Mijmer topic...
-
Re: Mijmer topic...
Zo kwam ik deze Civic TR ook nog tegen: http://link.marktplaats.nl/212649048" onclick="window.open(this.href);return false; . Wel lekker in het rood met zwarte wielen. Je moet wel met de kilomterstand kunnen leven en dat de bak al eens vervangen is, maar ja... Beetje bpm aftikken en je kan de auto meenemen voor € 12k.
Clio mooie tip, denk alleen dat ie al verkocht is, laatste kenteken wijziging 27-11-08..
Clio mooie tip, denk alleen dat ie al verkocht is, laatste kenteken wijziging 27-11-08..
- Knot
Nah.. nieuwe bak EN nieuwe koppeling... dan zou ik toch mn vraagtekens erbij hebben. Een auto moet makkelijk 150.000km op dezelfde bak en koppeling kunnen rijden bij normaal gebruik...
Die accord is best oke, alleen lang niet zo hardcore als een Integra. Ik zou zelf alleen een accord kopen als ik er nu een jaar (of 2) in kon knallen en er vervolgens kinderzitjes in te zetten waar de achterdeuren dan wel van pas komen.
Die accord is best oke, alleen lang niet zo hardcore als een Integra. Ik zou zelf alleen een accord kopen als ik er nu een jaar (of 2) in kon knallen en er vervolgens kinderzitjes in te zetten waar de achterdeuren dan wel van pas komen.
-
Knot schreef:Die accord is best oke, alleen lang niet zo hardcore als een Integra. Ik zou zelf alleen een accord kopen als ik er nu een jaar (of 2) in kon knallen en er vervolgens kinderzitjes in te zetten waar de achterdeuren dan wel van pas komen.

Niet voor mij dus :drinking:
- Dennis van der Schoot
Ruben,de distributieriem van een welke Clio RS dan ook moet elke 5 jaar of elke 120000 km (wat het eerst bereikt wordt) vernieuwd worden.
-
Dat valt dan toch wel mee. Op BMW hier iedere 35-40k voor een distributieriem. 

- Knot
Huh.. dacht dat de Alfa 147 rap was met om de 60k een wissel...
- Joy
Rody dat is de 316i. Die heeft nog jaren 80 design.
- Knot
Ja, ik weet het alweer, gezien bij een e30 318i, zo'n superdun riempje...
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Op de Clio van die MP advertentie zitten de achterbanden verkeerd om gemonteerd
Oh ja, mocht je echt interesse krijgen in een Clio. Bij mij is altijd alles te koop

Oh ja, mocht je echt interesse krijgen in een Clio. Bij mij is altijd alles te koop

-
Goed zo Stefan, terug naar de echte speelwagens!Stefan R schreef:Op de Clio van die MP advertentie zitten de achterbanden verkeerd om gemonteerd![]()

-
Accord wordt het niet. Top gozer, top auto (echt!), maar waar zit de m knop?
130i is tha BOMB :banaan: :twisted:
Als je dan weer terug rijdt in dat lelijke hok... jihaaaaaaa :banaan:
Verder kijken dus weer, Civic type r die ik eerder heb gereden was qua emotie wel goed, maar ja zo goed dat ik er 19 mille voor wil neertellen?
Misschien maar eens kijken of ik een proefritje in een Integra kan regelen, Renaultje moet ik eigenlijk ook rijden!
Waar blijft mijn sper?!

130i is tha BOMB :banaan: :twisted:
Als je dan weer terug rijdt in dat lelijke hok... jihaaaaaaa :banaan:

Verder kijken dus weer, Civic type r die ik eerder heb gereden was qua emotie wel goed, maar ja zo goed dat ik er 19 mille voor wil neertellen?
Misschien maar eens kijken of ik een proefritje in een Integra kan regelen, Renaultje moet ik eigenlijk ook rijden!
Waar blijft mijn sper?!

- Arthur
- Auto: Nr.51
Volgens mij heeft 'ie dat maar wacht op levering 

-
- Auto: M3P, 130i
Kun je een uitgebreidere rijverslag geven?!Ruben schreef:Accord wordt het niet. Top gozer, top auto (echt!), maar waar zit de m knop?![]()

- Paskal
- Auto: meerdere
Ben ik ook wel benieuwd naar.... Heb er namelijk ook met een scheef oog heel ff naar gekeken, maar een relatief lichte hot hatch lijkt me wat meer aan te spreken.....indobesar schreef:Kun je een uitgebreidere rijverslag geven?!Ruben schreef:Accord wordt het niet. Top gozer, top auto (echt!), maar waar zit de m knop?![]()
-
Kan eigenlijk alleen wat indrukken geven. Eigenaar was/is erg voorzichtig met de auto.
Na een kilometer of 15 warmrijden zijn we even gestopt bij het wegrestaurant op het kruispunt A1/A30, ik mocht achter stuur, maar niet nadat we onder wat kunstlicht naar de auto hadden gekeken. Auto staat er top bij, heeft 125.000 km gelopen maar zou je aan niks zeggen. Eigenaar heeft nooit op onderhoud bespaart. Uit voorzorg is in 2006 bij een kilometerstand van dacht ik bijna 90k km de distributie met alles wat erbij hoort vervangen. Er hebben her en der wat kleine deukjes gezeten (takje op het dak gevallen, deuren van andere autoliefhebbers...) maar geen grote deuken en ik denk niet voor de gemiddelde automobilist zichtbaar geweest, maar hij heeft ze laten restylen (uitdeuken). Echt een liefhebber dus, auto staat er ook helemaal origineel bij. Koppeling is nog de eerste maar in niks voelt de versnellingsbak/koppeling aan als dat er al een dusdanig aantal km's aan voorbij zijn gegaan. Auto is verder helemaal origineel.
Na deze inspectie was ik aan de beurt met rijden en nadat we de oprit van de A30 opreden en ik al wat gas wilde geven, vroeg hij of ik wel voorzichtig wilde doen
Daar hou ik dan rekening mee. Auto heb ik dus niet zo behandeld als dat ik de vrije hand gehad zou hebben. Heb dus slechts een keer of twee richting de toerenbegrenzer gereden. Dat viel me dus een beetje tegen. De eerste drie versnellingen zijn leuk, alleen als je heel goed oplet waar de VTEC inslaat en deze zone is erg klein bij de Accord. De drie reikt ook niet erg ver, weet niet meer precies waar, maar als je in zijn 4 rijdt bij zeg 140 en je trapt het gas in is het nou niet van: 'here we go!', ook niet nadat de Vtec er in komt. Voor mij een punt van teleurstelling dus. Beetje trekkracht over hele toerenrange is voor mij wel belangrijk en wat dat betreft ben ik natuurlijk enigszins verwend met de 130i. Vtec voel je wel echt inkomen en het geluid is dan ook echt top. Ik denk dat een e30 M3 ook zo klinkt.
Qua wegligging heb ik, zonder echt te kunnen hoeken, kunnen voelen dat de balans van deze auto erg goed is. Zeer neutraal, nergens een spoor van onderstuur, onbalans, of extreem duiken of overhellen. Standaard dus al erg geschikt voor het circuit denk ik, i.t.t. de 130i...
Stoelen zaten goed, lekker stuur erin, lekkere versnellingspook. Algehele kwaliteitsbeleving van de auto was ook goed. Geen rammeltjes, geen trillinkjes, niks.
Tot zover...
Na een kilometer of 15 warmrijden zijn we even gestopt bij het wegrestaurant op het kruispunt A1/A30, ik mocht achter stuur, maar niet nadat we onder wat kunstlicht naar de auto hadden gekeken. Auto staat er top bij, heeft 125.000 km gelopen maar zou je aan niks zeggen. Eigenaar heeft nooit op onderhoud bespaart. Uit voorzorg is in 2006 bij een kilometerstand van dacht ik bijna 90k km de distributie met alles wat erbij hoort vervangen. Er hebben her en der wat kleine deukjes gezeten (takje op het dak gevallen, deuren van andere autoliefhebbers...) maar geen grote deuken en ik denk niet voor de gemiddelde automobilist zichtbaar geweest, maar hij heeft ze laten restylen (uitdeuken). Echt een liefhebber dus, auto staat er ook helemaal origineel bij. Koppeling is nog de eerste maar in niks voelt de versnellingsbak/koppeling aan als dat er al een dusdanig aantal km's aan voorbij zijn gegaan. Auto is verder helemaal origineel.

Na deze inspectie was ik aan de beurt met rijden en nadat we de oprit van de A30 opreden en ik al wat gas wilde geven, vroeg hij of ik wel voorzichtig wilde doen

Qua wegligging heb ik, zonder echt te kunnen hoeken, kunnen voelen dat de balans van deze auto erg goed is. Zeer neutraal, nergens een spoor van onderstuur, onbalans, of extreem duiken of overhellen. Standaard dus al erg geschikt voor het circuit denk ik, i.t.t. de 130i...
Stoelen zaten goed, lekker stuur erin, lekkere versnellingspook. Algehele kwaliteitsbeleving van de auto was ook goed. Geen rammeltjes, geen trillinkjes, niks.
Tot zover...
-
Juist Ruben, dus nu hop naar v/d Kooi en die Caterham weghalen!
Want wil je nu rijden of cruisen?

Want wil je nu rijden of cruisen?

-
Als je wat centjes overmaakt, hebben we een dealallen schreef:Juist Ruben, dus nu hop naar v/d Kooi en die Caterham weghalen!
Want wil je nu rijden of cruisen?![]()
![]()

Ik neem aan dat je het over de R500 hebt..
- Paskal
- Auto: meerdere
Ruben,
Thanx voor je verhaal...... Vtce is natuurlijk een apart concept en onder die zone is er idd niet veel thuis qua trekkracht. Persoonlijk vind ik dat ook wat jammer van de CTR. Bovenin gaat hij als een raket, maar daaronder wil het gevoelsmatig niet echt. Nu ben ik wel "wat" verwend met die 4.4 V8 van mij, maar ook mijn 205-je met 16v-blok ging onderin de toeren aardig vooruit wat oa te danken is aan het lage gewicht natuurlijk
Thanx voor je verhaal...... Vtce is natuurlijk een apart concept en onder die zone is er idd niet veel thuis qua trekkracht. Persoonlijk vind ik dat ook wat jammer van de CTR. Bovenin gaat hij als een raket, maar daaronder wil het gevoelsmatig niet echt. Nu ben ik wel "wat" verwend met die 4.4 V8 van mij, maar ook mijn 205-je met 16v-blok ging onderin de toeren aardig vooruit wat oa te danken is aan het lage gewicht natuurlijk

-
R500 is geweldig maar nee, er staat een CSR 200 bij v/d Kooi. 89k. 

- Laurens
luco hornsveld schreef:Allemaal trage hokken die rwd's

wat ben je laat met je reactie ging die rwd niet harderLaurens schreef:luco hornsveld schreef:Allemaal trage hokken die rwd's

- Laurens
Nee ik was eerst de rotonde nog even aan het rond driften :banaan: