Van mijn kant ook maar even mijn belevingen op papier/scherm dan.
Dit was voor ons ( mijn vrouw Mascha en moi) ook de eerste keer dat wij op Spa mochten rijden en WOUWWWWW

wat een baan.
Mascha heeft keurig haar rondjes achter de safetey car gereden, en ik moet zeggen ging niet verkeerd.
Wij rijden met die rode M3

Na 50 min. achter de safetey car gereden te hebben was het mijn beurt om haar plekkie over te nemen behind the wheels
Wat een baan

waar ik de eerste rondjes nog flink van het gas af ging tijdens het aanrijden van Eau Rouge bleek dat dat totaal niet nodig was (oefening baart kunst

) vol in 5 erin, vol over de curbs aan de binnen kant, daarna ietsje liften en vol in 5 erdoor

dat de M3 grip zou hebben had ik wel verwacht, maar zoveel
Toen was het tijd om de slicks eronder te gooien, we begonnen met de Toyo's R888, en integenstelling wat sommige andere mensen er van vinden, vindt ik het wel een prima band, hij schijnt maar 0.7 sec. langzamer te wezen dan een slick, en op mijn/ons niveau merk je daar niks van.
Alleen toen sloeg het noodlot toe, na een rondje of zes, vlak voor het aanremmen/terug schakelen voor de nieuwe chicane was het soep roeren

, het was gelukkig niet de versnellings bak, maar die beugel die op de versnellings bak zit, die was in 2en gebroken.
We konden hem gelukkig nog wel naar de pitbox toe rijden, hij bleef in 2 " hangen" , tijdens het inrijden van de pit straat, zag ik de monteurs van JR-Motorsport op de pit muur staan (dit zijn de monteurs van het team waarvan wij de auto gekocht hebben) en schreeuwde met de deur open: " mijn schakel meganisme is afgebroken"
Ik had de auto nog niet stil staan of Theo dook al onder de M3, alles was nog gloeiend heet, maar dat maakte theo niks uit, hij begon driftig te sleutelen

na een goed half uur had theo het kapotte onderdeel er onder vandaan, en twee brand plekken rijker op zijn onderarm

, " hier Erwin, dit even lassen, en dan kan hij er weer onder"
Nou is dat makkelijker gezegt dan gedaan, dus ik alle pit boxen langs om te vragen of iemand een las apparaat bij zich had, maar helaas.............................miemand.
Wij in de auto gestapt, op naar Malmedy, daar zit een industrie terrein, en daar kan vast wel iemand lassen, naar wat mensen aangesproken te hebben bleek de Fiat garage open te wezen, dus wij met piepende banden die kant uit.
Daar aangekomen werden wij door een oud baasje geholpen, gelukkig spreekt Mascha een aardig woordje frans, en in no time ging de beste man aan de slag
Na tien minuten kwam hij terug met de vraag of het zo goed was, wij natuurlijk zo blij als een stel kinderen :banaan: , met mach 3 terug naar het circuit
Daar aangekomen, ik theo gevraagd hoe om de beugel zat? maar theo lag inmiddels al onder 1 van hun eigen auto's, ach zei Joost ik loop wel even met je mee, en ook Joost begon driftig te sleutelen, niet veel later kwam theo er ook bonder liggen, en na twintig min. hadden de mannen alles weer werkend
Ik wil Theo en Joost via deze weg dan ook nog een keer bedanken voor hen service
De beugel hielt het daarna nog een rondje of 5 uit, en toen brak hij weer

toen hebben wij de M3 maar achterin de pitbox geparkeerd, en staan kijken naar al het moois wat er op de baan te zien was.
Wij stonden samen met de familie van Van Dalen in de pitbox, en als troost mochten we nog een paar rondjes met Jan-Jaap mee rijden, wat een heerlijke wagen is dat zeg, ondanks dat wij een fantastische wagen hebben, ben ik stiekem toch een beetje verliefd geworden op zij M3.
Heerlijk rauw, het remmende vermogen, indruk wekkend, en zo ook het acceleratie vermogen al met al een fantastische " anders" aanvoelende auto.
Daar wij de disdag pas terug gingen naar Nederland, hadden wij dus nog plentie tijd om op de dinsdag even te kijken bij de test dag van JR-Motorsport, en vielen wij met onze neus in de boter

auto's uit de Belcar en de DSC waren volop aan het testen.
Gelukkig raakt Mascha ook meer en meer geintresseerd in auto sport, vandaar ook haar critische blik richting al dat moois
Hier 1 van de wagens van JR-Motorsport
Al met al hebben wij een fantastisch weekeind gehad, alleen jammer dat we minder dan de helft van de tijd hebben kunnen rijden, het kan altijd erger

We hebben leuke mensen ontmoet, en mooie auto's gezien, maar boven al op het mooiste circuit in omstreken mogen rijden, dus het gevoel van wouw overheerst toch meer
.
Ik sta hier rechts op de foto, samen met een maatje van me die mee was
Mascha samen met Jarno " in de hekken"
De M3 staat inmiddels bij JR-motorsport, deze wordt voorzien van een short shifter, en deze wordt ditect op de bak gemonteerd, dan is de beugel niet meer nodig, alle rubbers worden ook even nagekeken, en zonodig allemaal vervangen, dus dan is hij weer klaar voor een volgende fantastische ervaring. :shakeit: