Allerbeste allround auto ?
- GTRene
Re: Allerbeste allround auto ?
ik hoor en zie alleen maar allcomfort en geen allround, stelletje saaie ouwe dozen 

-
jij hebt geen kinderen

-
- Niels
- Auto: Prius+
Allround is voor mij zondags je moeder thuis brengen, de hond in het bos vastknopen om vervolgens 10 rondjes Ring te klappen. Iets van een RS4 dus maar een M5 Touring mag ook best.
Als je de kosten in ogenschouw moet nemen dan is de beste allrounder mijn 320D Touring
Stuurt lekker, best wel koppel, best wel zuinig, best wel ruim, best wel relatief goedkoop, een rondje Ring is ook mogelijk
Maar de allerbeste? Nevernooitniet natuurlijk 
Als je de kosten in ogenschouw moet nemen dan is de beste allrounder mijn 320D Touring

- GTRene
lol @Niels story 
@Leonard klopt

@Leonard klopt

- frankv
dit kan niet anders dan een bmw m5 touring zijn
- Panda de Beer
Nee joh, beste allround auto kan never ooit een RWD BMW zijn. Loop je nóg met sneeuwkettingen te klooien als je op wintersport gaan.
Ik zeg, S4 Avant, RS4 Avant of lekker hoog, een X6M of X5M.
Comfy, snel, stuurt goed, veul grip, reuzepraktisch en geschikt voor alle weertypen.
X5M of 4.4iS, dé allround auto. All you ever need
Ik zeg, S4 Avant, RS4 Avant of lekker hoog, een X6M of X5M.
Comfy, snel, stuurt goed, veul grip, reuzepraktisch en geschikt voor alle weertypen.
X5M of 4.4iS, dé allround auto. All you ever need

- Panda de Beer
Sorry, laatste zin had moeten zijn:
More than you'll ever need...

More than you'll ever need...

-
Audi RS6 Avant
Snel
Praktisch
4wd heerlijk onder winterse omstandigheden
Maxicosie's
Nordschleife
Net even wat meer ruimte dan in een 3 serie Touring of A4 Avant zonder gelijk meer dan 5 meter lang te hoeven zijn.
Alleen de actieradius zal een beetje tegenvallen
Snel
Praktisch
4wd heerlijk onder winterse omstandigheden
Maxicosie's
Nordschleife
Net even wat meer ruimte dan in een 3 serie Touring of A4 Avant zonder gelijk meer dan 5 meter lang te hoeven zijn.
Alleen de actieradius zal een beetje tegenvallen
-
Géén Prius???duifjes.com schreef:
Voor mij de Landcruiser een echte! alleskunner. Mijn laatste LC was de fijnste een benzine motor dus redelijk wat power, comfortabel cruisen op de snelweg, aanhanger kan erachter voor auto's op te halen en een beetje *(nou beetje....) modder kan hij ook tegen.
De LC is de echte alleskunner!

- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Op dit moment is voor mij m'n huidige auto (Evo 7) de beste allrounder, daarom heb ik m ook gekocht
-Je kan er rustig mee van A naar B cruisen, maar vloer je het gaspedaal vlieg je er ook gelijk vandoor.
-Als je wil kan je ook alle bochten in rallystijl nemen.
-Nagenoeg geen onderstuur.
-Altijd heel veel grip.
-Ruim, redelijk netjes interieur, en zeker achter mij altijd zeeën van ruimte
-Genoeg ruimte om zonder geklooi het kinderzitje te plaatsen.
-Ruime kofferbak.
-Voldoende geluidsdemping.
-Voor mij goed betaalbaar, zowel qua verzekering ed. als running costs.

-Je kan er rustig mee van A naar B cruisen, maar vloer je het gaspedaal vlieg je er ook gelijk vandoor.
-Als je wil kan je ook alle bochten in rallystijl nemen.
-Nagenoeg geen onderstuur.
-Altijd heel veel grip.
-Ruim, redelijk netjes interieur, en zeker achter mij altijd zeeën van ruimte

-Genoeg ruimte om zonder geklooi het kinderzitje te plaatsen.
-Ruime kofferbak.
-Voldoende geluidsdemping.
-Voor mij goed betaalbaar, zowel qua verzekering ed. als running costs.
- Joop
Ik kan me hier wel goed in vinden... Een allrounder zoek ik meer in de GT-achtige (dus 2-deurs) hoek. Weet niet helemaal of het de Diesel uitvoering van de auto's moet zijn, dan maar een keertje vaker tanken: dan zijn voor mij op dit moment de twee auto's:Tristan schreef:Allround auto voor mij is een dagelijkse auto en moet aan volgende voorwaarden voldoen:
- relatief zuinig (dus niet om de 500km tanken)
- sportief rijden, maar niet ultrasportief, moet enigzins comfi zijn
- 200+ pk
- luxe
- mag 3-deuren hebben (heb geen kids)
- sportief uiterlijk
Dus kom dan op volgende auto's terecht:
- BMW 123d
- Audi A5 3.0 TDI
- BMW 330d of 335d coupe
- BMW e92 330i/335i (de 325i van mij mag nog net ietsjes meer power bergopwaarts hebben...; het is ook nooit genoeg hè)
- Audi A5 3.2 FSI quattro
- Snipe
Het geluid en het karakter van een zes-in-lijn benzine...... Beter dan sex. Dat gevoel kan een diesel je niet geven dus de benzine is de betere allrounder. Maar dan niet een Audi op benzine. Die kan dat gevoel ook niet geven. Kortom, wat Joop zegt - als je de laatste regel van zijn post wegdenkt tenminste.
-
Goeie allrounder?
Tadaaaaaaaaa
http://www.autobild.de/mmg/mm_bildergal ... html?tab=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats in overvloed en vermogen ook en ook nog eens praktisch

Tadaaaaaaaaa
http://www.autobild.de/mmg/mm_bildergal ... html?tab=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats in overvloed en vermogen ook en ook nog eens praktisch

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Wat GTRene ook zegt, je wilt niet alleen qua ruimte en comfort een allrounder, we zitten hier op DRIVING FUN, als ik zie wat ik kan meesjouwen quas bagage en wife + 2 kids(9 en 15) hoeft 't niet groter. Maar DAT is MIJN idee. Betrokken weggedrag.
Komt er dus nog bij AWD voor de Wintersport waar ik nooit naartoe ga:997Turbo? R8V10? Te onhandig.RS4/RS6/335iX Touring? Leuk, maar geen beter betrokkener weggedrag en snelheid dan wat ik al heb.
Prijsstelling is inderdaad 'n punt. Vandaar snap ik de keus E39 M5.
Bij een DRIVING FUN ALLROUNDER moet DRIVING FUN voorop staan?Mee eens? Zo niet dan gaan we verder met Audi's Avant, Mondeo's, Golfjes etc.
En het moet niet 'n te klein spartaans hokje zijn, iets waarin je nog wat kan meenemen.
Dus we willen zoiets als geinig bochtenwerk, accelleratie, Nordschleife, er-kunnen-ook-nog-spulletjes-mee, Wintersport etc.
Nissan GTR dus. Moet wel ff kijken of die ruimte achterin nou werkelijk zo belabberd is.
Dat valt wel mee:

*roept vrouw en kinders bijeen om te melden die ie egnie voor joker in die estate gaat rijden en dat ze zich achterin moeten schikken in de GTR coupe met 'n Fristi en 'n PSP en mondjes dicht*
"Nissan GTR: Forget Walibi, Disney Paris en De Efteling"
Eigenlijk is die topictitel een beetje raar.
"Wat vind je de allerbeste auto als 't aan jouw omstandigheden lag"komt volgens mij meer in de buurt.
Komt er dus nog bij AWD voor de Wintersport waar ik nooit naartoe ga:997Turbo? R8V10? Te onhandig.RS4/RS6/335iX Touring? Leuk, maar geen beter betrokkener weggedrag en snelheid dan wat ik al heb.
Prijsstelling is inderdaad 'n punt. Vandaar snap ik de keus E39 M5.

Bij een DRIVING FUN ALLROUNDER moet DRIVING FUN voorop staan?Mee eens? Zo niet dan gaan we verder met Audi's Avant, Mondeo's, Golfjes etc.

En het moet niet 'n te klein spartaans hokje zijn, iets waarin je nog wat kan meenemen.
Dus we willen zoiets als geinig bochtenwerk, accelleratie, Nordschleife, er-kunnen-ook-nog-spulletjes-mee, Wintersport etc.
Nissan GTR dus. Moet wel ff kijken of die ruimte achterin nou werkelijk zo belabberd is.
Dat valt wel mee:
*roept vrouw en kinders bijeen om te melden die ie egnie voor joker in die estate gaat rijden en dat ze zich achterin moeten schikken in de GTR coupe met 'n Fristi en 'n PSP en mondjes dicht*
"Nissan GTR: Forget Walibi, Disney Paris en De Efteling"
Eigenlijk is die topictitel een beetje raar.
"Wat vind je de allerbeste auto als 't aan jouw omstandigheden lag"komt volgens mij meer in de buurt.
- duifjes.com
Kejoba......de huidige zeker niet de nieuwe is wel erg gaaf met zn gadgets....maar mijn auto is de LC.
- Dennis Cavallino
De 2 beste allround auto's die ik zelf heb gehad waren de 924 S en de E34 535i. Ondanks dat je bij de 924 zou denken dat 'ie te klein is, was 'ie juist ideaal met verhuizingen en vakanties. Ik heb er zelfs in geslapen (met ex-GF erbij, lol). Hij was ideaal als daily en uitermate geschikt voor het pure rijplezier, al dan niet op circuits. Hij was ook nog eens opvallend snel voor een auto met 150 pk. En zuinig.
De 535 was wat minder zuinig, maar het is wel de enige auto waarmee ik echt alles kon doen wat ik van een auto verwacht. Eigenlijk net als de 924 S, maar dan beter geschikt voor 4 personen, al had ik dat niet echt nodig.
Als ik even los van 't budget een auto moest aanwijzen, dan zal 't een Quattroporte of M5 zijn.
De 535 was wat minder zuinig, maar het is wel de enige auto waarmee ik echt alles kon doen wat ik van een auto verwacht. Eigenlijk net als de 924 S, maar dan beter geschikt voor 4 personen, al had ik dat niet echt nodig.
Als ik even los van 't budget een auto moest aanwijzen, dan zal 't een Quattroporte of M5 zijn.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Jij weet draadjes wel dood te krijgen, of van vuur te voorzien. Net hoe je het bekijktRobin schreef:Bij een DRIVING FUN ALLROUNDER moet DRIVING FUN voorop staan?Mee eens? Zo niet dan gaan we verder met Audi's Avant, Mondeo's, Golfjes etc.![]()
"Wat vind je de allerbeste auto als 't aan jouw omstandigheden lag" komt volgens mij meer in de buurt.

- Macboy
Simpel.
535d touring
Meer allround bestaat gewoon niet denk ik. En wat een onzin over het woord allround. Die uitleg is juist erg simpel. De auto moet op alle vlakken gewoon zoveel mogelijk voldoen. Dus én ruimte voor/achter én grote kofferbak én praktisch én snel én zuinig én goede wegligging én luxe én comfortabel én op circuit kunnen rijden etc etc (behalve de prijs).
535d touring
Meer allround bestaat gewoon niet denk ik. En wat een onzin over het woord allround. Die uitleg is juist erg simpel. De auto moet op alle vlakken gewoon zoveel mogelijk voldoen. Dus én ruimte voor/achter én grote kofferbak én praktisch én snel én zuinig én goede wegligging én luxe én comfortabel én op circuit kunnen rijden etc etc (behalve de prijs).
- Tristan
535d valt op circuit door de mand! Mede door automaat, diesel en gewicht. Allround auto voor mij hoeft niet per se het circuit op en hoeft ook niet super ruim te zijn. Daarom, allround is voor iedereen anders.
- RVV
Precies Macboy, we hoeven het woord allround toch niet te specificeren
Simpel voorbeeld van allround..
Voor de 330i touring had ik een 325i sedan,.. heerlijke auto.. zelfs met achterbank.. alleen toen moest ik op een dag een wat groter paket ophalen.. (mini trampoline 140 cm doorsnee, niet inklapbaar) nou dan sta je dan serieus stom te kijken.. als je zo'n ding wilt inladen of meenemen.. gaat gewoon niet.. niet op de achterbank, niet in de kofferbak.. niet op het dak.. niet achter de auto, want geen trekhaak.. van armoe moest ik mijn buurman die een trekhaak heeft en en bakkie, vragen of hij die trampoline wilde ophalen..
Stel dat ik de touring toen al had gehad, dan had ik het paket op het dak kunnen gooien en vast kunen maken aan de dakrails.. of nog beter.. ik heb een wegklapbare trekhaak onder de touring.. zelf even een bakkie huren.. en zelf ophalen.. Zo'n aspect versta ik onder allround..
Een station achtig iets, eventueel een SUV of MPV achtig iets is per definitie altijd meer allround.. alleen een SUV of een MPV zijn weer minder sportief.. uitzonderingen daargelaten.. een Station rijd in de basis hetzelfde als een sedan of zelfs een coupe van dezelfde reeks.. maar wel praktischer.. meer allround.. dat snappen we toch allemaal wel
Kijk je kunt ook zeggen een allround auto is niets voor mij, ik heb geen achterbank nodig blala.. goed koop je ding.. een vette 2 zitter ofzo.. maar ga daar niet je eigen allround label aan vast hangen...
Allround betekend van alle markten thuis.. eigenlijk zodanig dat je alles kan doen met die auto zonder daarvoor een andere auto te moeten inhuren of aan te schaffen als 2e auto..
hmmm bedenk me dat de 330i touring die ik heb toch wel heel erg goed is en allround.
Neh.. toch maar een M5 touring.. KLAAR..
Nu de poen nog

Simpel voorbeeld van allround..
Voor de 330i touring had ik een 325i sedan,.. heerlijke auto.. zelfs met achterbank.. alleen toen moest ik op een dag een wat groter paket ophalen.. (mini trampoline 140 cm doorsnee, niet inklapbaar) nou dan sta je dan serieus stom te kijken.. als je zo'n ding wilt inladen of meenemen.. gaat gewoon niet.. niet op de achterbank, niet in de kofferbak.. niet op het dak.. niet achter de auto, want geen trekhaak.. van armoe moest ik mijn buurman die een trekhaak heeft en en bakkie, vragen of hij die trampoline wilde ophalen..
Stel dat ik de touring toen al had gehad, dan had ik het paket op het dak kunnen gooien en vast kunen maken aan de dakrails.. of nog beter.. ik heb een wegklapbare trekhaak onder de touring.. zelf even een bakkie huren.. en zelf ophalen.. Zo'n aspect versta ik onder allround..
Een station achtig iets, eventueel een SUV of MPV achtig iets is per definitie altijd meer allround.. alleen een SUV of een MPV zijn weer minder sportief.. uitzonderingen daargelaten.. een Station rijd in de basis hetzelfde als een sedan of zelfs een coupe van dezelfde reeks.. maar wel praktischer.. meer allround.. dat snappen we toch allemaal wel

Kijk je kunt ook zeggen een allround auto is niets voor mij, ik heb geen achterbank nodig blala.. goed koop je ding.. een vette 2 zitter ofzo.. maar ga daar niet je eigen allround label aan vast hangen...
Allround betekend van alle markten thuis.. eigenlijk zodanig dat je alles kan doen met die auto zonder daarvoor een andere auto te moeten inhuren of aan te schaffen als 2e auto..
hmmm bedenk me dat de 330i touring die ik heb toch wel heel erg goed is en allround.

Neh.. toch maar een M5 touring.. KLAAR..
Nu de poen nog
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan liever idd de M5 touring, ik vind zo'n 3-serie weer te klein. Net zoals eigenlijk de A4 reeks. Maar het zal net voldoen. Als de kinderen gaan puberen is de beenruimte achterin wel weer te klein en moet je switchen naar de M5 touring 

- RVV
Arthur schreef:Dan liever idd de M5 touring, ik vind zo'n 3-serie weer te klein. Net zoals eigenlijk de A4 reeks. Maar het zal net voldoen. Als de kinderen gaan puberen is de beenruimte achterin wel weer te klein en moet je switchen naar de M5 touring
Dan ben ik al weer 3 auto's verder en is een e61 M5 touring een antiek ouderwets hok

Maar ik snap je punt.. nu kan ik me met 3 kinderen uitstekend redden in de 3 touring.. maar als de oudste straks 10 is.. de jongste 5.. allemaal uit de kinderstoeltjes dan word het wat krapper.. Maar zoals eens vaker gezegd.. ik ben met mijn 175 cm niet al te groot en daardoor relatief veel ruimte achter de voorstoelen.
Overigens is de ruimte op de achterbank bij een 5 serie maar 4 cm ofzo breder (ik had het een keer uitgezocht)
- duifjes.com
Een M5 Touring kan mij het ook wel doen idd. of een Mazzie 4-porte....Alleen kan daar geen aanhanger voor de autoambulance achter 

- RVV
M5 touring kan toch wel een aanhanger achter ?