
Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
- Knot
- Berichten: 40222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Als het maar niet zoals met overclocken van PC's gaat.... dan ga ik altijd tot ie klapt 

- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Vla, itb's maken niet zo heeeel veel herrie hoor. Ik heb toch ook altijd met de Corolla op CPZ rond gereden met open itb's.. zonder filters/whatever. Nooit problemen mee gehad. Dat geluid is verslavend..
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
a.s. zaterdag wel naar Zandvoort komen, wil je auto wel even horen brullen 

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Geluidje is idd zeer nice. Maar weet het nog niet, eerst eens kijken hoe hij het stock doet qua geluid enzo.Michel Huisman schreef:Vla, itb's maken niet zo heeeel veel herrie hoor. Ik heb toch ook altijd met de Corolla op CPZ rond gereden met open itb's.. zonder filters/whatever. Nooit problemen mee gehad. Dat geluid is verslavend..
Ja was wel de planning om zaterdag even naar Zandvoort te komen, maar weet nog niet of hij voor zaterdag rijklaar is. Als ik ergens een conversie harnass kan regelen dan lukt het wel, zoniet dan moet ik er een bestellen uit de states en dat kan wel een weekje (of twee) duren. :Erik K. schreef:a.s. zaterdag wel naar Zandvoort komen, wil je auto wel even horen brullen

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Genoeg 'herrie' om nietsvermoedende mensen op b.v. terrasjes (on)aangenaam te verrassenMichel Huisman schreef:Vla, itb's maken niet zo heeeel veel herrie hoor. Ik heb toch ook altijd met de Corolla op CPZ rond gereden met open itb's.. zonder filters/whatever. Nooit problemen mee gehad. Dat geluid is verslavend..

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Conversie harnass + nieuwe ECU bemachtigd en zijn inmiddels gemonteerd, motortje draait, geeft alleen 2 foutcodes die verholpen kunnen worden met afstellen. Dit gebeurd aanstaande zaterdag.
Ook is er nog een fuseekogel gesneuvelt tijdens de motorswap, dus rijden kan ik momenteel nog niet, maar dat word vandaag of morgen verholpen.
Ook is er nog een fuseekogel gesneuvelt tijdens de motorswap, dus rijden kan ik momenteel nog niet, maar dat word vandaag of morgen verholpen.
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Ben benieuwd wanneer alles loopt 
Gaat wel leuk rijden worden denk ik zo
Ik rijd ook nog met de begrenzer erin. Ben zelfs nog niet harder als 160 gegaan met het blok hehe

Gaat wel leuk rijden worden denk ik zo

Ik rijd ook nog met de begrenzer erin. Ben zelfs nog niet harder als 160 gegaan met het blok hehe

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Fusee is verholpen, nu de foutcodes nog... maar hij is rijdbaar, morgen eerste proefrit.
blokje staat er nu zo bij :

blokje staat er nu zo bij :
- Knot
- Berichten: 40222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Ziet er netjes uit hoor.. foutcodes verhelpen en het bommetje gaat!
- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Nice, ziet er goed uit
Heb zelf als daily een civic uit '92 met een 1.5 16v. Ziet er onder de kap in grote lijnen hetzelfde uit, jouwe zal iets vlotter zijn met meer als het dubbele aan vermogen

Heb zelf als daily een civic uit '92 met een 1.5 16v. Ziet er onder de kap in grote lijnen hetzelfde uit, jouwe zal iets vlotter zijn met meer als het dubbele aan vermogen

-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 21 aug 2008, 20:11
- Locatie: pijnacker
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
throttlebodies erop
ik ben er verslaafd aan geworden(tis dat mijn vrouw me kon overtuigen,dat we de gewone gebruiksauto maar zo moesten laten
)
1 auto met Tb's vond ze zat...
maak er wat leuks van

ik ben er verslaafd aan geworden(tis dat mijn vrouw me kon overtuigen,dat we de gewone gebruiksauto maar zo moesten laten

1 auto met Tb's vond ze zat...
maak er wat leuks van

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Hij is rijdend :>>:
Gisteren is Martijn (TinusTuning) geweest om de foutcode te verhelpen en het blokje af te stellen. Ging echt super en na een paar uurtjes was de auto ready 2 go. Nog een shiftlight geinstalleerd en launchcontrol (kan me vriendin ook sprinten bij het stoplicht
)
Auto rijd echt heerlijk ! Erg te vergelijken met een Integra Type R, maar dan net ietsjes meer. Heerlijk veel koppel (voor een Honda) en genoeg vermogen. Motortje pakt goed op in elke versnelling, en trekt moeiteloos door naar 9000 RPM. En het geluid ervan is echt waanzinnig lekker. Het klinkt niet meer als een opgefokte naaimachine, en moet zeggen dat hij zeer stil is met normaal rijden. Je hoort hem pas als je volgas gaat of in de VTEC komt. Invidia G200 is een goede combo met de B18.
Gister even op en neer geweest naar Breda, en heb de hele weg niet hoeven terug te schakelen. Kon gewoon in zijn 5 blijven als ik iemand wou inhalen. Denk dat ie qua tussensprints ook wel behoorlijk vlot is als je terugschakelt.
Wel heb ik momenteel weinig grip in de 1e, 2e en 3e versnelling, maar dat komt denk ik door het gladde wegdek en de zomer bandjes met weinig profiel. Ook mis ik een 6e versnelling om relaxed te kunnen rijden op de snelweg. 120 kmpu is toch al 4300 rpm, en met 150 kmpu zit ik al zowat in zijn VTEC. Ook had ik wel wat meer vermogen willen hebben tussen de 3000 en 5000 RPM zodat je ook vanaf een lage snelheid in zijn 5 kunt doortrekken. Maar ja dat is in de toekomst eventueel nog op te lossen met andere nokken + spruitstuk.
Ben al met al zeer tevreden over het blokje, en voorlopig hoef ik nog geen upgrades voor extra vermogen. Wil eerst hiermee rijden op het circuit, en kijken wat ik er uit kan halen. Denk dat hij op het circuit een stuk indrukwekkender is dan op straat. Ben ook erg benieuwd hoeveel de LSD zou schelen in de bochten (nog niet kunnen testen vanwege het gladde weer).
Binnekort het circuit op, maar eerst nog wat kleine dingetjes doen (remblokken, schijven, remleidingen, remolie, uitlijnen, banden balanceren, lambda sonde vervangen).
Gisteren is Martijn (TinusTuning) geweest om de foutcode te verhelpen en het blokje af te stellen. Ging echt super en na een paar uurtjes was de auto ready 2 go. Nog een shiftlight geinstalleerd en launchcontrol (kan me vriendin ook sprinten bij het stoplicht

Auto rijd echt heerlijk ! Erg te vergelijken met een Integra Type R, maar dan net ietsjes meer. Heerlijk veel koppel (voor een Honda) en genoeg vermogen. Motortje pakt goed op in elke versnelling, en trekt moeiteloos door naar 9000 RPM. En het geluid ervan is echt waanzinnig lekker. Het klinkt niet meer als een opgefokte naaimachine, en moet zeggen dat hij zeer stil is met normaal rijden. Je hoort hem pas als je volgas gaat of in de VTEC komt. Invidia G200 is een goede combo met de B18.
Gister even op en neer geweest naar Breda, en heb de hele weg niet hoeven terug te schakelen. Kon gewoon in zijn 5 blijven als ik iemand wou inhalen. Denk dat ie qua tussensprints ook wel behoorlijk vlot is als je terugschakelt.
Wel heb ik momenteel weinig grip in de 1e, 2e en 3e versnelling, maar dat komt denk ik door het gladde wegdek en de zomer bandjes met weinig profiel. Ook mis ik een 6e versnelling om relaxed te kunnen rijden op de snelweg. 120 kmpu is toch al 4300 rpm, en met 150 kmpu zit ik al zowat in zijn VTEC. Ook had ik wel wat meer vermogen willen hebben tussen de 3000 en 5000 RPM zodat je ook vanaf een lage snelheid in zijn 5 kunt doortrekken. Maar ja dat is in de toekomst eventueel nog op te lossen met andere nokken + spruitstuk.
Ben al met al zeer tevreden over het blokje, en voorlopig hoef ik nog geen upgrades voor extra vermogen. Wil eerst hiermee rijden op het circuit, en kijken wat ik er uit kan halen. Denk dat hij op het circuit een stuk indrukwekkender is dan op straat. Ben ook erg benieuwd hoeveel de LSD zou schelen in de bochten (nog niet kunnen testen vanwege het gladde weer).
Binnekort het circuit op, maar eerst nog wat kleine dingetjes doen (remblokken, schijven, remleidingen, remolie, uitlijnen, banden balanceren, lambda sonde vervangen).
Laatst gewijzigd door VLA op 14 dec 2008, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Goed nieuws, gefeliciteerd!
Je begrijpt natuurlijk wel dat we wat filmpjes willen zien hè?!
Je begrijpt natuurlijk wel dat we wat filmpjes willen zien hè?!

- Knot
- Berichten: 40222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Fijn om te horen dat ie zo goed bevalt. Die toeren bij 120/140 was bekend van de ITR zelf he 
Wanneer gaan we m voor het eerst in actie zien op circuit of nordschleife?

Wanneer gaan we m voor het eerst in actie zien op circuit of nordschleife?
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Heb een filmpje van 30 - 160 km/u en nog een 0 - 100 km/u filmpje.Stefan van Elst schreef:Goed nieuws, gefeliciteerd!
Je begrijpt natuurlijk wel dat we wat filmpjes willen zien hè?!
Zodra ik de remmen in orde heb gemaakt en de auto is uitgelijnt en gebalanceerd dan ga ik het circuit op. Denk Januari ergens, en zoiezo op de eerstvolgende DF dag.Knot schreef:Fijn om te horen dat ie zo goed bevalt. Die toeren bij 120/140 was bekend van de ITR zelf he
Wanneer gaan we m voor het eerst in actie zien op circuit of nordschleife?
Heb vandaag meerdere runs gedaan van 0-100 en kwam uit op :
- 6,7 (eerste keer, met heel veel wheelspin)
- 6,2
- 6,0
- 5,9
Dit is met volledig interieur en normale OEM velgen + straat banden (1065 kg leeggewicht), en ik (89 kg) + mijn vriendin (53 kg) erin. Heb een filmpje gemaakt van de 6 sec run.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Gaaf gefilmd
en fockin snel 


- Knot
- Berichten: 40222
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Mooi man.. en nog die EK4 toerenteller erin, lekker door t rood heen 
Een E36M3 heeft het er nog moeilijk naast! 8)

Een E36M3 heeft het er nog moeilijk naast! 8)
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
HAd er al iemand gezegd dat dit fucking gaaf is 

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Wow gaaf man! Past dat ook in een Peugeot? 

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Tnx voor de leuke reacties.


Ja past wel in een 206.indobesar schreef:Wow gaaf man! Past dat ook in een Peugeot?

- Tim Schuurman
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:11
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Verschrikkelijk gaaf!



-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Mooi project man! Ik weet er inmiddels alles van, de hoofdpijn dat zo'n project je kan geven. Altijd van die kleine vervelende onvoorziene dingen die opspelen en de boel zo kunnen vertragen. Ik hoop mijn wagen van de zomer ook eindelijk helemaal klaar te hebben zoals ik dat wil.


-
- Berichten: 708
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Wat een gaaf apparaat, heerlijk geluid en ontzettend indrukwekkende acceleratie. Respect voor de kennis en het werk.
- Rallye
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 22:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Zo, die civic komt goed van zijn plek...
Gaaf geluidje ook!
Gaaf geluidje ook!
