Nieuwe Volkswagen Polo (prijs GTI @ p. 4)
- Petrolhead Tom
Re: Nieuwe Volkswagen Polo
Ik denk dat de clio een meer puur scheurijzer is dan deze. Deze kun je door zijn turbo ook heel makkelijk op lage toeren tallen rijden.
- Joy
Turbo en compressor (Twincharge).
Chip zal 210 pk geven. Lijkt me een leuk bommetje.
Chip zal 210 pk geven. Lijkt me een leuk bommetje.
- Snipe
Ik help het je hopen.Joh@n schreef:Cupra is 24995 kaal, dus zal wel iets van 26500 worden. Mooi ding om te zien is het zeker.k33z schreef:Gaaf ding, zelfde auto als de Ibiza Cupra alleen met andere ombouw.
Ibiza cupra kost volgens mij al 25k, dus de Polo zal zeker duurder worden.
In Duitsland is 'ie duurder dan een Golf 1.4 TSI 160 pk met DSG. Zo'n Golf kost hier 28.590 euro.
- Michel P
GTI standaard kaal, lijkt me toch niet, polo voor die prijs zal net zo kaal zijn. Beide auto's zitten toch standaard goed in de opties.allen schreef:Michel, je moet dan ook nooit een opgesmukte Polo vergelijken met een kale Golf. :idea:
Michel
-
Zucht.
In Pol begrijpbare tekst dan...
Vergelijk dezelfde uitvoeringen, dan blijft het prijsverschil. Dan heeft niet iedereen geld voor een Golf, of iemand heeft geen behoefte aan een grotere wagen.
Kwa formaat vind ik de Polo zelf overigens groot zat. Het werd dan alsnog de Golf, maar dat is omdat ik dat model mooier vind. Niet omdat het meer auto zou zijn voor het geld. Afgezien de Golf IV, heb ik ieder model wel mooi gevonden.

In Pol begrijpbare tekst dan...
Vergelijk dezelfde uitvoeringen, dan blijft het prijsverschil. Dan heeft niet iedereen geld voor een Golf, of iemand heeft geen behoefte aan een grotere wagen.
Kwa formaat vind ik de Polo zelf overigens groot zat. Het werd dan alsnog de Golf, maar dat is omdat ik dat model mooier vind. Niet omdat het meer auto zou zijn voor het geld. Afgezien de Golf IV, heb ik ieder model wel mooi gevonden.
- Macboy
De Polo GTI is een super auto, met supertechniek. 180pk en DSG met deze looks: we have a winner !
Alleen niet in Nederland omdat de Golf GTI veel te scherp is geprijsd in Nederland. De prijs in Nederland zou vergeleken met Duitsland paar duizend euro meer moeten zijn. Denk aan ongeveer 35.000 (prijs van zijn directe concurrenten) maar Volkswagen maakt er doodleuk 31,5k van. Kortom, dat zal de doodssteek voor de Polo GTI zijn tenzij de Polo GTI ook scherp geprijsd gaat worden. Ik denk echter meer iets van 29k.
@ Allen: Golf GTI zit inderdaad bomvol opties, ook al was dat je punt niet Allen, maar dan moet je ook niet praten over een "kale Golf".
Alleen niet in Nederland omdat de Golf GTI veel te scherp is geprijsd in Nederland. De prijs in Nederland zou vergeleken met Duitsland paar duizend euro meer moeten zijn. Denk aan ongeveer 35.000 (prijs van zijn directe concurrenten) maar Volkswagen maakt er doodleuk 31,5k van. Kortom, dat zal de doodssteek voor de Polo GTI zijn tenzij de Polo GTI ook scherp geprijsd gaat worden. Ik denk echter meer iets van 29k.
@ Allen: Golf GTI zit inderdaad bomvol opties, ook al was dat je punt niet Allen, maar dan moet je ook niet praten over een "kale Golf".
- Snipe
Polo GTI vanaf 23.690 euro
Snelste Polo € 1.500 goedkoper dan vergelijkbare Ibiza
Importeur Pon heeft de prijs van de Volkswagen Polo GTI bekendgemaakt. Hoewel, bekendgemaakt... De vanaf-prijs van de snelste Polo stond ineens plompverloren op de VW-site en was alleen via de zoekfunctie toegankelijk. Hoe dan ook, de Polo kost minder dan een vergelijkbare Ibiza, het 'goedkopere' broertje van de Polo.
http://www.driving-fun.com/614/the-know ... Ibiza.aspx
- Macboy
Re: Nieuwe Volkswagen Polo (prijs GTI @ p. 4)
Das toch belachelijk laag :banaan:
- dvh
Nou ziet een Ibiza Curpa er toch ff wat blitser uit imho..

- Snipe
Welnee, dat denk je maar. En als het al zo zou zijn, zou het je dan 1500 euro waard zijn?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Super leuk ding voor dat geld, zeker met 20% bijtelling. Zie ik hier nog niet staan, door de 139 g CO2 uitstoot valt ie dus net in de 20% schijf.
Bij 42% belastingschijf betaal je dus slechts zo'n 165 euro netto per maand!
De Ibiza zit in de 25% dus verliest het daarop als het om een zakelijke auto gaat.
Topper in spé denk ik, die Polo.
Bij 42% belastingschijf betaal je dus slechts zo'n 165 euro netto per maand!
De Ibiza zit in de 25% dus verliest het daarop als het om een zakelijke auto gaat.
Topper in spé denk ik, die Polo.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 25 mei 2010, 19:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Nouja dat is persoonlijk.Snipe schreef:Welnee, dat denk je maar. En als het al zo zou zijn, zou het je dan 1500 euro waard zijn?
Ik vind de polo gti er absoluut niet als een spannende gti uitzien.
Dat is een wereld van verschil met de nieuwe Cupra.
Persoonlijk zou ik er zeker 1500 meer voor uitgeven om wat naar mijn zin te rijden.
En dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker

- Macboy
Belachelijk die lage prijs. VW maakt hier amper winst op.
Prijs Duitsland EUR 22.500
Prijs Nederland EUR 23.950
Das toch ongekend laag prijsverschil ???
En als ie echt in de 20% bijtelling valt is het een lachertje voor EUR 165 per maand.
Je krijgt dan een 180pk 1194kg wegend DSG monstertje met 0-100 in 6,9 seconde !
Waarom krijgt deze auto niet de aandacht die het verdient ??
Prijs Duitsland EUR 22.500
Prijs Nederland EUR 23.950
Das toch ongekend laag prijsverschil ???
En als ie echt in de 20% bijtelling valt is het een lachertje voor EUR 165 per maand.
Je krijgt dan een 180pk 1194kg wegend DSG monstertje met 0-100 in 6,9 seconde !
Waarom krijgt deze auto niet de aandacht die het verdient ??
-
- Auto: M3P, 130i
....omdat een Clio RS wellicht de betere/snellere/fijner sturende HotHatch is....?!
- dvh
Maar de Polo GTI is daarintegen weer beter ingericht, comfortabeler voor allerdaags en toegangkelijker voor een groter publiek.
Als ik een zakelijke auto's moest rijden, dan is de keuze tussen een saaie golf, of een spannende polo natuurlijk niet zo moeilijk.
Als ik een zakelijke auto's moest rijden, dan is de keuze tussen een saaie golf, of een spannende polo natuurlijk niet zo moeilijk.
- JP
Dat zal de Clio ongetwijfeld zijn, maar van de Polo GTi zullen er toch veeeel meer geleased worden. Wie rijdt er nu een Clio RS zakelijk....?
Dat ding koop je voor erbij incl. een garagebox in de regio Adenau....
Dat ding koop je voor erbij incl. een garagebox in de regio Adenau....

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Juist...Polo GTI is allround....Clio RS bepaald niet.
Dit wordt een zakelijke topper. Als je zuinig wilt en goedkoop, neem je de Polo Bluemotion. Wil je sportief en goedkoop, dan de Polo GTI.
Dit wordt een zakelijke topper. Als je zuinig wilt en goedkoop, neem je de Polo Bluemotion. Wil je sportief en goedkoop, dan de Polo GTI.

- JP
Komt/is zo'n Ibiza Cupra net als de Clio RS er ook als 5 deurs.....?
De Polo GTi komt iig wel als 5 deurs......
De Polo GTi komt iig wel als 5 deurs......
- Fabian
Hele interessante auto, ik zal al met smart op de prijs te wachten. Iets goedkoper als verwacht zelfs!
- Macboy
Iets goedkoper ?? Is bijna gelijk geprijsd als in Duitsland !! Dat is toch echt niet te geloven (maar ik schijn de enige te zijn merk ik).
En de Clio RS kost in de (vergelijkbare) luxe uitvoering € 27.990 dus maar liefst € 4.000,= duurder ! Terwijl de Polo ook nog eens standaard DSG aanbiedt.
De Golf GTI DSG is maar liefst € 10.500,= duurder ! Ik zou serieus een Polo GTI nemen als ik nu de keuze had ...
En de Clio RS kost in de (vergelijkbare) luxe uitvoering € 27.990 dus maar liefst € 4.000,= duurder ! Terwijl de Polo ook nog eens standaard DSG aanbiedt.
De Golf GTI DSG is maar liefst € 10.500,= duurder ! Ik zou serieus een Polo GTI nemen als ik nu de keuze had ...
-
Vergelijking maken tussen een Clio RS en Polo GTI?! Fail!
Polo GTI zal best leuk zijn, maar niet aan een Clio RS kunnen tippen.

Polo GTI zal best leuk zijn, maar niet aan een Clio RS kunnen tippen.

- Snipe
Inderdaad, want de Clio is ongeveer 20% duurder.Ruben schreef:Vergelijking maken tussen een Clio RS en Polo GTI?! Fail!![]()
- Tim R
Ik had deze auto al een tijdje in de smiezen en vermoedde al dat de prijs scherp zou gaan worden. Toch nog maar eens nadenken over de vervoers opties.
- Joy
Eventueel test mogelijkheden voor DF ? Bijvoorbeeld een Fiat Grande Punto Evo Abarth en zo een nieuwe Citroen DS3 met de Polo vergelijken.
- SteV6
Ik vraag me wel af hoe kaal de Polo GTi dan standaard uitgevoerd is. Goedkoper dan de Ibiza??? Dat zit in de standaarduitrusting. Beetje vinken bij Seat komt voor mijn specs op net geen 28K, dat zal bij VW niet gaan lukken vrees ik. Even wachten tot auto toegevoegd is aan de VW configurator.
Stephan
Stephan