lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Andre » 15 dec 2008, 12:56

Tja robin je kan over een paar jaar wel weer een nieuwe M3 kopen maar die weegt dan 1800kg. Daar zie ik even niks meer in. Ik zie me m3 als daily drive dan is het leuk. Maar zo n lightweight lijkt me toch wel heel leuk om ooit nog eens te kopen. Een porsche GT3 heb je ook niks aan daily dan zou ik liever een R500 willen denk ik. Das nog even pak sensatie meer.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 15 dec 2008, 13:00

Helaas in Australie en RHD maar die Elfin sportcars maakt ook zeer leuke lightweight cars met dikke LS V8 motoren.

http://www.elfin.com.au/elfin/2008/showroom/" onclick="window.open(this.href);return false;

de streamliner bv gaaf ding, en als je weet dat de australische dollar de helft van de euro is? dan valt de prijs mee...

http://www.elfin.com.au/elfin/2008/show ... treamliner" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

en nog aangekleed ook..

Afbeelding


allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 15 dec 2008, 13:12

Andre schreef:Tja robin je kan over een paar jaar wel weer een nieuwe M3 kopen maar die weegt dan 1800kg. Daar zie ik even niks meer in. Ik zie me m3 als daily drive dan is het leuk. Maar zo n lightweight lijkt me toch wel heel leuk om ooit nog eens te kopen. Een porsche GT3 heb je ook niks aan daily dan zou ik liever een R500 willen denk ik. Das nog even pak sensatie meer.
Andre, zo'n sardientjesblik kun je gerust erbij kopen. De grote kosten blijven beperkt tot de aanschaf en met 200 km/u heb je waarschijnlijk al een grotere rijbeleving dan 280 in ieder willekeurige Porker of M powered tank. Is hij niet voor dagelijks, kun je zoiets zelfs voor 2 appels en een ei uit UK halen. :idea:

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Andre » 15 dec 2008, 13:42

Zo n caterham kun je dus beter rechtstreeks uit de uk halen dan bij vd kooi bedoel je dat.


http://www.youtube.com/watch?v=TBI2lrnT ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

gvd wel fun bakkies hoor.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 15 dec 2008, 13:46

Ik ben zelf erg tevreden over v/d Kooi en hecht zelf heel veel waarde aan het stuur aan de linker kant omdat ik iedere wagen overal voor zal gebruiken. Jij komt misschien met je lange armen nog bij een parkeerkaartje, maar ik moet echt aan de goede kant zitten. :mrgreen:
Ombouwen is niet altijd even goedkoop, maar als het niet uitmaakt dat het stuur rechts zit moet je maar eens kijken op http://www.caterham.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat zoveel moois voor relatief weinig geld en als je op de particuliere markt gaat rondstruinen wordt het wellicht nog een veel mooier feestje. V/d Kooi kan simpelweg niet tegen zulke prijzen op. Stéphane zal ook echt niet zonder reden z'n Elise in UK gehaald hebben. Een luxepositie als je niet persee je stuur aan de 'juiste' kant wil hebben?

Robin
Berichten: 55258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 15 dec 2008, 13:48

ik wil 'n R500

of is dit 'n repost :bag:


allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 15 dec 2008, 13:49

Die wagen staat volgens mij dus daar te koop onder de tweedehandsjes! :mrgreen:

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Andre » 15 dec 2008, 13:51

http://www.youtube.com/watch?v=6w8nC77- ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=dfVqRj0q ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=yx_pc0XC ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 55258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 15 dec 2008, 14:04

Prachtig, ik kies totnutoe nog steeds de R500 :banaan:

Die Atom klinkt als Bruce Lee :bag:
Laatst gewijzigd door Robin op 15 dec 2008, 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 15 dec 2008, 14:05

Heftig!!
Laatst gewijzigd door Michel P op 15 dec 2008, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 15 dec 2008, 14:11

Ik had niet verwacht dat die Lotus toch sneller rond ging....

er staat trouwens in NL ook nog een grappige 7 achtige maar dan met V8 dus minder scherp maar ook fun, lijkt wel een Hot rod :mrgreen: is van 2002 LHD en niet duur lijkt me,

http://link.marktplaats.nl/201175817" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 55258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 15 dec 2008, 14:18

CH denkt dat het met het ABS te maken heeft op die Lotus...

Ik kies nog steeds de Caterham, want 'mooi'om te zien, sound is skitterend, de 2 anderen zijn ook prima, maar die Atom vind ik niet mooi en die Lotus...neh, dan een Radical ofzo.

Die Caterham heeft iets puurs.Mooi die seq versnellingsbak.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 15 dec 2008, 14:20

Trouwens je moet wel wat uitkijken bij die kleine Rover motoren, die zijn niet al te betrouwbaar/sterk hoor je regelmatig, en al helemaal niet met 250pk...

De nieuwste R500 heeft dan ook de Ford Duratec motor met 265pk :df: lijkt me iets beter :roll:

http://www.autoblog.com/2008/04/11/offi ... -and-face/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er staat trouwens ook nog een R400 te koop in Engeland met zo'n duratec Ford motor.

http://www.pistonheads.com/sales/823147.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

De R500 vind ik ook het mooiste van die 3, een tijdje terug de Atom gezien maar ik vind die in het echt groot en lelijk... :bag:

Robin
Berichten: 55258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 15 dec 2008, 14:23

GTRene schreef:Trouwens je moet wel wat uitkijken bij die kleine Rover motoren, die zijn niet al te betrouwbaar/sterk hoor je regelmatig, en al helemaal niet met 250pk...

De nieuwste R500 heeft dan ook de Ford Duratec motor met 265pk :df: lijkt me iets beter :roll:
Rene inderdaad, Chris zegt dat deze NEW R500 de Fordmotor heeft, dus klaar ben je.

:thumbup:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door romo » 15 dec 2008, 14:31

Is dit niet wat?

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 15 dec 2008, 14:38

GTRene schreef:Trouwens je moet wel wat uitkijken bij die kleine Rover motoren, die zijn niet al te betrouwbaar/sterk hoor je regelmatig, en al helemaal niet met 250pk...
Ach, uiteindelijk klapt alles. Vergeet niet wat je met zo'n wagen doet. Echt niet boulevardcruisen :wink:
Komt bij dat ik wat vrolijker wordt van het wisselen van een K-series dan een Yamaha blok in bijv. een Exige.


De X-Bow is schrikbarend duur imho.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Stéphane » 15 dec 2008, 14:49

@Rene: Die V8 moet je allemaal niet doen. Dat past niet bij zo'n auto.

R500 met Duratec of een 2-Eleven/Exige S of Cup met Toyota inclusief kompressor met zo'n 260pk moet al aardig opschieten. Ook daar kun je dan uiteindelijk wel richting 280pk uit peuteren en dan gaat het volgens mij al hard zat.

X-Bow is ook gaaf maar 2-Eleven is beter. Heb ze ook gezien in GT4.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door RobS » 15 dec 2008, 14:55

En voor wie van veel toeren en ultiem laag gewicht houdt kan altijd nog een bike engined super7 overwegen, kun je meteen sequentieel schakelen :df:

Robin
Berichten: 55258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 15 dec 2008, 15:01

allen schreef:
GTRene schreef:Trouwens je moet wel wat uitkijken bij die kleine Rover motoren, die zijn niet al te betrouwbaar/sterk hoor je regelmatig, en al helemaal niet met 250pk...
Ach, uiteindelijk klapt alles. Vergeet niet wat je met zo'n wagen doet. Echt niet boulevardcruisen :wink:
Komt bij dat ik wat vrolijker wordt van het wisselen van een K-series dan een Yamaha blok in bijv. een Exige.


De X-Bow is schrikbarend duur imho.
en schrikbarend lelijk + nogal onderstuurd aldus een zekere David C gisteren die 'm in de boarding lelde LOL :lol:

Afbeelding

Schots en skeef. :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 15 dec 2008, 15:09

:roflol: ik vind de X-bow ook niet mooi, maar de techniek en hoe er over nagedacht is wel...

voor mij zou het niet alleen om het snelste per rondje gaan, maar ook hoe het voelt en hoe voorspelbaar die is, verder tellen looks toch wel mee en zeker ook de feeling achter het stuur, das erg belangrijk, dus ook een redelijk sporty interieur en heerlijke stoelen en de juiste afstand stuur/stoel/pedalen....maar helemaal open en dan op de limiet vind ik toch een beetje...? danliever iets als een Donkervoort GT maja veeeeels te duur...gelukkig komen kornuiten als de Exige of Elise/Speedster/Europa met hardtop ook in de buurt
:df:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 15 dec 2008, 15:11

Tja, we kunnen er niet omheen dat hij gisteren er echt alles aan gedaan heeft om die wagen af te schrijven. Wonderbaarlijk dat je op zo'n manier nog de finale kunt halen. :mrgreen:

GTRene schreef:....maar helemaal open en dan op de limiet vind ik toch een beetje...?
watje!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Stéphane » 15 dec 2008, 17:21

Damned. Race of Champions dus gemist. Op welke zender was dat te zien?

@Andre: Ik bedoelde een 2e hands uit Engeland halen, dat dat voordeliger is. Als je zo'n ding voor €25-30k op de kop tikt, 5k BPM (inschatting) en dan nog een ombouw van pak 'm beet €5K heb je er eentje voor €35-40K. Dat klinkt toch heel anders dan €90k.

Robin
Berichten: 55258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 15 dec 2008, 17:29

Stéphane schreef:Damned. Race of Champions dus gemist. Op welke zender was dat te zien?
Eurosport en zo'n livestream zender op raceofchampions.com of hoe die link ook maar heet.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 15 dec 2008, 18:10

Stéphane schreef:@Rene: Die V8 moet je allemaal niet doen. Dat past niet bij zo'n auto.

R500 met Duratec of een 2-Eleven/Exige S of Cup met Toyota inclusief kompressor met zo'n 260pk moet al aardig opschieten. Ook daar kun je dan uiteindelijk wel richting 280pk uit peuteren en dan gaat het volgens mij al hard zat.

X-Bow is ook gaaf maar 2-Eleven is beter. Heb ze ook gezien in GT4.
Als je de meest recente Evo mag geloven kan je beter voor de Lotus 340R gaan..
Laatst gewijzigd door Rupie op 15 dec 2008, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Tom V » 15 dec 2008, 18:20

Robin schreef:
allen schreef:
GTRene schreef:Trouwens je moet wel wat uitkijken bij die kleine Rover motoren, die zijn niet al te betrouwbaar/sterk hoor je regelmatig, en al helemaal niet met 250pk...
Ach, uiteindelijk klapt alles. Vergeet niet wat je met zo'n wagen doet. Echt niet boulevardcruisen :wink:
Komt bij dat ik wat vrolijker wordt van het wisselen van een K-series dan een Yamaha blok in bijv. een Exige.


De X-Bow is schrikbarend duur imho.
en schrikbarend lelijk + nogal onderstuurd aldus een zekere David C gisteren die 'm in de boarding lelde LOL :lol:

Afbeelding

Schots en skeef. :bag:
En dat dan 2 keer. :P Die laatste was goed raak.

Overigens is de ROC wel te downloaden op racing underground, als hij er nu nog op staat dan van de week wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 5 gasten