Gereden: 125i Coupe Performance parts

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 29 jul 2008, 16:10

Misschien had de 125i Performance ook wel te brede banden realiseer ik me. Het was goed droog vrijdag en zaterdag, dus veel grip. En veel grip is niet altijd even leuk, voor het mooie moet je wel een beetje met je achterwielen kunnen glijden ;-)

Enne, je had DSC toch wel uit gezet? Of iig op DTC?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 29 jul 2008, 16:12

Tuurlijk stond dat uit.. viel mij ook op dat lichte onderstuur wat die heeft, valt mee te leven..

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jul 2008, 16:38

Je weet dat ie niet uitgaat door het knopje één keer in te drukken he ?

En je weet dat de coupe ongeveer 100 kilo zwaarder is dan de 3-deurs ?

En je weet dat de 130i mét M-onderstel een totaal andere auto is dan de 130i zónder M-onderstel ?

Je bent er absoluut nog niet klaar voor merk ik, te veel vraagtekens die openstaan. Als ik jouw was zou ik eerst de 130i met M-pakket proberen, er rijden er zat rond op DF dus dat moet niet moeilijk zijn.

Als je conclusie dan hetzelfde is met de 125i coupe, dan weet je gewoon zéker dat de 1-serie niet jouw auto is. Desnoods nog even langs Andre om zijn Dre edition te proberen, misschien dat dit je mening nog kan veranderen om dan een totaal zelf aangepaste 1 te nemen.

Als dat ook geen soelaas biedt gewoon je volgende Mini bestellen.

Zo zou ik het doen. Nu is het nog te vroeg om conclusies te trekken, want je hebt te veel onduidelijke variabelen.

Tristan

Bericht door Tristan » 29 jul 2008, 16:40

@Hans: Krijg de 123d 7 augustus, dus dan weer even een mini-meeting en mag je van mij even sturen in de oliestoker. Wel minder rpm's, wel lichter in de neus. :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jul 2008, 16:42

Hij moet wel achteraan sluiten in de rij ;)

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 29 jul 2008, 16:59

Een 1-serie is een auto die je anders moet rijden dan een Mini. Als dat niet is wat je zoekt, en je zoekt meer een gooi-en-smijt-autootje, dan kan ik je een Mini aanraden.

Anders gaan we samen een keertje tuffen. Volgens mij heeft BMW DH een 120d coupe staan, vragen we of we die mogen lenen. Krijg je een beter idee van hoe de 1-serie in de basis rijdt, zonder alle BMW Performance meuk. Willen ze vast wel doen, gaat ten slotte om 2 125i's ;-)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 29 jul 2008, 17:23

Aha, je wil er ook 1! Ik heb al besloten dat het geen 1 serie gaat worden voor mij.. ik zit op dit moment druk te onderhandelen over die Laatste nieuwe GP, het is dat ik er een JCW stuur in wil hebben en die moet die er maar bij leveren.. anders geen deal! (stuur kost €450,- dus waar praten we over :wink: ) nu wordt het een principe kwestie..

allen

Bericht door allen » 29 jul 2008, 18:07

Tja, als je hem echt wilt hebben en het idd de laatste nieuwe is, waar praten we dan over. Een auto die je graag wilt mislopen op een principekwestie??? Van zijn kant gezien een pisbedrag, maar vanaf jouw kant volgens mij ook. :idea:

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 29 jul 2008, 18:11

LOL @ principekwestie. ;-)

Ja, sinds ik de proefrit heb gemaakt wil ik er ook heel graag 1(25i). Maar het is wel veel geld voor een speeltje, dus ben er nog niet uit. Misschien wordt het wel iets verstandigers, misschien iets goedkopers, misschien toch een 125i. Ben er iig helemaal weg van maar ik heb de 1-serie altijd al een leuke auto gevonden, ook al als 5-deurs. Maar ik vind de coupe veel bijzonderder. Ik zou niet zoveel geld uitgeven voor een hatchback, wel voor een coupe.

Plaats reactie