Bericht
door Joop » 19 sep 2009, 20:55
Vandaag bij 'De Fabrique' in Maarsen bij de Preview van de X1 en de 5er GT beide auto's in het echt kunnen bekijken, aanraken en aantrekken onder het genot van een hapje en een drankje.
De 5er GT is echt een mastodont op wielen wat je in eerste instantie niet zou zeggen, het design verhult de dimensies van de auto bijzonder goed. Bekijkend en rond de auto lopend is het wel een prachtig apparaat btw.
Door een X6, een 5er touring en een 7er te kruisen: is er uiteindelijk door zo gigantisch veel ruimte binnenin verkregen waar je gewoon stil van wordt. Achterin zul je als rechtgeaard DF'er niets te zoeken hebben maar ook daar zit je prima. Je zit achter iemand van dik 2,10m nog steeds met de knietjes los achter de beste man (tenzij je zelf ook dik 2,0m lang ben...). De stoelen staan wat rechterop en hoger ten opzichte van wat ik in mijn coupé, maar heb geen moment het gevoel gehad dat je op de auto zit in plaats van in de auto. Zelfs niet als je de stoel helemaal onderin zet.
Materiaalgebruik is van een hoog niveau en de afwerking van dit pre-productiemodel liet al zeker niet te wensen over, wil nog wel eens in de showroom kijken wanneer de echte auto er staat.
Als ik de ruimte nou nodig had gehad dan was dit wel een auto voor mij geweest...
...ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit slagschip over 's lands heren wegen te sturen is.