Z4M update 17.10 nieuwe remmen :)
- Michel P
Re: Z4M foto-update pag 3 :)
Z4m coupe is de betrouwbare TVR!
Prachtig!
Michel
Prachtig!
Michel
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Geweldige wagen, helemaal af zo met die CSL velgen!
-
Yep, die 'doen' wat met de auto: zeer fraaiSteven Nauta schreef:Geweldige wagen, helemaal af zo met die CSL velgen!

- RVV
Prachtig ding.
-
Dit lijkt mij wel een leuke upgrade:
http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=247071" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=247071" onclick="window.open(this.href);return false;

-
+heelveelChristoph schreef:Dit lijkt mij wel een leuke upgrade:
-
Wat een mooi airbox!
-
Om in de CSL thinking te blijven. Een leuk carbon dakje in de Z4
Al moet je wel goed oppassen wat ze je leveren, schijnt ook wel eens een minder exemplaar tussen te zitten.

- Kasteel
Er zijn wel een hoop leuke mods voor te vinden, maar verw8 er niet al teveel uit te voeren. Meest begerige upgrade is een bbk, dat komt misschien ook nog wel een keer als de huidige set aan vervanging toe is
.
Airbox valt me overigens wel tegen qua prijs, meestal ruim 2k en dan komt er nog eens een mapping bij en volgens mij zijn er nog wat kleine dingen waardoor het niet helemaal optimaal werkt zoals bij bijv de CSL.
@ Ernst Jan
Ik was niet thuis, anders was ik er idd nog wel even een rondje mee uit gegaan
.

Airbox valt me overigens wel tegen qua prijs, meestal ruim 2k en dan komt er nog eens een mapping bij en volgens mij zijn er nog wat kleine dingen waardoor het niet helemaal optimaal werkt zoals bij bijv de CSL.
@ Ernst Jan
Ik was niet thuis, anders was ik er idd nog wel even een rondje mee uit gegaan

- RVV
Vanochtend nog staan te kwijlen bij die zwarte Z4M met CSL wielen bij de beier.. potver wat zijn het toch mooie auto's..
-
Daar heb ik inderdaad ook met open mond bij staan kijken. Geniet niet vaak van stilstaande auto's, maar hier heb ik letterlijk 5 minuten naar staan kijken. Wat een ding zeg, zo weinig km's voor zo'n mooie prijs.Rico schreef:Vanochtend nog staan te kwijlen bij die zwarte Z4M met CSL wielen bij de beier.. potver wat zijn het toch mooie auto's..
Willen ze (of jij) de 130i niet inruilen?
- RVV
Ze willen vast, alleen ik moet nog willen
Zonder gekheid, het is me net even wat te veel geld voor een auto er "bij". Dat was nou precies de reden waarom de M3 weg ging. Auto heeft trouwens als beurs demo gefungeerd. Van BMW Munchen.. daarom staan er zo weinig kilometers op.

- Fernando
Dit blijft toch tot nu toe de ultieme:

- Macboy
das een van de ultieme kwijlbakken inderdaad
-
Net snel deze bolide mogen bewonderen toe ie van de wasbox wegreed
Nu blinkend schoon na de DF driftdag.
IMHO een van de, zo niet dé beste kleuren op een Z4 M.

Nu blinkend schoon na de DF driftdag.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 13 apr 2009, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
Kwam idd terug van auto wassen (wasbox onbeperkt ipv wasstraatXave30 schreef:Net snel deze bolide mogen bewonderen toe ie van de wasstraat wegreed![]()
Nu blinkend schoo na de DF driftdag.

-
Ik stond toen om de hoek bij de stofzuigers toen je bij de kruising (CBR) rechtsaf sloegKasteel schreef: Kwam idd terug van auto wassen (wasbox onbeperkt ipv wasstraat); auto was echt mega smerig. Later ook nog ff de banden gewisseld, die zijn ook mega af, na wat minuutjes industrie volledig tot op het canvas
.

- RVV
Kasteel, kun je me eens zonder roze bril op de voor en nadelen opsommen van een Z4 M coupe ?
- Kasteel
Nadelen:Rico schreef:Kasteel, kun je me eens zonder roze bril op de voor en nadelen opsommen van een Z4 M coupe ?
Het interieur stamt uit de tijd van de vorige X5/e39/e46, dit komt naar voren in het design en het gemis van I-drive. Persoonlijk vind ik het niet zo'n gemis, het 'oude' systeem is lekker basic/eenvoudig/stabiel; nadeel is wel als je op de e90 de I-drive gewend bent, dat dit wel weer wat verouderd kan aanvoelen.
Een ander nadeel wat hierbij hoort is het materiaal gebruik, o.a. boven op het dashboard is dit keihard en niet altijd 300% afgewerkt. Deze afwerking/materiaalkeuze kom je ook weer tegen bij bijvoorbeeld dashboardkastje/opbergvakje/kofferruimte. Ondanks deze punten voelt de auto voor de rest wel heel erg premium, stuur is lekker dik en precies en alle knoppen/bedieningselementen werken exact/piepvrij/spelingsvrij etc.
Een ander probleem voor sommige is de beschikbare ruimte, niet alleen de opbergruimte/kofferruimte is beperkt, ook aan de bestuurder worden wel wat eisen gesteld. Ik zelf heb met 1,85 nergens last van en ruimte te over

Een ander klein nadeeltje zijn de stoelen, voor sportieve stoelen zijn ze top, maar als je ze naast wat betere kuipen zet vallen ze wel tegen. Vind de stoelen van m3 ed ook tegen vallen, glad en net niet genoeg steun. Door de zitpositie valt dit nadeel in de Z4M echter niet tegen en blijft de instap ook goed te doen. Ik denk dat betere kuipen de instap nog wel eens serieus kunnen beperken.
Voordelen:
De bekende motor/bak/diff, zoals bij een verse e46 m3, gewoon perfect, maar door je zitpositie/open ruimte achter je komt het gewoon nog iets mooier tot z'n recht en dringt het geluid nog wat beter door in de cabine. De motor is gewoon mooi giftig en karaktervol. Waar de meeste huidige motoren zo perfect zijn dat wat klinisch aanvoelen, voelt dit nog vrij oldskool. Persoonlijk vind ik dit echt een must voor een speciale auto en echt een afknapper van veel overige auto's.
De zit in de auto is megalaag en relatief ver naar achter, niet optimaal voor zicht rondom en parkeren, maar tijdens rijden merk je weinig van de nadelen ervan en is de feel ervan wel top. Je krijgt een beetje roadster gevoel, zonder met dak open te hoeven rijden

Het rijden verder is ook gewoon top, auto reageert fel/giftig en voor je gevoel is ie vrij stug/laag/agiel. Alle gegevens van de voorzijde komen perfect door naar het redelijk dikke zachte stuur. Eigenlijk is dit het grootste pluspunt, maar het moeilijkste uit te drukken. Dit merk je pas als je er een keertje mee gaat rijden. Persoonlijk was ik weg van de e46 m3 en toen ging ik hiervoor kijken en was eigenlijk op alle fronten specialer qua rijden. Het sturen/wielbasis/zit, op papier scheelt het allemaal niet zoveel, maar in praktijk voelt het gewoon beregoed. Auto zorgt er ook voor dat je vanaf moment 1 er al vrij gek mee doet en graag de grenzen opzoekt. Eenmaal op de grens kan de auto nog best wel eens een hand vol zijn, maar daar heb je zelf dan ook wel behoorlijk voor gezorgd.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik kwam een poosje terug een wit exemplaar tegen met blauw/rode M-striping van de GTR. Ik heb altijd gezegd dat ik hem zelf in die kleuren zou willen hebben en dan kom je er ineens een tegen! 

- RVV
Kasteel mooie uiteenzetting ! Thanx 

- Joop
Nadelen die je noemt zijn ook grotendeels van doorslag geweest op het niet kopen van de huis-tuin-en-keuken versie van de z4 coupe 3.0si door mij.
Er moet minstens een koffer en een mountainbike achterin passen (desnoods met voorwiel eruit).
Om te rijden blijft het idd. een heel andere en specialere auto dan de 3er, maar dat woog voor mij niet zwaar genoeg in mijn geval.
Er moet minstens een koffer en een mountainbike achterin passen (desnoods met voorwiel eruit).
Om te rijden blijft het idd. een heel andere en specialere auto dan de 3er, maar dat woog voor mij niet zwaar genoeg in mijn geval.
- Kasteel
Gisteravond in het centrum gespot (kwam bij de auto aan met AG en rondom heen); aardige gasten
.

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Kwam hem net op Flickr al tegen ja.
http://www.flickr.com/photos/jeroenbuit ... 240723056/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie plaat.
http://www.flickr.com/photos/jeroenbuit ... 240723056/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooie plaat.
- GTRene
mooie foto
beetje Barok style