Driving Fun Endurance Karting Team

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
BrianV

Re: Driving Fun Endurance Karting Team

Bericht door BrianV » 09 dec 2008, 13:09

Kees Bunk schreef:We hebben de 10e december wel fans nodig natuurlijk.
Anders moet je de champagne bij de winst missen :banaan:
Alvast success heren en laten we duimen dat DF #1 ook 1 wordt!!

Het ziet er naar uit dat 20December met 3man wordt gereeden.
opzich niet erg.
dan rij ik wel een dubbele stint.

Heren Success Morgen

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 09 dec 2008, 13:22

Dankjewel!

Het ziet er naar uit dat het echt heel koud wordt. Wellicht zelfs in combinatie met regen. Sowieso zit de temperatuur tegen het vriespunt aan, dus ik hoop dat ze het door laten gaan.
(Race wordt alleen afgelast in geval van sneeuw of ijzel). Het sneeuwde hier net wel heel licht...

Veel warme kleding dus meenemen. Eigenlijk hoop ik wel een klein beetje dat het regent. Spekgladde baan, en hopelijk vliegen er veel af. Niemand van ons team kent de baan, maar we hebben al een goede tactiek :P

Iemand die weet hoe de tankstop gaat? Is dat tijdens de rijderswissel, of moet de tankstop extra gemaakt worden?

Laurens

Bericht door Laurens » 09 dec 2008, 18:33

Tankstop moet plaats vinden tussen een bepaalde tijd, dit mag (en is zeker het snelste) tijdens een rijderswissel. De nieuwe rijder rijdt dan naar de tankplaats aan het einde van de pitstraat. Het is slim om een beetje in de gaten te houden hoe druk het is bij het tanken anders kan het gebeuren dat je in de rij moet staan en dat schiet niet echt op :nah:

Veel succes morgen :thumbup:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 09 dec 2008, 18:46

Klopt, we hebben een al een hele email gehad met allerlei info. Maar dit was nog niet doorgegeven. Dat is mooi handig dat de tankstop direct met rijdersstop kan, daar hebben we een mooie tactiek voor ;)

BrianV

Bericht door BrianV » 10 dec 2008, 18:41

Kees Bunk schreef:Klopt, we hebben een al een hele email gehad met allerlei info. Maar dit was nog niet doorgegeven. Dat is mooi handig dat de tankstop direct met rijdersstop kan, daar hebben we een mooie tactiek voor ;)
Uhm,
welke heb jij ontvangen Kees?

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 10 dec 2008, 23:48

Zo, dat was de eerste onder de DF-vlag, dat er nog maar vele mogen volgen, dit is iets wat als het aan mij ligt ik vaker ga doen :mrgreen: ! Baan was heerlijk glad, somehow ligt me dat wel, heb zelf maar 1 keer een rijdersfout gemaakt (en 2x tijdsverlies opgelopen omdat ik tegen een gespinde/terugrollende deelnemer aantokte terwijl ik al glijdende bezig was deze te ontwijken :wink: . Van de 39 teams zijn wij 13e geworden, waar wij alle drie dik tevreden mee waren aangezien we geen van 3 eerder buiten in gekart hadden/in de regen gekart hadden (nouja, misschien 10 minuutjes op een antislipcursus ofzo). 1 Stuk van de baan was continue geel i.v.m. ijs. De temperatuur viel me niet tegen omdat er niet zo heel veel wind was. Had iets meer ingezeten als we geen stop & go hadden gekregen in verband met een aanrijding van ons niet DF-teamlid (naar eigen zeggen een race-incident, maar gebeurde recht voor de neus van een official). Het moet gezegd worden dat er érg oplettend gevlagd werd. Niet met blauw (het is immers racen), wel met geel en rood en qua straffen geven. Wel veel onderstuur in kortere bochten vanwege de natte baan.

Prima avond voor 60 euro :banaan: , well spend money!

Who's next?

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 11 dec 2008, 00:11

You're right. Had ondertussen ook nog wat getypt :P

Zo. Dat was het avondje wel. Ik heb genoten!

We hebben ijsgereden in Noordpool omstandigheden. Super koud, en een spekgladde baan. Er waren zelfs secties permanent gele vlag omdat ze het niet ijsvrij kregen. Komt nu wel echt op het sturen aan, mooi!!

Kwalifictie (15 minuten) gebruikt om de baan te verkennen. We kwamen echter niet op de timing, bij navraag bleek de transponder er niet op te zitten... De laatste ronden heeft Gerdinand (G. Kolkman) er een mooie 17e startplaats (uit 40) uit te halen.

We hadden gekozen voor een 15-30-30-15 ronden strategie, want er zijn 3 wissels verplicht. De tankstop hebben we tijdens de 2e wissel gedaan.

De kwalificatie voelde echt onwennig aan. Compleet onderstuur, wat overigens vrij aardig was om te zetten in overstuur, maar dan gaan de meeste de fout in.

Ik mocht de start voor m'n rekening nemen. Het viel me opeens heel erg mee, niemand reed echt snel. Een paar rondes verder lagen we 8e. Helaas werd ik toen over-enthausiast, waardoor ik een aantal keren spinde. (Als je van de ideale lijn afwijkt, ben je bijna ten dode opgeschreven vanwege het ijs). Ik heb m'n 15 ronden afgemaakt en kwam in de pits als 15e (uit m'n hoofd). MWah, toch nog 2 plaatsjes winst.
Daarna ging Gerdinand rijden. Hij wist stapje voor stapje op te klimmen naar P8. Dat nam hij dan ook mee naar de rijderswissel!
Hierna mocht Jan rijden vanwege het verstrooide veld en de vele wissels lagen we nu rond plek 8/9/10. Helaas kregen we een stop 'n go pennalty vanwege opzettelijk botsen (wat moeilijk te voorkomen was eigenlijk maar dat terzijde). Helaas misten we op een of andere manier de lijn in de pits, waardoor we opeens een ronde hadden met dubbele tijd. We zouden alsnog een extra ronde krijgen (Gerdinand, ik vraag me af of dat ook nog gebeurd is, zie het niet echt terug in de tijden)
Daarnaa heb ik de race uitgereden. We lagen op P13, en die plek hebben we vast kunnen houden. Er lagen namelijk maar 2 teams in dezelfde lap, en het zou onmogelijk zijn om die in te halen. Rustig uitgereden dus, en passant nog de beste tijd van ons team neergezet: 1:21.194

Ik moet zeggen dat de organisatie echt fantastisch was. Heel vriendelijk, maar vooral heel goed oplettend! Er werd zeer sportief gereden, natuurlijk af en toe een al dan niet opzettelijke stoot, maar over het algemeen was het echt oké. Daar zorgde ook de baanmannen anders wel voor, hadden het goed onder de duim!

Bedankt ik Gerdinand en Jan, het was zeker voor herhaling vatbaar!

Tijden staan HIERRRRR:

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=380008" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto ;)

Afbeelding

BrianV

Bericht door BrianV » 11 dec 2008, 12:56

Heren,
ik ben blij dat het ontzettend gaaf was en dat jullie totaal geen spijt ervan heb!!
Ik verheug me nu al op onze rondjes op 20 December en zal ontzettend me best doen boven jullie te eindigen :twisted:.

Ik ben wel benieuwd aangezien je laat start,
hoe is de baan verlichting?

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 11 dec 2008, 12:59

Wij hadden totaal geen problemen in het donker. Niet bijzonder fel verlicht, maar wel voldoende.
Jullie tijden zullen waarschijnlijk wel scherper zijn, of het moet ook glad zijn ;)

We hadden zelf een pitboard gemaakt, dat werkte heel goed. Andere team hadden soms best moeite om hun rijder binnen te krijgen ;)

BrianV

Bericht door BrianV » 11 dec 2008, 16:04

kees bedankt voor de tip :thumbup: .

Ik hoop dat we een redelijk weer hebben en geen ijs op de baan.
ben niet zo goed met slicks op de noordpool :mrgreen:
Waar ik vooral aan moet werken is Constant rijden.
ik kan snelle rondjes neer zetten maar de volgende kan bv zo maar 1sec langzamer zijn

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 11 dec 2008, 20:24

Op een gladde baan zoals gisteren is dat bij iedere hobbyrijder zo. Je hebt zo de hele bocht uit een drift of net even dat toefje onderstuur waar je al een halve seconde verliest (en dan heb je 1 bocht gehad op een parcours van 1100 meter :lol: ). Áls het glad is dan is er 1 ding waar je je vooral zorgen om moet maken: niet spinnen! Dat kost namelijk zo 10 seconden en daar kun je nauwelijks tegen rijden (ik zette na 16 prima rondjes de knop op 'iets meer pushen' en spinde 4 bochten later :| :mrgreen: ). Op droog heb je wat meer speelruimte om te pushen inderdaad.

BrianV

Bericht door BrianV » 12 dec 2008, 13:41

Mailtje van Berghem
http://www.fileshost.com/en/file/74342/ ... t-pdf.html
http://www.fileshost.com/en/file/74343/ ... g-pdf.html
http://www.fileshost.com/en/file/74344/ ... r-pdf.html

Beste raceteams,
Hartelijk dank voor uw inschrijving met een of meerdere teams voor de 100 ronden race van Berghem van zaterdag 20 december a.s. Deze bevestiging is gestuurd naar alle teamcaptains. Voor een goede voorbereiding graag deze mail ook doorsturen naar de overige teamleden.

Programma

16.00 uur: Ontvangst met kartloting & omkleden
16.30 uur: Rijderbriefing
16.45 uur: Teampresentatie (deelnemende teams)
17.00 uur: Kwalificatietraining
17.30 uur: Start 100 ronden Race
20.00 uur: Prijsuitreiking

Baan Layout

Estoril (1200 meter) (zie bijlage).

Gaat de race door bij slecht weer?

Alleen in geval van sneeuw of ijzel op de baan zal de race niet doorgaan! Indien de wedstrijdleiding besluit de race te annuleren zal hiervan op zaterdag 20 december vóór 12.00 uur op de website melding worden gemaakt.

Inschrijfgeld

In geval van annulering zijn er 3 alternatieve races beschikbaar, zie 2 uurs races 2009. Indien gewenst schuiven we uw inschrijving door naar een van deze data. Uiteraard betalen wij het reeds betaalde inschrijfgeld terug indien hiervan geen gebruik wordt gemaakt.

Extra prijzen!

Tijdens de prijsuitreiking verloten we diverse interessante prijzen waarop alle deelnemers kans maken!

Betaling

Tenzij anders overeengekomen is deelname pas gegarandeerd na ontvangst van het inschrijfgeld op rekening van Kombikart Circuit Nieuw Zevenbergen BV (Rabobank 10.14.56.077) o.v.v. teamnaam of factuurnummer.

Tenslotte

Tijdens de verplichte rijderbriefing worden alle belangrijke ins- en outs besproken. Ben dus op tijd;
Altijd prijs! Voor elk team een aandenken bij de prijsuitreiking;
Ons à la Kart Café is vanaf 11.00 uur geopend voor een heerlijke kop koffie, snacks & heerlijke menu’s;
Voor een goede voorbereiding is het raadzaam bijgevoegd reglement door te nemen;
Helm, overall & handschoenen zijn inbegrepen;
Het verdient aanbeveling om, indien je zelf in het bezit bent van een goed passende en deugdelijke helm, deze tijdens het evenement te gebruiken;
Wegwerp regenoveralls zijn aan de bar te koop;
Als schoeisel adviseren wij stevige, brandveilige (lederen) schoenen bij voorkeur met bescherming tot op de enkels;
maak gebruik van de routebeschrijving in de bijlage; navigatiesystemen geven verkeerde route aan!
de race is volgeboekt. Wil je op de wachtlijst mail ons op info@kartbaanberghem.nl
2 uurs races januari - februari - maart 2009
Weer of geen weer, ook in het nieuwe jaar gaan we door met 3 leuke team endurance races: 3 x een 2 uurs race op verschillende nog niet eerder gereden lay outs! Bekijk alle data & info...

Business Grand Prix 28 mei 2009: inschrijving geopend!

Wegens succes in 2007 & 2008 organiseren we op donderdag 28 mei 2009 weer een spectaculair, geheel verzorgd outdoor kartevent voor bedrijven, waarbij contacten leggen, racen en sensatie centraal staan. Bekijk het complete programma...

Casper

Bericht door Casper » 12 dec 2008, 19:06

Klinkt erg goed heren! Vooral dat er goed op "beuken" wordt gelet wat je bij indoor altijd hebt,...

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 12 dec 2008, 19:16

Dat beuken op indoor gebeurd altijd door dezelfde soort lui die er echt niets van bakken. Die komen sowieso niet naar dit.
Vooral op een spekgladde baan krijg je soms per ongeluk wel een duwtje, maar geen enkele deelnemer heeft mij er af gedrukt.

Overigens rijden jullie op een andere layout ;)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 12 dec 2008, 19:45

Heel gaaf heren!!

Als hier nog eens een vervolg op komt hou ik me zeker aanbevolen!!!

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 12 dec 2008, 23:53

Kijk, dit is ijs:

Afbeelding

9, it's me!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 dec 2008, 11:08

Wordt er vandaag nog gereden?

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 13 dec 2008, 16:20

Het ziet er naar uit dat ze over een half uur inderdaad starten. Lijkt me geweldig koud met zo'n straffe wind...
edit: weekje vergist.
Laatst gewijzigd door Kees Bunk op 15 dec 2008, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Style

Bericht door Style » 14 dec 2008, 22:33

een volgend e100 ronden race wil ik ook wel meedoen. (heb er al 4x zo'n race gedaan en dat is echt geweldig! je hebt echt een competitie gevoel als je op de baan zit en t geeft een zeer voldaan gevoel als je mensen inhaalt :twisted: )

BrianV

Bericht door BrianV » 16 dec 2008, 10:20

Afbeelding
Geen regen :thumbup:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 16 dec 2008, 11:54

Wel dikke handschoenen meenemen hé. En warme sokken.
Na de eerste stint had ik geen gevoel meer in m'n vingers ;)

BrianV

Bericht door BrianV » 16 dec 2008, 16:24

Kees Bunk schreef:Wel dikke handschoenen meenemen hé. En warme sokken.
Na de eerste stint had ik geen gevoel meer in m'n vingers ;)

Ik neem fleece trui en ski sokken mee.
Ook me eigen helm en handschoenen dat zit stukke beter

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 16 dec 2008, 16:39

Ik krijg het nog lastig, zit echt super strontverkouden thuis. Afgelopen zaterdag @ vrijrijden Zandvoort geweest en dat heeft me geen goed gedaan. Heb de halve apotheek leeg gekocht, neusspray, antigrippine, paracetamol, ibuprofen.. :mrgreen: en het helpt tot nu toe allemaal geen ene flikker.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 dec 2008, 16:48

Hoelaat is het zaterdag, ben wel benieuwd.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 16 dec 2008, 17:14

Op je tandvlees, Michel :mrgreen:

Beterschap

Plaats reactie