BMW Performance

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 11 apr 2008, 12:16

Rico v Velzen schreef:Maar ff serieus 2 stoelen en een setje velgen 6000 euro.. Da's 8% van de prijs van een 135i :?
Ja, en doe daar dan bij de Remklauwen en schijven (prijs op aanvraag, maar ik schat in dat je zo maar Euro 3.000, - kwijt bent, ex montage!). Uitlaatje, naar verwachting ook Euro 1.200,-

Dus Ruim Euro 10.000,-, ex montage (ik denk dat daar een monteur hier tenminste een dagje mee bezig is ad. euro 90 p/uur).

Dus voor een krappe Euro 11.000,- heb je je BMW gepimpd met:

- 2 sportstoelen
- 4 velgen met banden
- 4 remklauwen en 2 extra schijven 'voor'
- 1 uitlaat

'it's a Bargain...' :wink:

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 11 apr 2008, 12:37

Rico v Velzen schreef:
Nou, ik denk dat ik hier even een vette financiele meevaller heb. Bye, bye Performance Parts for me.

wwhahaha LOL@Ferdindand.. BMW rijden was nog nooit zo goedkoop :lol:


BMW Marketing mag zich wel eens achter de oren krabben, want mensen die voor een "budget" BMW'tje gaan gaan echt geen M poen betalen in de vorm van een paar goodies.
Nou, het was toch bijna gelukt bij ome Ferdinand.

Ik snap nog steeds niet dat je geen xenon op je 135i hebt genomen Ferdinand. Heeft voor de rest echt niet veel nodig zo'n 135i Coupe + M-sportpakket (let je op Macboy, ik zeg M-Sportpakket en niet M-Aerodynamicapakket :wink: )

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 11 apr 2008, 12:39

Die stoelen zijn mooi maar dan kun je er net zo goed gewone Recaro's in knallen of niet voor dat geld? Dat moet toch goedkoper zijn?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 apr 2008, 13:06

Volgens mij wordt hier weer zeer sterk overdreven. De stoelen zijn 1500 per stuk. Das niet weinig, maar ook niet schokkend.

Bij de Volkswagen Golf betaal je inc leder ook EUR 4500. Kortom, redelijk marktconforme prijs.

De velgen zijn EUR 2900. Das ook veel geld, maar ook niet schokkend. Af fabriek mooie 18" of 19" velgen zijn bij BMW en Mercedes en Audi ook minimaal EUR 2000 tot zelfs 3500.

En de andere prijzen zijn niet eens genoemd.

Dus ik vind het wel meevallen.

Dat Ferdi dacht dat het voor EUR 2000 all in allemaal zou lukken is niet ieders perceptie ;)

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 apr 2008, 13:26

Macboy, jij bekijkt al snel die prijzen vanuit lease-standpunt volgens mij. Dan is het makkelijk praten want je praat dan over een paar euro per maand. Even 3500 euro aftikken voor twee stoeltjes incl. montage vind ik belachelijk... leg die flappen eens op tafel, kijk ernaar en roep nog eens dat het niet schokkend veel is voor twee fuckin' stoelen :lol:

Wat ik raar vind is dat ze met prijzen komen exclusief montage. Waarom dat? Toch niet handig voor de consument? Juist BMW zou als geen ander prijzen moeten kunnen noemen inclusief montage omdat het toch in dezelfde auto's komt en ze de montage zelf verzorgen (bij BMW betaal je ook vaste prijzen voor een kale onderhoudsbeurt, onderdelen hebben ook vaste prijzen).

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 11 apr 2008, 13:27

Die prijzen, is dat als je het spul af-fabriek laat monteren?

Zo ja, dan kost een PP-stoel dus 1500 euro meer dan de standaard-stoel? Verschil in kostprijs zal vast niet meer dan een paar tientjes zijn...

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 11 apr 2008, 13:30

Ha die MacBoy.

De absolute prijzen van de PP, ik weet niet wat anderen rekenen. Dus of de PP prijzen relatief hooh/laag zijn kan ik niets over zeggen. Om de prijzen is het mij ook niet te doen, eerlijk gezegd. Dat nieuwe originele onderdelen wat kunnen kosten, is me wel duidelijk en schrik ik niet van.

Maar wat blijft er voor nog aan de strijkstok hangen dan vwb. de PP?
Ik wilde hebben:
- inlaat
- uitlaat
- diffuser
- verlaging

Omdat de uitlaat vervalt (= gelijk aan mijn huidige uitlaat) vervalt de diffuser. Wat voor mij overblijft is:
- PP inlaat (medio augustus 2008, doe ik waarschijnlijk toch wel)
- PP verlaging (Euro 1.980,-, doe ik zeker)

Dit is nog te overzien vind ik.

Maar, wat is die 135i met M pakket toch een bargain , als je ziet wat je er allemaal voor krijgt: de prachtige aluminium 6 zuiger-remklauw remmen, top stoelen, prachtige 18" LM velgen het volledige M pakket er bij met dus de PP uitlaat(!) er al onder (zei het met geluidsdempende sierstukken, aldus BMW DenHaag). Moet je eens kijken wat allemaal moet betalen om dit achteraf op je auto te schroeven...

@Martijn,
Ja, ik had Xenon moeten doen, vanwege het absoluut betere licht. Ik zeg je wel, ik rij al twee maanden zonder en dat is ook prima. nb. ik geef niets om ringetjes en kraaltjes in koplampen.

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 11 apr 2008, 13:49

@Ferdinand,

Waarom zet je niet een set knappe bilsteins op die 135i? Goedkoper en voor de wegligging een stuk beter!

Waarschijnlijk verlies je wel iets comfort, maar dat is een keuze.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 apr 2008, 13:50

k33z schreef: Waarom zet je niet een set knappe bilsteins op die 135i? Goedkoper en voor de wegligging een stuk beter!
Is de wegligging zo slecht dan van een 135i ? :lol:

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 11 apr 2008, 13:52

Rico v Velzen schreef:
k33z schreef: Waarom zet je niet een set knappe bilsteins op die 135i? Goedkoper en voor de wegligging een stuk beter!
Is de wegligging zo slecht dan van een 135i ? :lol:
Inkoppertje inderdaad :)

Maar als je puur voor de verlaging gaat lijkt een setje Eibach veren mij ook prima te volstaan. Kost een kwart denk ik.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 11 apr 2008, 13:55

- PP verlaging (Euro 1.980,-, doe ik zeker)

Je bent IMHO echt helemaal van de pot gerukt als je dat uitgeeft. Zegt ook genoeg dat Andre (die voorheen een op-maat-gefabriceerd Intrax onderstel onder de 130i had) "slechts" een setje kortere veren van Eibach à 200 Euro onder de 135i heeft gehangen, gewoon omdat het een perfect onderstel is.

Echt, zeer merkwaardige keuzes :roll:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 apr 2008, 14:09

PP Verlaging 1980,- euro?

Wat krijg je daar dan precies voor? Is het inclusief montage? Moet je de oude set veren/dempers inleveren? Hoeveel wordt er verlaagd? Zijn de veren sterker? Zijn de dempers stugger?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 11 apr 2008, 14:09

Ik zou inderdaad voor 300e incl montage Eibach Prokit laten monteren en bijna 1700e in je zak steken. Kan je heel wat bandjes van verslijten. Origineel BMW is het niet, maar wat zou het, voor dat verschil.

*edit, daar zeg je wat Hielke. Kan natuurlijk ook incl dempers zijn, al ben je dan met Bilstein B8 + Eibach nog steeds 1k minder kwijt.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 11 apr 2008, 14:29

Hielke schreef:PP Verlaging 1980,- euro?

Wat krijg je daar dan precies voor? Is het inclusief montage? Moet je de oude set veren/dempers inleveren? Hoeveel wordt er verlaagd? Zijn de veren sterker? Zijn de dempers stugger?
Enne, een kop koffie, met melk en suiker. En je kunt tijdens het wachten, door de website van BMW scrollen. Denk zo iets.

Hielke, ik weet het niet, ik zal dat eens vragen wat ze precies doen. De verlaging is 1,5 cm. En ook aan alle anderen. Allemaal goede tips. Wanneer je met Eibach voor en kwart hetzelfde bereikt, dan zou ik dat zeker doen. MAAR:

Hoe ik denk ik (als consument) hierover. Inmiddels heb ik wel geleerd (met mijn Mini avontuur en alle tuningsacties) dat iedereen riep 'Joh, doe geen Workstuning van BMW, allemaal duur, je kunt voor de helft (en daarvan de heflt) veel beter en goedkoper .. etc.'. Ik heb tal van Mini rijders met niet standaard BMW onderdelen (remmen, veren, uitlaten, luchtinlaten die net niet paste en kierde als een gek, stoelen, etc.etc) zien klungelen, waarbij het allemaal net niet paste, toch geen goed wegligging, na een tijdje toch niet goed ging, etc. etc. Je wil niet weten wat voor gedonder ik heb gehad met bijv. Braspenning (< die konden ook alles beter en goedkoper dan BMW, nou ik heb het geweten. En Braspenning is BMW racespecialist en racebedrijf. Bijv. een Eisenman uitlaatsysteem, pure rommel! paste niet, etc. etc. ). Met de Works, geen enkel probleem, noppes, nada. Sturen en rijden als de beste!

Dan hoor ik iedereen natuurlijk weer roepen 'joh, slechte garage's, een goede had dat wel gekunt, en mijn zwager dit en dat..'. En als je daar heen gaat dan dat.

Snap je mijn insteek? Ik koop als leek-consument zekerheid bij BMW, ook met die Performance Parts. Alleen is het wel zo, dat die PP mij wel wat moeten bieden (misschien vind ik het alleen maar mooi, en heb daar het geld voor over), maar als dat te weinig is afgezet tegen een (voor mij) te hoge prijs, dan houdt het op. En zo is de uitlaat afgevallen, zo is de diffuser afgevallen en misschien de rest ook wel.

Dat die PP relatieve dure opsmuk is, ja, dat is me wel duidelijk. Maar dat wisten we 3 maanden geleden ook al, toch? :wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 apr 2008, 14:33

Voor € 1980,- moet het wel een complete kit incl. montage zijn. Al het andere zou pure oplichterij zijn.

Bilstein levert met de B8 een kwalitatief geweldige kit voor € 1000,- euro. De standaard veren/dempers onder de 135i zijn ook van uitstkende kwaliteit met precies de juiste verhouding tussen sportiviteit en hardheid. De Bilstein kit is veel harder en komt ook op een hobbelig (en daardoor uitdagend) circuit als Zandvoort prima tot z'n recht.

BMW produceert zelf geen schokbrekers (voor zover ik weet). Als ik 1 of 3 serie rijder was en ik wilde m'n auto verbeteren (1 coupé 135i is dus al goed) en de 135i set kostte minder dan € 750,-, dan was dat mijn keuze. Kan heel goed een Bistein of Sachs setje zijn dat je dan koopt. Met die € 1980,- euro voor de PP set koop je misschien wel de B8 set van Bilstein met een BMW logo erop.

Ook die dikke remset van de 135i. Ziet er geweldig mooi uit en in de PP lijst kost diezelfde remkit een heleboel geld. Maar........die set moet z'n waarde eerste nog bewijzen op het circuit onder extreme condities. Andre is er nog niet geweest met z'n 135i. Ferdinand ook niet :wink: En daarbij hoeft de standaard remset onder de 130i helemaal niets meer te bewijzen. Die remmen zijn fantastisch. Ook met agressieve remblokken, wanneer je veel op een circuit zit, geeft het systeem geen krimp. Ik zie geen enkele reden om dat hele goede remsysteem voor iets anders te vervangen.

Ferdinand, heb je de vermogenskromme van Schnitzer voor de 135i al kunnen bemachtigen?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 11 apr 2008, 15:15

Hielke schreef:Ferdinand, heb je de vermogenskromme van Schnitzer voor de 135i al kunnen bemachtigen?
Zojuist gebeld. Nee, is er nog niet van het 2008 135i model, waarschijnlijk ergens volgende week.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 11 apr 2008, 22:51

1.890 voor onderstel is alleen wanneer je geen M-pakket hebt. Dat heb ik dus wel, wat ik heb een M-pakket met een sportonderstel onder (ik weet werkelijk niet wat ik gekocht heb.... haha). Enfin, verlagen kan wel, maar dan andere veren, wat dat kost? Weten ze nog niet, hoor ik nog. Gaat wel lekker met die brochure en produktkennis. (en met mijn produktkennis gaat het ook uitstekend)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 apr 2008, 04:41

Heren wat betreft de hoogte van de prijzen zeg ik alleen dat de velgen en stoelen marktconform zijn.

Je kunt het duur vinden, maar het is gewoon marktconform.

Das het enige dat ik zeg. Bij andere merken kost het dus net zoveel.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 12 apr 2008, 09:41

Het onderstelpakket a €1980,- bestaat uit veren, dempers en dikkere stabilisatoren. Montage is waarschijnlijk niet inbegrepen.

Of je je auto dan ondersteltechnisch gezien hebt verbeterd moet je altijd maar afwachten. Het standaard 135i onderstel is bijzonder goed.

Ferdinand, gewoon proberen en dan, need I say it, mij laten uittesten :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 apr 2008, 12:37

lol 1980 euro voor een setje andere dempers en veren. Dan ben je wel ontzettend van de pot gerukt als je dat er voor neerteld.

Mooiste is nog, ik durf te wedden dat als je 2 135i's op dezelfde banden met een datalogger laat rond rijden je geen verschil qua bochtensnelheid ziet tussen een gewone 135i en 1 met het PPP onderstel.

Is net als de gewone Mtech setjes en aftermarket onderstelzooi voor het gevoel rijd het strakker maar qua absolute snelheid is het verschil meestal 0,0

BMW is zelf ook niet gek en als een gewone 135i de fabriek verlaat dan zijn banden, onderstelgeometrie en hoogtes enz gewoon prima op elkaar afgesteld. Dat verbeter je niet zo 123 met een setje andere veren en dempers :)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 12 apr 2008, 12:46

Ik zou het ook niet doen, veel te veel geld en na alle waarschijnlijkheid zoals Bert al aangeeft weggegooid geld.

Gaat nog maar eens met André praten, die weet allicht een betere en veel goedkopere oplossing.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2008, 13:59

Staaltje van absolute Marketing Performance....................

Die velgen, die zou ik overwegen, de rest kan je vergeten..................

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 12 apr 2008, 22:21

he jongens, kan ik nou echt geen euro slijten aan die Performance Parts. En die PP stickers dan, wat kosten die? Euro 750,-. Die dan wel doen .. :cry: ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 apr 2008, 23:51

hebben ze geen sleutelhanger ofzo ?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 13 apr 2008, 01:03

Ik heb er hier een sleutelhanger van porsche. Mijn vader kreeg een porsche folder met sleutelhanger. Kan ik jou daar misschien blij mee maken rico:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bimmer M, Bing [Bot], jvb, Kasteel, Majestic-12 [Bot] en 17 gasten