Pagina 4 van 17

Geplaatst: 31 jul 2008, 22:46
door Dexter

Geplaatst: 31 jul 2008, 22:56
door Elmar
Johan Hutting schreef:
Elmar schreef:Helaas heb ik net wel geconstateerd dat ik een centercap ben kwijt geraakt, stuk profiel van een achterband over de volle lengte ben kwijt geraakt en er een remschijf is gescheurd. Voortaan maar weer met de BMW? :P
Linker achterband? Je reed in de Audi-S over 'iets' van 10 cm heen wat vervolgens verdwenen was.
Nee, rechter achterband. Voor de Audi-s reed ik over iets van hard plastic, leek op een luchthapper voor remkoeling.

Geplaatst: 31 jul 2008, 22:59
door Stéphane
Mooie foto's allemaal weer. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, ziet er goed uit. Ga volgende week naar Zandvoort, dat dan weer wel.

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:01
door Peter Tunissen
Ha, was het toevallig geel?
De jongens met de Lotus waren namelijk een gele oliedop kwijt die op de baan nergens meer te vinden was, dus als hij nog aan je band plakt, mag je hem aan hun terug geven. :P

Wat een superdag weer, zeg!
Teveel indrukken om op te noemen, maar iedereen bedankt voor de topsfeer en het nette rijden, we hebben de hele dag vrijwel niks te doen gehad, dus dat is altijd goed. :)
En Michel, bedankt voor het meerijden, ging voor zo'n beetje je eerste keer Zandvoort indrukwekkend goed!
Ik hoop dat de technische problemen bij deze en gene meevallen en op naar de volgende dagen, maar helaas dit jaar echt niet meer op Zandvoort (heb vandaag nog geprobeerd iets te regelen, maar het zit helemaal vol tot en met november :().

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:02
door GTRene
8) het was weer een heerlijke dag, wel hot maar airco was af en toe aan en dus best te doen :wink:

organisatie en mede circuit gebruikers bedankt, er werd wat ik kon zien netjes gereden en rekening houdend met, op naar de volgende DF dag en hopelijk voelt de auto dan weer net zo goed aan als vandaag...als ik niet te veel push en binnen de marges blijf van de auto.

eneuh super foto's zitten erbij leuk voor de verzameling, echter elke foto kan niet op het web :wink:

see you drivers on the next DF day 8)

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:02
door Luco
Ging lekker vandaag, lekker gespeeld met de 8 min btg mazda, was erg leuk.
Alleen 16 inch gaat niet lukken onder de 5 zonder grote anpassingen :D :D :D :D
Ik heb nu een hele rare vorm band :shock:

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:12
door Joost H.

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:13
door Mark Nauta
Fraaie platen Dex!!! Welke lens is dat? En is dat nog steeds de D2Xs??

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:14
door RobS
Elmar schreef:
Johan Hutting schreef:
Elmar schreef:Helaas heb ik net wel geconstateerd dat ik een centercap ben kwijt geraakt, stuk profiel van een achterband over de volle lengte ben kwijt geraakt en er een remschijf is gescheurd. Voortaan maar weer met de BMW? :P
Linker achterband? Je reed in de Audi-S over 'iets' van 10 cm heen wat vervolgens verdwenen was.
Nee, rechter achterband. Voor de Audi-s reed ik over iets van hard plastic, leek op een luchthapper voor remkoeling.
Dat ding heb ik ook zien liggen, was een uitlaatsierstukje, ik kon er nog net omheen rijden. :roll:

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:15
door Mark Nauta
LOL @ foto Joost ;).

Dat een heerlijke bak is het toch, die 130!!!

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:34
door Luuk
Dexter schreef: [img:1280:850]http://www.creativephotoart.nl/DF_CPZ16.JPG[/img]
In welke bocht was dat, misschien heb ik je op film :P

*Toffe platen ;)
Rob Schouten schreef:
Elmar schreef:
Johan Hutting schreef:Linker achterband? Je reed in de Audi-S over 'iets' van 10 cm heen wat vervolgens verdwenen was.
Nee, rechter achterband. Voor de Audi-s reed ik over iets van hard plastic, leek op een luchthapper voor remkoeling.
Dat ding heb ik ook zien liggen, was een uitlaatsierstukje, ik kon er nog net omheen rijden. :roll:
Was dan waarschijnlijk het sierstukje van de linker 996 C4S-uitlaat. ;)

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:35
door Luco
Mark Nauta schreef:LOL @ foto Joost ;).

Dat een heerlijke bak is het toch, die 130!!!
Ow dat waren toch die trage hokken die steeds in de weg reden :D :wink:

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:38
door Luuk
Ik ga nog eventjes wat fotootjes verzorgen :)

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:39
door Shakes
Ik herinner me een uitrem actie voor de Tarzan Luco.

Iets met een rood dameskappersautotje............

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:46
door RobS
Nandor schreef:Ik herinner me een uitrem actie voor de Tarzan Luco.

Iets met een rood dameskappersautotje............
Die kappersauto heb ik een aantal rondes getimed, steeds rond de 2:05, zeer, zeer netjes!

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:51
door HSR
Rob Schouten schreef:
Nandor schreef:Ik herinner me een uitrem actie voor de Tarzan Luco.

Iets met een rood dameskappersautotje............
Die kappersauto heb ik een aantal rondes getimed, steeds rond de 2:05, zeer, zeer netjes!
De MX5 van dieseltourist? Ja, was echt geweldig om te zien hoe die wagen over het circuit heen ging!

Geplaatst: 31 jul 2008, 23:52
door Luco
Nandor schreef:Ik herinner me een uitrem actie voor de Tarzan Luco.

Iets met een rood dameskappersautotje............
Klopt, en als je goed opgelet hebt had ik er toen iemand bij in zitten :)
Maar heel leuk een paar ronden met de mazda lopen knokken
Supergaaf en hij gaat hard met dat dameskapperautotje, zoals jij dat noemt :D

Geplaatst: 01 aug 2008, 00:07
door Luuk

Geplaatst: 01 aug 2008, 01:00
door MX5T
Leuke foto, in deze volgorde zijn we niet geeindigd. Op foto 159 van Rob zie je Luco de ver buiten de ideale lijn geraakte ringmazda binnenhengelen, na drie keer pompen was de remvertraging nog niet wat vereist was om op de ideale lijn te blijven...........wel erg leuk zo'n sparringpartner

@Rob
de rondetijden van 2.05 lijken me wat optimistisch want volgens de analyse van de dataloggingsgegevens door Tom Haex was de beste tijd een 2.08,23 (niet alle ronden staan weliswaar op de datalogger)
Als ze exact en herhaald zo gemeten zijn dan is dat des te beter voor het project maar misschien was je als MX5-rijder ook niet geheel onpartijdig :lol:
Je mag me de foto's in groot formaat toesturen, kan ik proberen om een rolhoek van de auto te bepalen of heb jij daar mogelijkheden voor, ik ben daar niet zo handig in, ben meer gespecialiseerd in ty-raps, ijzerdraad en ducktape

Als je in een dameskappersautootje rijdt met een nichtennet ben je dan automatisch een nicht 8)

Geplaatst: 01 aug 2008, 01:05
door Metchu
Wat knalde jij heerlijk over die baan zeg 8)

Geplaatst: 01 aug 2008, 01:10
door Aad
Elmar schreef:Organisatie, deelnemers en wild parkerende motormuizen...bedankt voor deze dag.
Weer een lekker circuit dagje achter de rug. Hoop dat ik Johan en andere mensen niet teveel heb opgeduwd. :wink:

Kees, mooie foto zo door de vangrail heen.

Helaas heb ik net wel geconstateerd dat ik een centercap ben kwijt geraakt, stuk profiel van een achterband over de volle lengte ben kwijt geraakt en er een remschijf is gescheurd. Voortaan maar weer met de BMW? :P
Zie je nu wel dat jij alle banden verkut :twisted:

Geplaatst: 01 aug 2008, 08:10
door mulderd
Peter en de rest van de organisatie, bedankt voor het regelen. Het was optimaal weer om te rijden. Sfeer was weer prima.
Peter Tunissen schreef:Ha, was het toevallig geel?
De jongens met de Lotus waren namelijk een gele oliedop kwijt die op de baan nergens meer te vinden was, dus als hij nog aan je band plakt, mag je hem aan hun terug geven. :P
Ja, dat was wel even naar. Maar met behulp van een doppenset van de een en wat ducktape van een ander is er een professorische dop gemaakt en konden we veilig thuiskomen.
Het was Driving Fun, zoals het bedoeld was. DF straalt iets familiairs uit en dat merk je als iedereen de kap even open doet en zijn aanpassingen vol trots laat zien. Het handje duwen bij het starten, meeknikken en rugkloppen bij een schade. Allemaal erg gezellig, zoals Driving Fun betaamt. Geen onvertogen woord. Dat is een van de redenen waarom het toch een steeds drukker festijn gaat worden.

Deze heer dacht er iets anders over en krijgt van mij de NDF-award. Later meer foto's, maar dan uit de serie onbewerkt. Ik heb al heeel wat prachtige foto's voorbij zien komen; de meesten hebben echt talent !

Tot een volgende keer guys.

[img:3888:2592]http://www.xs4all.nl/~demilise/fart.jpg[/img]

Geplaatst: 01 aug 2008, 08:44
door Tristan
Was (ondanks einde) een geslaagde dag. Mijn hand/pols hield het redelijk vol, al heb ik nu wel een beetje pijn. Auto deed ondanks de hoge temp. het erg goed, alleen in de cabine was het niet te houden. De bodemplaat, kooi etc. kon je niet eens vastpakken, zo heet. Na 1 sessie moest ik even zitten want was erg veel vocht verloren en had duidelijk te weinig gedronken en mijn conditie is zeker nog niet op het juiste niveau. Heb Mark N. nog even laten proeven wat circuitrijden is en geloof dat hij verkocht is. Daarna nog zelf lekker gereden (snelste tijd 2:08 met 1/2 tank en hete banden) tot de laatste ronde waarbij ik lekker rustig aan deed en in 2e bocht insturen Audi-S schoof hij plotseling over z'n voorwielen gleed richting bandenstapel. Ging niet eens had (rond 50 km/u) maar toch best wel wat schade. Weet niet wat er lag (olie, grind oid). Kon nog wel naar huis rijden, en later bleek dat het chassis voor toch wel krom is. De veerpoten staan niet meer in lijn, dus hopelijk kan MDM het nog redelijk recht trekken voor morgen (hoor vandaag of het lukt). Maar ben bang dat ik toch naar een nieuw koetswerk moet zoeken. De rest van de auto is 100% in order, ook motor, aandrijving etc.

Is jammer, maar part of the game. Zulke dingen gebeuren eenmaal en heb liever dat het met de E30 gebeurd dan met een dagelijkse straatauto.

@D-F organisatoren: Super geregeld weer.

@Iedereen: Keurig gereden, heb niemand asociaal zien rijden, er werd zeer goed gespiegeld.

Geplaatst: 01 aug 2008, 08:48
door RobS
Dieseltourist schreef:Leuke foto, in deze volgorde zijn we niet geeindigd. Op foto 159 van Rob zie je Luco de ver buiten de ideale lijn geraakte ringmazda binnenhengelen, na drie keer pompen was de remvertraging nog niet wat vereist was om op de ideale lijn te blijven...........wel erg leuk zo'n sparringpartner

@Rob
de rondetijden van 2.05 lijken me wat optimistisch want volgens de analyse van de dataloggingsgegevens door Tom Haex was de beste tijd een 2.08,23 (niet alle ronden staan weliswaar op de datalogger)
Als ze exact en herhaald zo gemeten zijn dan is dat des te beter voor het project maar misschien was je als MX5-rijder ook niet geheel onpartijdig :lol:
Je mag me de foto's in groot formaat toesturen, kan ik proberen om een rolhoek van de auto te bepalen of heb jij daar mogelijkheden voor, ik ben daar niet zo handig in, ben meer gespecialiseerd in ty-raps, ijzerdraad en ducktape

Als je in een dameskappersautootje rijdt met een nichtennet ben je dan automatisch een nicht 8)
De metingen zijn verricht op mijn horloge zonder stopwatch tijdens je rondjes samen met Luco. Niet heel nauwkeurig dus, al kan ik me ook niet echt voorstellen dat ik er zoveel seconden naast zit. Het waren 3 gemeten rondjes, steeds rond de 2:05/2:06 Maar goed, je kan beter waarde hechten aan de metingen van de datalogger.

Wat is de definitie van 'rolhoek' dan kan ik eens kijken wat ik voor je kan doen.

Je 4 foto's in groot formaat staan hier:

http://robschouten.ath.cx/dt.zip

Geplaatst: 01 aug 2008, 09:05
door RobS
@ Rutger, zou je in de eerste post alle linkjes naar de verschillende foto albums willen plaatsen, is handig om een beetje overzicht te houden.

Ik kwam toevallig net deze foto nog tegen, de civic die afgebeuld wordt :D (helaas niet scherp :( )

[IMG:600:419]http://i36.tinypic.com/30jn18z.jpg[/img]

Ik had gister nog een fotoverzoekje in m'n pb inbox, die pb blijkt op onverklaarbare wijze verdwenen te zijn, zou diegene me opnieuwe willen pb'en :) bvd!