Update 12-06
Even een update..
Wil ook melding maken als het niet gaat zo als je had verwacht…
Woensdag 12-06 afspraak staan bij Beek Auto Racing (Nootdorp) om de ECU te checken en te laten afstellen ivm met de vele modificaties aan de auto..
Maandag 10-06:
Zo als jullie misschien wel weten had ik een lekkage aan de onderste koelslang van de turbo..(zie onderdelen te koop gevraagd).
Deze slang was nog niet vervangen en is natuurlijk al honderd keer los en vast gezet geweest, de slang had een scheurtje net naast de slangen klem..
Nergens (snel) een slangetje nieuw te vinden, dus maar besteld bij Subaru.
Dinsdag 11-06:
Koelwater slang nood reparatie gemaakt, na test rit geen probleem, en dus alles bij gevuld..
Zag ik dat de hoge druk leiding van de stuur pomp naar de leiding op het stuurhuis lekte aan de pomp.
Dacht dat de “o-ring” op de pomp en Dash -08 nippel lekte, dus alles gedemonteerd en de o-ring vervagen voor een koperen ring..
Alles schoon gemaakt en bij gevuld, motor laten draaien, geen lekkage..
Dus test rit gemaakt, bij terug komst, wat denk je, lekkage..
De slang zelf in de dash -08 nippel, spoot er zo uit bij uiterste stuur uitslag..
Okee, (in mmiddels rond 21.30) alles los gemaakt, slang een cm ingekort en de nippel weer gemonteerd, stuur olie bij gevuld, den proef gereden, eindelijk geen lekkage’s !! YES!!
Woesdag 12-06:
Had om 08.30 de afspraak staan, dus vroeg er uit en naar de garage gelopen, vloeistoffen gecontroleerd en alles was perfect!
Auto warm gereden en 10 min onderweg wat zien ik, rook onder de motorkap vandaan..
Tussen de file vandaan gereden en aan de kant gezet, wat schetst mijn verbazing stuurolie lekkage aan de onder zijde bij de geperste aansluiting aan de stalen leiding en had tegen het schutboard liggen spuiten..
DP nat en turbo, enz enz..
Afspraak stond dus er toch maar even heen gereden (10min), zat genoeg vloeistof in dus de gok gewaagd..
Daar aangekomen (veelste vroeg natuurlijk

), dus tijd en ruimte zat voor een foto momentje..
Werd daar hartelijk ontvangen en hebben gelijk aangeboden om een oplossing aan te dragen, na nader onderzoek,
bleek dat we er niet “even” bij konden komen ivm de external wastegate en screamer pipe..
Na een bakkie koffie de mannen bedankt voor hun begrip en afgesproken om een nieuwe afspraak te maken..
Direct door naar mijn garage gereden, slang gedemonteerd en in de Forester gesprongen en naar Goodridge gereden in Pijacker, jammer joh!
Volgens de specialisten was deze leiding (van ASC) niet geschikt als olie druk leiding van een stuurbekrachtiging…
lijkt wel of deze olie het rubber heeft aangetast..
Foutje bedankt!!
Gevraagd of deze mannen een leiding konden maken, maar de stalen leiding van Subaru heeft net een andere maat en schroefdraad en konden ze zo niet oplossen..
Wel was het advies te kijken wat voor draad er in het stuurhuis zit, zodat er een compleet (lange) slang konden maken .. ALA WRC Jihaaaa..
Donderdag 13-06:
Vanavond de rest demonteren van de stalen leiding, valt niet mee zonder het stuurhuis geheel te demonteren..
Had op mijn werk een stukje special tool gezien, dus gaan we dat proberen zo dat het stuurhuis er niet onder uit hoeft..
Intussen is de nieuwe slang die ik had besteld ook binnen..
Wordt vervolgd..
