Over een aantal weken ook een carter met een aantal schotjes erin monteren, en dan gaat het mischien voor de 25e Juni nog iets worden....
E36 3.0
-
OnlinePeter-Paul
Re: Nieuwe Ringtoy/DNRT-tool, JPS2
Inmiddels is de auto leeg, volledige kabelboom ligt op de motor zodat de kooienbouwer MTM puik werk kan leveren. Zal wel even puzzelen worden als de kabelboom terug in de auto gaat(de gesnoeide versie 8) ).

Over een aantal weken ook een carter met een aantal schotjes erin monteren, en dan gaat het mischien voor de 25e Juni nog iets worden....

- Bert ///M3
Lekker bezig 

-
Heeft toch wel wat he, zo'n oldtimer 8)
- Tim Schuurman
Over leeg gesproken, leuk project PP 

-
OnlinePeter-Paul
Dinsdag de auto ophalen van de kooienman, en dan verder afbouwen.
Ook een setje dikke sjaken(AC Schnitzers) gevonden voor de slicks/semi slicks, 8,5J dus dat is lekker breed.

Hopelijk klaar op 24Juni voor 00:00.......
Ook een setje dikke sjaken(AC Schnitzers) gevonden voor de slicks/semi slicks, 8,5J dus dat is lekker breed.
Hopelijk klaar op 24Juni voor 00:00.......
- frank de jonge
Het wordt steeds mooier PP 

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Heb ik dit ding nou ook bij Bas zien staan of niet?
-
OnlinePeter-Paul
Klopt, en dat ding staat er nu weerG Kolkman schreef:Heb ik dit ding nou ook bij Bas zien staan of niet?

- SteV6
Peter-Paul,
Houd je bij de opbouw nog rekening met de TÜV-regels?
Gr. Stephan
Gr. Stephan
-
OnlinePeter-Paul
Zal platte motorkapsluitingen gebruiken, en geen alu achterspoiler. Verder wil ik niet op de specifieke Tuv regels ingaan, aangezien ze die toch op de ring elk jaar veranderen. Als ze je willen weigeren, mag dat toch op de ring i.v.m. Hausrecht, dus ik houd het Fia Annex-J/DNRT regelement aan en dan vind ik het gezegend.SteV6 schreef:Peter-Paul,
Gr. Stephan
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Da's trouwens een fraaie kooi
! Chroom molybdeen of normaal? En wat kost dat (mag ook per pb eventueel).

- Bert ///M3
Knappe kooi PP
Tip als je een kooi laat lassen, de plaatsen waar aan het chassis gelast is even nakijken voor zover je er bij kan. Op die plaatsen laat de ondercoating los en springt de lak er af, In het achterspatbord bijvoorbeeld. Krijg je mega roest van. Bij de dorpels kan je er waarschijnlijk alleen niet bij. Even bijwerken met wat zinkspray en tectiel oid en dan ben je er af.

Tip als je een kooi laat lassen, de plaatsen waar aan het chassis gelast is even nakijken voor zover je er bij kan. Op die plaatsen laat de ondercoating los en springt de lak er af, In het achterspatbord bijvoorbeeld. Krijg je mega roest van. Bij de dorpels kan je er waarschijnlijk alleen niet bij. Even bijwerken met wat zinkspray en tectiel oid en dan ben je er af.
-
OnlinePeter-Paul
Kooi is geheel van staal, je hebt PB.G Kolkman schreef:Da's trouwens een fraaie kooi! Chroom molybdeen of normaal? En wat kost dat (mag ook per pb eventueel).
Goede tip!!! Nog wat extra foto's van de kooi, zal binnenkort wat betere exemplaren maken.:Bert ///M3 schreef:Knappe kooi PP![]()
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Dat is inderdaad een erg nette kooi, mooi werk zo te zien. Wanneer wil je rijden trouwens, zag je ook op de CPZ lijst van 25 juni staan?
-
OnlinePeter-Paul
Idd, dat zou de deadline moeten zijn. Alleen ben er een bang voor dat we dit niet gaan halen, en wil het niet gaan overhaasten om op die datum te moeten rijden. Dus bij deze is mijn plekje te koop voor 25Juni op Zandvoort te koop, reacties graag via PB.Steven Nauta schreef:Dat is inderdaad een erg nette kooi, mooi werk zo te zien. Wanneer wil je rijden trouwens, zag je ook op de CPZ lijst van 25 juni staan?
- Hugo Bos
Waarom heb je dat mooie M3 stuur er uit gehaald?
-
OnlinePeter-Paul
Korte update.: Afgelopen Dinsdag op het Grand-Prix circuit een aantal sessies gereden. Omdat ik de weergoden niet helemaal vertrouwden vertrokken op oude Michelins Pilots Sports. Heerlijk gereden met 2 locals. Na een aantal minuten begonnen de banden te smeren, zodat we ze uit konden zwaaien.
Ondanks dat het de eerste keer was op het Grand-Prix circuit heb ik het erg naar mijn zin gehad. Wat me met name opvalt is het olie-verbuik. Heb sinds de laatste 2 trips(inclusief driftdag op Papenburg) geen druppel olie bij hoeven te vullen, dat was met me Peugeot wel anders.

Filmpje.: http://www.youtube.com/watch?v=bdR6znk0em4" onclick="window.open(this.href);return false; (ps, filmen op het Grand-Prix circuit is toegestaan) (let niet op de lijnen
)
Zal binnenkort is een lijstje toevoegen met alle mods.
Ondanks dat het de eerste keer was op het Grand-Prix circuit heb ik het erg naar mijn zin gehad. Wat me met name opvalt is het olie-verbuik. Heb sinds de laatste 2 trips(inclusief driftdag op Papenburg) geen druppel olie bij hoeven te vullen, dat was met me Peugeot wel anders.
Filmpje.: http://www.youtube.com/watch?v=bdR6znk0em4" onclick="window.open(this.href);return false; (ps, filmen op het Grand-Prix circuit is toegestaan) (let niet op de lijnen

Laatst gewijzigd door Peter-Paul op 15 okt 2009, 23:35, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlinePeter-Paul
Daar kon ik iemand blij mee maken.Hugo Bos schreef:Waarom heb je dat mooie M3 stuur er uit gehaald?
- Bert ///M3
Geen olieverbruik op circuit, dan heb jij een zeldzame 

-
OnlinePeter-Paul
Trek toch na elke stint/sessie de pijlstok eruit, het carter blijft ramvol zitten. Vraag me niet hoe.Bert ///M3 schreef:Geen olieverbruik op circuit, dan heb jij een zeldzame
- RJay
Gaaf man
Ga je nog meerijden van 't weekend, of heb je nog geen zin om je auto in opbouw daaraan bloot te stellen?

Ga je nog meerijden van 't weekend, of heb je nog geen zin om je auto in opbouw daaraan bloot te stellen?
- vwk
Mooie foto hè, ben blij dat je m'n hoofd niet zietPeter-Paul Haars schreef:Korte update.: Afgelopen Dinsdag op het Grand-Prix circuit een aantal sessies gereden. Omdat ik de weergoden niet helemaal vertrouwden vertrokken op oude Michelins Pilots Sports. Heerlijk gereden met 2 locals. Na een aantal minuten begonnen de banden te smeren, zodat we ze uit konden zwaaien.
Filmpje.: http://www.youtube.com/watch?v=bdR6znk0em4" onclick="window.open(this.href);return false; (ps, filmen op het Grand-Prix circuit is toegestaan) (let niet op de lijnen)

Filmpje blijft idd gaaf. Goeie cameraman hè

Volgende keer gaan we weer, maar dan met twéé auto's kerel :playcar:
Waar is dat laatste filmpje trouwens, met vuistman? :banaan:
-
OnlinePeter-Paul
Haha, Vuistman stond idd bij Mercedes Arena. Op het filmpje zie je een roodvest van ongeveer 2 pixels in 0,002 secondenvwk schreef: Mooie foto hè, ben blij dat je m'n hoofd niet ziet![]()
Filmpje blijft idd gaaf. Goeie cameraman hè
Volgende keer gaan we weer, maar dan met twéé auto's kerel :playcar:
Waar is dat laatste filmpje trouwens, met vuistman? :banaan:

-
OnlinePeter-Paul
E36 M3 Ringtoy
Kwam op de website van Turner motorsport het volgende tegen.:Bert ///M3 schreef:Denk niet dat het verkeerd remmen is, eerder dat de blokken toch niet up to the task waren. Ik heb met 3,2 remschijven eigenlijk nooit problemen gehad, en dat is de standaard auto ala 1500 KGTom van H. schreef:Wat betreft remmen, tja het kan best dat sommige mensen voldoende hebben aan standaard remmen maar als je echt een beetje serieus gaat knallen (en ik ken je...) ga je denk ik in de problemen komen. Ik kon op een gegeven moment zowat na elk ringweekend m'n schijven vervangen, elke keer heftige vibraties, dus toch maar besloten voor iets groters te gaan. Ik zou zeggen kijk het anders gewoon even aan, misschien heb ik wel gewoon pech gehad of rem ik verkeerd.
Volgens mij zijn er ook nog wel tussenoplossingen als je niet meteen 2-3k wil uitgeven, iets van een 3,2 of e46 erop zetten ofzo? Weet er het fijne niet van maar Bert kan je hier vast meer over vertellen.1 keer trillingen op de ring maar dat was mijn eigen schuld, doordat ik daar niet zo veel gereden heb rem ik nog te veel en soms slepend waardoor het te warm word. Trillingen is meestal een teken van pad deposits, door warmte. Dan moet je eigenlijk zorgen dat je of meer koeling krijgt of nog betere blokken.
wbt 325x25mm schijven van een 330i dat past volgens mij niet zomaar, dat is wel een mod voor een gewone E36 maar bij een M3 zijn de fuseestukken weer anders. Ik denk ook dat het klooien in de marge is eerlijk gezegd, die 5mm extra straal van een remschijf gaat echt niet heel veel doen. Bovendien zijn die dingen ook dunner.
Ook E46 M3 schijven passen niet zomaar volgens mij, ivm de klauwen. Er zijn wel allerlei ombouwprojectjes met 4 pots 850i klauwen, dat schijnt te passen met E46 M3 schijven. Maar dan ook denk ik voor je alles bij elkaar hebt dan ben je ook een aardig zwikkie geld verder. Plus die E46 M3 schijven zijn ook stukken duurder om te vervangen.
Wat mij wel een aardige oplossing lijkt als je toch met E46 M3 schijven wil is de UUC Alcon setup, met de huidige wisselkoers kom je op 1500 euro, alleen komen daar wel verzendkosten en nog wat importheffing overheen.
FWIW een bekende van mij uit de UK rijd ook met een E36 M3 3.0 op de ring, goede rijder, sub 8.00 tijden en die rijd met Pagid Geel, 3.2 schijven en extra koelslangen, meer niet.
Vind het er wel erg kinky uitzien, maar heeft het ook effect?