BMW E36 325i Coupé
- Tom V
Re: BMW E36 325i Coupé
Klopt, de auto staat op bokjes, het lag er letterlijk onder. 

- Dutch
Zo, vanavond de spullen bij Knot opgehaald - waarvoor nogmaals dank!
- en nu maar regelen dat het er volgende week onder komt...

- Dutch
Had 't met Knot vanavond trouwens over de Haynes-manual voor de E36, om zo toch eens zelf dat onwillige coupéraam tot de orde te dwingen. Maar hoe goed is dit alternatief?
http://rapidshare.com/files/1439510/BMW ... tleys_.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rapidshare.com/files/1439510/BMW ... tleys_.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tom V
Bentley is best oke. Het zijn mooie handleidingen maar er staan soms wat foutjes in. Hier en daar vergeten ze een boutje bijvoorbeeld. Het is prima te gebruiken als handleiding.
- Dutch
Hmm, ik vind wel hoe je het deurpaneel eraf krijgt en hoe de ramen werken, maar even een quick fix voor mijn specifieke probleem uiteraard niet. Dat wordt weer vogelen...
Even een beschrijving, want ik zie dat ik 't wel bij de buren heb genoemd, maar niet hier: het linkerraam gaat niet altijd automatisch een stukje omlaag als ik de deur open. Soms wel, soms ietsje later, soms twijfelend (wel/niet/wel/niet, helaas af en toe eindigend in niet), soms helemaal niet, waardoor ik de deur toch moet dichtgooien, ook blijft het raam omhoog staan, omlopen, via de goed werkende rechterdeur weer instappen, contact aan, raampje even omlaag en weer omhoog, en dan sluit het raam wel goed...
Ja, 't is echt van een Italiaans kaliber, maar ik begrijp dat meer Coupés - en tot en met huidige 1-series aan toe - er problemen mee hebben.
Dus, collega-Coupé-eigenaren, hebt u dit al eens aan de hand gehad en zo ja, hoe is 't opgelost?
Dit en een af en toe spontaan aanspringend abs-lampje als ik over een stevige hobbel rij - ook al zo'n typisch Italiaanse electrical gremlin - zijn tot nu toe mijn enige ergernissen...
Even een beschrijving, want ik zie dat ik 't wel bij de buren heb genoemd, maar niet hier: het linkerraam gaat niet altijd automatisch een stukje omlaag als ik de deur open. Soms wel, soms ietsje later, soms twijfelend (wel/niet/wel/niet, helaas af en toe eindigend in niet), soms helemaal niet, waardoor ik de deur toch moet dichtgooien, ook blijft het raam omhoog staan, omlopen, via de goed werkende rechterdeur weer instappen, contact aan, raampje even omlaag en weer omhoog, en dan sluit het raam wel goed...
Ja, 't is echt van een Italiaans kaliber, maar ik begrijp dat meer Coupés - en tot en met huidige 1-series aan toe - er problemen mee hebben.
Dus, collega-Coupé-eigenaren, hebt u dit al eens aan de hand gehad en zo ja, hoe is 't opgelost?
Dit en een af en toe spontaan aanspringend abs-lampje als ik over een stevige hobbel rij - ook al zo'n typisch Italiaanse electrical gremlin - zijn tot nu toe mijn enige ergernissen...
-
Ook gehad, lag bij mij aan een vuil sluitmechanisme van de deur, ingespoten + even mee lopen prutsen en doet het al weer eeuwen prima. Deur is daarvoor niet uit elkaar geweest.
- Knot
Dutch,
Wat mij ook al opviel, de handgreep blijft hangen als je de deur openmaakt, nou weet ik niet of het systeem van het raam daar direct op reageert, maar als je dat eerst soepel laat gaan zou je volgens mij al een goede kans maken.
Wat mij ook al opviel, de handgreep blijft hangen als je de deur openmaakt, nou weet ik niet of het systeem van het raam daar direct op reageert, maar als je dat eerst soepel laat gaan zou je volgens mij al een goede kans maken.
- Dutch
Zou kunnen, maar rechts hangt-ie ook een beetje en die doet 't prima. 't Is natuurlijk ook een beetje een hots-knots-systeem...
Maar goed, inderdaad eerst maar eens wat pielen. [noob-mode] Wat spuit je erop? Contactspray ofzo? [/nm]
Maar goed, inderdaad eerst maar eens wat pielen. [noob-mode] Wat spuit je erop? Contactspray ofzo? [/nm]
-
Ha, die Dutch;
WD40 natuurlijk!!!! There can be only one....
WD40 natuurlijk!!!! There can be only one....
- Dutch
Ook goed voor je liefdesleven. 

- Dutch
Even een update: deurtoestand hierboven heb ik zelf gefixt met gefrunnik en gerommel à la Christoph. Het schakelaartje in de deuropening zat inderdaad klem en reageert nu weer mooi op de sluiting.
Maar nu waar 't werkelijk om draait: de Bilstein-set en de stabi's zitten er nog steeds niet onder. Ik had 't Ahmed al gemeld omdat die op mijn dempers zit te wachten, maar nu nog maar eens helemaal: toen ik thuiskwam van Knot zag ik dat de Bilstein-set niet helemaal compleet was. De veren bij de achterdempers ontbraken. Knot had 't zelf niet in de gaten gehad en ik ook niet bij Knot thuis omdat hij die helft van de set in mijn achterbak had geladen...
Dus Bas gebeld. Ja, verdomd, ze lagen daar nog. Spullen waren kort voordat Knot langskwam, even verplaatst en de veertjes waren in een hoek gerold. Of ze ze konden nasturen? Natuurlijk, geen probleem. Of eigenlijk wel. Want de veertjes zijn afgelopen dinsdag nagezonden en zijn er nu nog steeds niet. Bas en Sander zijn er nu achteraan bij de pakjesboer, maar intussen ligt de boel hier wel stil.
Ach ja, er zijn ergere dingen, zullen we maar zeggen.
Maar nu waar 't werkelijk om draait: de Bilstein-set en de stabi's zitten er nog steeds niet onder. Ik had 't Ahmed al gemeld omdat die op mijn dempers zit te wachten, maar nu nog maar eens helemaal: toen ik thuiskwam van Knot zag ik dat de Bilstein-set niet helemaal compleet was. De veren bij de achterdempers ontbraken. Knot had 't zelf niet in de gaten gehad en ik ook niet bij Knot thuis omdat hij die helft van de set in mijn achterbak had geladen...
Dus Bas gebeld. Ja, verdomd, ze lagen daar nog. Spullen waren kort voordat Knot langskwam, even verplaatst en de veertjes waren in een hoek gerold. Of ze ze konden nasturen? Natuurlijk, geen probleem. Of eigenlijk wel. Want de veertjes zijn afgelopen dinsdag nagezonden en zijn er nu nog steeds niet. Bas en Sander zijn er nu achteraan bij de pakjesboer, maar intussen ligt de boel hier wel stil.

Ach ja, er zijn ergere dingen, zullen we maar zeggen.

-
Misschien sturen ze de veren wel naar mij als aandenken... 
Je kunt misschien vast de voorkant doen? Achterkant is zo gepiept als je de veren hebt.

Je kunt misschien vast de voorkant doen? Achterkant is zo gepiept als je de veren hebt.
- Dutch
Maar dan zijn ze bij jou óók niet aangekomen...allen schreef:Misschien sturen ze de veren wel naar mij als aandenken...![]()
-
Nee, dan had ik wel even een gil gegeven. 

- Dutch
Ik hoop natuurlijk wel dat ze worden teruggevonden... voor Bas. Anders gaat het 'm een nieuw setje veren kosten. 

- Knot
Gebruik gewoon die oude achterveren man, 1 pot nat!
- Ahmed
- Dutch
O ja, is dat zo?Knot schreef:Gebruik gewoon die oude achterveren man, 1 pot nat!
- Tom V
Ik ben daar vanavond weer dus mochten ze teruggekomen zijn wil ik ze best voor je meenemen. Zelf kom ik uit Breda. Misschien liggen ze weer ergens anders dus is dit overbodig. 

- Eric-328
Veersterkte - karakteristiek zal wel verschillend zijn....... BERT??????????Dutch schreef:O ja, is dat zo?Knot schreef:Gebruik gewoon die oude achterveren man, 1 pot nat!

- Dutch
Laat maar, ze zijn net binnengekomen. Bas ook blij, want die was ondanks de track-and-trace niks wijzer geworden...
- Knot
Mooi, monteren die handel!
Ik wist niet precies wat de bedoeling was, misschien wilde je oude veren gebruiken, of had je al/nog wat etc....
Ben benieuwd wat je van de set vind, info is welkom!
Ik wist niet precies wat de bedoeling was, misschien wilde je oude veren gebruiken, of had je al/nog wat etc....
Ben benieuwd wat je van de set vind, info is welkom!
-
Iedere demper eerst even liefkozend toespreken voor je ze monteert. Dan werken ze beter... 8)
- Dutch
Dat heb jij ook gedaan? Daar zien we dan graag een filmpje van...
- Dutch
Zo, geregeld. Dinsdagochtend monteren en uitlijnen, in één keer klaar, scherpe prijs.