Ik snap je betoog niet helemaalDieseltourist schreef:Als je gelijk hebt met je cijfers dan kun je de racerij met de Creation de Luco betrouwbaarder en goedkoper maken door de sporing nog verder te vergroten met 9 cm en je blok te downtunen door bijv een standaard Clio Williams blok van 170 pk te monteren, gaat waarschijnlijk je sequentiele bak ook veel langer meeluco hornsveld schreef:Ik ben het niet met je eens dat 40 pk 2 sec per rondje scheelt, die pk's heb je niks aan met remmen en in de bochten, dus je wint een klein beetje met accelereren, maar dat is never 2 sec op een rondje.
Hoeveel je breder moet om 2 sec te winnen weet ik niet, maar 9 cm breder is erg veel en je kan dus harder door de bocht en dan kom je er dus ook harder uit.
Plus dat je dan ook nog kan gaan expirimenteren met bredere wielen(meer rubber)![]()
Als het van 0 - 100 scheelt dan lijkt me dat het daarboven ook scheelt of telt dan gewicht, rolweerstand en luchtweerstand niet meer zo sterk ?

Wat ik bedoel is dat meer pk's natuurlijk scheelt, alleen ik denk dat het geen 2 seconden scheelt, je kan namelijk niet harder door de bocht met meer pk's

en je zal ook iets eerder moeten remmen, al die factoren bij elkaar denk ik dat 2 seconden niet reeel is.
Maar dat is alleen maar mijn mening natuurlijk.
Ik denk dat er in wegligging meer te halen is dan enkel pk's
Het is heel simpel, diegene met de grootste zak geld gaat het hardste op het rechte stuk, maar is di dan in de hele ronde ook sneller?? :drinking: