) reprezent!

Welk Gulf heeft dan 100 octaan?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Oa die ene hier vlakbij Rosmalen 8)
- Joop
als het binnen 5 km is: De Gulf in Elst aan de AamsestraatXave30 schreef:Kasteel schreef: *heeft 2 BP's binnen 2km en 2 Gulf's binnen 5km (waarvan 1 met 100-zooi)*
8) reprezent!![]()
![]()
- Rich
Heb gisteren op circuit Assen driekwart tank BP ultimate weggeblaft, maar ik kwam niet verder dan 1 op 5 hoorGTRene schreef:ja maar hier is goedkoop veelal duurkoop...met bv BP Ultimate rijd ik meer km per tank en dat doet de goedkopere benzine al teniet je houd zlfs iets over...maar ze kijken veelal alleen naar de prijs aan de pomp, en niet de prijs zeg per maar met dezelfde aantal km gereden.Rico schreef:Nee, omdat het goedkoper is..
met diezelfde 1.000km maar dan Ron 98 BP Ultimate doet ie bv 1 op 13, je hebt dan 76.92 liter nodig zeg a 1.47,-euro das 113,-euroje houd dan dus nog meer dan 3,-euro per 1.000km over, en dan houd ik nog maar 1km meer per liter aan.
je houd gewoon net een paar euro meer over maja aan de pomp betaal je en dan denken ze niet goed na
bovendien voor petrolheads heb je meer vermogen en een schonere motor

- Bert ///M3
Over dat prijsverschil. Ik ben zaterdag de A2 van Maastricht naar Amsterdam afgereden en raakte van ellende die Texaco 95 XL aan het tanken omdat ik toch verder moest. Snel even 15 liter er in gegooid en in Amsterdam bij de BP ultimate 98 getankt. Maar volgens mij was het prijsverschil nagenoeg niks, beiden rond de 1,48 dus wat dat betreft maakt het voor de consument geen drol uit.
Die speciale 95 benzines zullen alleen wel makkelijker te maken zijn voor de fabrikant denk ik??
Die speciale 95 benzines zullen alleen wel makkelijker te maken zijn voor de fabrikant denk ik??
- Jeroen Bosman
Het gemak zit niet zo zeer in de ontwikkeling voor de fabrikant, maar meer voor het logistieke deel. Die "premium" 95 soorten zijn gewoon een stuk eenvoudiger, bij diverse depots staan tanks met de bijvoeging voor elk merk (Texaco, BP, Total enz) deze worden bijgevoegd op het moment van laden in de tankwagen. De merkloze (Compaan enz) laden zonder toevoeging.
Doordat niet op alle depots meer 98 te laden is, is het vaak omslachtig om de tanks met 98 bij te vullen. Je moet dan met een hele wagen het land door om her en der 1000 liter te storten uiteindelijk heb je aan het einde van de dag een eind gereden en 20.000 liter a 30.000 liter gestort, terwijl je op een "normale" werkdag 160.000 liter stort.
De 95 soorten kan je wel gewoon vrijwel overal laden en laad je dus gewoon bij en kunnen dus mee met een normale storting. Voor diegene die het niet helemaal meer snapt, de tankwagen heeft dus diverse compartimenten, en je laad dus meer producten voor 1 dezelfde klant. Als wij geladen zijn zitten we qua gewicht net onder de 50 ton.
Doordat niet op alle depots meer 98 te laden is, is het vaak omslachtig om de tanks met 98 bij te vullen. Je moet dan met een hele wagen het land door om her en der 1000 liter te storten uiteindelijk heb je aan het einde van de dag een eind gereden en 20.000 liter a 30.000 liter gestort, terwijl je op een "normale" werkdag 160.000 liter stort.
De 95 soorten kan je wel gewoon vrijwel overal laden en laad je dus gewoon bij en kunnen dus mee met een normale storting. Voor diegene die het niet helemaal meer snapt, de tankwagen heeft dus diverse compartimenten, en je laad dus meer producten voor 1 dezelfde klant. Als wij geladen zijn zitten we qua gewicht net onder de 50 ton.
- Hans
Dat er bijna geen prijsverschil tussen die twee zat kwam waarschijnlijk doordat ze langs de snelweg de volle mep vragen voor die 95, en dat je in Amsterdam die 98 met korting kon tanken.Bert ///M3 schreef:Over dat prijsverschil. Ik ben zaterdag de A2 van Maastricht naar Amsterdam afgereden en raakte van ellende die Texaco 95 XL aan het tanken omdat ik toch verder moest. Snel even 15 liter er in gegooid en in Amsterdam bij de BP ultimate 98 getankt. Maar volgens mij was het prijsverschil nagenoeg niks, beiden rond de 1,48 dus wat dat betreft maakt het voor de consument geen drol uit.
-
OnlineKasteel
Die in Elst op de Aamsestraat; afrit Elst rechtsaf en dan aan de linkerkantXave30 schreef:Kasteel schreef: *heeft 2 BP's binnen 2km en 2 Gulf's binnen 5km (waarvan 1 met 100-zooi)*
8) reprezent!![]()
![]()

- Bert ///M3
Zou niet uit moeten maken, was in Amsterdam bij die pomp aan de A8Hans schreef:Dat er bijna geen prijsverschil tussen die twee zat kwam waarschijnlijk doordat ze langs de snelweg de volle mep vragen voor die 95, en dat je in Amsterdam die 98 met korting kon tanken.Bert ///M3 schreef:Over dat prijsverschil. Ik ben zaterdag de A2 van Maastricht naar Amsterdam afgereden en raakte van ellende die Texaco 95 XL aan het tanken omdat ik toch verder moest. Snel even 15 liter er in gegooid en in Amsterdam bij de BP ultimate 98 getankt. Maar volgens mij was het prijsverschil nagenoeg niks, beiden rond de 1,48 dus wat dat betreft maakt het voor de consument geen drol uit.

Bij de lokale pomp is het verschil tussen 95 en 98 er wel, maar volgens mij valt het verschil tussen 98 en die zogenaamde speciale 95 benzines wcht wel tegen.
- Sjoerd MP BMW
Sinds wanneer zit daar een Gulf? Zat toch altijd een BP?Kasteel schreef:Die in Elst op de Aamsestraat; afrit Elst rechtsaf en dan aan de linkerkantXave30 schreef:Kasteel schreef: *heeft 2 BP's binnen 2km en 2 Gulf's binnen 5km (waarvan 1 met 100-zooi)*
8) reprezent!![]()
![]()
Welk Gulf heeft dan 100 octaan?.
-
OnlineKasteel
Ik dacht inderdaad ook dat daar een BP zat, maar niet meer iigSjoerd MP BMW schreef:Sinds wanneer zit daar een Gulf? Zat toch altijd een BP?Kasteel schreef:Die in Elst op de Aamsestraat; afrit Elst rechtsaf en dan aan de linkerkantXave30 schreef: 8) reprezent!![]()
![]()
Welk Gulf heeft dan 100 octaan?.

- Michel P
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?add=1&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;Joop schreef:Dat is nou het hele eiereten...Rico schreef:Nee, omdat het goedkoper is..
...mensen kijken niet naar het milieu, maar naar hun portemonnee op korte basis.
Hetzelfde geldt voor de hybride-rijders... Waarschijnlijk voor 3/4 van de verkopen geleased, maar niet aan milieufreaks, maar aan mensen voor wie de bijtelling lekker laag uitkomt, want per slot van rekening is het geclaimde verbruik van een Prius of Civic Hybrid in geen honderd jaar te evenaren en ben je met een klein dieseltje meestal voordeliger uit...
Valt wel mee lijkt me, ik rij gemiddeld 1:18,5 met de Prius 2, de 3 is nog zuiniger. En ik heb geen trillende diesel wat ik een pre vind.
Michel
-
hmm mischien check ik deze vandaag uit.Kasteel schreef:Ik dacht inderdaad ook dat daar een BP zat, maar niet meer iigSjoerd MP BMW schreef: Sinds wanneer zit daar een Gulf? Zat toch altijd een BP?.
- Jelmer850i
het verschil is hier nog steeds zo'n 10 cent per liter.
Niet peren met appels vergelijken, gewoon bij hetzelfde tankstation gaan kijken..
Waarschijnlijk kon je bij die 98 pomp ook wel goedkoper 95 tanken...
Niet peren met appels vergelijken, gewoon bij hetzelfde tankstation gaan kijken..
Waarschijnlijk kon je bij die 98 pomp ook wel goedkoper 95 tanken...