Maarten Memorial 2008

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 08 aug 2008, 22:09

Kees Bunk schreef:
Wim te Riet schreef:
Kees Bunk schreef:Dankjewel Wim. Eigenlijk is de foto die je post enorm bewerkt, en zijn de foto's die je wat kunstmatiger vindt lijken juist weer minder bewerkt ;)
Kijk, naast dat ik er niks van kan, KEN ik er dus ook niks van ;)
Digitale fotografie is er om te bewerken :)
Ik ga morgen met m'n vrouw naar de Oldtimer Grand Prix. Zij fotografeert, ik film. Eens kijken wat we daar voor moois van kunnen maken :P
Na 't weekend te zien op m'n site klassiekerrally.nl, kan je mijn werk ook eens bekritiseren ;)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 08 aug 2008, 22:29

Kees Bunk schreef:
Wim te Riet schreef:
Kees Bunk schreef:Dankjewel Wim. Eigenlijk is de foto die je post enorm bewerkt, en zijn de foto's die je wat kunstmatiger vindt lijken juist weer minder bewerkt ;)
Kijk, naast dat ik er niks van kan, KEN ik er dus ook niks van ;)
Op zich interessant. Ik bewerk mijn foto's meestal niet heel erg. Gewoon omdat dat te veel tijd kost als je 3-400 foto's gemaakt hebt ;) Maar ik ben op zich wel benieuwd wat je er dan mee doet.

Ik zie wel wat extra lagen er overheen en bij sommige mensen zo'n laag met wit in het midden en zwart aan de randen. Maar serieus geïnteresseerd in hoe je dan toch zo'n foto wat meer kleur geeft. Ik heb me daar eigenlijk nooit in verdiept. Ondanks dat ik een paar van die foto-cursus boeken/cd-dingen heb gekocht ;)

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 08 aug 2008, 22:41

Stéphane schreef:
Kees Bunk schreef:
Wim te Riet schreef: Kijk, naast dat ik er niks van kan, KEN ik er dus ook niks van ;)
Op zich interessant. Ik bewerk mijn foto's meestal niet heel erg. Gewoon omdat dat te veel tijd kost als je 3-400 foto's gemaakt hebt ;) Maar ik ben op zich wel benieuwd wat je er dan mee doet.

Ik zie wel wat extra lagen er overheen en bij sommige mensen zo'n laag met wit in het midden en zwart aan de randen. Maar serieus geïnteresseerd in hoe je dan toch zo'n foto wat meer kleur geeft. Ik heb me daar eigenlijk nooit in verdiept. Ondanks dat ik een paar van die foto-cursus boeken/cd-dingen heb gekocht ;)
Normaal gesproken bewerk ik ook niet veel hoor.
Even de standaard dingen zoals onder- en overbelichting goed trekken met de Levels. Klein beetje verscherpen.

De foto van de GT3 die ik postte is veel meer bewerkt, met een speciaal programma. Eigenlijk een soort fake HDR van gemaakt + wat dramatischer enzo.

Voor de rest gewoon veel proberen :P Contrast, verzadiging, of bepaalde kleuren minder verzadigen, enzovoorts ;)

Maarja, dat is ook allemaal smaakgebonden. De een houdt van meer kleur in de foto dan de ander.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 09 aug 2008, 00:12

Kees Bunk schreef:René, Mark had de D70 al toen ik nog in de wieg lag joh :lol:
Haha :P ;).

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 aug 2008, 09:58

Vandaag toch nog foto's binnen. Toch leuk en ik ben er blij mee :D Zijn voor mij ook de eerste actiefoto's van de Elise :D

[IMG:1024:688]http://i526.photobucket.com/albums/cc34 ... 4390sm.jpg[/img]

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 15 aug 2008, 19:28

Die man zit maar te wachten, maar hier zijn ze dan eindelijk :P

[IMG:800:536]http://i290.photobucket.com/albums/ll25 ... C_6524.jpg[/img]

[IMG:800:536]http://i290.photobucket.com/albums/ll25 ... C_6739.jpg[/img]

[IMG:800:536]http://i290.photobucket.com/albums/ll25 ... C_7098.jpg[/img]

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 aug 2008, 09:17

Helemaal super, Kees! Kun je ze ook naar mij mailen in groot formaat alsjeblieft? stephane op 8200rpm punt com.

Die laatste vind ik echt gaaf! Je ziet de glimlach op het gezicht van Diana, de dame die met mij meegereden is die ook juichte na het rondje :D Dát is waar je het voor doet.

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 16 aug 2008, 18:40

Prima, ik heb contact met je opgenomen.
Stéphane schreef:Die laatste vind ik echt gaaf! Je ziet de glimlach op het gezicht van Diana, de dame die met mij meegereden is die ook juichte na het rondje :D Dát is waar je het voor doet.
Erg mooi om te te lezen, maar helemaal om mee te maken.

Tijdens pitstop Amsterdam heb ik nog even gepraat met het meisje/vrouw die meereed met de Veyron, ze had zoveel praatjes, echt heel mooi om te horen. Prachtige dag!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 aug 2008, 19:07

@Kees: Dank je voor je bericht. Heb ook al gereageerd weer 8)

Is inderdaad bijzonder om mee te maken. De foto's gaan ook naar de dame en haar vriend. Zij hebben beide mee gereden met mij. De mensen mogen altijd 1 begeleidend persoon mee nemen, vrienden/familie/verplegers/etc. die dan ook mee mogen rijden.

Plaats reactie