Allerbeste allround auto ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: Allerbeste allround auto ?

Bericht door GTRene » 14 apr 2009, 19:47

ik hoor en zie alleen maar allcomfort en geen allround, stelletje saaie ouwe dozen :bag:

leonard

Bericht door leonard » 14 apr 2009, 19:53

jij hebt geen kinderen :mrgreen: :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 14 apr 2009, 19:53

nm.... :sealed:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 apr 2009, 20:03

Allround is voor mij zondags je moeder thuis brengen, de hond in het bos vastknopen om vervolgens 10 rondjes Ring te klappen. Iets van een RS4 dus maar een M5 Touring mag ook best.

Als je de kosten in ogenschouw moet nemen dan is de beste allrounder mijn 320D Touring :bag: Stuurt lekker, best wel koppel, best wel zuinig, best wel ruim, best wel relatief goedkoop, een rondje Ring is ook mogelijk :turtle: Maar de allerbeste? Nevernooitniet natuurlijk :sealed:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2009, 20:11

lol @Niels story :lol:

@Leonard klopt :clap: :hosanna: :wink:

frankv

Bericht door frankv » 14 apr 2009, 20:17

dit kan niet anders dan een bmw m5 touring zijn

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 14 apr 2009, 20:49

Nee joh, beste allround auto kan never ooit een RWD BMW zijn. Loop je nóg met sneeuwkettingen te klooien als je op wintersport gaan.
Ik zeg, S4 Avant, RS4 Avant of lekker hoog, een X6M of X5M.
Comfy, snel, stuurt goed, veul grip, reuzepraktisch en geschikt voor alle weertypen.

X5M of 4.4iS, dé allround auto. All you ever need :-)

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 14 apr 2009, 20:50

Sorry, laatste zin had moeten zijn:

More than you'll ever need...

:-)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 14 apr 2009, 21:21

Audi RS6 Avant

Snel
Praktisch
4wd heerlijk onder winterse omstandigheden
Maxicosie's
Nordschleife
Net even wat meer ruimte dan in een 3 serie Touring of A4 Avant zonder gelijk meer dan 5 meter lang te hoeven zijn.

Alleen de actieradius zal een beetje tegenvallen

kejoba

Bericht door kejoba » 14 apr 2009, 22:12

duifjes.com schreef:Afbeelding

Voor mij de Landcruiser een echte! alleskunner. Mijn laatste LC was de fijnste een benzine motor dus redelijk wat power, comfortabel cruisen op de snelweg, aanhanger kan erachter voor auto's op te halen en een beetje *(nou beetje....) modder kan hij ook tegen.

De LC is de echte alleskunner!
Géén Prius??? :hmmm:

Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 14 apr 2009, 23:00

Op dit moment is voor mij m'n huidige auto (Evo 7) de beste allrounder, daarom heb ik m ook gekocht :wink:

-Je kan er rustig mee van A naar B cruisen, maar vloer je het gaspedaal vlieg je er ook gelijk vandoor.
-Als je wil kan je ook alle bochten in rallystijl nemen.
-Nagenoeg geen onderstuur.
-Altijd heel veel grip.
-Ruim, redelijk netjes interieur, en zeker achter mij altijd zeeën van ruimte :mrgreen:
-Genoeg ruimte om zonder geklooi het kinderzitje te plaatsen.
-Ruime kofferbak.
-Voldoende geluidsdemping.
-Voor mij goed betaalbaar, zowel qua verzekering ed. als running costs.

Joop

Bericht door Joop » 15 apr 2009, 00:19

Tristan schreef:Allround auto voor mij is een dagelijkse auto en moet aan volgende voorwaarden voldoen:

- relatief zuinig (dus niet om de 500km tanken)
- sportief rijden, maar niet ultrasportief, moet enigzins comfi zijn
- 200+ pk
- luxe
- mag 3-deuren hebben (heb geen kids)
- sportief uiterlijk

Dus kom dan op volgende auto's terecht:

- BMW 123d
- Audi A5 3.0 TDI
- BMW 330d of 335d coupe
Ik kan me hier wel goed in vinden... Een allrounder zoek ik meer in de GT-achtige (dus 2-deurs) hoek. Weet niet helemaal of het de Diesel uitvoering van de auto's moet zijn, dan maar een keertje vaker tanken: dan zijn voor mij op dit moment de twee auto's:

- BMW e92 330i/335i (de 325i van mij mag nog net ietsjes meer power bergopwaarts hebben...; het is ook nooit genoeg hè)
- Audi A5 3.2 FSI quattro

Snipe

Bericht door Snipe » 15 apr 2009, 00:33

Het geluid en het karakter van een zes-in-lijn benzine...... Beter dan sex. Dat gevoel kan een diesel je niet geven dus de benzine is de betere allrounder. Maar dan niet een Audi op benzine. Die kan dat gevoel ook niet geven. Kortom, wat Joop zegt - als je de laatste regel van zijn post wegdenkt tenminste.

Batje///M3

Bericht door Batje///M3 » 15 apr 2009, 00:44

Goeie allrounder? :mrgreen:

Tadaaaaaaaaa

http://www.autobild.de/mmg/mm_bildergal ... html?tab=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats in overvloed en vermogen ook en ook nog eens praktisch :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 apr 2009, 08:03

Wat GTRene ook zegt, je wilt niet alleen qua ruimte en comfort een allrounder, we zitten hier op DRIVING FUN, als ik zie wat ik kan meesjouwen quas bagage en wife + 2 kids(9 en 15) hoeft 't niet groter. Maar DAT is MIJN idee. Betrokken weggedrag.
Komt er dus nog bij AWD voor de Wintersport waar ik nooit naartoe ga:997Turbo? R8V10? Te onhandig.RS4/RS6/335iX Touring? Leuk, maar geen beter betrokkener weggedrag en snelheid dan wat ik al heb.

Prijsstelling is inderdaad 'n punt. Vandaar snap ik de keus E39 M5. :thumbup:

Bij een DRIVING FUN ALLROUNDER moet DRIVING FUN voorop staan?Mee eens? Zo niet dan gaan we verder met Audi's Avant, Mondeo's, Golfjes etc. :mrgreen:
En het moet niet 'n te klein spartaans hokje zijn, iets waarin je nog wat kan meenemen.

Dus we willen zoiets als geinig bochtenwerk, accelleratie, Nordschleife, er-kunnen-ook-nog-spulletjes-mee, Wintersport etc.

Nissan GTR dus. Moet wel ff kijken of die ruimte achterin nou werkelijk zo belabberd is.

Dat valt wel mee:
Afbeelding

*roept vrouw en kinders bijeen om te melden die ie egnie voor joker in die estate gaat rijden en dat ze zich achterin moeten schikken in de GTR coupe met 'n Fristi en 'n PSP en mondjes dicht*

"Nissan GTR: Forget Walibi, Disney Paris en De Efteling"

Eigenlijk is die topictitel een beetje raar.

"Wat vind je de allerbeste auto als 't aan jouw omstandigheden lag"komt volgens mij meer in de buurt.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 apr 2009, 09:07

Kejoba......de huidige zeker niet de nieuwe is wel erg gaaf met zn gadgets....maar mijn auto is de LC.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 apr 2009, 10:43

De 2 beste allround auto's die ik zelf heb gehad waren de 924 S en de E34 535i. Ondanks dat je bij de 924 zou denken dat 'ie te klein is, was 'ie juist ideaal met verhuizingen en vakanties. Ik heb er zelfs in geslapen (met ex-GF erbij, lol). Hij was ideaal als daily en uitermate geschikt voor het pure rijplezier, al dan niet op circuits. Hij was ook nog eens opvallend snel voor een auto met 150 pk. En zuinig.

De 535 was wat minder zuinig, maar het is wel de enige auto waarmee ik echt alles kon doen wat ik van een auto verwacht. Eigenlijk net als de 924 S, maar dan beter geschikt voor 4 personen, al had ik dat niet echt nodig.

Als ik even los van 't budget een auto moest aanwijzen, dan zal 't een Quattroporte of M5 zijn.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 apr 2009, 10:51

Robin schreef:Bij een DRIVING FUN ALLROUNDER moet DRIVING FUN voorop staan?Mee eens? Zo niet dan gaan we verder met Audi's Avant, Mondeo's, Golfjes etc. :mrgreen:

"Wat vind je de allerbeste auto als 't aan jouw omstandigheden lag" komt volgens mij meer in de buurt.
Jij weet draadjes wel dood te krijgen, of van vuur te voorzien. Net hoe je het bekijkt :lol: Dan is je laatste zin eigenlijk wel de beste :mrgreen: :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 apr 2009, 11:01

Simpel.

535d touring

Meer allround bestaat gewoon niet denk ik. En wat een onzin over het woord allround. Die uitleg is juist erg simpel. De auto moet op alle vlakken gewoon zoveel mogelijk voldoen. Dus én ruimte voor/achter én grote kofferbak én praktisch én snel én zuinig én goede wegligging én luxe én comfortabel én op circuit kunnen rijden etc etc (behalve de prijs).

Tristan

Bericht door Tristan » 15 apr 2009, 11:11

535d valt op circuit door de mand! Mede door automaat, diesel en gewicht. Allround auto voor mij hoeft niet per se het circuit op en hoeft ook niet super ruim te zijn. Daarom, allround is voor iedereen anders.

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2009, 11:16

Precies Macboy, we hoeven het woord allround toch niet te specificeren :hmmm:

Simpel voorbeeld van allround..

Voor de 330i touring had ik een 325i sedan,.. heerlijke auto.. zelfs met achterbank.. alleen toen moest ik op een dag een wat groter paket ophalen.. (mini trampoline 140 cm doorsnee, niet inklapbaar) nou dan sta je dan serieus stom te kijken.. als je zo'n ding wilt inladen of meenemen.. gaat gewoon niet.. niet op de achterbank, niet in de kofferbak.. niet op het dak.. niet achter de auto, want geen trekhaak.. van armoe moest ik mijn buurman die een trekhaak heeft en en bakkie, vragen of hij die trampoline wilde ophalen..

Stel dat ik de touring toen al had gehad, dan had ik het paket op het dak kunnen gooien en vast kunen maken aan de dakrails.. of nog beter.. ik heb een wegklapbare trekhaak onder de touring.. zelf even een bakkie huren.. en zelf ophalen.. Zo'n aspect versta ik onder allround..

Een station achtig iets, eventueel een SUV of MPV achtig iets is per definitie altijd meer allround.. alleen een SUV of een MPV zijn weer minder sportief.. uitzonderingen daargelaten.. een Station rijd in de basis hetzelfde als een sedan of zelfs een coupe van dezelfde reeks.. maar wel praktischer.. meer allround.. dat snappen we toch allemaal wel :wink:

Kijk je kunt ook zeggen een allround auto is niets voor mij, ik heb geen achterbank nodig blala.. goed koop je ding.. een vette 2 zitter ofzo.. maar ga daar niet je eigen allround label aan vast hangen...

Allround betekend van alle markten thuis.. eigenlijk zodanig dat je alles kan doen met die auto zonder daarvoor een andere auto te moeten inhuren of aan te schaffen als 2e auto..

hmmm bedenk me dat de 330i touring die ik heb toch wel heel erg goed is en allround. :hmmm:

Neh.. toch maar een M5 touring.. KLAAR..

Nu de poen nog

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 apr 2009, 11:21

Dan liever idd de M5 touring, ik vind zo'n 3-serie weer te klein. Net zoals eigenlijk de A4 reeks. Maar het zal net voldoen. Als de kinderen gaan puberen is de beenruimte achterin wel weer te klein en moet je switchen naar de M5 touring :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2009, 11:28

Arthur schreef:Dan liever idd de M5 touring, ik vind zo'n 3-serie weer te klein. Net zoals eigenlijk de A4 reeks. Maar het zal net voldoen. Als de kinderen gaan puberen is de beenruimte achterin wel weer te klein en moet je switchen naar de M5 touring :mrgreen:

Dan ben ik al weer 3 auto's verder en is een e61 M5 touring een antiek ouderwets hok :bag: :mrgreen:

Maar ik snap je punt.. nu kan ik me met 3 kinderen uitstekend redden in de 3 touring.. maar als de oudste straks 10 is.. de jongste 5.. allemaal uit de kinderstoeltjes dan word het wat krapper.. Maar zoals eens vaker gezegd.. ik ben met mijn 175 cm niet al te groot en daardoor relatief veel ruimte achter de voorstoelen.

Overigens is de ruimte op de achterbank bij een 5 serie maar 4 cm ofzo breder (ik had het een keer uitgezocht)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 apr 2009, 11:32

Een M5 Touring kan mij het ook wel doen idd. of een Mazzie 4-porte....Alleen kan daar geen aanhanger voor de autoambulance achter :(

RVV

Bericht door RVV » 15 apr 2009, 11:33

M5 touring kan toch wel een aanhanger achter ?

Plaats reactie