Die gebakjes zijn echt vet!

Raad eens welk blok er nu in mijn Corolla ligt, datzelfde blokjeTristan schreef:Die Glanza's zag ik veel rijden in Suriname. Ook sommige zwaar opgefokt en liepen bizar hard!
Sublieme auto.Mark Nauta schreef:RUBEN......HELD!!!!!!
Dat is helemaal mijn auto!!!
Begin dit jaar, voor ik de M3 kocht ook ook gereden met een 968 (targa, tiptronic, das beide niets). Toen kwam ik er wel achter dat ik als ik een 968 wil, ik wel een CS wil. Is gewoon meer hardcore dan de gewone 968.
968 CS t.o.v. gewone 968:
- 7,5J en 9J x 17 wielen van de met 225/45 en 255/40ZR17 banden
- 20 mm verlaagd
- buitenspiegels handbediend (i.p.v. elect.)
- geen achterruitwisser
- geen verwarmde koplampsproeiers
- geen antenne
- lichtgewicht Recaro kuipen met rugleuning in extrerieurkleur
- geen electrische ramen
- kleiner stuur (360mm)
- kachel handbediend
- geen alarm
- handbediening achterruit
Verder nog meer lichtgewicht materialen gebruikt.
Gewichtsbesparing in totaal ís zo'n 50 kilo (mits er dus inderdaad niet extra opties zijn gekozen)
Maar wat je eigenlijk wél wilt hebben is het optionele M030 pakket. Dit bestaat uit:
- stijvere veren
- stijvere schokbrekers
- stijvere stabilisatorstangen
- geperforeerde remmen (voor 304mm)
- Torsen Sper (40%)
Nee inderdaad. Net als de E36 M3'tjes zal dat ook niet meer gebeuren.....Elmar schreef:Die 968's worden ook niet veel goedkoper.
Die was er toch ook als 968 CS ClubSport (2 keer CS ja) met o.a. 70% sper? Of is dat weer een klok-klepel-verhaal?Steven Nauta schreef:Echt geniaal zo in het geel
Mark, de volgende powerfull opvolger van de M3 moet verplicht een gele 968 CS worden!
Is een beetje mee gerommeld. Oude type voorbumper van 93'er of eerder. 4 uitlaten ?Ruben schreef:Misschien iets voor de liefhebber:
http://link.marktplaats.nl/200247329" onclick="window.open(this.href);return false;
E36 323i compact
Had Patrick Savalle (de fotograaf en Gummen-bezoeker) d'r niet 1?G Kolkman schreef:Ik kan me herinneren dat er op het AV/carrosforum/gastboek destijds iemand met zo'n ding naar de ring ging en tot 2x toe een scheurende carrosserie of iets dergelijks had:o (maar kan er naast zitten). Kun jij je daar nog iets Ilja?
En nog steeds rijd je een Audi (Audi ja!) A3!Macboy schreef:Uit de Ringtijd met Jeroen en Patrick weet ik nog dat de 968 CS helemaal tha bomb was. Vooral Christian die ermee op een natte ring kon rijden zoals weinigen op droog kunnen![]()
De eigenaarPaskal Morriën schreef: Net zoals de auto tha bomb was, waren de runningcosts dat ookKen de verhalen uiteraard niet uit mijn hoofd, maar de kosten om die 968 echt goed en frequent over de Ring te jagen rezen echt de pan uit. Was volgens mij ook één van de redenen dat hij verkocht is...