Rederij E46 update, al weer een maand of 2 niet meer

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Kasteel

Re: Rederij E46

Bericht door Kasteel » 08 jan 2010, 20:20

Bert ///M3 schreef:
Tommy schreef:ah zo, wat nou als je een setje dikke klauwen op de standaard schijfjes laat bijten? Dat moet dan toch ook wel werken op zo'n Z4Mcoupe.
Kan ook prima.

Kwestie van een klauw bestellen die er bij past en een set brackets laten maken.

Dat doet UUC ook alleen vragen die er vervolgens 2000+ USD voor :mrgreen:

Bij de meeste fabrikanten kan je ook nog een andere kleur klauw nemen als ze de verkeerde kleur hebben :lol:
Thx voor bovenstaande reacties, Movit staat wel hoog op verlanglijstje (gewoon in zwart overigens :P), maar houdt de alternatieven open, maar had me even verkeken in de prijzen van Alcon :oops: . 2000USD is overigens nog steeds een stuk minder dan de prijs van de 342mm Movit set.
Totdat de eerste set schijven op zijn, gewoon nog even RC6-track/stock-street :).

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 jan 2010, 20:23

Die AP formula klauwen zijn volgens mij niet veel anders, maakt volgens mij niet zo veel uit of je AP of Alcon hebt, zit hem in hele kleine details.

Qua features zijn die Alcons en AP's zo goed als gelijk. Zelfde piston diameters, alu zuigers, beide met brug in het midden, zelfde dikte blokken, zelfde afstand van montagegaten etc etc. Alleen de offset van de klauw is iets anders en die van Alcon zijn breder (zodat er ook 32mm schijven in passen)

Bij mij zou het bij wijze van spreken een kwestie zijn van bracket iets bij laten werken en dan kan er zo een Alcon ipv AP klauw op, maar zou qua performance hetzelfde zijn. Enige voordeel wat ik er mee zou halen is 32mm dikke schijven kunnen gebruiken ipv 28mm.

Tommy

Bericht door Tommy » 08 jan 2010, 20:25

alcon klauwen met hawk blokken met stalen remleidingen incl brackets krijg je er voor rond 1600 USD denk ik. Kan je die wel kwijt op de originele schijven.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 09 jan 2010, 22:53

Die 200 euro meerprijs is gerechtvaardigd. Normaal worden ze in het rood gemaakt en omdat het echt precisiearbeid is moet het dus handmatig worden aangepast. Vandaar.

Ik heb ik meerdere autos gereden met een Movit instalatie van allerlei kaliber en het is me zonder uitzondering zeer goed bevallen. Ok het is prijzig maar dat zijn andere reminstalaties ook dus je moet de meerprijs zien tov het alternatief. Persoonlijk zou ik mocht ik zoiets aanschaffen voor Movit kiezen van wegen de goede ervaringen met gereden autos en de wetenschap dat er een heel goed ontwikkelingsafdelinge bij zit.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 10 jan 2010, 10:03

Hehe, dat van die kleur was maar als grapje bedoeld hoor :mrgreen:
Met zulke grote zuigers is het ook zeker niet erg om ze in het rood te hebben. Daarnaast is de afwerking van de Movit klauwen ook wel stukken beter dan wat je op andere merken ziet.

Maar die Alcons van Tommy komen standaard in antractiet grijs en dat vind ik op zich wel mooi. Ze vallen totaal niet op. Lekker onopvallend totdat ze echt achter je velg kijken. En persoonlijk zou ik dat ook mooier vinden, ik houd niet zo van aandacht :P

Toch blijf ik het een beetje jammer vinden dat er gewoon extra geld wordt gevraagd voor een ander kleurtje. Aangezien ze toch geverfd moeten worden, waarom dan niet gelijk in het zwart,grijs of whatever. Toch?

Weet niet wat het prijsverschil precies is tussen Alcon en Movit, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik weet alleen de prijs van het Alcon+PFC setje van Tommy, wat hij met een fikse korting heeft verkregen. Het begon allemaal met een vraag over Wilwood, maar na een paar emailtjes was het ineens Alcon gekocht :P

Peric

Bericht door Peric » 10 jan 2010, 10:54

Misschien een domme vraag hoor, want heb geen ervaring met BBK's.
Blijft je ABS wel nog gewoon werken na het monteren van zo'n set?

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 10 jan 2010, 10:59

Ja ABS blijft gewoon werken. Je abs sensor zit ook in as/naaf en niet in je klauwen/schijf.

Peric

Bericht door Peric » 10 jan 2010, 12:31

Ah, dacht al zoiets..
Dank! :thumbup:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 jan 2010, 14:29

erg mooie coupe met dikke remmen :thumbup:

Tommy

Bericht door Tommy » 15 feb 2010, 18:15

Nieuwe accessoire gekocht vandaag.

Sleeptouw...

voor als de Caterham het weer eens begeeft :bag:

Joy

Bericht door Joy » 15 feb 2010, 18:42

Afbeelding

Tommy

Bericht door Tommy » 15 feb 2010, 18:45

he je hebt dezelfde gekocht!! Ook van de office centre? ;)

Rupie

Bericht door Rupie » 15 feb 2010, 18:58

Volgende keer meer gasgeven Tommy, voorsprong was minimaal op die kitcar :P

Tommy

Bericht door Tommy » 06 mei 2010, 13:36

en nog wat aanpassingen erbij. Eibach pro-dampers, AST camber plates en een nieuwe ringticket ;)

Afbeelding

Eindelijk weer wat mods die goed merkbaar waren :)

Tommy

Bericht door Tommy » 19 apr 2013, 15:47

Zo paar jaartjes verder alweer sinds ik dit draadje zag. Korte update, de coupe heeft de oprit verlaten.
Ervoor in de plaats is er een platgeslagen 2 zits mini gekomen, een eco kar met voorwielaandrijving met een 4 cylinder met een slak aan de uitlaatzijde. Als ik ruimte nodig heb en een achterbank pak ik wel de E39 en als de zon schijnt de Z4 :-)

Na een goede 4 jaar rijden met de E46 kan ik wel zeggen, fijne kar. De motor is geen strepentrekker, maar gewoon een lekker lopend blok waar je prima sportief mee kan rijden. Diverse trackdays, malmedy sloephoekdagen en rondjes ring verder gaf de auto gewoon geen krimp en was hij 150000 km verder dan toen ik em kocht gevoelsmatig nog net zo vers als de dag dat ik hem ophaalde. Had ik het opnieuw weer gedaan als ik de keuze zou moeten maken? Absoluut. Het werd nu gewoon eens tijd om de auto weg te doen met ruim 2 ton op de klok en te beginnen met een delivery mileage auto met garantie en een lekker goedkoop vast onderhoudscontractje.

De remmen van de coupe waren inmiddels verhuisd naar de Z4, dus om maar een stukje feedback te geven. Die voldoen nog steeds prima. Er zijn inmiddels al 4-5 sets Hawk remblokken overheen geweest zonder dat de Performance Friction schijven op zijn. Achteraf betaalt een BBK set zichzelf dus gewoon terug. Daarnaast zowel in de coupe als de Z4 meermaals ermee kunnen voorkomen dat de auto een integraal onderdeel van een auto ervoor werd die zich plots op mijn rijstrijk ging schuiven op de autobahn.

Plaats reactie