RS6: Eindelijk... daar is ie dan!
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
De gemiddelde doelgroep voor deze autos zal i.d.d niet dwars gaan, maar ik haal nog maar eens een uitspraak van Burkard Bovensiepen aan: "Tempobolzen ohne rucksicht auf spritverbrauch und umwelt, wie er das hasse! "Diese amerikanischen Monster diese uberdimensionierten Sport utility Vehicles mit Vierradantrieb, die das benzin nur so in sich hineinfressen, sind absolut nicht mein Fall."Marc RS4 schreef:Het gaat me dr om dat de langzamere nieuwe RS6 geen doel heeft terwijl de M5 dat dan weer wel heeft omdat ie een beetje dwars kan....
Gaat er niet in bij mij...
Let wel, dit citaat komt van de eindverantwoordelijke van auto's zoals de E12 en E24 B7(S) turbo, E28 en E24/1 B7 turbo, E31 B12 5.7 coupe, de E34 B10 Biturbo, de E36 B8 en wat al niet meer. En inhoudelijk ben ik het volledig met hem eens.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Alpina is zelfstandig en met zoon Andy aan het roer zal dat wel even blijven. Al hebben ze BMW keihard nodig, al was het alleen maar voor de assemblage. Logistiek is Alpina gewoon een onderdeel van BMW.Marc RS4 schreef:Zal best maar hij bekritiseerd rechtstreeks zijn "moederbedrijf"....never bite the hand that feeds zeggen ze wel eens...
M.i, helemaal zinloze auto's. In 2004 heb ik bij Berchtesgaden eens een keer een Cayenne S laten zien waar Abraham de mosterd haalt. Men toenmalige S2 Avant (standaard ABY) zonder dakrailing en typeplaatjes was in de tussenacceleratie gewoon een stuk sneller.Marc RS4 schreef:Kortgezegd Porsche met het exponent van die klasse wagens...De Cayenne.
Precies, consistent beleid dus. Gewoon datgene maken waar je zelf in gelooft en wat je verantwoordelijk vindt.Marc RS4 schreef:Nu moet ik er wel bijzeggen dat Burkhard die vlak niet "doet"
Ik denk toch dat de grote vier in Duitsland hun beleid t.a.v de super sedans en SUV's op middellange termijn bij moeten stellen. Je ziet het al bij BMW met efficient dynamics waardoor een belangrijk deel van de auto's al een A of B label heeft. Dit imago valt moeilijk te combineren als je aan de andere kant van je produkt pakket G-auto's als imago-dragers hebt.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
De Audi RS6 heeft overigens net zoveel bestaansrecht als een M5. Het is gewoon de ultieme gezins en reiswagen met power in overvloed.
Nogmaals, voor mij persoonlijk is een S6 avant genoeg, maar je wilt altijd wel meer.
PS Betreffende de PK oorlog: misschien handig om in de andere draadjes verder te gaan specifiek hierover.
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=813
Nogmaals, voor mij persoonlijk is een S6 avant genoeg, maar je wilt altijd wel meer.
PS Betreffende de PK oorlog: misschien handig om in de andere draadjes verder te gaan specifiek hierover.
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=813
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Waar ligt de grens vraagt men weleens.Macboy schreef:De Audi RS6 heeft overigens net zoveel bestaansrecht als een M5. Het is gewoon de ultieme gezins en reiswagen met power in overvloed.
Nogmaals, voor mij persoonlijk is een S6 avant genoeg, maar je wilt altijd wel meer.
PS Betreffende de PK oorlog: misschien handig om in de andere draadjes verder te gaan specifiek hierover.
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=813
Nou, volgens mij is de RS6 de grens (als het gaat om "super-stationcars")
-
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22
De grens ligt daar waar de auto niet meer verkocht wordt vanwege geen vraag, geen extra bijdrage meer levert aan het merkimago, of niet meer verkocht mag worden vanwege overschrijding van wettelijke normen.Adje ///M3 schreef: Waar ligt de grens vraagt men weleens.
Nou, volgens mij is de RS6 de grens (als het gaat om "super-stationcars")
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
De grens ligt bij de rentabiliteit van een project. De ontwikkeling van een niche model als de RS6 en de M5 kost een fabrikant 120M tot 150M Euro. Als je zoals BMW 20000 M5's verkoopt valt dat mee, maar bij ~6900 stuks (productie C5 RS6 in 6893st) wegen de ontwikkelingskosten veel zwaarder waardoor de toegevoegde waarde t.o.v de S6 veel lager is.Starred schreef:De grens ligt daar waar de auto niet meer verkocht wordt vanwege geen vraag, geen extra bijdrage meer levert aan het merkimago, of niet meer verkocht mag worden vanwege overschrijding van wettelijke normen.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
RS6 vs C63AMG: http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=gtrpg#/page2/
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
We zijn er aan gewend maar feitelijk is het al bizar dat het sport-model gevoelig zwaarder mag zijn dan het dikst gemotoriseerde 'comfort'-model. Wat als de opdracht zou zijn om de M5 niet 85kg zwaarder, maar bijv. 150 kilo lichter te laten zijn dan een 545i: scheelt meteen het ontwikkelen van een dure, bizar sterke motor, bak, ophanging, remmen noem maar op.alpinab10biturbo schreef: Ik heb een kopie van de ontwikkelopdracht van de RvB aan de M Gmbh gezien en een van de eisen die aan de ontwikkelafdeling werd gesteld was dat het gewicht van de M5 niet meer dan 85kg boven de 545i mocht zijn. Dat doel is (net) gehaald. Ik heb liever een auto die een handling heeft dan een PK-beul die alleen maar naar de 250km/h of de 280km/h kan jump-jetten.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Precies. En ik vermoed dat de focus van de fabrikanten hoe dan ook een keer de andere kant uit zal gaan.Daniel schreef:We zijn er aan gewend maar feitelijk is het al bizar dat het sport-model gevoelig zwaarder mag zijn dan het dikst gemotoriseerde 'comfort'-model. Wat als de opdracht zou zijn om de M5 niet 85kg zwaarder, maar bijv. 150 kilo lichter te laten zijn dan een 545i: scheelt meteen het ontwikkelen van een dure, bizar sterke motor, bak, ophanging, remmen noem maar op.
Toch moet ik bekennen dat de nieuwe RS6 een schitterend mooie auto is. Ik zag hem afgelopen zaterdag in Wolfsburg en in het echt kwam hij veel minder schreeuwerig over dan in de automobieltijdschriften. Neemt niet weg dat hij te zwaar is.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik denk dat je niet onder veel gewicht uit komt als je veel PK's in een familiebak zoekt eerlijk gezegd.
Als jij een apparaat wil bouwen in de vorm van een familiesedan met 600 PK die 300+ km/u loopt dan zal je al een brok gewicht nodig hebben alleen vanwege stabiliteit op die snelheden en ook je tractie. Kijk maar naar die koppelbeulen van AMG, die krijgen hun vermogen niet eens op de weg zonder TC. Moet je het gewicht op je wielen eens met de helft verminderen, dan kan je helemaal lachen. Of je moet gaan werken aan een betere aerodynamica, maar aangezien M5, RS6, AMG enz een normaal chassis als basis hebben en ook toonbaar moeten blijven ben je dan heel erg beperkt in je mogelijkheden. Je kan er geen mega spoilers op gaan zetten ala een excotische sportwagen.
Kijk maar naar een F1 wagen. Als je daar de vleugels af sloopt is er ook niet mee te rijden door te weinig gewicht op de wielen.
Of sleutel 600 PK in een peugotje of een AW11 en probeer 300 te halen. Dat kon wel eens erg spannend zijn
Ik geloof heus wel dat zo'n ding een eind lichter kan dmv het gebruik van composiet materialen maar ik denk eerlijk gezegd dat ze het gewicht voor lief nemen omwille van de eigenschappen.
Dus kan je zeggen of bouw een 1200-1300 KG model met 400 PK, of volg de huidige koers met steeds meer PK's maar prop er ook meer gewicht in
Dus kom je op de hamvraag, krijgen we meer PK's omdat de auto's zwaarder worden of vinden we al die extra meuk in auto's niet erg omdat we toch steeds meer PK's krijgen?
Als jij een apparaat wil bouwen in de vorm van een familiesedan met 600 PK die 300+ km/u loopt dan zal je al een brok gewicht nodig hebben alleen vanwege stabiliteit op die snelheden en ook je tractie. Kijk maar naar die koppelbeulen van AMG, die krijgen hun vermogen niet eens op de weg zonder TC. Moet je het gewicht op je wielen eens met de helft verminderen, dan kan je helemaal lachen. Of je moet gaan werken aan een betere aerodynamica, maar aangezien M5, RS6, AMG enz een normaal chassis als basis hebben en ook toonbaar moeten blijven ben je dan heel erg beperkt in je mogelijkheden. Je kan er geen mega spoilers op gaan zetten ala een excotische sportwagen.
Kijk maar naar een F1 wagen. Als je daar de vleugels af sloopt is er ook niet mee te rijden door te weinig gewicht op de wielen.
Of sleutel 600 PK in een peugotje of een AW11 en probeer 300 te halen. Dat kon wel eens erg spannend zijn

Ik geloof heus wel dat zo'n ding een eind lichter kan dmv het gebruik van composiet materialen maar ik denk eerlijk gezegd dat ze het gewicht voor lief nemen omwille van de eigenschappen.
Dus kan je zeggen of bouw een 1200-1300 KG model met 400 PK, of volg de huidige koers met steeds meer PK's maar prop er ook meer gewicht in

Dus kom je op de hamvraag, krijgen we meer PK's omdat de auto's zwaarder worden of vinden we al die extra meuk in auto's niet erg omdat we toch steeds meer PK's krijgen?

Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 23 jun 2008, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wel een helder verhaal...........................kan er ook helemaal in meegaan...................................maar laten we nu niet alles rechtpraten wat krom is.................................
Ergo; 2025 kg.....................................koop toch een ambulance ofzo....................Vorsprung durch Gewicht
Ergo; 2025 kg.....................................koop toch een ambulance ofzo....................Vorsprung durch Gewicht
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Heeft die ook 580pk en de looks van de RS6 dan?romo schreef:Wel een helder verhaal...........................kan er ook helemaal in meegaan...................................maar laten we nu niet alles rechtpraten wat krom is.................................
Ergo; 2025 kg.....................................koop toch een ambulance ofzo....................Vorsprung durch Gewicht
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- turboo
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 09:44
.....Back To The Future! right Doc ?!romo schreef:De PK race is over, benzine te duur, de massa te hoog, de CO2 hype is all over the world..........................het is duidelijk waar het naar toe gaat....................

F430 Stradale?! we zijn niet scherpp lezerspartyondude schreef:Voor minder rijd je een F430 Stradale

-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Bert,
Ik denk dat dat wel degelijk kan, het is een kwestie van rentabiliteit en de time to market welke de ontwikkelaars voor beperkingen stelden. De E34S M5 bijvoorbeeld heeft een geheel ander onderstel dan de reguliere E34's. Kan dus wel degelijk. Ook v.w.d carroserie zijn er wel degelijk andere keuzes mogelijk. Aluminium i.p.v staal of dunner plaatmateriaal. Gebruik van composiet materialen in de carroserie of wielophanging is ook niet ondenkbaar, maar dat haalde jezelf ook al aan.
Je hebt gelijk m.b.t elektronische waakhonden en het typische gebruik van de doelgroep. Daarom haalde ik deze niet aan.
Ik denk dat dat wel degelijk kan, het is een kwestie van rentabiliteit en de time to market welke de ontwikkelaars voor beperkingen stelden. De E34S M5 bijvoorbeeld heeft een geheel ander onderstel dan de reguliere E34's. Kan dus wel degelijk. Ook v.w.d carroserie zijn er wel degelijk andere keuzes mogelijk. Aluminium i.p.v staal of dunner plaatmateriaal. Gebruik van composiet materialen in de carroserie of wielophanging is ook niet ondenkbaar, maar dat haalde jezelf ook al aan.
Je hebt gelijk m.b.t elektronische waakhonden en het typische gebruik van de doelgroep. Daarom haalde ik deze niet aan.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Zo daar is ie dan, de MTM RS6
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/b9f ... 95650b.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/d7d ... fec0bc.jpg[/img]
702 pk maximaal
Wie 3.999 euro neertelt bij de Duitse tuningsfirma ziet het vermogen van zijn beest uit Ingolstadt opgekieteld worden tot 656 pk bij 6.180 tpm. Het koppel stijgt dan tot 785 Nm. Een stijging van 76 pk en 135 Nm ten opzichte van de standaardversie. Op verzoek kan ook de begrenzer later ingrijpen. Dit kan dan gebeuren bij 279, 290 of 310 km/u. De MTM-RS6 R gaat van nul naar honderd in 3,9 seconden. Een winst van 0,7 seconden. Al de verbeterde waarden worden bereikt door simpelweg het motormanagement aan te passen. Maar daar houdt het niet op. Er is namelijk ook nog een kit waarmee MTM 702 pk uit de 5,0-liter V10 weet te persen. Dit komt door een ander uitlaatsysteem, een vrijer ademend luchtfilter en aangepaste katalysatoren. Deze set kost 9.950 euro. De prestatiecijfers van dit pakket zijn nog niet bekend.
Wie dan nog niet tevreden is, kan nog verder gaan. De voorremmen kan je upgraden door gegroefde schijven van maar liefst 405mm en zespots remklauwen. Een bescheiden koolstofvezel voorspoiler kan worden gemonteerd, evenals een diffuser achter van het zelfde materiaal. Naar wens kan het onderstel aangepast worden en om het af te maken zijn er 21 inch wielen of 20” gesmede wielen van MTM bimoto die lichter zijn waardoor de auto een nog betere pk/gewichtsverhouding krijgt. Voor dit alles ben je dan wel minimaal 15.500 euro kwijt.
Bron: Autoweek
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/b9f ... 95650b.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/d7d ... fec0bc.jpg[/img]
702 pk maximaal

Wie 3.999 euro neertelt bij de Duitse tuningsfirma ziet het vermogen van zijn beest uit Ingolstadt opgekieteld worden tot 656 pk bij 6.180 tpm. Het koppel stijgt dan tot 785 Nm. Een stijging van 76 pk en 135 Nm ten opzichte van de standaardversie. Op verzoek kan ook de begrenzer later ingrijpen. Dit kan dan gebeuren bij 279, 290 of 310 km/u. De MTM-RS6 R gaat van nul naar honderd in 3,9 seconden. Een winst van 0,7 seconden. Al de verbeterde waarden worden bereikt door simpelweg het motormanagement aan te passen. Maar daar houdt het niet op. Er is namelijk ook nog een kit waarmee MTM 702 pk uit de 5,0-liter V10 weet te persen. Dit komt door een ander uitlaatsysteem, een vrijer ademend luchtfilter en aangepaste katalysatoren. Deze set kost 9.950 euro. De prestatiecijfers van dit pakket zijn nog niet bekend.
Wie dan nog niet tevreden is, kan nog verder gaan. De voorremmen kan je upgraden door gegroefde schijven van maar liefst 405mm en zespots remklauwen. Een bescheiden koolstofvezel voorspoiler kan worden gemonteerd, evenals een diffuser achter van het zelfde materiaal. Naar wens kan het onderstel aangepast worden en om het af te maken zijn er 21 inch wielen of 20” gesmede wielen van MTM bimoto die lichter zijn waardoor de auto een nog betere pk/gewichtsverhouding krijgt. Voor dit alles ben je dan wel minimaal 15.500 euro kwijt.
Bron: Autoweek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EvdP, krentenbol, mauritsklein en 14 gasten