BMW Z4 3.0i
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: Oh jee 4.
Mooi verslag Tom, en wat een schitterende wagen zeg!!! Gefeliciteerd.
- Mathieu
Zo
Dat is dus echt een beauty

Dat is dus echt een beauty

-
- Auto: M3P, 130i
Wat een vreselijk mooi ding, nondejus! 

- Adje ///M3
Nice Ride! Velgen staan em goed :shakeit:
- Ar
- Auto: Prius
Re: BMW Z4 3.0i
Mooi hoor. Veel plezier ermee.
- Macboy
- RVV
Subliem mooi ding Tom. Kun je trots op wezen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mooi verhaal, mooie kar, die wielen zijn idd super dik 

- Peric
Potvervier Tom, ben effe weinig op DF en dan zie je ineens dit.
Vreselijk mooie auto, heel veel rijplezier ermee.

Vreselijk mooie auto, heel veel rijplezier ermee.

- GTRene

wow Tom, wat een mooie Z4 zeg...lekker dik en in de juiste kleur en wat verlaagd en dik in de wielkasten met mooie velgen...erg mooi

heel veel DF er mee :banaan:
- Sander
Mooie opvolger en nu weer lekker dakloos rond rijden
Gefeliciteerd echt een parel !

Gefeliciteerd echt een parel !
- Luca
Super mooi!! Gefeliciteerd! Een mooie vervanger van de 330!
- Sjoerd
Veel plezier ermee Tom. De BBS-en staan hem erg goed; heeft en profil wel iets weg van een Wiesmann!
Sjoerd
Sjoerd
-
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Moet em uiteindelijk zelf mooi vinden (en dat vind ik
) maar leuk om te horen dat iedereen er positief over is 

-
Gek genoeg zaten er geen wielsloten op de velgen. Gister dus een setje goede sloten gehaald (McGard, volgens de bandenzaak de beste wielsloten verkrijgbaar) en die net erop gezet. Slaapt toch iets prettiger 
Wat ik wel raar vind is dat er in de auto geen krik aanwezig. Er zit een gevarendriehoek in en een erg klein gereedschapssetje. Ik neem aan dat de Z4 standaard geleverd is op runflatbanden en ze ervan uit gaan dat je dus altijd naar een bandenzaak kan rijden. Volgens mij zitten er bij mij geen runflatbanden onder. Dus wat te doen als ik een lekke band heb?
Ook twee kleine probleempjes ontdekt. De bijrijdersstoel is elektrisch verstelbaar. Eén van de functies werkt niet (omhoog en omlaag). En het loopwerk van de cd-speler heeft soms wat kuren, hij slaat soms tracks over die moeilijk te lezen zijn. Er komt ook een raar tikkend geluid uit bij het inslikken van een cd. Dus binnenkort eens kijken hoe dat met de garantie gaat.
Vanmiddag tevens een software-update gedraait van het navigatiesysteem. Er is nu ook ondersteuning voor perspectief-weergave bij navigeren (zoals TomTom). De update was ook nodig om de laatste 2008 kaarten te kunnen lezen. Deze kaarten (2008-02) staan namelijk op een dual-layer DVD en voor de software-update van het systeem zelf was er geen ondersteuning voor die dvd's. De kaarten zelf heb ik ook gedownload, maar ik moet ze nog branden. Er zitten nu 2003 kaarten is, is toch alweer vijf jaar oud.
Ook apart is dat de lichten niet automatisch uitgaan. Dit was bij de E46 wel het geval, daar stond de verlichting altijd aan. Is dat een instelling in het systeem die de dealer kan aanpassen?
Dat de deuren automatisch op slot gaan vind ik ook wel prettig, dat moet ik ook laten wijzigen.

Wat ik wel raar vind is dat er in de auto geen krik aanwezig. Er zit een gevarendriehoek in en een erg klein gereedschapssetje. Ik neem aan dat de Z4 standaard geleverd is op runflatbanden en ze ervan uit gaan dat je dus altijd naar een bandenzaak kan rijden. Volgens mij zitten er bij mij geen runflatbanden onder. Dus wat te doen als ik een lekke band heb?
Ook twee kleine probleempjes ontdekt. De bijrijdersstoel is elektrisch verstelbaar. Eén van de functies werkt niet (omhoog en omlaag). En het loopwerk van de cd-speler heeft soms wat kuren, hij slaat soms tracks over die moeilijk te lezen zijn. Er komt ook een raar tikkend geluid uit bij het inslikken van een cd. Dus binnenkort eens kijken hoe dat met de garantie gaat.
Vanmiddag tevens een software-update gedraait van het navigatiesysteem. Er is nu ook ondersteuning voor perspectief-weergave bij navigeren (zoals TomTom). De update was ook nodig om de laatste 2008 kaarten te kunnen lezen. Deze kaarten (2008-02) staan namelijk op een dual-layer DVD en voor de software-update van het systeem zelf was er geen ondersteuning voor die dvd's. De kaarten zelf heb ik ook gedownload, maar ik moet ze nog branden. Er zitten nu 2003 kaarten is, is toch alweer vijf jaar oud.
Ook apart is dat de lichten niet automatisch uitgaan. Dit was bij de E46 wel het geval, daar stond de verlichting altijd aan. Is dat een instelling in het systeem die de dealer kan aanpassen?
Dat de deuren automatisch op slot gaan vind ik ook wel prettig, dat moet ik ook laten wijzigen.
- MartijnGizmo
ANWB bellen?
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Eén van de mooiere auto's hier op DF ! Gefeliciteerd en heeeeeel veel plezier ermee 

- Joy
Tom, je zou zo een flesje bandenrepair in de auto kunnen leggen. Als de band dan lek is op een moeilijk moment (midden in de nacht oid) dan spuit je dat flesje foam erin en kan je iig je weg vervolgen. Die fles kan je bij de BMW-dealer halen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Inderdaad, heb ik ook in mijn Fiat zitten, tezamen met een 12V pompje.Joy Jolliffe schreef:Tom, je zou zo een flesje bandenrepair in de auto kunnen leggen. Als de band dan lek is op een moeilijk moment (midden in de nacht oid) dan spuit je dat flesje foam erin en kan je iig je weg vervolgen. Die fles kan je bij de BMW-dealer halen.
-
Ja ik las net inderdaad iets van een BMW Mobility Kit. Zo'n pompje en dat spul in een nette etui. Binnenkort maar even halen. ANWB ben ik niet lid van en die zullen geen complete reservewielen voor je hebben.
- Joop
...ik weet nou niet of het handig is om de portieren automatisch op slot te laten vallen...
...een keer aan de andere kant van het land je sleutels in de auto laten liggen en je kunt er niet meer in...
De functies moeten als het goed is allemaal te programmeren zijn bij de dealer of iemand met een uitleesapparaat; basis van de auto is nog steeds een E46.
...een keer aan de andere kant van het land je sleutels in de auto laten liggen en je kunt er niet meer in...
De functies moeten als het goed is allemaal te programmeren zijn bij de dealer of iemand met een uitleesapparaat; basis van de auto is nog steeds een E46.
-
Joop ik had dat in mijn E46 ook. Boven de 20km/u gingen ze automatisch op slot. Nadeel is dat je de deur bij het openen twee keer open moet maken (eerste keer gaat ie van het slot, tweede keer echt open). Ik vind het wel een veiliger gevoel geven als de deuren gewoon altijd gesloten zijn. Zeker als ik ergens in m'n eentje in een stad rijd.
- Femme
De dealer kan deze instelling voor je wijzigen. Dit is een van de eerste dingen die ik heb laten doen. Door de nieuwe lichtschakelmodule zitten de standaard instellingen er weer in dat is inderdaad irritant.Tom schreef:Ook apart is dat de lichten niet automatisch uitgaan. Dit was bij de E46 wel het geval, daar stond de verlichting altijd aan. Is dat een instelling in het systeem die de dealer kan aanpassen?
- Joop
...ik was even in de veronderstelling van na het parkeren van de auto...; dat leek me niet echt handig.Tom schreef:Joop ik had dat in mijn E46 ook. Boven de 20km/u gingen ze automatisch op slot. Nadeel is dat je de deur bij het openen twee keer open moet maken (eerste keer gaat ie van het slot, tweede keer echt open). Ik vind het wel een veiliger gevoel geven als de deuren gewoon altijd gesloten zijn. Zeker als ik ergens in m'n eentje in een stad rijd.
...maar dit moet idd. in te stellen zijn.
- MoNkToNk
Prachtige auto, en rijkelijk in de uitrusting. De BBS velgen vullen de wielkasten goed, staat super
Goeie aankoop. Veel plezier er mee :banaan:
P.S. Mocht je nog op zoek zijn naar achterlichten met witte knippers... binnenkort heb ik deze te koop i.v.m. ombouw naar facelift

P.S. Mocht je nog op zoek zijn naar achterlichten met witte knippers... binnenkort heb ik deze te koop i.v.m. ombouw naar facelift