Zal er wel nooit van komen en ik denk dat ik met m'n ongetunede 335i een hele kluif aan je getunede 335d zal hebben: Als ie niet getuned was hadden we 't niet hoeven proberen Ernst:)))))ErnstV schreef:Het is idd een gechipte 335d door Ziptuning uit Utreg. Om het vermogen te checken heb ik hem bij JD laten testen.
Robin, je bent nogal van de praktijk. Lijkt me aardig om eens een testje te doen tegen jou bolide. Denk dat Erik en Ferdinand het ook wel aardig vinden.
M3
135i
335i
335d
Groet,
ErnstV
Dat is nou het punt. Zonder toerental is het nietszeggend.Mari Oh Oh! schreef:Als ik eerlijk ben zegt 75kW bij 3000 toeren mij niet zoveel(als in, is het nou veel of weinig). 300Nm bij 3000 toeren vind ik duidelijker. En eerlijk is eerlijk dan moet je het toerental ook noemen.
Is inderdaad interessant om eens te proberen. Ik voorspel de volgende rangorde:Robin schreef:Zal er wel nooit van komen en ik denk dat ik met m'n ongetunede 335i een hele kluif aan je getunede 335d zal hebben: Als ie niet getuned was hadden we 't niet hoeven proberen Ernst:)))))ErnstV schreef:Het is idd een gechipte 335d door Ziptuning uit Utreg. Om het vermogen te checken heb ik hem bij JD laten testen.
Robin, je bent nogal van de praktijk. Lijkt me aardig om eens een testje te doen tegen jou bolide. Denk dat Erik en Ferdinand het ook wel aardig vinden.
M3
135i
335i
335d
Groet,
ErnstV
Koppel maakt niet zoveel uit als je er vol voor gaat, maar ik heb toch liever zo'n koppelverloop zoals de motor van Ernst dan een als een baksteen dalend koppelverloop van een door Rica getunend blok.Geelhoed schreef:Als ik naar het rica plotje van de standaard 335d kijk is het vermogen aan de rode lijn hetzelfde als bij 3100. Lijkt me een mooie powerband.
Maar zoals gezegd maakt kopple niet uit, voor powerband moet je naar vermogen kijken, daar heeft vertalen niets mee te maken, dat is gewoon physica.
Met de V10's ca. 300Nm en nu ca. 240Nm. Toch zou ik de karakteristiek van zo'n blok niet graag in mijn wagen hebben. Dat was precies wat ik net probeerde aan te geven. Ik zit niet te wachten op veel vermogen bij idiote toerentallen. Oftwel een motor met een vermogen(in pk's) dat 3x zo groot is *hoort Geelhoed huilen* als het koppel. Wat dat betreft heb ik liever een vermogen(in pk's) dat gelijk of lager is dan het koppel*verneemt dat Geelhoed een hartverzakking krijgt*Tom schreef:In de formule 1 zijn ze er nog niet achter dat je er beter een blok in kunt hangen met veel koppel... tijd dat ze daar eens achterkomen.
(sarcastisch; doe mij dus ook maar vermogen ipv koppel)
Vermogen heeft een behoudswet, en ben je van alle gezeik af.
Even pb'en volgende week afspreken. Gewoon doen. De m3 kan, de 135i hoop ik ook. Nu jij nog!Robin schreef:Zal er wel nooit van komen en ik denk dat ik met m'n ongetunede 335i een hele kluif aan je getunede 335d zal hebben: Als ie niet getunedErnstV schreef:Het is idd een gechipte 335d door Ziptuning uit Utreg. Om het vermogen te checken heb ik hem bij JD laten testen.
M3
135i
335i
335d
Groet,
ErnstV
was hadden we 't niet hoeven proberen Ernst:)))))
Haha, nee kwam toch echt door het vermogen. Zoals al eerder gezegd ik produceer met 1 hand ook 500nm koppel. Als de overbrengingen maar goed zijn.wjn schreef:Ze gingen te hard met koppel (lees: turbo's), dus die zijn verboden geworden.Tom schreef:In de formule 1 zijn ze er nog niet achter dat je er beter een blok in kunt hangen met veel koppel... tijd dat ze daar eens achterkomen.
(sarcastisch; doe mij dus ook maar vermogen ipv koppel)
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, EricT, Fabian, Rogerb, Thomas H en 14 gasten