Manfred heeft een motorongeluk gehad (update aug 2011)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als ik dit allemaal weer lees; nog meer nachten slapen, verdomd het risico is toch wel erg groot..........................
Lijkt me verschrikkelijk als de oorzaak niet boven water komt, maar zoals gezegd, de energie moet nu naar het herstel, de rest komt later..................als er sprake is van neurogeen letsel, dan kan het veel tijd kosten............................niet wanhopen, ook tijd geven.
Heel veel succes gewenst.........................
Lijkt me verschrikkelijk als de oorzaak niet boven water komt, maar zoals gezegd, de energie moet nu naar het herstel, de rest komt later..................als er sprake is van neurogeen letsel, dan kan het veel tijd kosten............................niet wanhopen, ook tijd geven.
Heel veel succes gewenst.........................
- Raymond
Heel veel sterkte en beterschap, wat vreselijk allemaal voor je.
Misschien een kleine troost dat het misschien ook anders had kunnen aflopen.
Wens je veel kracht toe om zo snel mogelijk te herstellen.
De bocht komt me bekend voor en als je echt 60 had gereden dan mag je volgens mij erg blij zijn, je had hem volgens mij nog veel harder kunnen nemen.
Misschien een kleine troost dat het misschien ook anders had kunnen aflopen.
Wens je veel kracht toe om zo snel mogelijk te herstellen.
De bocht komt me bekend voor en als je echt 60 had gereden dan mag je volgens mij erg blij zijn, je had hem volgens mij nog veel harder kunnen nemen.
- SteV6
- Manfred
Ik ben ook niet buiten westen geweest. Ik heb op alle vragen van de hulpverleners geantwoord. Ik heb telefoonnummers doorgegeven. In het ziekenhuis heeft iedereen normaal met mij gecommunicieerd, maar toch weet ik niets meer.SteV6 schreef:Sterkte met het herstel!
En wat betreft het terughalen van beelden. Ik heb er 3 weken over gedaan om alle beeldfragementen uit mijn geheugen in de juiste volgorde te krijgen ... en ik ben niet buiten westen geweest toen ik werd aangereden.
SteV6
Ik hoop echt dat het terug komt.
Afgelopen nacht de eerste nacht een paar uurtjes achter elkaar geslapen. Ik ben nog steeds benauwd door de pijnlijke ribben en mijn hand is nog steeds gevoelloos en daar kan ik niets mee.
Als ik in de garage sta en ik zie mijn prachtige vervoermiddelen staan, dan heb ik het erg moeilijk! Ik hoop vurig dat ik er in de toekomst nog gebruik van kan maken.
Groeten, Manfred
- Geelhoed
Daarvoor kan (en mag) je gewoon 112 bellen. Gewoon even uitleggen dat je op die en die dag bij dat ongeval betrokken was en in contact wil komen met de hulpverleners.Silent Killer schreef: Ik hoop dat ik een aantal van deze mensen nog te spreken kan krijgen. In ieder geval om ze te bedanken en in de hoop erachter te komen wat er nou werkelijk gebeurd is.
- Manfred
De bocht was inderdaad met een hogere snelheid te nemen. Maar ik was die avond zeer bewust lekker rustig aan het toeren en zeker niet aan het racen. Sporenonderzoek heeft uitgewezen dat de snelheid maximaal 60km per uur was, maar het kan ook langzamer geweest zijn.Raymond schreef: De bocht komt me bekend voor en als je echt 60 had gereden dan mag je volgens mij erg blij zijn, je had hem volgens mij nog veel harder kunnen nemen.
Natuurlijk ben ik met mijn familie het gebeuren aan het reconstrueren (mijn vader heeft de avond van het ongeluk zeer veel foto's gemaakt van de plek en de sporen). Beetje bij beetje kunnen we herleiden aan de schades en de sporen hoe ik gevallen moet zijn, maar het waarom blijft nog even een raadsel.
Op dit moment zijn er eigenlijk nog 2 opties het meest relevant: een auto of een dier waar ik voor moest uitwijken.
Remsporen zijn er namelijk helemaal niet, dus ik ben niet geslipt. En aangezien de snelheid ook niet hoog was, ben ik niet de bocht uitgevlogen (aan de sporen is te zien dat ik ruim voor de bocht al gevallen was, dit waren ook de eerst zichtbare sporen).
We zijn al zover dat we een technisch mankement aan de motor kunnen uitsluiten en ze hebben me in het ziekenhuis helemaal gescand en daar is niets bijzonders uitgekomen.
Groeten, Manfred
- Jelmer850i
Ook Mri manfred?
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld een epileptische aanval hebt gehad?
Het is nl. best vreemd dat er totaal geen sporen zijn geweest van remmen oid en dat je niet de bocht uit bent gereden...
Nja meestal komt het geheugen stukje voor beetje wel weer wat terug.
Zelf ben ik ook een keer flink uit de tijd gegaan waar ik nog steeds niet precies van weet hoe en wat dat nou gebeurd is.. De oorzaak ik overigens wel bekend.
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld een epileptische aanval hebt gehad?
Het is nl. best vreemd dat er totaal geen sporen zijn geweest van remmen oid en dat je niet de bocht uit bent gereden...
Nja meestal komt het geheugen stukje voor beetje wel weer wat terug.
Zelf ben ik ook een keer flink uit de tijd gegaan waar ik nog steeds niet precies van weet hoe en wat dat nou gebeurd is.. De oorzaak ik overigens wel bekend.
- Peric
Jezus Manfred, lees dit nu pas.
Heb je een klapper gemaakt met je hoofd? Kan ook de oorzaak zijn van dat je een stuk van de film kwijtbent.
In ieder geval sterkte met het herstel. Veel slapen, en niet te snel dingen gaan doen. Mensen onderschatten vaak herstel en gaan te vaak weer aan het werk.
Irene ook succes, je moet nu immers voor je mannetje zorgen..
Heb je een klapper gemaakt met je hoofd? Kan ook de oorzaak zijn van dat je een stuk van de film kwijtbent.
In ieder geval sterkte met het herstel. Veel slapen, en niet te snel dingen gaan doen. Mensen onderschatten vaak herstel en gaan te vaak weer aan het werk.
Irene ook succes, je moet nu immers voor je mannetje zorgen..

- Niels
- Auto: Prius+
- Manfred
Bedankt voor de getoonde interesse en opbeurende woorden mannen, dat kan ik nu wel even gebruiken. Ik zit er op dit moment echt doorheen. Ik word gek van de pijn en pieker me suf hoe dit alles nou gekomen is. Ik heb nu wel zware pijnstillers die wel iets helpen maar ik wil er niet teveel van nemen.
Ik ben ook op de plaats van het ongeluk geweest en ik snap nog steeds niet wat er gebeurd is. Het is een bocht van niks en vanaf het punt dat er glijsporen zichtbaar zijn tot de plek waar ik uiteindelijk terecht ben gekomen is slechts een meter of 15!!! Hieruit blijkt toch wel de zeer lage snelheid waarmee het gebeurd is. Waarom dan de zware schade aan zowel mij aan de motor. Hoe de auto's daar rijden lijkt het mij het meest voor de hand liggend dat ik voor een auto moest uitwijken.
De 750 is hoogst waarschijnlijk total loss. Ik heb de motor zelf nog niet bekeken, alleen de foto's. Het ziet er droevig uit. Het hele sub-frame is in ieder geval krom.
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... _8247K.jpg[/img]
En over het niets meer kunnen herinneren: ik heb geen harde klapper met mijn hoofd gemaakt (dat is ook wel te zien aan te helm, waar slechts een aantal kleine krassen op zitten). Ik heb het er ook in het ziekenhuis over gehad en dit schijnt toch een normale reactie van het lichaam te zijn. Of ik een MRI-scan heb gehad weet ik niet, maar wel een CT-scan.
Groeten, Manfred
Ik ben ook op de plaats van het ongeluk geweest en ik snap nog steeds niet wat er gebeurd is. Het is een bocht van niks en vanaf het punt dat er glijsporen zichtbaar zijn tot de plek waar ik uiteindelijk terecht ben gekomen is slechts een meter of 15!!! Hieruit blijkt toch wel de zeer lage snelheid waarmee het gebeurd is. Waarom dan de zware schade aan zowel mij aan de motor. Hoe de auto's daar rijden lijkt het mij het meest voor de hand liggend dat ik voor een auto moest uitwijken.
De 750 is hoogst waarschijnlijk total loss. Ik heb de motor zelf nog niet bekeken, alleen de foto's. Het ziet er droevig uit. Het hele sub-frame is in ieder geval krom.
[img:700:525]http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... _8247K.jpg[/img]
En over het niets meer kunnen herinneren: ik heb geen harde klapper met mijn hoofd gemaakt (dat is ook wel te zien aan te helm, waar slechts een aantal kleine krassen op zitten). Ik heb het er ook in het ziekenhuis over gehad en dit schijnt toch een normale reactie van het lichaam te zijn. Of ik een MRI-scan heb gehad weet ik niet, maar wel een CT-scan.
Groeten, Manfred
- wjn
Je motor heeft waarschijnlijk "gewoon" tegen een paaltje aan gezeten?
Net onder de koplampen op de voorvork?
En jijzelf hebt waarschijnlijk ook duidelijk wat geraakt of zelfs tussen het obstakel en je motor gezeten. Worst case scenario.
Ik weet uit eigen ervaring hoeveel schade een onschuldige schuiver kan opleveren. Met ongeveer 50 door de bocht, koude banden of vuiligheid en een lowsider. Motor gleed over een stoeprand heen aan de rand van de weg. Van alles krom en afgebroken, terwijl het echt niet harder ging dan 40-50 (vrij haakse bocht). In mijn geval van het frame nog wel goed (buizenframe van een duc schijnt zeer stijf te zijn).
Ik had het geluk dat mijn motor voor me uit gleed, had zelf niets behalve wat schaafwonden (ja krijg je altijd ook onder beschermende kleding) en een gat in m'n portemonnee.
Wel tijden problemen gehad om langzame bochten een beetje vlot te nemen (= mentaal), terwijl ik met snelle bochten geen problemen had.
Het kan een tijd duren, maar een gegeven moment kom je er wel overheen. Beterschap dus
P.S. Kijk trouwens heel erg goed naar je helm. Ik had een keer dat ik ook dacht dat er alleen maar krassen op zaten en zo, maar de helm was toch echt gescheurd (= heeft de klap dus goed opgevangen / geabsorbeerd) bleek later toen ik thuis was en nog eens goed keek. Was trouwens een andere ervaring
Net onder de koplampen op de voorvork?
En jijzelf hebt waarschijnlijk ook duidelijk wat geraakt of zelfs tussen het obstakel en je motor gezeten. Worst case scenario.
Ik weet uit eigen ervaring hoeveel schade een onschuldige schuiver kan opleveren. Met ongeveer 50 door de bocht, koude banden of vuiligheid en een lowsider. Motor gleed over een stoeprand heen aan de rand van de weg. Van alles krom en afgebroken, terwijl het echt niet harder ging dan 40-50 (vrij haakse bocht). In mijn geval van het frame nog wel goed (buizenframe van een duc schijnt zeer stijf te zijn).
Ik had het geluk dat mijn motor voor me uit gleed, had zelf niets behalve wat schaafwonden (ja krijg je altijd ook onder beschermende kleding) en een gat in m'n portemonnee.
Wel tijden problemen gehad om langzame bochten een beetje vlot te nemen (= mentaal), terwijl ik met snelle bochten geen problemen had.
Het kan een tijd duren, maar een gegeven moment kom je er wel overheen. Beterschap dus

P.S. Kijk trouwens heel erg goed naar je helm. Ik had een keer dat ik ook dacht dat er alleen maar krassen op zaten en zo, maar de helm was toch echt gescheurd (= heeft de klap dus goed opgevangen / geabsorbeerd) bleek later toen ik thuis was en nog eens goed keek. Was trouwens een andere ervaring

-
- Manfred
Op dit moment nog steeds veel pijn. Het blijkt nu dat ik niet 5 maar 9 ribben gebroken heb (6 links/3 rechts). Ik heb ook nog steeds pijnstillers. Over 3 weken (kan niet eerder) krijg ik een onderzoek naar de zenuwuitval waardoor ik nu mijn hand en arm niet meer kan optillen en op sommige plekken een doof gevoel heb. Daarna duurt het nog eens 2 weken voordat ik daarvan de uitslag heb (kon ook niet eerder, heb ik uiteraard naar gevraagd). Dan weet ik pas of er iets aan te doen is. Over 2 weken naar de Orthopeed voor nieuwe foto's van de armbreuk om te kijken of de arm in de brace goed heelt en een operatie niet nodig is. Jullie begrijpen dat ik dus de hele dag loop te duimen dat het goed heelt.
Dit is inderdaad de meest vreemde periode in mijn leven tot nu toe. Ik verwacht iedere keer gewoon wakker te worden uit deze nachtmerrie, maar dat lukt helaas niet
Dit is inderdaad de meest vreemde periode in mijn leven tot nu toe. Ik verwacht iedere keer gewoon wakker te worden uit deze nachtmerrie, maar dat lukt helaas niet