Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Luco
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Met alle respect, maar die apk stelt ook geen flikker voor.
- PD power
Klopt Luco, alleen de bovag is een hele enge organisatie, mag ze nog niet horen hoesten, een bovag embleem zegt ook geen ene flikker, als iedere garage nou eens stopt met het sponseren van die club, en dat geld gebruikt voor goed en enthousiast personeel, komt het wel weer goed.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
http://www.nujij.nl/economie/marc-faber ... 5173.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dennis Cavallino
In het blaadje van Harvard stond een interessant item over het wel en wee van steden in emerging markets, met als lijdend voorwerp het bouwen van een duurzame stad. Daarin lieten ze aan de hand van twee steden zien hoe je succesvol en onsuccesvol een duurzame stad bouwt. In het onsuccesvolle model is er veel ruimte voor speculanten, in het succesvolle model is er daadwerkelijk een lange termijn plan, worden investeerders gevraagd om belasting te betalen, dat weer ingezet wordt voor infrastructuur (hard & soft, dus van wegen, riolering e.d. als hard en soft als in scholen, betrouwbare overheid etc.).
Erg interessant stuk. In het succesvolle model trekken mensen uit de omgeving in het weekend naar het stad, de parken, de rivieren en de horeca die daar volop floreren, in het onsuccesvolle model liggen tussen superluxe complexen braakliggende terreinen, sloppenwijken en valt de stroom geregeld uit, waardoor ieder complex een dieselaggregaat 24/7 heeft draaien.
Als we dan even spiegelen naar onze situatie hier, dan hebben we weliswaar een hoop dingen verkeerd gedaan afgelopen decennia, maar onze basis is gewoon goed als we nu gaan hervormen en onze overheadkosten gaan terugdringen ten gunste van een hoger besteedbaar inkomen, betere opleidingen (waaronder weer een goede LTS!) en een sociaal stelsel waarin de stratenmaker niet hoeft te zeuren dat zijn pensioenmannetje meer geld verdient dan hij, omdat we het land, of Europa, met z'n allen draaiend houden.
Het is alleen jammer dat die positieve kansen niet door iedereen gezien worden en we vooral heel veel zeiken (ik ook). Dat zeiken wordt al snel rebelleren en rebelleren kan inderdaad overslaan in agressie, onbegrip en zelfs iets onnodigs/nutteloos als oorlog. Het is vrij logisch dat de mens van nature geneigd is om te beschermen wat het zijne of hare is, maar cru gezegd bezitten wij niets of niemand in deze wereld. Al het geld en bezit is maar fictief en tijdelijk. Als je vandaag je stad of dorp verlaat met alle inwoners tegelijk, dan is het over een jaar of wat overwoekerd door de natuur. De natuur is veel krachtiger dan wij mensen en zal ons altijd doen overleven. Dat beseffen wij ons te weinig en daar moet ik weleens om lachen. We zijn gaan geloven in ons kapitalisme, onze 'God' of zelfs in zoiets banaals als onze nationaliteit. Dat moeten we gaan leren los te laten om in te zien hoe we de wereld, die wij continu helpen te veranderen, tot een betere plek te maken voor zowel mens, medemens als natuur. Je mag toch hopen dat we met de kennis van nu niet meer zo dom zijn om oorlog te gaan voeren met altijd meer slachtoffers dan winnaars?
Maar de kans is aanwezig ja. Erg onnodig.
Carpe Diem
Erg interessant stuk. In het succesvolle model trekken mensen uit de omgeving in het weekend naar het stad, de parken, de rivieren en de horeca die daar volop floreren, in het onsuccesvolle model liggen tussen superluxe complexen braakliggende terreinen, sloppenwijken en valt de stroom geregeld uit, waardoor ieder complex een dieselaggregaat 24/7 heeft draaien.
Als we dan even spiegelen naar onze situatie hier, dan hebben we weliswaar een hoop dingen verkeerd gedaan afgelopen decennia, maar onze basis is gewoon goed als we nu gaan hervormen en onze overheadkosten gaan terugdringen ten gunste van een hoger besteedbaar inkomen, betere opleidingen (waaronder weer een goede LTS!) en een sociaal stelsel waarin de stratenmaker niet hoeft te zeuren dat zijn pensioenmannetje meer geld verdient dan hij, omdat we het land, of Europa, met z'n allen draaiend houden.
Het is alleen jammer dat die positieve kansen niet door iedereen gezien worden en we vooral heel veel zeiken (ik ook). Dat zeiken wordt al snel rebelleren en rebelleren kan inderdaad overslaan in agressie, onbegrip en zelfs iets onnodigs/nutteloos als oorlog. Het is vrij logisch dat de mens van nature geneigd is om te beschermen wat het zijne of hare is, maar cru gezegd bezitten wij niets of niemand in deze wereld. Al het geld en bezit is maar fictief en tijdelijk. Als je vandaag je stad of dorp verlaat met alle inwoners tegelijk, dan is het over een jaar of wat overwoekerd door de natuur. De natuur is veel krachtiger dan wij mensen en zal ons altijd doen overleven. Dat beseffen wij ons te weinig en daar moet ik weleens om lachen. We zijn gaan geloven in ons kapitalisme, onze 'God' of zelfs in zoiets banaals als onze nationaliteit. Dat moeten we gaan leren los te laten om in te zien hoe we de wereld, die wij continu helpen te veranderen, tot een betere plek te maken voor zowel mens, medemens als natuur. Je mag toch hopen dat we met de kennis van nu niet meer zo dom zijn om oorlog te gaan voeren met altijd meer slachtoffers dan winnaars?
Maar de kans is aanwezig ja. Erg onnodig.
Carpe Diem
- MX5T
Lastenverhogingen om schulden Zuid Europa te betalen
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... te-betalen" onclick="window.open(this.href);return false;
Wordt nog leuk, ook voor de volgene generaties
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... te-betalen" onclick="window.open(this.href);return false;
Wordt nog leuk, ook voor de volgene generaties
- GTRene
dat klinkt goed...
wat een bedragen...en als er dan verder weinig echt veranderd zou zoiets in principe doorgaan en doorgaan...€ 1620 miljard nodig voor de euro, € 9300 miljard voor de banken
De officiële financiële bijdrage aan het EFSF en ESM is voor Duitsland € 95,4 miljard (met een maximum van € 190 miljard) en voor Nederland € 28 miljard (met een maximum van 40 miljard). Het gezaghebbende Financiële Dagblad berekende eind 2012 dat er zeker € 1620 miljard nodig zal zijn om de euro overeind te houden - veel meer dan wat de huidige noodfondsen kunnen ophoesten, om over de astronomische schulden van de Europese banken -€ 9300 miljard- maar te zwijgen.
- GTRene
het wordt nog gezellig...
stel immers dat het meeste omvalt en er wat gebeurt dan heb je niks meer aan je bank en of digitale geld e.d. wat dan wel? nou goud, dat kunnen munten zijn of staven goud e.d.
anyways>>

wordt nog spannend...stel dat de amerikanen het niet meer hebben of niet meer dat wat ze zeggen dat ze hebben...
ook nog een video over die je echt moet horen, dat verhaal en hoe dat ging/gaat...> http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... yemAwLD2N0" onclick="window.open(this.href);return false;
stel immers dat het meeste omvalt en er wat gebeurt dan heb je niks meer aan je bank en of digitale geld e.d. wat dan wel? nou goud, dat kunnen munten zijn of staven goud e.d.
anyways>>
Is het goud verdwenen?
bubble? of dat verhaal wat ik een hele tijd terug bracht van dat nep gouden baren...gevuld met materiaal wat net zo zwaar is en de rest er omheen wel goud bv.De wereld verliest het vertrouwen in de dollar als veilige haven. De Duitse Bundesbank wil duizenden tonnen goud in New York terug in eigen beheer.
Van onder meer de rekenkamer was kritiek gekomen dat de bank geen controle heeft over de reserves. In het geval van een crisis staat het niet direct ter beschikking van het instituut.
De Amerikaanse Federal Reserve wil de Duitsers geen toegang verlenen tot hun eigen goudreserves. Volgens Peter Boehringer van het Deutsche Edelmetall-Gesellschaft is dit een slecht teken. De Bundesbank nam altijd genoegen met schriftelijke verklaringen van andere centrale banken dat het Duitse goud veilig en wel in de kluis ligt, hoewel geen Duitser de goudbaren ooit heeft gezien.
Van het Nederlandse goud ligt ruim 90 procent in het buitenland opgeslagen. Eind vorig jaar wilden de SP en het CDA weten of de goudstaven er überhaupt nog wel liggen.
wordt nog spannend...stel dat de amerikanen het niet meer hebben of niet meer dat wat ze zeggen dat ze hebben...

ook nog een video over die je echt moet horen, dat verhaal en hoe dat ging/gaat...> http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... yemAwLD2N0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
Jij bedoeld goudstaven gevuld met Tungsten. Dat is inderdaad bijna even zwaar als goud.
Maar dat is meer een truuc uit de tussenhandel.
Er was vorig jaar wel iets aan de hand met de kwaliteit van diverse staven goud geleverd aan de Duitsers, of te licht of niet puur genoeg. Maar dat ging om staven welke al decennia terug geleverd waren.
Maar dat is meer een truuc uit de tussenhandel.
Er was vorig jaar wel iets aan de hand met de kwaliteit van diverse staven goud geleverd aan de Duitsers, of te licht of niet puur genoeg. Maar dat ging om staven welke al decennia terug geleverd waren.
- GTRene
die naam komt me wel bekend voor
maar toch best vreemd, trouwens ik zie al dat DLD er al best lang mee bezig is om bv hun goud terug te laten komen wat schijnbaar niet gebeurd...
dat ze ook hun eigen goud niet allemaal mogen inspecteren ook best vreemd.
zou toch een goede 'grap' zijn dat zo vele landen denk? daar goud hebben liggen in de gedachte en met verzekering dat het daar veilig ligt, straks een heel groot gedeelte niet meer bestaat daar door de 1 of andere reden.
ik zou het denk met huidige tijden en wat nog gaat komen liever het goud in eigen 'huis'
bewaren, neem aan dat ze in NL ook wel een goed beveiligde kluis kunnen bouwen of wellicht hebben?

maar toch best vreemd, trouwens ik zie al dat DLD er al best lang mee bezig is om bv hun goud terug te laten komen wat schijnbaar niet gebeurd...
dat ze ook hun eigen goud niet allemaal mogen inspecteren ook best vreemd.
zou toch een goede 'grap' zijn dat zo vele landen denk? daar goud hebben liggen in de gedachte en met verzekering dat het daar veilig ligt, straks een heel groot gedeelte niet meer bestaat daar door de 1 of andere reden.
ik zou het denk met huidige tijden en wat nog gaat komen liever het goud in eigen 'huis'

-
Mateloos interessant en ik deel je ideeën. Het probleem in mijn ogen is dat mensen zich teveel laten leiden door een ander en/of door de media. Dat ze te weinig kijken naar waar ze zonder kunnen. Dat ze te weinig nadenken over consequenties. En dat de politiek niet helemaal lekker werkt, vast deels door bovengenoemde.Dennis Cavallino schreef:In het blaadje van Harvard stond een interessant item over het wel en wee van steden in emerging markets, met als lijdend voorwerp het bouwen van een duurzame stad...
.. etc..
Vraag mensen want ze willen.. en vraag vervolgens waar het van ten koste mag gaan. Volgens mij zou dat op de langere termijn veeel beter werken, realistischer. Meer lange termijn, meer bijstellen, minder rigoureuze veranderingen.
Een tijd geleden heb ik eens een interessant filmpje bekeken over een bedrijf in zuid amerika. De eigenaar heeft toen, ik dacht na persoonlijk leed, de boel flink overhoopt gesmeten en zijn bedrijfsvoering ingrijpend te veranderen.. echt mateloos interessant maar ik kan het nog niet vinden.
- dvh
http://www.nu.nl/ondernemen/3558136/vie ... -weer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gefeliciteerd DF'ers ! Gezien de nieuwe Porsches hier om de oren vliegen concludeer ik dat de members hier niet tot 4v/d10 'zwaar weer ondernemers' behoren!

Gefeliciteerd DF'ers ! Gezien de nieuwe Porsches hier om de oren vliegen concludeer ik dat de members hier niet tot 4v/d10 'zwaar weer ondernemers' behoren!

- GTRene
Hoorde gisteren van mijn moeder dat een vrij groot electra bedrijf en systeemplafond e.d. bedrijf van een neef van mij ook failliet is verklaart terwijl het destijds zo mooi liep en van vader op zoon en weer van vader op zoon ging en ik niet anders ken, maja ze zijn ook voor een groot deel afhankelijk van de bouw en velen gingen hen al voor, toch best zonde...
- GTRene
vind ik wel een goede zet van de PVV
een goed punt maken ze lees>>
maar werkt ook meer fraude in de hand hoe meer er om hoge bedragen gaat en dat vor wat sport? sport doe je zelf en of met je club en voor eer van de club, nu worden overal voetballers weg gehaald tege betaling, wat nou eer voor je club en je gaat er heus niet beter van voetballen bewijze van.
ze zouden ook daar een maximum moeten stellen van bijvoorbeeld max 1 miljoen oid dan kunnen spelers ook bij hun club blijven of zelf weten waar ze heen willen oid en zo speel je weer iets meer voor je club en niet zo voor het geld, alhoewel het voorbeeld 1 miljoen nog belachelijk veel is voor een hobby/spel magoed.
De PVV heeft een prangende vraag: Kan Jeroen Dijsselbloem voetballen?

een goed punt maken ze lees>>
zijn ook belachelijke bedragen, dat geld wordt weer elders vandaan gehaald bij het gros der mensen door middel van verhogingen e.d.Het lijkt een grap, maar de vraag staat in serieuze Kamervragen die de partij van Geert Wilders stelt aan de minister van Financiën. De fractievoorzitter en Kamerlid Tony van Dijck stellen de vragen naar aanleiding van de mogelijke transfer van Tottenham Hotspur-sterspeler Gareth Bale naar Real Madrid voor 100 miljoen euro.
maar werkt ook meer fraude in de hand hoe meer er om hoge bedragen gaat en dat vor wat sport? sport doe je zelf en of met je club en voor eer van de club, nu worden overal voetballers weg gehaald tege betaling, wat nou eer voor je club en je gaat er heus niet beter van voetballen bewijze van.
ze zouden ook daar een maximum moeten stellen van bijvoorbeeld max 1 miljoen oid dan kunnen spelers ook bij hun club blijven of zelf weten waar ze heen willen oid en zo speel je weer iets meer voor je club en niet zo voor het geld, alhoewel het voorbeeld 1 miljoen nog belachelijk veel is voor een hobby/spel magoed.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek ... voetballen" onclick="window.open(this.href);return false;De hoogte van dat bedrag stuit de PVV tegen de borst omdat de Spaanse voetbalclub schulden heeft bij de Spaanse overheid en de bank Bankia. Die bank heeft via het Europees noodfonds - waar Nederland ook aan meebetaalt - miljarden euro's steun gekregen.
De PVV wil weten hoe Dijsselbloem gaat voorkomen 'dat Spaanse banken met Nederlands belastinggeld gokken op de transfermarkt van het betaald voetbal'.
- Martijn_bmw
dit vroeg ik me dus ook al tijden af!
zowel spanje als Italie achterlijke bedragen in het voetbal, clubs zijn allemaal failliet maar worden door overheden overeind gehouden en vervolgens worden deze overheden weer gesteund met noodfondsen uit europa...
zowel spanje als Italie achterlijke bedragen in het voetbal, clubs zijn allemaal failliet maar worden door overheden overeind gehouden en vervolgens worden deze overheden weer gesteund met noodfondsen uit europa...

- PD power
-
- GTRene
dat van die vaste maandlasten qua goedkopere hypotheken e.d. merk ik ook goed, dat scheelt lekker per maand 

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Iedere dag biefstuk ipv plofkip René?:)GTRene schreef:dat van die vaste maandlasten qua goedkopere hypotheken e.d. merk ik ook goed, dat scheelt lekker per maand

- dvh
Ik wacht nog ff.
Wil wel verhuizen maar wil niks bijlenen bij de bank.
Nog even sparen dus.
Wil wel verhuizen maar wil niks bijlenen bij de bank.
Nog even sparen dus.
- Peric
Je bent toch net verhuisd??
- dvh
Ja zakelijk
Nu prive nog een keer..
Maar gezien verhuizen niet loont moet het iets zijn voor de komende 100 jaar. Een leuk landhuis ofzo

Nu prive nog een keer..
Maar gezien verhuizen niet loont moet het iets zijn voor de komende 100 jaar. Een leuk landhuis ofzo

- GTRene
95 procent Europese noodhulp ging naar bankiers
http://www.niburu.nl/financieel/5291-95 ... r-bankiers" onclick="window.open(this.href);return false;Investeringsadviseur Mike ‘Mish’ Shedlock heeft een stuk van het Spaanse blog El Salmon gepubliceerd waaruit blijkt dat in 2011 bijna 95 procent van de financiële noodhulp naar de bankensector ging.
Volgens Shedlock kan dit percentage zonder problemen worden doorgetrokken naar andere landen.
Hij vindt het dan ook verrassend dat de meeste overheden ervoor kiezen om de bankensector boven het welzijn van de bevolking te plaatsen. Achteraf gezien was het misschien veel beter geweest om de slechte banken te laten verdwijnen.
Optimistisch
Volgens het vijfde rapport over steun aan de publieke sector in Spanje ging 94,4 procent naar de bankensector. Uit officiële rapporten blijkt dat de bankiers dat jaar 84,19 miljard euro kregen terwijl er 4,5 miljard euro werd geïnvesteerd in maatregelen om de bevolking te helpen.
Het is duidelijk wie de overheid heeft willen helpen tijdens de crisis. Elke Spanjaard moest in 2011 ruim 1.781 euro bijdragen om de bankensector te redden.
Afgelopen week zei voorzitter van de Europese Commissie Barroso tijdens zijn ‘State of the Union’ dat er flinke vooruitgang is in crisislanden als Griekenland en Portugal, en kunnen we optimistisch zijn over de toekomst van de Europese Unie.
Pas op de plaats
“Hoe is het mogelijk dat deze man dit zegt, terwijl er miljoenen mensen in erbarmelijke omstandigheden leven en er vooral in Europa wordt gesneden in de sociale voorzieningen?” vraagt SP-Europarlementariër Dennis de Jong zich af.
Tijdens zijn speech pleitte Barroso voor meer macht voor de Europese instellingen. Hij waarschuwde: “Als lidstaten niet bereid zijn nog meer bevoegdheden op economisch en financieel terrein aan de Commissie over te dragen, valt de EU uiteen.”
“Hier trappen we echt niet meer in,” aldus De Jong. “De overdracht van bevoegdheden is de afgelopen jaren al veel te hard gegaan. Het is nu tijd voor pas op de plaats.”
- 350 Z
Tja wie heeft er dus daadwerkelijk de macht ?
Het grote geld natuurlijk.
Rest is bijzaak.
Het grote geld natuurlijk.
Rest is bijzaak.
- SteV6
Deel dit alsjeblieft zo veel mogelijk om iedereen wakker te schudden!!!
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... atief.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... atief.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
yep, net zoiets...
maja hoelang zou het nog duren....hoe langer het duurt hoe moeilijker dat het wordt lijkt me, in elk geval kostbaarder.
maja hoelang zou het nog duren....hoe langer het duurt hoe moeilijker dat het wordt lijkt me, in elk geval kostbaarder.