Vogelschijt op de lak
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Topfuel
- Mark Nauta
Ja, ik laat mijn auto dus ook niet meer zo achter. Maar dit was dan ook wel schijt van het meest hardnekkige soort. Maar voortaan haal ik het er dus ook meteen af. Al maak ik de auto al vaak schoon trouwens. Maar ja, nu dus nog beter opletten.TopFuel schreef:lol, denk dat bijna elke auto wel zo'n schijtplekje op de lak heeft. De mijne gelukkig (nog)niet maar moet er bijna om de dag een plekje afhalen. Gelukkig ben ik er altijd op tijd bij en heb ik vaak te maken met 'verse' poep.Mtechnik schreef:Weggepolijst staat netjes.![]()
![]()
- Roel
- Topfuel
Is dat spul echt zo veel beter als de gemiddelde producten of ligt het puur aan degene die het op brengt? Ik poets zelf met zo'n goedkoop tolletje wat geen toeren maakt maar wat juist helpt om de wax er perfect dun op te krijgen. Je kunt er verder niet mee polijsten. Zo'n hoogtoerige polijst machine kom ik niet aan, schijnt gevaarlijk te zijn in onkundige (lees: mijn) handen... Je kan de lak erg snel verneuken schijnt!?Roel schreef:Ik gebruik de witte pasta van 3M ook vaak(werk bij een autodealer). Sta elke keer weer te kijken wat je allemaal kan weg polijsten. Gelukkig bij mijn eigen auto nog nooit nodig gehad maar elke klant ging tevreden weg!
Van die vogel poep had ik trouwens ook niet verwacht dat het weg zou gaan.
- Hendrik Kinderman
als je ervoor zorgt dat er niet genoeg water bijkomt, te hard drukt, niet egaal polijst, en lange tijden op één plek staat te wrijven. Dan gaat het idd fout. kleine plekjes nog met de hand bijwerken gaat nog altijd het beste (naar mijn mening) moet je diepe krassen en op grote oppervlakken werken, dan is zo'n polijstpistool wel handig, ook al zit je na de tijd onder de brut 

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ik heb er een hele tijd mee gewerkt (NedCar, lakstraat, spotrepair) en het is in combinatie met wat andere 3M spullen (polijstmachine en pads etc) echt super spul. Het kan zijn dat het tegenwoordig veranderd is maar in de tijd dat ik er mee werktte was het slechts beschikbaar voor de industrie.. volgens mij is/was het ook niet goedkoop.
-
Er zijn tegenwoordig two soorten hoogtoerige polijstmachine types:TopFuel schreef:... Zo'n hoogtoerige polijst machine kom ik niet aan, schijnt gevaarlijk te zijn in onkundige (lees: mijn) handen... Je kan de lak erg snel verneuken schijnt!?
Excentrish en roterende.
Oftewel : Dual action/random-orbital vs. Rotary (zoektermen in het engels leveren natuurlijk véél meer op)
Bij een roternde poetsmachine kan het idd erg snel fout gaan in verkeerde handen. Met een excentrisch is het kans aanzienlijk kleiner dat je het lak verbrand.
- Mark Nauta
Ik vroeg de man die mijn auto deed er ook naar, hij zei me al dat het inderdaad alleen voor de industrie is, en dat je het alleen in grote hoeveelheden in kan kopen. Misschien een group-buyMichel Huisman schreef:Ik heb er een hele tijd mee gewerkt (NedCar, lakstraat, spotrepair) en het is in combinatie met wat andere 3M spullen (polijstmachine en pads etc) echt super spul. Het kan zijn dat het tegenwoordig veranderd is maar in de tijd dat ik er mee werktte was het slechts beschikbaar voor de industrie.. volgens mij is/was het ook niet goedkoop.

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Nou daar is geen group buy voor nodig hoor......Mark Nauta schreef:Ik vroeg de man die mijn auto deed er ook naar, hij zei me al dat het inderdaad alleen voor de industrie is, en dat je het alleen in grote hoeveelheden in kan kopen. Misschien een group-buyMichel Huisman schreef:Ik heb er een hele tijd mee gewerkt (NedCar, lakstraat, spotrepair) en het is in combinatie met wat andere 3M spullen (polijstmachine en pads etc) echt super spul. Het kan zijn dat het tegenwoordig veranderd is maar in de tijd dat ik er mee werktte was het slechts beschikbaar voor de industrie.. volgens mij is/was het ook niet goedkoop.
Als je wat nodig hebt van 3M stuur je me maar een PB

- Mark Nauta
Oke, dikke prima. Ik ga me er even in verdiepen wat ik wil doen/hebben en of ik het zelf ga doen (wat ik eigenlijk wel wil proberen en ook wel leuk vind) of dat ik het laat doen.EHA schreef:Nou daar is geen group buy voor nodig hoor......Mark Nauta schreef:Ik vroeg de man die mijn auto deed er ook naar, hij zei me al dat het inderdaad alleen voor de industrie is, en dat je het alleen in grote hoeveelheden in kan kopen. Misschien een group-buyMichel Huisman schreef:Ik heb er een hele tijd mee gewerkt (NedCar, lakstraat, spotrepair) en het is in combinatie met wat andere 3M spullen (polijstmachine en pads etc) echt super spul. Het kan zijn dat het tegenwoordig veranderd is maar in de tijd dat ik er mee werktte was het slechts beschikbaar voor de industrie.. volgens mij is/was het ook niet goedkoop.
Als je wat nodig hebt van 3M stuur je me maar een PB
- Knot
Ernstig hoor die vogelshit, ik/wij halen het er ook meteen af, dezelfde dag nog door de wasbox!
Heb in 1999 eens een megane (rood) op de parkeerplaats van een camping gezet, was toen een pak melk geklapt door dronkenlui, melkspetters over de motorkap, een middag zon erop en daarna nooit meer weggekregen, zelfde soort zuren volgens mij.
Heb in 1999 eens een megane (rood) op de parkeerplaats van een camping gezet, was toen een pak melk geklapt door dronkenlui, melkspetters over de motorkap, een middag zon erop en daarna nooit meer weggekregen, zelfde soort zuren volgens mij.
-
- Jurriaan
Mark Nauta schreef:Nu weet ik dus ook dat er zo'n tol bij mij moet komen. En goed polijstmateriaal met goede poetsmiddelen en goede wax, want dit is zoveel mooier!!
Je mag'm wel uitproberen op mijn boodschappenpeugje hoor, is toch niet zo veel meer fout aan te gaanAr schreef:Ik zou eerst maar oefenen op iets anders.![]()

- Collin Bello
Mooi dat het eruit is....
Als je verwacht dat een vogelflats er moeilijk afgaat, kun je voordat je hem met geweld wegpoetst eerst een nat doekje op de flats leggen, tien minuutjes wachten en dan met een zachte (niet papier want dat krast) doek en veel water weghalen. Gaat een stuk makkelijker dan.
Ik ga mijn voliëre weer open zetten... :twisted:
Als je verwacht dat een vogelflats er moeilijk afgaat, kun je voordat je hem met geweld wegpoetst eerst een nat doekje op de flats leggen, tien minuutjes wachten en dan met een zachte (niet papier want dat krast) doek en veel water weghalen. Gaat een stuk makkelijker dan.
Ik ga mijn voliëre weer open zetten... :twisted:
- Dennis Cavallino
- Mark Nauta
- GTRene
wel eens van gehoord...verder geen ervaring mee, ik week zoiets ff in met water en dan eraf na veel geduld en dan poetsen zover dat gaat, misschien dat deze mensen dat weten van die nylon kousenDennis Cavallino schreef:Je schijnt met nylonkousen ingevreten vogelpoepresten te kunnen verwijderen. Iemand daar ervaring mee?
[img:314:177]http://img198.exs.cx/img198/731/wordtualgeholpen2fn.jpg[/img]
en anders misschien dat deze ervarings deskundige je helpen kan

[img:170:147]http://stuffandthings.eu/images/robber.jpg[/img]
-
Ik heb alles ook gewoon op een Nederlandse webshop besteld:Mark Nauta schreef:Ik vroeg de man die mijn auto deed er ook naar, hij zei me al dat het inderdaad alleen voor de industrie is, en dat je het alleen in grote hoeveelheden in kan kopen. Misschien een group-buyMichel Huisman schreef:Ik heb er een hele tijd mee gewerkt (NedCar, lakstraat, spotrepair) en het is in combinatie met wat andere 3M spullen (polijstmachine en pads etc) echt super spul. Het kan zijn dat het tegenwoordig veranderd is maar in de tijd dat ik er mee werktte was het slechts beschikbaar voor de industrie.. volgens mij is/was het ook niet goedkoop.
www.ts24.nl
Heb bijna de hele 3M lijn maar besteld, en ga volgende week er eens mee aan de slag!
- Mark Nauta
Thanks Christoph. Dit zou wel eens die pasta kunnen zijn die die man bij mij ook gebruikte.
http://www.ts24.nl/product_info.php/inf ... ap-2-.html
Dit is dan stap 2 in het proces, wat is dan stap 1?? De auto wassen???
http://www.ts24.nl/product_info.php/inf ... ap-2-.html
Dit is dan stap 2 in het proces, wat is dan stap 1?? De auto wassen???
- Ed vd Werken
- Auto: Subaru wrx