Opel Insignia

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Opel Insignia

Bericht door Wouter81 » 29 jan 2009, 20:43

Ja, had het gezien en geantwoord. Lijkt me geen gekke deal, alleen is 60 mnd wel erg lang. Denk dat je je niet blind moet staren op de inruilprijs, meer op het totaalplaatje. Denk dat het vrij logisch is dat je bij de BMW dealer meer terugkrijgt maar daar betaal je ook weer meer bij voor een andere auto.

Maar goed, ga eerst ff proefrijden. :) En wat pics maken natuurlijk.

allen

Bericht door allen » 29 jan 2009, 20:54

Jelmer, praktijkvoorbeeldje van mij vorig jaar. De VW dealers boden 10k voor m'n wagen na het zien. Dubbelsteyn in Dordrecht bood ongezien 15k. Zit gewoon in de nieuwprijs. :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 jan 2009, 21:10

Jelmer, die inruilprijs is totaal niet belangrijk om te weten omdat je de volgende gaat leasen. Wat belangrijk is is wat je nieuwe auto per maand moet gaan kosten.

Opel kan je waarschijnlijk ook wel 40.000 voor je auto bieden, maar de nieuwe wordt dan ook 17.000 euro duurder, zo simpel is het. Die maandprijs, daar draait het om.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 29 jan 2009, 21:12

Jelmer850i schreef:LOL

Nog een aanbieding binnen een zwarte 320i van okt 2007 ook nog geen 10.000 op de teller.
Hier wil men nog 46.500 voor hebben.
Dat is me eigenlijk wat teveel als ik na ga dat ik voor 51.500 een nieuwe heb met nagenoeg dezelfde opties.

Ok, deze heeft een m pakket, verder weinig nieuwe dingen.
Maar bij een M pakket horen toch 18" wielen? Dezen hebben nl. beide 17" wielen :?: :?: :?: :?:
Pff, wat een prijzen zeg. Kun je niet beter eens in duitsland kijken voor een jonge gebruikte e90 en die vervolgens in de lease doen? Volgens mij kun je daar behoorlijk op besparen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 jan 2009, 22:01

dezen komen uit duitsland :bag: , overigens hebben ze wel een erg lage km stand! < 10.000km....

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 jan 2009, 22:03

Maurice Graber schreef:Jelmer, die inruilprijs is totaal niet belangrijk om te weten omdat je de volgende gaat leasen. Wat belangrijk is is wat je nieuwe auto per maand moet gaan kosten.

Opel kan je waarschijnlijk ook wel 40.000 voor je auto bieden, maar de nieuwe wordt dan ook 17.000 euro duurder, zo simpel is het. Die maandprijs, daar draait het om.
Klopt ben ik het mee eens, daarom heb ik een excel sheet gemaakt waarbij rekening wordt gehouden met beide prijzen...
En de totale kosten over 3 jaar, zoals het er nu uit ziet is die opel dik 8000 goedkoper over 3 jaar, ook goedkoper dan als ik de 118d hou!!! Echter vondt ik de meerprijzen voor de extra km's wel vrij hoog, die zijn bij bmw vrij laag.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 30 jan 2009, 08:46

Pak je voor de extra km's maar de M5. :)

RVV

Bericht door RVV » 30 jan 2009, 11:33

Jelmer waarom zou je überhaupt nog prive willen rijden in zo'n auto en de bijtelling slikken ?

Met een M5 op de stoep, zou ik echt geen kilometer meer prive willen rijden in zo'n lease auto.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 30 jan 2009, 12:21

Doe ik ook niet..... ik hou voor zakelijk gewoon een km registratie bij.
Heb een nieuw leasecontract voor 4 en 3 jaar aangevraagd bij opel en een proefrit. Men zou mij vandaag informeren.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 jan 2009, 11:29

En?
Besteld?
:wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 jan 2009, 11:39

Nette leaseprijs voor 4 jaar: +/- 730 per maand incl. verzekering en vervangend vervoer.
Ik heb nog een paar wensen, dat mogen ze even uitvechten bij de dealer.
Als ik nl. een zakelijke uitvoering neem kan ik een pakket kiezen waarbij ik voor 1800 een pakket heb met diverse opties zoals navi, bleutooth en leder. Helaas kan dit niet met een sport uitvoering, dan moet je opeens 3000 betalen voor leder.
Dat gaat me wat te ver. Dus ik wil leder maar niet voor 3000 euro dat is gekkewerk zo duur is het bij BMW niet eens.

De waarde gaat dan iets om hoog dus zal de leaseprijs ook wat stijgen met leder.
Zoeken hun maar uit. Tevens zag ik dat 20" geen meerprijs was, dit is even duur als 19" wat weer een optie was bij de sport.
Kortom we gaan voor die dikke 20" ers dan is hij automatisch ook wat stugger.

zo even proefrijden, ik ben erg benieuwd.

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2009, 12:16

20 inch op zo'n middenklasser :shock: 20 inch zie je nog niet eens op supercars standaard :hmmm:

Ik zou zelf 20 inch nooit nemen.. ik dnek ook dat je belachelijke bandenprijzen om je oren krijgt bij vervanging.

ErikS

Bericht door ErikS » 31 jan 2009, 12:17

Rico schreef:20 inch op zo'n middenklasser :shock: 20 inch zie je nog niet eens op supercars standaard :hmmm:

Ik zou zelf 20 inch nooit nemen.. ik dnek ook dat je belachelijke bandenprijzen om je oren krijgt bij vervanging.

Lease en bandenprijzen? :bag:

Arthur

Bericht door Arthur » 31 jan 2009, 12:21

Die 20" staat super onder een Insignia.
Is niets te groot hoor.
Wat de leaseprijs gaat doen?
Geen id :mrgreen:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 jan 2009, 12:33

Geen ide wat ze dan met de leaseprijs doen, zie ik zo wel..
Overigens kan de insignia die 20' wel hebben, dit zijn ze:

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2009, 12:46

Erik Stoffelsen schreef:
Rico schreef:20 inch op zo'n middenklasser :shock: 20 inch zie je nog niet eens op supercars standaard :hmmm:

Lease en bandenprijzen? :bag:

Denk ook dat de leasemaatschappij extra voor zal rekenen.

Blijft het verder bizar vinden 20 inch op zo'n auto.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 jan 2009, 13:04

ik ook , maar desalniettemin cool :D
leasematschappijen zullen wel goedkoop inkopen. de leaseprijzen hierboven vermeld waren gebaseerd op 18" ook niet de goedkoopste banden!
18" is bijna standaard op zo'n wagen :shock:

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2009, 13:07

Cool, maar banden die zo plat zijn, zijn toch vreselijk stuiterig en oncomfortabel ? Ik bedoel zo'n Insignia word ook niet als een (super) sportieve in de markt gezet.

Bij al die opa's hobbelt het toupetje er af.. en bij de oma's rammelt het gebit met muziek van Frans Bauer mee :mrgreen:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 jan 2009, 13:11

in een test stond dat hij harder was dan een passaat en dat het optionele sport onderstel toch wel ideaal was.
Ik ben erg benieuwd, helaas zal het geen sport zijn waar ik mee rij :(

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 jan 2009, 16:21

Zo net even gereden in een standaard insignia met 18" :lol:

Een verslagje, binnengekomen (beetje gek wordend van het enthousiasme daar over de insignia, dat is bij BMW toch wat zakelijker.

Eerst even gewacht op de verkoper die even later al snel kwam.
Een rondje gereden met hem in de insignia 1.8i.
Wat me gelijk al opviel was dat hij erg ondergenomotriseerd was maar goed, nadat hij gereden had en alles even uitgelegd had kon ik (alleen) de proefrit vervolgen.

Na het wegrijden moet je al snel vol gas rijden om die bak wat in beweging te houden.
Opzich niet zo hele vreemd, 130pk en 1500 kilo (incl. bestuurder, beetje een vreemde opgave van opel).
Maar goed gezien naar de prestaties van de 1.6 turbo dan komt deze op 8.9 naar de 100 en een top van 225, dat is ongeveer hetzelfde als mijn 1 serie.

Verder voelde hij wel wat zompig aan, maar goed helaas reed ik niet met een sport uitvoering.
Wat mij verder op viel was dat de bestuuring lang niet in de buurt komt van BMW, ook de materieaalkwaliteit valt wat tegen.
Opzich is de wagen wel heel ruim en ik kan er heel royaal in zitten wat ik niet vaak tegen kom.
Het is verder ook een forse wagen met maten van 4,830 lang en 2,084 breed! Zeker de breedte kan je merken, echt enorm.
Qua rijden valt het verder wel wat mee.

De demping van de wagen is wat ala opel, relatief hard alleen is de vering wat te slap. Op hoop van zegen bij het sport pakket.
Verder qua rijden niet storend. Ook kan Traction Control en ESP uit. Ik moet wel zeggen dat ik een paar bochten vol door ben gegaan maar de wagen bleef wel goed plakken op de weg. Dit zal mede komen door de 245 brede banden rondom (standaard :shock: ). Het motorgeluid hoor je meer in de insignia dan in bijvoorbeeld de 1 serie, deze is toch wel even een stukje beter geisoleerd. Zo heeft de insignia ook geen motorkapbekleding, maar goed who cares...

Goed, teruggekomen eerst die verkopers maar eens wat afremmen.
Hun reactie: "Goh wat rijdt dat goed niet? wat een wagen, prachtige weggedrag je rijdt als een vorst op de weg."
Ik: "Moach vondt ik wat tegenvallen" :mrgreen:
Even later in gesprek met mijn verkoper wel gezegd dat het hoofdzakelijk wel positief was maar dat het geen partij was voor een BMW 3 serie :bignews: :mrgreen:

Kortom nog even wat geknutseld aan de samenstelling, deze kwam iets hoger uit nu en zal een paar tientjes schelen.
Dit komt o.a. door de keuze van 20" LM 8) en nog een paar details. Leder wordt achterwege gelaten aangezien ik dan een pakket moet nemen van 3000 euro :x :?

Over de inruil was niet echt te onderhandelen wel gaf hij aan dat hij mij niet voor 200 euro zou laten lopen.
Kortom er zit nog een kleine speling... voor die 200 euro kan je toch een keer uit eten :mrgreen:

Goed gezegd dat ik er begin volgende week op terug kom. Hij gaf even aan dat het bod van mijn wagen slechts 1 week geldig was aangezien de wagen direct vertrekt. De wagen komt dan overigens uit op zo'n 36.000 euro.

Kortom: ziet er niet zo hele gek uit.
Je krijgt wel een hele ruime wagen terug en hij is qua aanschaf toch even 15.000 euro goedkoper dan een BMW 3 serie.
Of dik 300 euro qua lease per maand.

Ik heb uiteraard ook nog een BMW M5 in de garage voor als ik echt los wil.

Kortom aan ruimte geen gebrek! Ook qua opties niet.

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2009, 16:50

2,084 breed!
Dat moet toch inclusief de spiegels zijn ?!

Anders zou die bijna 30 cm breder zijn dan een 3 serie :shock: Die metr zijn 1.81 breed al niet smal is.
Over de inruil was niet echt te onderhandelen wel gaf hij aan dat hij mij niet voor 200 euro zou laten lopen.
Kortom er zit nog een kleine speling... voor die 200 euro kan je toch een keer uit eten :mrgreen:
:blabla: @verkoper, 200 euro kan ook wel 500 euro worden :bag:

Goed gezegd dat ik er begin volgende week op terug kom. Hij gaf even aan dat het bod van mijn wagen slechts 1 week geldig was aangezien de wagen direct vertrekt. De wagen komt dan overigens uit op zo'n 36.000 euro.
Nog meer :blabla: :blabla: :blabla: @verkoper..Opels zijn van goud en een inruilertje van BMW daar lusten de honden geen brood van. Standaard autoverkoper gelul imho.
Je krijgt wel een hele ruime wagen terug
Zo Jelmer binnekort vader van een drieling dus :mrgreen:

---------------------
"Moach vondt ik wat tegenvallen"
Even later in gesprek met mijn verkoper wel gezegd dat het hoofdzakelijk wel positief was maar dat het geen partij was voor een BMW 3 serie
En dat 4 jaar lang hé...300 euro per maand besparen kan ook 300 euro ergenis per maand worden vanwege die besparing.
Verder voelde hij wel wat zompig aan, maar goed helaas reed ik niet met een sport uitvoering.
Wat mij verder op viel was dat de bestuuring lang niet in de buurt komt van BMW, ook de materieaalkwaliteit valt wat tegen.

Besturing is voor mij echt essentieel, als ik wel ergens een hekel aan heb is het zompige besturing.

Tja ik weet het niet op basis van deze testrit.. ik zou zeker nog een sportuitvoering proberen met die turbo motor voordat ik zou beslissen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 31 jan 2009, 17:31

Klopt Rico ben het deels met je eens.
Ik heb ook tegen hun gezegd dat ik bij BMW 3000 meer krijg voor mijn auto..
Verder wil ik niet te hoog komen qua bedrag ook ivm de crisis je weet niet wat dit gaat doen.
Op zich is het niet storend ik kan er wel mee leven.

Verder moet ik wel zeggen dat het navi systeem wel lekker werkt, veel sneller dan dat van BMW

RVV

Bericht door RVV » 31 jan 2009, 23:41

Duidelijk Jelmer !

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 01 feb 2009, 10:32

Nou, ben benieuwd wat je gaat doen. Vind ik ook wel leuk als je regelmatig weer een nieuwe auto rijdt, kan ik ook weer eens in wat nieuws sturen. :roflol:

Leuk verslag verder. :) Volgens AutoWeek is 'ie trouwens 1858 mm breed.

Arthur

Bericht door Arthur » 01 feb 2009, 11:18

300,-p/m is wel heel veel!
3600,-p/j en dat 4x.
Is heel wat onderhoud en peut voor de M5.
Of een leuke vakantie elk jaar.
Daar kun je best wat ergernis voor hebben.
Maar die ergernis zal Jelmer niet hebben.
Dat zit bij sommigen gewoon tussen de oren :mrgreen:

En wat dat bod betreft, dat kan best kloppen.
Ze bellen handelaren en die bieden op die auto.
Daar doet die dealer wat marge bij en komt zo tot een eindsom.
Maar misschien wil die hoogstbiedende handelaar na een week die auto niet meer.
En moet het overnieuw gedaan worden.
Vind dat niet zo heel erg raar.
Ik heb nl ook wel eens een auto ingeleverd terwijl mijn auto er nog niet was.

Plaats reactie