Dit snap ik niet helemaal. Als de koelvloeistof op temperatuur is regelt de thermostaat de flow door de radiator toch?Elise schreef:Nadeel van die Pro-Alloy is dat de capaciteit wel eens te hoog kan zijn.
Lotus 340 R Exit.. Welkom Lotus Exige-S 240
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Lotus 340 R
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Lotus 340 R
Hans, wanneer gaan we weer CPA onveilig maken met die bak van je? 8)
Stephan, had jij nou niet een ScanGauge? Daarmee kan je ook je fan handmatig aan- en uitzetten.
SteV6 schreef:Als ik me niet vergis heeft een Speedster 2.2i al standaard zo'n water-olie-koeler erin zitten.
Wat ik overweeg is om als de radiator toch vervangen moet worden (ik heb nog de plastic eindkappen) de ventilator meteen te voorzien van een schakelaar om hem ook handmatig te kunnen bedienen.
Stephan
Stephan, had jij nou niet een ScanGauge? Daarmee kan je ook je fan handmatig aan- en uitzetten.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Lotus 340 R
Ik heb wel interesse in die foto'sCapo_Miel schreef:Plastic endcaps direct vervangen als je er mee naar het warme zuiden gaat. Er staan teveel verhalen om het te riskeren en nog eens het advies van Yvo![]()
Maar ik ben van mening dat de pro alloy 1 a 2 voordelen heeft
Mijn radiateur is defect gegaan of was al defect tijdens aankoop. Dit was ingecalculeerd in de aankoop dat er nog dingen moesten gebeuren, that's real life.
Er zat een full alu radiateur in van eliseparts in de UK. Dat ding is in 2 jaar tijd gaan roesten op het einde waar de lamellen tegen de "endcaps" zit en dus lek. Mooi plekje waar zich rotzooi kan verzamelen. Heb hem nog liggen dus foto's is geen probleem.
De Pro alloy heeft de zijkanten (lamellen tegen zijkanten) wat open gehouden zodat zich daar geen rotzooi kan verzamelen wat voor roest kan gaan zorgen. Ik was me hier niet van bewust tot ik een pro alloy in mijn handen had.
Daarnaast is hij wat dikker ook. Maar dat het laswerk er netjes uit ziet kan ik niet ontkennen, maar functie boven looks voor mij.
.......................

Ik heb heel binnenkort die volledig alu radiator van eliseparts in huis en misschien kan ik wel wat modificeren om wat jij beschrijft te voorkomen. Maw, wat van die lamellen weghalen in de hoeken... Afgezien van een garantie issue, zou dat problemen kunnen veroorzaken?
-
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus 340 R
Geef me daar even de tijd voor aub, Ik hoop zaterdag of zondag de foto's te kunnen maken.
Morgen kan ik geen vieze handen maken ivm belangrijke solicitatie in de ochtend, netjes in pak etc
Daarna andere prive verplichtingen helaas.
Dan zal ik ook wat lamellen weghalen en kijken wat er gebeurd
Als die lamellen vast zitten gemaakt op de leidingen zelf heb je geheid een lek bij het los peuteren..
Kunnen we mooi testen op dit toch al lekke en niet te repareren exemplaar
Het kost je wel koel capaciteit natuurlijk....
Morgen kan ik geen vieze handen maken ivm belangrijke solicitatie in de ochtend, netjes in pak etc

Daarna andere prive verplichtingen helaas.
Dan zal ik ook wat lamellen weghalen en kijken wat er gebeurd

Als die lamellen vast zitten gemaakt op de leidingen zelf heb je geheid een lek bij het los peuteren..
Kunnen we mooi testen op dit toch al lekke en niet te repareren exemplaar

Het kost je wel koel capaciteit natuurlijk....
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Lotus 340 R
Mwoah, die radiator zit er niet binnen 2 weken in hoor, dus geen haast 8)
Dank je wel!
Dank je wel!
-
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus 340 R
Sleutel es door dan ,2 weken voor radiateur te vervangen is wel erg lang 

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Lotus 340 R
Eerst moed verzamelen
Ik heb de radiator net binnen, en wat blijkt: bij deze lopen de lamellen niet helemaal door tot de zijkanten. Waarschijnlijk zijn ze er zelf ook al achter gekomen
Foto's zijn dus niet meer nodig, maar alsnog bedankt voor het aanbod om ze te maken

Ik heb de radiator net binnen, en wat blijkt: bij deze lopen de lamellen niet helemaal door tot de zijkanten. Waarschijnlijk zijn ze er zelf ook al achter gekomen

Foto's zijn dus niet meer nodig, maar alsnog bedankt voor het aanbod om ze te maken

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R
Hmm.. en ik heb plastic zijkanten.. heb weer wat te doen 

-
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus 340 R
Ah joh, dat is gezonde bezigheids therapie
Maik : Never a problem. Alleen maar beter dat het "goed" is op jou versie

Maik : Never a problem. Alleen maar beter dat het "goed" is op jou versie

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Lotus 340 R
Zout, Hans. Jammer, maar het hoort er bij waarschijnlijk. Ik ken het gevoel, zullen we maar zeggen. Uiteindelijk ben je gewoon helemaal blij met die autoHans GP schreef:Hmm.. en ik heb plastic zijkanten.. heb weer wat te doen

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus 340 R
Ik heb ook plastic zijkanten. Maak me vooralsnog (tegen beter weten in???) niet druk.
Ben lid van de anwb
Ben lid van de anwb

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus 340 R
Als je ineens denkt van hey het regent...of shit mist, dan heb je wat ge-mistallen schreef:Ik heb ook plastic zijkanten. Maak me vooralsnog (tegen beter weten in???) niet druk.
Ben lid van de anwb



- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Lotus 340 R
Heb je al een helm trouwens?


Niet helemaal dezelfde auto, maar het idee is er...

Niet helemaal dezelfde auto, maar het idee is er...
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R
Nou vandaag de vuurdoop!
vanmorgen om 7,30uur richting RDW het koud en droog en iets later niet meer..
Wat een bui zeg! Maar goed kon gelukkig doorrijden en eenmaal aangekomen de hoes er overheen.. op de terugweg was het gelukkig droog met zon!

RDW schiedam
Daarna een stukje toeren natuurlijk, even wennen aan het rechts sturen zeker als je in wil halen je ziet geen fuck.. maar went snel en gewoon gas geven.
Kom ik aan rijden op een mooi breed kruispunt waar ik vaker rij beetje gas erop.. en hoppa dwars! Totaal GEEN grip.. die Yokodrama's zijn echt op..
Sta je dan met je Lotus tegen het verkeer in
later op CPA (kent Maik wel
) even wezen oefenen driften maar zonder grip met deze te harde semi slicks in de regen is geen optie een paar keer dwars en ook een paar mooie drifts.. was ff leuk! Dus de 340 ziet er niet meer uit..
Terug naar van Sten en gelijk de Toyo's R1R besteld mocht ik weer een keer in de regen terecht komen (als je rijdt heb er totaal geen last van) voel ik toch nog veilig die Yokohama's 048 hebben een slechte afwatering.
Motortje klinkt een beetje braaf vergleken met de Dax totdat je gas geeft boven de 5000 toeren
die carbon luchtfilterhuis doet goed zijn werk en de uitlaat ook. Stuurt super, zo direkt vind je ze niet.. Kortom ben weer blij!



Driftmaster Mathieu zegt: nu gelijk een sper kopen!! hmm..

Wat een bui zeg! Maar goed kon gelukkig doorrijden en eenmaal aangekomen de hoes er overheen.. op de terugweg was het gelukkig droog met zon!
RDW schiedam
Daarna een stukje toeren natuurlijk, even wennen aan het rechts sturen zeker als je in wil halen je ziet geen fuck.. maar went snel en gewoon gas geven.
Kom ik aan rijden op een mooi breed kruispunt waar ik vaker rij beetje gas erop.. en hoppa dwars! Totaal GEEN grip.. die Yokodrama's zijn echt op..
Sta je dan met je Lotus tegen het verkeer in


Terug naar van Sten en gelijk de Toyo's R1R besteld mocht ik weer een keer in de regen terecht komen (als je rijdt heb er totaal geen last van) voel ik toch nog veilig die Yokohama's 048 hebben een slechte afwatering.
Motortje klinkt een beetje braaf vergleken met de Dax totdat je gas geeft boven de 5000 toeren


Driftmaster Mathieu zegt: nu gelijk een sper kopen!! hmm..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus 340 R
whaha Hans, leuk verhaal man
natte kop whaha
ben benieuwd kerel, we gaan je zien
ow, neem aan dat ie goed gekeurd is? trouwens wat heb je moeten wijzigen aanpassen ivm lichten e.d. staan vaak anders afgesteld toch?


ben benieuwd kerel, we gaan je zien

ow, neem aan dat ie goed gekeurd is? trouwens wat heb je moeten wijzigen aanpassen ivm lichten e.d. staan vaak anders afgesteld toch?
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R
Alles goed stond met 10min buiten en €96,- armer (buiten de BPM om) Lichten had Peter al gedaan.. Top! Aanrader trouwens van Sten! 

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus 340 R
Cool!! Congrats!! Had net in het andere topic gereageerd!
Michel
Michel
-
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus 340 R
Gefeliciteerd! Top!
Gisteren was de 135R met de R888's en een wat zwaardere voet ook een "beetje" tailhappy
Gisteren was de 135R met de R888's en een wat zwaardere voet ook een "beetje" tailhappy

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Lotus 340 R
LSD al the way 

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R
Wat ook handig zal zijn is een bagagerek.. je kan echt werkelijk niks kwijt..
Had ik toch maar een Elise S2 moeten kopen!?
Geintje..

Had ik toch maar een Elise S2 moeten kopen!?
Geintje..

- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
Re: Lotus 340 R


Man wat heb jij een vette bak,nou mag ik een keer mee!
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Lotus 340 R
Mooi Hans!
Wat is het grootste verschil met de Dax nu qua rijden? Voel je het verschil goed in gewichtsverdeling?
Wat is het grootste verschil met de Dax nu qua rijden? Voel je het verschil goed in gewichtsverdeling?
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus 340 R
Mooie bak! Gefeli!
Btw, zo'n water-oliekoeler, is dat niet gewoon een warmtewisselaar? Zit in diverse (normale) auto's om de olie snel op temperatuur te krijgen...
Btw, zo'n water-oliekoeler, is dat niet gewoon een warmtewisselaar? Zit in diverse (normale) auto's om de olie snel op temperatuur te krijgen...
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R
Daar was het ritje iets te kort voor.. De Dax is duidelijk wel veel heftiger.. maar die ken ik ook goed, met de Lotus moet ik nog even vriendjes worden..Maik schreef:Mooi Hans!
Wat is het grootste verschil met de Dax nu qua rijden? Voel je het verschil goed in gewichtsverdeling?
komt goed!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus 340 R
what have they done

Hans heeft een handig inklapbaar dakje gevonden...hij heeft zojuist patent aangevraagd

banden verhaal 340R voor street use
http://www.340r.net/news/neova.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



Oranje boven?

koste ff zoeken pfff maar heb het gevonden, de accu plek van de 340R


met 3 man
zal wel wat wegen dan


hey de radiateur, incl plastic

hier alu :banaan:

heb jij zo'n dak?

afijn, heel veel handige foto's van de 340R met reperaties..weet je waar wat zit
http://myelise.fr/prepa/jeanpaul.html" onclick="window.open(this.href);return false;
was ff aan het vervelen, dacht ff speuren

Hans heeft een handig inklapbaar dakje gevonden...hij heeft zojuist patent aangevraagd

banden verhaal 340R voor street use

http://www.340r.net/news/neova.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Oranje boven?

koste ff zoeken pfff maar heb het gevonden, de accu plek van de 340R

met 3 man


hey de radiateur, incl plastic

hier alu :banaan:
heb jij zo'n dak?
afijn, heel veel handige foto's van de 340R met reperaties..weet je waar wat zit

http://myelise.fr/prepa/jeanpaul.html" onclick="window.open(this.href);return false;
was ff aan het vervelen, dacht ff speuren

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, BMWDennis, EricT, Williams en 3 gasten