Een complete Dunlop Sportmaxx Clio Cup auto die je kant en klaar kan kopen via de Nederlandse importeur heeft een VIN nummer....
De benodigde documenten zijn te verkrijgen via Renault. Folders zijn er zeker heb ze zelf met mijn eigen ogen gezien toen ik daar voor een training was. Lagen naast de Logan Cup folder.
Nog even over de keuring:
Een VIN nummer, wordt tijdens de kentekenkeuring bij de RDW omgezet naar een ingeslagen chassisnummer. Verder wordt de auto gekontroleerd voor de APK eisen.
Zo werkt voor alle `import` auto´s. En alle auto´s die voor het eerst in Nederland worden ingevoerd.
Hoe verklaar je anders de Toyota Tourer Mark II die door Prophecy Imports hier in NL is. Of de Toyota Odessy van DBM. Of de diverse Nissan Sil80 die hier rond rijden. Allemaal stuk voor stuk auto´s die nooit hier geleverd zijn en die geen ingslagen chassisnummer hebben.
.
Kijk dat zo´n Cup Clio nooit door de APK komt daar kunnen we ons allebei wel in vinden denk ik. Tenzij je de auto helemaal gaat ombouwen om hem APK klaar te maken.
Jij zegt onmogelijk, ik zeg moeilijk maar niet onmogelijk...
Maar goed ik heb er toch geen geld voor dus ik zal er nooit 1 proberen te importeren.