BMW Z4 M Roadster nummer 2
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Hmm, dat is klote zeg! Zag op het andere forum alleen nog het 'pro' stukje staan. Was er al bang voor dat er nog een negatief stukje gaat komen.
Zit niet mee zeg, al de 2e Z4m met dikke schade...... Maargoed, deze is dan nog te repareren.
Als ik je verhaal zo lees heb je denk ik slechts 1 ding fout gedaan (hiermee wil ik niet zeggen dat ik het beter had gedaan). Maar zodra je je koppeling in trapt heb je geen controle meer. Nooit je koppeling in trappen lijkt mij zo, mooi in de versnelling laten staan en een beetje gas houden.
Succes met de afwikkeling.
Zit niet mee zeg, al de 2e Z4m met dikke schade...... Maargoed, deze is dan nog te repareren.
Als ik je verhaal zo lees heb je denk ik slechts 1 ding fout gedaan (hiermee wil ik niet zeggen dat ik het beter had gedaan). Maar zodra je je koppeling in trapt heb je geen controle meer. Nooit je koppeling in trappen lijkt mij zo, mooi in de versnelling laten staan en een beetje gas houden.
Succes met de afwikkeling.
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Wat balen man. Kan me dat van je zelfvertrouwen goed voorstellen. Misschien van een nood een deugd maken en zoiets als Femme doen na zijn ongelukje.
Succes.
Succes.
- RSP
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 11:21
- Locatie: Leeuwarden
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Je lijkt er (ondertussen) redelijk rustig onder. Ik heb al een portie oud-hollands staan vloeken toen ik deze winter tegen de stoep was gegleden. Als ik met 80km/h tegen de vangrail was gegaan was de wereld zeker een paar dagen te klein geweest.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Zo extreem nu ook weer niet, maar ik heb eraan gedacht...Oof schreef:Wat balen man. Kan me dat van je zelfvertrouwen goed voorstellen. Misschien van een nood een deugd maken en zoiets als Femme doen na zijn ongelukje.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
De CS2? Imho is daar denk ik het wel voor een deel aan te wijten, band werkt namelijk gewoon echt niet onder deze auto helaas, vond de auto persoonlijk ook veels te gek met die banden eronder.wooter schreef: Als 'm gerepareerd wordt, komen er direct terug Michelins onder. Die Conti's zijn nooit zo goed geweest als die Michelins...
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Wat heb jij nu steken? Ik heb op de vorige prachtige Michelin Pilot Sports gehad (eerste model) en die waren schitterend op droog én nat. Idiote stunts als aan 160 doorheen een stortbui, maar dat ging ook gewoon omdat de wagen nooit controle verloor. Van de PS2 en nu PS3 hoor ik minder goede verhalen: beter en beter op droog, maar minder goed op nat, en nog gevaarlijker bij vriestemperaturen.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Continentals ben ik ook niet echt over te spreken. Krengen hebben tig balanslood nodig (tenminste, degenen die eerst op de Sprinters van het werk zaten) en schijnen volgens een bandenvertegenwoordiger bobbels te kunnen vertonen op een scheidingslijn van het canvas op de wang.
Ik vraag aan mijn baas een set Michelins en die wilden met enkele tientallen gram minder lood veel beter gebalanceerd worden dus tegenwoordig komt er uitsluitend nog Michelin op.
Ik vraag aan mijn baas een set Michelins en die wilden met enkele tientallen gram minder lood veel beter gebalanceerd worden dus tegenwoordig komt er uitsluitend nog Michelin op.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Zowel PS1, PS2 als PS3 zijn op alle fronten beter dan de CS2, ook op het einde van het profiel.
Ik heb nu zelf PS2 onder daily en R888 onder gumset, nooit geen probs gehad met de PS2 eigenlijk, ook niet in regen. Heb zelf PS1 onder vorige auto's gehad en bij deze kort op de vooras, maar kan wel concluderen dat vanaf de PS1, de PS2 een stap vooruit is, in alle opzichten
.
Volgende daily set van mij wordt de PS3 of de Goodyear, waar ik rondom veel goede verhalen over hoor. Wat oudere band waar ik echt weg van was, is de RE050A, onder diverse 4wd auto's gehad en dankzij stijve wang een heerlijke band, maar geen idee hoe deze op de Z4 gaat werken, schat momenteel de PS2 net iets erboven, RE050A komt daarintegen wel onder de Golf
.
Mijn CS2 ervaring is, gevaarlijk in de regen, zeer lange remweg op droog/nat/vochtig, weinig zijdelingsgrip, slappe wang, weinig tractie.
Degene die wel eens bij mij in de regen in de auto hebben gezeten kunnen overigens denk ik wel bevestigen dat de PS2 redelijk vertrouwd aanvoelt op nat wegdek
.
@Injectthevenom, ken ook semi's waar relatief veel lood op moet, maar imho ook niet per definitie slecht?
Ik heb nu zelf PS2 onder daily en R888 onder gumset, nooit geen probs gehad met de PS2 eigenlijk, ook niet in regen. Heb zelf PS1 onder vorige auto's gehad en bij deze kort op de vooras, maar kan wel concluderen dat vanaf de PS1, de PS2 een stap vooruit is, in alle opzichten

Volgende daily set van mij wordt de PS3 of de Goodyear, waar ik rondom veel goede verhalen over hoor. Wat oudere band waar ik echt weg van was, is de RE050A, onder diverse 4wd auto's gehad en dankzij stijve wang een heerlijke band, maar geen idee hoe deze op de Z4 gaat werken, schat momenteel de PS2 net iets erboven, RE050A komt daarintegen wel onder de Golf

Mijn CS2 ervaring is, gevaarlijk in de regen, zeer lange remweg op droog/nat/vochtig, weinig zijdelingsgrip, slappe wang, weinig tractie.
Degene die wel eens bij mij in de regen in de auto hebben gezeten kunnen overigens denk ik wel bevestigen dat de PS2 redelijk vertrouwd aanvoelt op nat wegdek

@Injectthevenom, ken ook semi's waar relatief veel lood op moet, maar imho ook niet per definitie slecht?
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Bartje vergeet alleen de wintereigenschappen te vermelden 

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Dat bedoel ik ook niet, ik zei alleen dat ik er kwa balanceren minder over te spreken ben. Voor de rest is het ieders eigen ervaring, blijkbaar werken ze onder een Z4M wat minder goed en onder een doorsnee burgergebakje waarmee je het niet zo gauw zult merken beter.Kasteel schreef:@Injectthevenom, ken ook semi's waar relatief veel lood op moet, maar imho ook niet per definitie slecht?
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Wooter, de sneeuweigenschappen van de PS2 brengen de gemiddelde snelheid drastisch terugRuben schreef:Bartje vergeet alleen de wintereigenschappen te vermelden

- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Onder de E46 M3 vond ik de CS2 echt een bere goede band, later had ik ook de RE 050A er onder, die vond ik dus weer niets.............................kortom; allemaal zeer persoonlijk.....................
- Fernando
- Berichten: 5085
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Ongeloofelijk balen zeg. Ziet er wel te repareren uit gelukkig. Wat is eigenlijk een dzjoenk? 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Succes met de afhandeling weer. Mega balen dit zeg 

- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Een dzjoenk... Een glooiing in de weg, net alsof er een put onder het wegdek is ontstaan en het asfalt is meegerokken om de put glooiend te maken.
Van de PS2's in de winter weet ik. Hier liggen dan ook nog een stapel PA2 en PA3's
Van de PS2's in de winter weet ik. Hier liggen dan ook nog een stapel PA2 en PA3's

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Kwil niet zeuren maar als ik de band op de foto zie, is dat een Sport Contact 1. De standaard band van de Z4M en die band is gewoon achterhaalde ouwe meuk. Ik begrijp niet dat je daar uberhaupt meer dan een dag op kunt rijden, en in het nat naar buiten durft. Toen ik in 1999 m'n rijbewijs haalde met een 320d (XZ-GP-49) zaten ze daar ook al onder en toen zorgden ze met regen onder de lesauto al voor knipperende DSC lampjes......
De hele volgende SC2 discussie is dus ietwat OT
Wooter: best zonde van je auto, en ik ben blij dat je er goed uitgekomen bent. Hoeveel heb je er nog nodig voordat er wat driftdagen met een e30 gaan volgen?
De hele volgende SC2 discussie is dus ietwat OT

Wooter: best zonde van je auto, en ik ben blij dat je er goed uitgekomen bent. Hoeveel heb je er nog nodig voordat er wat driftdagen met een e30 gaan volgen?
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Hopelijk geen meer?
In België en bij uitbreiding in Nederland ken ik niet direct plekken waar ze rossen met e30's, dus heb ik in november van vorig jaar nog een cursus "hoge prestaties" bij RACB gedaan waar genoeg van dat aan bod komt. Maar toegegeven, daar stak ook een luik FWD tussen en stuurtechnieken. Plan is om asap de BMW cursussen te doorlopen om enkel met RWD te planken, en als je een e30-cursus weet hoor ik het ook graag.
In België en bij uitbreiding in Nederland ken ik niet direct plekken waar ze rossen met e30's, dus heb ik in november van vorig jaar nog een cursus "hoge prestaties" bij RACB gedaan waar genoeg van dat aan bod komt. Maar toegegeven, daar stak ook een luik FWD tussen en stuurtechnieken. Plan is om asap de BMW cursussen te doorlopen om enkel met RWD te planken, en als je een e30-cursus weet hoor ik het ook graag.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Wat een pech zeg ...
Hoe zit het trouwens met het intrappen van de koppeling ? Lijkt mij ook niet meteen iets dat ik zou doen ?
En waar zijn de filmpjes van de rijlessen van Steve te downloaden ? Lijkt me geniaal
Hoe zit het trouwens met het intrappen van de koppeling ? Lijkt mij ook niet meteen iets dat ik zou doen ?
En waar zijn de filmpjes van de rijlessen van Steve te downloaden ? Lijkt me geniaal

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Ontkoppelen doe ik ook niet, laat alleen het gas los.
Als je hem in zijn versnelling laat staan dat stabiliseert de auto ook. Alleen als je al rond gaat en het is niet meer te redden dan remmen en clutch in. Maar omdat het een ABS auto is is de kans op vangrail contact nog steeds wel groot.
Toyo R1R met nog aardig wat profiel is op zich wel een geschikte regenband, daar ben ik mee door een hoosbui gegaan met bijna 200 km/u, moest lossen omdat de ruitenwissers het water niet weg krijgen ivm zicht maar het lag niet aan de banden. Alleen als ze een beetje op raken dan word het hard minder, maar ik heb het idee dat ze dan op droog weer meer grip krijgen.
Als je hem in zijn versnelling laat staan dat stabiliseert de auto ook. Alleen als je al rond gaat en het is niet meer te redden dan remmen en clutch in. Maar omdat het een ABS auto is is de kans op vangrail contact nog steeds wel groot.
Toyo R1R met nog aardig wat profiel is op zich wel een geschikte regenband, daar ben ik mee door een hoosbui gegaan met bijna 200 km/u, moest lossen omdat de ruitenwissers het water niet weg krijgen ivm zicht maar het lag niet aan de banden. Alleen als ze een beetje op raken dan word het hard minder, maar ik heb het idee dat ze dan op droog weer meer grip krijgen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
ppfff sterkte er mee!
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Klote zeg!!!
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Sorry, maar die komen hier met grote regelmaat voorbij, en voor elk driftevenement zijn er e30's beschikbaar voor reeele tarieven bij bijvoorbeeld Molenaar.wooter schreef: als je een e30-cursus weet hoor ik het ook graag.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
Aquaplaning, koppeling...
Kijk...
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20795
Gut feeling denk ik eerder dat ik niet ontkoppeld heb bij het inrijden van het water, omdat ik dat vroeger ook niet deed. Maar ik zat wel op de koppeling toen het mis ging...
Het probleem met niet ontkoppelen is dat de achterwielen wanneer ze grip hebben op de motorrem gaan afremmen. Dat wil je niet als het linkerwiel nog aan het glijden is en het rechterwiel al grip heeft...
Kijk...
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20795
Gut feeling denk ik eerder dat ik niet ontkoppeld heb bij het inrijden van het water, omdat ik dat vroeger ook niet deed. Maar ik zat wel op de koppeling toen het mis ging...
Het probleem met niet ontkoppelen is dat de achterwielen wanneer ze grip hebben op de motorrem gaan afremmen. Dat wil je niet als het linkerwiel nog aan het glijden is en het rechterwiel al grip heeft...
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
@wooter: best confronterend je verhaal te lezen. Sterkte er mee, het zal toch wel even in je systeem blijven zitten, ik spreek uit ervaring! Belangrijkste is dat je niets hebt en niemand op je in is gereden. En bedank de uitvinder van de vangrail eens, toch wel geniale uitvinding!
In maart 2009 heb ik nog geen (2) kilometer verderop ter hoogte van de parkeerplaats hetzelfde meegemaakt (Cayman S) en ook ik had geen schijn van kans wat ik ook nog probeerde. Ter hoogte van de oprit van die parkeerplaats zie je in de linkervangrail mijn blijvende handtekening staan. Ik dacht tot die tijd altijd aquaplaning dat overkomt mensen die niet kunnen rijden maar weet nu wel beter. Omstandigheden lijken erg op die van jou. Het regende niet, wel natter wegdek met spray, daarom snelheid terug naar 110 km/h, ook goede voorbanden en minder goede achterbanden (3mm). Na flauwe bocht gewisseld van linker naar rechter rijstrook en opeens vol in een plas terwijl ik nog van rijstrook wisselde. Moest meteen proberen uit de rechtervangrail te blijven waar ik op afreed wat nog net lukte, daarna te veel overstuur terwijl ik nog geen grip terug had en toen was ik passagier, electronische systemen aan boord of niet. Ook bij mij geen airbags die af zijn gegaan door de hoek waarmee ik de linker vangrail raakte en op moment impact al aardig wat snelheid kwijt was. Ik ben tegen de rijrichting in tot stilstand gekomen, bizar om vervolgens de koplampen van andere auto's op je af te zien komen...maar heb auto in een nieuwe recordtijd kunnen starten en zo terug de vangrail in geramd (wat ook verbazingwekkend goed ging ik dacht nog wat kom ik ver, bleek de auto na uitstappen helemaal geen rechter voorkant meer te hebben
), net op tijd om eerste tegemoetkomende auto te ontwijken.
Er gebeuren op dat stuk tussen het benzinestation Aachener Kreuz en de grensovergang al heel lang regelmatig ongelukken bij natte omstandigheden volgens degene die me afsleepte (zijn droge commentaar; sterke auto's he die Porsches en ik kan het weten want ik haal hier van alles van de weg grijns). Er is waarschijnlijk gewoon geen geld om het asfalt overal te vernieuwen. Het resultaat is een lappendeken van gerepareerde stukken. En dus krijg jij een boete omdat je je onvoldoende aan de omstandigheden hebt aangepast terwijl je je voor je gevoel wel degelijk had aangepast aan de omstandigheden...om nog maar te zwijgen over de schade die je lijdt omdat je opeens een schade auto hebt na reparatie en dat waardeverlies bleek toch echt alleen door een all risk verzekering te worden gedekt als een ander je de vangrail zou hebben ingestuurd. Heb het nog aan onze Duitse advocaat voorgelegd, maar de Duitse Staat aanklagen vond ie geen goed plan.
Ik laat dus voortaan achterbanden bij profiel van 3,5mm al vervangen!
Laat jij de auto trouwens repareren als ie niet total loss is of doe je hem sowieso weg?
In maart 2009 heb ik nog geen (2) kilometer verderop ter hoogte van de parkeerplaats hetzelfde meegemaakt (Cayman S) en ook ik had geen schijn van kans wat ik ook nog probeerde. Ter hoogte van de oprit van die parkeerplaats zie je in de linkervangrail mijn blijvende handtekening staan. Ik dacht tot die tijd altijd aquaplaning dat overkomt mensen die niet kunnen rijden maar weet nu wel beter. Omstandigheden lijken erg op die van jou. Het regende niet, wel natter wegdek met spray, daarom snelheid terug naar 110 km/h, ook goede voorbanden en minder goede achterbanden (3mm). Na flauwe bocht gewisseld van linker naar rechter rijstrook en opeens vol in een plas terwijl ik nog van rijstrook wisselde. Moest meteen proberen uit de rechtervangrail te blijven waar ik op afreed wat nog net lukte, daarna te veel overstuur terwijl ik nog geen grip terug had en toen was ik passagier, electronische systemen aan boord of niet. Ook bij mij geen airbags die af zijn gegaan door de hoek waarmee ik de linker vangrail raakte en op moment impact al aardig wat snelheid kwijt was. Ik ben tegen de rijrichting in tot stilstand gekomen, bizar om vervolgens de koplampen van andere auto's op je af te zien komen...maar heb auto in een nieuwe recordtijd kunnen starten en zo terug de vangrail in geramd (wat ook verbazingwekkend goed ging ik dacht nog wat kom ik ver, bleek de auto na uitstappen helemaal geen rechter voorkant meer te hebben

Er gebeuren op dat stuk tussen het benzinestation Aachener Kreuz en de grensovergang al heel lang regelmatig ongelukken bij natte omstandigheden volgens degene die me afsleepte (zijn droge commentaar; sterke auto's he die Porsches en ik kan het weten want ik haal hier van alles van de weg grijns). Er is waarschijnlijk gewoon geen geld om het asfalt overal te vernieuwen. Het resultaat is een lappendeken van gerepareerde stukken. En dus krijg jij een boete omdat je je onvoldoende aan de omstandigheden hebt aangepast terwijl je je voor je gevoel wel degelijk had aangepast aan de omstandigheden...om nog maar te zwijgen over de schade die je lijdt omdat je opeens een schade auto hebt na reparatie en dat waardeverlies bleek toch echt alleen door een all risk verzekering te worden gedekt als een ander je de vangrail zou hebben ingestuurd. Heb het nog aan onze Duitse advocaat voorgelegd, maar de Duitse Staat aanklagen vond ie geen goed plan.
Ik laat dus voortaan achterbanden bij profiel van 3,5mm al vervangen!
Laat jij de auto trouwens repareren als ie niet total loss is of doe je hem sowieso weg?
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: BMW Z4 M Roadster nummer 2
De wagen staat momenteel bij de dealer en ik ga een bestek ontvangen. Van daaruit beslis ik of de wagen te herstellen valt op mijn kosten - en dan valt mijn noclaim bij mijn verzekering niet weg, of de verzekering het laat betalen, of de wagen door de verzekering total loss laat verklaren. Het telefoontje van deze middag klonk althans bemoedigend, want ze stonden bij wijze van spreken op punt om de onderdelen met spoed te bestellen. Wat ik fijn vind is dat de carrosserie gewoon in de eigen garage gedaan wordt. Kerels weten wel van aanpakken, en ik heb en ongelofelijk goede klantenservice van hen.
Als het droog is rij ik nog altijd even vrolijk met de auto of motorfiets, maar maandagochtend en deze ochtend was het nat en dan merk ik dat ik vertrouwen in mijn motorfiets kwijt ben, hoewel er geen plassen staand water op de rijbaan liggen... Terug met dichtgeknepen billetjes bochten nemen aan lage snelheid etc...
Als het droog is rij ik nog altijd even vrolijk met de auto of motorfiets, maar maandagochtend en deze ochtend was het nat en dan merk ik dat ik vertrouwen in mijn motorfiets kwijt ben, hoewel er geen plassen staand water op de rijbaan liggen... Terug met dichtgeknepen billetjes bochten nemen aan lage snelheid etc...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Robbert92 en 8 gasten