nissan 200sx s13 V mount 326pk
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Mss wel een goed idee trouwens omdat te doen.
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Ja, als je op de openbare weg al moeite hebt om het op de weg te krijgen zou ik hem op een circuit wat lager zetten, daar zul je nog meer tractieproblemen krijgen 
En ff oefenen de dag van tevoren om een beetje het gevoel erin te krijgen qua sprinten ?:)

En ff oefenen de dag van tevoren om een beetje het gevoel erin te krijgen qua sprinten ?:)
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Deze week was ik erg druk bezig geweest om de auto klaar te krijgen voor sprinten op assen. Mijn nieuwe Hsd coils moesten erop en de wielen kasten moesten uitgeklopt worden en wat meer kleine dingen.
Zaterdag was die eindelijk klaar, snel naar de bandenboer om de auto te laten uitlijnen. Wat een prutsers waren dat daar. Met een verkeerde ringsleutel draaide ze een moer van de toe- in verstelling lam. Verder durfte hij niet meer aan de achterkant te zitten bang om nog meer te slopen. ALs ie gewoon een 6kant dop had gebruikt was die moer zo los gegaan. Dus de achterkant hebben ze niets aan gedaan. Gelukkig had ik zelf de oem camber wel al zo positief mogelijk gezet dus dat was wel goed.... Maarja de auto reed daarna wel heel goed.
's Avonds bedacht ik me opeens dat ik de koudere termostaat er verkeerd om in had gezet. Dus nog weer in het donker aan de gang buiten. Nu was mijn auto eindelijk af na een drukke week tot 's avonds laat in de schuur bezig zijn geweest. Ik ging naar binnen en was doodop en had hoofdpijn.
Maarja ik wou eigenlijk nog wel het een en ander testen en de nieuwe coils alvast inrijden (die moeten 160 km op soft ingereden worden) Nog een paar keer geprobeerd om zo hard mogelijk weg te trekken, launch @ 3000 rpm ging heel goed
De auto reed echt perfect met de nieuwe coils en je kon er vreselijk hard mee door de bocht. Later had ik wat harder gezet op stand 5. Nu was de wegligging helemaal strak. Ik helemaal enthausiast overal en nergens rond rijden. Op een duur dacht ik; Nu is het tijd om naar huis te gaan. Neem de aflag van de autobaan met xxx km/h en wat er toen gebeurd is weet ik echt niet meer. Het enige wat ik nog weet dat ik allemaal struiken en boompjes voor bij zag vliegen en ik dacht van '' OH SHIT mijn V- mount intercooler en OJEE Fabians carterpan! '' En daarna ''shit nu ga ik ook nog dood''
Ik stond stil tegen een boom met de auto nog in de versnelling met draaiende achterwielen. Ik liet hem ff nog stationair lopen en heb hem toen uitgezet.
Wat is er nou gebeurd? Ik heb nog gekeken waar ik van de weg ben geraakt. Ik had de scherpe bocht wel gehaald maar waar de weg weer recht loopt ben ik aan de binnenkant het struikgewas in gevlogen en zo een hele steile helling opgereden ongeveer 80/100 meter verder ben ik tot stilstand gekomen tegen een berkje. De auto is gelukkig niet omgedonderd op de steile helling. Ik heb geluk gehad dat de auto erg afgeremd is door de struikjes en mulle zand en de steile helling waar ik tegen op ben gereden, en dat het berkje ontworteld is. Ik had verder zelf ook helemaal niks en de klap was ook helemaal niet hard kon gewoon uitstappen zonder ergens last van te hebben. Een vrachtwagen met een kraan moest de auto van het talud aftakelen.
Ik kan me niet herinneren dus dat ik de macht over het stuur ben kwijt geraakt maar dat komt omdat het allemaal zo snel gegaan is in 1/100 seconden. Het kan ook glad zijn geweest waar ik me totaal niet van bewust was geweest. Toen ik in andere auto vlak na het ongeval stapte zat er ijs op de ramen. En ik had de hele avond met de lentekriebels rond gescheurd met de gedachte dat het 'lekker zacht buiten was'.
De schade van de auto is nog wel te repareren.
Er zijn geen chassisbalken krom, er is 1 draagarm voor wat krom gegaan. Dus alles is aan de voorkant in principe zo over te zetten van een andere sx. De motor en de cartepan en de uitlaat zijn gelukkig nog heel. Alleen moet ik mijn V-mount wel weer opnieuw opbouwen (gelukkig is de IC niet beschadigd de radiateur wel)
Ik moet nog bedenken wat ik met de sx ik ga doen..... Of ik lap hem snel weer op dat ik er weer mee kan rijden.
Of ik ga hem helemaal weer opknappen en er een nieuw achterscherm in zetten , en ook direct ''verse '' dorpels , alle roest wegwerken enz enz





Zaterdag was die eindelijk klaar, snel naar de bandenboer om de auto te laten uitlijnen. Wat een prutsers waren dat daar. Met een verkeerde ringsleutel draaide ze een moer van de toe- in verstelling lam. Verder durfte hij niet meer aan de achterkant te zitten bang om nog meer te slopen. ALs ie gewoon een 6kant dop had gebruikt was die moer zo los gegaan. Dus de achterkant hebben ze niets aan gedaan. Gelukkig had ik zelf de oem camber wel al zo positief mogelijk gezet dus dat was wel goed.... Maarja de auto reed daarna wel heel goed.
's Avonds bedacht ik me opeens dat ik de koudere termostaat er verkeerd om in had gezet. Dus nog weer in het donker aan de gang buiten. Nu was mijn auto eindelijk af na een drukke week tot 's avonds laat in de schuur bezig zijn geweest. Ik ging naar binnen en was doodop en had hoofdpijn.
Maarja ik wou eigenlijk nog wel het een en ander testen en de nieuwe coils alvast inrijden (die moeten 160 km op soft ingereden worden) Nog een paar keer geprobeerd om zo hard mogelijk weg te trekken, launch @ 3000 rpm ging heel goed

De auto reed echt perfect met de nieuwe coils en je kon er vreselijk hard mee door de bocht. Later had ik wat harder gezet op stand 5. Nu was de wegligging helemaal strak. Ik helemaal enthausiast overal en nergens rond rijden. Op een duur dacht ik; Nu is het tijd om naar huis te gaan. Neem de aflag van de autobaan met xxx km/h en wat er toen gebeurd is weet ik echt niet meer. Het enige wat ik nog weet dat ik allemaal struiken en boompjes voor bij zag vliegen en ik dacht van '' OH SHIT mijn V- mount intercooler en OJEE Fabians carterpan! '' En daarna ''shit nu ga ik ook nog dood''

Wat is er nou gebeurd? Ik heb nog gekeken waar ik van de weg ben geraakt. Ik had de scherpe bocht wel gehaald maar waar de weg weer recht loopt ben ik aan de binnenkant het struikgewas in gevlogen en zo een hele steile helling opgereden ongeveer 80/100 meter verder ben ik tot stilstand gekomen tegen een berkje. De auto is gelukkig niet omgedonderd op de steile helling. Ik heb geluk gehad dat de auto erg afgeremd is door de struikjes en mulle zand en de steile helling waar ik tegen op ben gereden, en dat het berkje ontworteld is. Ik had verder zelf ook helemaal niks en de klap was ook helemaal niet hard kon gewoon uitstappen zonder ergens last van te hebben. Een vrachtwagen met een kraan moest de auto van het talud aftakelen.
Ik kan me niet herinneren dus dat ik de macht over het stuur ben kwijt geraakt maar dat komt omdat het allemaal zo snel gegaan is in 1/100 seconden. Het kan ook glad zijn geweest waar ik me totaal niet van bewust was geweest. Toen ik in andere auto vlak na het ongeval stapte zat er ijs op de ramen. En ik had de hele avond met de lentekriebels rond gescheurd met de gedachte dat het 'lekker zacht buiten was'.
De schade van de auto is nog wel te repareren.
Er zijn geen chassisbalken krom, er is 1 draagarm voor wat krom gegaan. Dus alles is aan de voorkant in principe zo over te zetten van een andere sx. De motor en de cartepan en de uitlaat zijn gelukkig nog heel. Alleen moet ik mijn V-mount wel weer opnieuw opbouwen (gelukkig is de IC niet beschadigd de radiateur wel)
Ik moet nog bedenken wat ik met de sx ik ga doen..... Of ik lap hem snel weer op dat ik er weer mee kan rijden.
Of ik ga hem helemaal weer opknappen en er een nieuw achterscherm in zetten , en ook direct ''verse '' dorpels , alle roest wegwerken enz enz
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Zonde van die schade
, je hebt echt geluk dat je blok geen tik heeft gehad! Maargoed, heb je ook al gekeken of de motor er nog goed in ligt, geen scheuren bij de motorsteunen etc?
Nja ik zou als het ding toch kapot staat te wezen gelijk alles aanpakken.. Dan ben je in één keer van al het gezeik af.
Maar is het geen optie wellicht om gewoon een frisse SX op de kop te tikken met kapotte motor en alle goodies van deze daarin te lepelen?

Nja ik zou als het ding toch kapot staat te wezen gelijk alles aanpakken.. Dan ben je in één keer van al het gezeik af.
Maar is het geen optie wellicht om gewoon een frisse SX op de kop te tikken met kapotte motor en alle goodies van deze daarin te lepelen?
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Nee een frisse sx is haast niet te vinden, het beste is gewoon om deze helemaal op te knappen
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Dan zou ik hem gelijk helemaal ontdoen van de roest, en nieuwe dorpels erin etc..
Blijft zonde.. pff.. Maargoed, gelukkig heb je zelf geen verwondingen? Dat is nog altijd het belangrijkste imo..
Blijft zonde.. pff.. Maargoed, gelukkig heb je zelf geen verwondingen? Dat is nog altijd het belangrijkste imo..
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Dat wil ik wel gaan doen het chassis helemaal gaan opknappen enzo. Technisch is de auto perfect in orde alleen het chassis had her en der wel wat roest dus. Maar ik moet bij het opknappen wel goed opletten dat het chassis echt niet krom gegaan is. Je kan de auto toch laten richten ofzo?
Ik heb zelf gelukkig niks, nergens last van .
Ik heb zelf gelukkig niks, nergens last van .
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Als hij krom is kan je hem wel recht laten trekken dacht ik ja.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Peter, ik zag op Mobile.de een 94er SX te koop voor 3800 met 130k km op de klok.
Dat niet wat?
Ding was echt supernetjes.
Maar man o man wat zonde van je SX
Dat niet wat?
Ding was echt supernetjes.
Maar man o man wat zonde van je SX

- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Damn, wat een verhaal!
Je hebt echt mazzel dat het zo goed is afgelopen!!
Je hebt echt mazzel dat het zo goed is afgelopen!!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Silvia-neusje erop? 
Mooi dat er iig geen persoonlijk letsel is!

Mooi dat er iig geen persoonlijk letsel is!
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Vandaag een metallic rode s13 uit eind 93 gekocht voor 450 euro met motorschade. De motor ratelt.
Km/stand 121000 km. Erg netjes weinig roest. Linker dorpel helemaal mooi nog , rechterdorpel is wel keertje een klein stukje in gelast maar zit er verder nog helemaal netjes uit. Interieur is ook helemaal netjes... Bodem verder geen roest
Ben er mee naar huis gereden en merkte al dat er geen vermogen om zit. Toen ik het gas in wou trappen kwam er een flinke rookwolk uit zetten. Verder is de turbo nog wel goed denk ik omdat ie niet gaat roken als die stationair loopt.
Toen ik thuis kwam moest ik er 1 liter olie bijvullen. Later heb ik er nog een halve liter bijgedaan. Het luchtfilter die erg vies was heb ik verwijderd en de rookpluim was er niet meer. Alleen het ding is echt traag dat zijn lang geen 170pk's . Ik heb zo'n idee dat er een uitlaatspruitsuk pakking lek is en dat ie geen onderhoudsbeurten gehad meer heeft en de motor een beetje dichtgeslibt is.
Ik denk dat de laatste eigenaar het onderhoud een beetje heeft laten liggen want de laatste ondehoudsbeurt is bij 90000 km geweest.
Eerst maar wat sparen voor goodies en dan de parts overbouwen van mn oude sx
Maar ik wil eerst een mooie sleutelruimte 





Filmpje van de motor:
http://www.youtube.com/watch?v=e1Cy1WLXFRE
Km/stand 121000 km. Erg netjes weinig roest. Linker dorpel helemaal mooi nog , rechterdorpel is wel keertje een klein stukje in gelast maar zit er verder nog helemaal netjes uit. Interieur is ook helemaal netjes... Bodem verder geen roest
Ben er mee naar huis gereden en merkte al dat er geen vermogen om zit. Toen ik het gas in wou trappen kwam er een flinke rookwolk uit zetten. Verder is de turbo nog wel goed denk ik omdat ie niet gaat roken als die stationair loopt.
Toen ik thuis kwam moest ik er 1 liter olie bijvullen. Later heb ik er nog een halve liter bijgedaan. Het luchtfilter die erg vies was heb ik verwijderd en de rookpluim was er niet meer. Alleen het ding is echt traag dat zijn lang geen 170pk's . Ik heb zo'n idee dat er een uitlaatspruitsuk pakking lek is en dat ie geen onderhoudsbeurten gehad meer heeft en de motor een beetje dichtgeslibt is.
Ik denk dat de laatste eigenaar het onderhoud een beetje heeft laten liggen want de laatste ondehoudsbeurt is bij 90000 km geweest.
Eerst maar wat sparen voor goodies en dan de parts overbouwen van mn oude sx


Filmpje van de motor:
http://www.youtube.com/watch?v=e1Cy1WLXFRE
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Dus als ik het goed begrijp gaan alle mods op deze auto. Toch maar afgezien van de oude opknappen?
Enne, als de motor dichtgeslibt is kun je wellicht een keer Forté erin dumpen:)
Hielp bij mij ook goed
Leuk dingetje verder.
Enne, als de motor dichtgeslibt is kun je wellicht een keer Forté erin dumpen:)
Hielp bij mij ook goed

-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
- Locatie: arnhem
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Ja er was ook een stronk door de bodemplaat geslagen dus..........
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Zo Peter dat bericht over je crash heb ik gemist
. Goed om te lezen dat je er niks van overhield!
Gelelicieerd met je nieuwe SX.

Gelelicieerd met je nieuwe SX.

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Ik zie het nu pas. Jammer van de schade zeg, maar het is blik. Een vervanger heb je al weer. 

- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Tjees, klote man! Boompjes geven niet mee, helaas weet ik daar ook alles van. Dit soort geintjes moet je ook nog jaren horen van je vrienden. Overigens heb je nu wel een perfecte reden om geen BOB te zijn op zaterdag
Maar iig succes met de opbouw van de nieuwe!


Maar iig succes met de opbouw van de nieuwe!
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Succes met de ombouw Peter!
Komt vast weer helemaal goed
Komt vast weer helemaal goed

-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Hoestnoe met je autoe?
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
Re: nissan 200sx s13 V mount 326pk
Hi Peter,
Ik hoop dat je ride weer OK is nu.
'k heb een vraagje, wat zijn je ervaringen met de HSD coilover set? Ik overweeg ze ook aan te schaffen, maar kan er weinig over vinden of dit een beetjes kwaliteit is of niet.
Ik hoop dat je ride weer OK is nu.
'k heb een vraagje, wat zijn je ervaringen met de HSD coilover set? Ik overweeg ze ook aan te schaffen, maar kan er weinig over vinden of dit een beetjes kwaliteit is of niet.