Over hoeveel jaar?aapje schreef:Er zijn meer dan 300 000 M modellen van de band gerold, zo exclusief zijn ze nietFerdinand schreef:Vind ik ook. M moet exclusief blijven
BMW M alleen turbo's
- Tristan
Re: BMW M alleen turbo's
-
30 jaar ofzoTristan schreef:Over hoeveel jaar?aapje schreef:Er zijn meer dan 300 000 M modellen van de band gerold, zo exclusief zijn ze nietFerdinand schreef:Vind ik ook. M moet exclusief blijven

- RVV
Afgezet tegen de -tig miljoenen BMW's in diezelfde periode..aapje schreef:Er zijn meer dan 300 000 M modellen van de band gerold, zo exclusief zijn ze nietFerdinand schreef:Vind ik ook. M moet exclusief blijven
-
Dan is een Golf GTI ook zwaar exclusief 
Begrijp me niet verkeerd, het blijven prachtige werkstukken van techniek, maar echt heel erg exlusief is een M niet imo.

Begrijp me niet verkeerd, het blijven prachtige werkstukken van techniek, maar echt heel erg exlusief is een M niet imo.
Laatst gewijzigd door aapje op 24 jul 2009, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Vind het best. Een M is en moet een beetje speciaal blijven.
-
Van mij hoeven ze niet exclusief te zijn. Als ze er meer kunnen verkopen en daardoor de prijs omlaag kan dan vind ik dat prima. Rijd voor mezel fen niet voor anderen
Als ik een exclusieve auto wil ga ik wel naar Alpina of een ander merk.

- Erik K.
En hoeveel (knappe) zijn er nog?Tristan schreef:Over hoeveel jaar?aapje schreef:Er zijn meer dan 300 000 M modellen van de band gerold, zo exclusief zijn ze nietFerdinand schreef:Vind ik ook. M moet exclusief blijven

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Punt waar het om draait;
Er moet voldoende verschil zijn in een "reguliere" BMW en een ///M.............................en dan heb ik het niet alleen over het prijsplaatje
Dat verschil is danig aan het vervagen, en wel op zodanige wijze dat je net zo goed voor minder geld een non ///M gaat kopen. Zie bv het verschil tussen een 335i en een M3, das niet zo spectaculair ( prestaties dus), wel in prijs, mogelijk in uitstraling, maar das een subjectief begrip. Uiteraard is er een verschil in hoe het motorisch geweld wordt opgewekt.
Even door redeneren en brainstormen richting toekomst; als de ///M ook massaal aan de turbo`s gaan, is weer een ( verdere) vervaging, ik ben idd benieuwd hoe men dit marketing technisch verwerkt, nog meer benieuwd wat potentiële kopers er van vinden..............Ik kan me idd voorstellen dat veel huidige ///M klanten vinden dat BMW te ver van haar roots af komt te staan en vervolgens bedanken voor de eer ( hiermee doe ik niets af aan de nieuwe generatie ///M, dat wordt toch wel weer een topproduct/benchmark) Soms moet je dingen idd niet ( willen) veranderen, dat het moet ( overheid/EU) is weer wat anders............................
Er moet voldoende verschil zijn in een "reguliere" BMW en een ///M.............................en dan heb ik het niet alleen over het prijsplaatje

Dat verschil is danig aan het vervagen, en wel op zodanige wijze dat je net zo goed voor minder geld een non ///M gaat kopen. Zie bv het verschil tussen een 335i en een M3, das niet zo spectaculair ( prestaties dus), wel in prijs, mogelijk in uitstraling, maar das een subjectief begrip. Uiteraard is er een verschil in hoe het motorisch geweld wordt opgewekt.
Even door redeneren en brainstormen richting toekomst; als de ///M ook massaal aan de turbo`s gaan, is weer een ( verdere) vervaging, ik ben idd benieuwd hoe men dit marketing technisch verwerkt, nog meer benieuwd wat potentiële kopers er van vinden..............Ik kan me idd voorstellen dat veel huidige ///M klanten vinden dat BMW te ver van haar roots af komt te staan en vervolgens bedanken voor de eer ( hiermee doe ik niets af aan de nieuwe generatie ///M, dat wordt toch wel weer een topproduct/benchmark) Soms moet je dingen idd niet ( willen) veranderen, dat het moet ( overheid/EU) is weer wat anders............................
- Erik K.
Verschil in prestaties tussen een X5 4.8is en X5M is best pittig 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Erik K. schreef:Verschil in prestaties tussen een X5 4.8is en X5M is best pittig
Daarmee is nog niet beantwoord of een potentiële klant wel zo`n turbo wil of toch liever een hoogtoerige atmo, buiten dat; wie wil er nu een ///M van >2300 KG ??
Daar ben ik dus wel nieuwsgierig naar; gaat dit product en de volgende turbo ///M generatie de verkoopverwachting waarmaken, of is dit de dood in de pot?.................
- Erik K.
Ik denk dat het meer status auto's gaan worden ipv de raspaarden die het nu zijn.
Gewoon vreselijk imposant/opvallend op alle vlakken. Of het mooi is, is een kwestie van smaak natuurlijk.
Gewoon vreselijk imposant/opvallend op alle vlakken. Of het mooi is, is een kwestie van smaak natuurlijk.
- Sperdy
Zo, net terug uit Frankrijk in mijn non-M. Allejezus, wat een goeie bak die ACS1. Over M. Ik denk dat de M koper in beginsel helemaal niet zo'n echte DF rijder is. Dat is de auto wel, maar de bestuurder/koper in 90% van de gevallen niet. Wij op dit DF zitten wellicht - terecht of niet terecht - met argensogen te kijken naar de ontwikkelingen rondom BMW M, waarbij Romo denk ik terecht opmerkt dat de reguliere BMW en M steeds dichter bij elkaar komen. Denk dat je gerust van een soort van M model qua prestaties mag spreken over die ACS1, zowel qua blok als onderstel. Maar het M imago haalt een regulier BMW model niet. - FF tussendoor, ik zag in Cannes naast twee Bugatti Veyrons (eigenlijk, sorry, wat een lelijk hok is dat in het echt
), een BMW M3V8 fully tuned and loaded by Hamann < Echt, weergaloos mooi gedaan en affengeil geluid. Dus mooier! dan een Bugatti Veyron. - verder: een M koper is toch een status koper en geen - zoals hier op het DF - rasechte autorijders, dat denk ik echt. Dus die nieuwe M-modellen worden ook wel weer verkocht aan de rijke heren/dames. 'O, heeft de nieuwe een turbo, gut joh, wat leuk, gaat dit model nieuwe model harder dan de vorige van 0 - 100? Ja, dan koop ik 'm' Voila.' klopt dat een beetje Erik?

- Erik K.
Zou zo maar kunnen 
De ///M gaat steeds meer richting Marketing zoals al vaker aangegeven is hier op het forum

De ///M gaat steeds meer richting Marketing zoals al vaker aangegeven is hier op het forum

- Arthur
- Auto: Nr.51
Zou mij niets uitmaken. "M" zal dat vast goed voor elkaar hebben. Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor 1 soort.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik heb wel voorkeur maar dat neemt niet weg dat je geen lekkere turbo motor kunt bouwen. Het enige wat er wel in moet zitten (naast power) is beleving 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat is zeker waar. De Focus ST was prima met turbo, de 130i zonder ook. De Audi was het niet... Terwijl ik ook wel de 1.8T's gehad heb die ik opgepept leuker vond dan de 2.8 V6 met 4wd. Daarom denk ik dat dat bij BMW en zeker bij M wel goed zal zitten. Dus M-turbo? Ja!
- romo
http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1248963544" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1248963617" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook al is ie hybride of alleen electro..................................doe maar.......................

Ik had hem al gepost in het "BMW onthult Green Sports Car Concept" draadje .................maar daar kijkt geen hond natuurlijk..................................

-
Vet! Een BMW R (///M)8