Het grote DF cryptocurrency topic
- WJ
Re: Het grote DF cryptocurrency topic
Ledger is gehacked, en dit is wel serieuze shit. Adressen, telefoon nummers, namen...
https://intelx.io/?did=0b6c44ff-0c94-46 ... cb762ba5c6
Dit is nog maar deel 1, met de file/tree optie kan je de andere ook zien. Je eigen naam zoeken als je een ledger hebt.
https://twitter.com/ledger/status/13407 ... 33536?s=21
https://intelx.io/?did=0b6c44ff-0c94-46 ... cb762ba5c6
Dit is nog maar deel 1, met de file/tree optie kan je de andere ook zien. Je eigen naam zoeken als je een ledger hebt.
https://twitter.com/ledger/status/13407 ... 33536?s=21
-
Dat is niet best.
-
Ik kreeg de laatste tijd veel phishing mails m.b.t. ledger account. Snap nu waarom :-/
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Binance al 2 uur plat. Gaat lekker zo vandaag.
- ///Joost
Valt mee dat Coinbase het nog doet... 

-
Onlinesmiley
En tien dagen verder is het 25k bitcoin

-
We staan nu alweer op bijna 28k dollar.
- Erminio
Ik heb ook al even niet gekeken meer op binance, maar het begint idd aardig weer te klimmen
Ik heb alleen nog nooit geld teruggestort naar een bankrekening, weet iemand wat je daar voor nodig hebt ?
Misschien wel handig om te wegen als het straks over een ton gaat

Ik heb alleen nog nooit geld teruggestort naar een bankrekening, weet iemand wat je daar voor nodig hebt ?

Misschien wel handig om te wegen als het straks over een ton gaat

-
Bitcoin omzetten naar euro via het EUR/BTC pair, en vervolgens vanuit je Spot-wallet naar Euro gaan. Op Euro klikken, en dan staat er een knop Withdraw. Als je daarop klikt kan je een SEPA-withdrawal doen naar je bankrekening. Houd er rekening mee dat je account geverifieerd moet zijn om redelijke bedragen te kunnen overschrijven naar je bankrekening.Erminio schreef: 27 dec 2020, 11:50 Ik heb ook al even niet gekeken meer op binance, maar het begint idd aardig weer te klimmen![]()
Misschien wel handig om te wegen als het straks over een ton gaat![]()
![]()
- Barend
- Auto: F20 m135i
Voor de mensen die nog ECC hebben en mocht je dat ooit hebben gestald op txbit.io dan moet je het daar weghalen voor 12 januari.
www.txbit.io schreef: ECC (ECC) will be delisted on the 12th of January 2021
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Bitcoin blijft maar stijgen 

-
Onlinesmiley
31K, happy new year ja 
Er stroomt nu zo'n 15 miljard per dag binnen in crypto.
(17 dec 2017 was een piek van 583 miljard marketcap, dit is inmiddels 813 miljard)
Das wel erg parabolisch. Vergeet de stoplosses niet heren

Er stroomt nu zo'n 15 miljard per dag binnen in crypto.
(17 dec 2017 was een piek van 583 miljard marketcap, dit is inmiddels 813 miljard)
Das wel erg parabolisch. Vergeet de stoplosses niet heren

- Knot
Ik zou het niet eens meer weten. Die 1000 euro is toch niks meer waard, ik laat het wel lekker vergaan.Barend schreef: 30 dec 2020, 11:14 Voor de mensen die nog ECC hebben en mocht je dat ooit hebben gestald op txbit.io dan moet je het daar weghalen voor 12 januari.
www.txbit.io schreef: ECC (ECC) will be delisted on the 12th of January 2021
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
I love Bitcoin
#tothemoon
#tothemoon
- Niels
- Auto: Prius+
Pump and sell, ben benieuwd wanneer het weer in elkaar stort 

-
OnlineMartijn_bmw
+1 beetje 3jr geleden gevoel hierbij
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Hehe 
Net als bij corona: twee duidelijke kampen. Ik geloof heilig in Bitcoin. De nay-sayers zullen bij elk dipje (of forsere dip) roepen: zie je wel. Maar dat is prima. Feit is, ik heb begin 2017 gekocht en het rendement is bizar geweest. Ga ik nu verkopen? No way, dit is long term voor mij. Wordt nog veel gekker, ben ik van overtuigd.
De economie wordt overspoeld met waardeloos fiat-geld op dit moment. Dat zie je aan de stijgende prijzen van alles wat wel echte waarde heeft (of waar echte waarde aan wordt toegekend, maar die twee zaken zijn eigenlijk hetzelfde). Huizen, Rolexen, goud, Bitcoin, exclusieve auto's, kunst...
Je ziet het zelfs aan de AEX index. Die is skyhigh terwijl we midden in een grote crisis zitten. Aan de ene kant lijkt dat raar. Maar uiteindelijk is dat gewoon logisch, men zet 'waardeloos' geld om in andere zaken waar men meer waarde aan hecht (aandelen).
Één op de vijf dollars in omloop is in 2020 uitgegeven... die 'kunstmatige' lage (officiële) inflatiecijfers, daar klopt naar mijn mening helemaal niets van. De inflatie is in werkelijkheid veel hoger, wat zich uit in de genoemde stijgende prijzen van alles wat echt waarde biedt.
Ik ben geen econoom. Maar heb de nodige boeken over monetaire geschiedenis gelezen, het is een onderwerp wat me zeker interesseert. Feit is ook: elke traditionele 'fiat-currency' is uiteindelijk naar een waarde van 0 gegaan.
Maar zoals gezegd: iedereen mag ervan vinden wat ze willen.

Net als bij corona: twee duidelijke kampen. Ik geloof heilig in Bitcoin. De nay-sayers zullen bij elk dipje (of forsere dip) roepen: zie je wel. Maar dat is prima. Feit is, ik heb begin 2017 gekocht en het rendement is bizar geweest. Ga ik nu verkopen? No way, dit is long term voor mij. Wordt nog veel gekker, ben ik van overtuigd.
De economie wordt overspoeld met waardeloos fiat-geld op dit moment. Dat zie je aan de stijgende prijzen van alles wat wel echte waarde heeft (of waar echte waarde aan wordt toegekend, maar die twee zaken zijn eigenlijk hetzelfde). Huizen, Rolexen, goud, Bitcoin, exclusieve auto's, kunst...
Je ziet het zelfs aan de AEX index. Die is skyhigh terwijl we midden in een grote crisis zitten. Aan de ene kant lijkt dat raar. Maar uiteindelijk is dat gewoon logisch, men zet 'waardeloos' geld om in andere zaken waar men meer waarde aan hecht (aandelen).
Één op de vijf dollars in omloop is in 2020 uitgegeven... die 'kunstmatige' lage (officiële) inflatiecijfers, daar klopt naar mijn mening helemaal niets van. De inflatie is in werkelijkheid veel hoger, wat zich uit in de genoemde stijgende prijzen van alles wat echt waarde biedt.
Ik ben geen econoom. Maar heb de nodige boeken over monetaire geschiedenis gelezen, het is een onderwerp wat me zeker interesseert. Feit is ook: elke traditionele 'fiat-currency' is uiteindelijk naar een waarde van 0 gegaan.
- Knot
Alleen heeft het nu weinig zin om erin te stappen bij deze waarden lijkt me. Net als Shell, die had je op 10 moeten pakken, niet op 14,6.
-
Onlinesmiley
In de laatste 2 uur is er 18 miljard $ in crypto gepompt.
-
Helemaal eens met Wouter. In 2017 waren het voornamelijk particulieren en ik snap dat men gemengde gevoelens heeft bij de huidige stijging. Het lijkt hetzelfde, maar de situatie is totaal anders. Het risico was veel groter dan nu, want het was maar de vraag hoe de overheden er mee om zouden gaan en of het verboden zou worden. Bedrijven waagden zich er sowieso niet aan. Bitcoin is nu zo groot, dat je er niet meer omheen kan. Je ziet nu vooral in America dat bedrijven erin stappen. Die stoppen er een paar procent in van hun totale kapitaal, maar dat zijn al gigantische bedragen. Inflatie is nu veel hoger dan de 2% die gecommuniceerd wordt. Kijk maar naar de huizenprijzen en de aandelen. Men probeert het inflatierisico af te dekken door een paar procent in Bitcoin te stoppen. Het interview met Michael Saylor (heb ik hier eerder gepost) beschrijft heel goed waarom men erin stapt.
Bitcoin is ook veel omvattender dan een aandeel of goud. Heel de wereld heeft er toegang toe en voor sommigen is het noodzaak om het te gebruiken. Bijvoorbeeld als je (of je familie) in een land woont waar de inflatie vele malen hoger is dan hier. Opvallend is bijvoorbeeld hoeveel mensen in Turkije in Bitcoin zitten. Dat heeft denk ik vooral te maken met de inflatie van de Turkse munt. Bovendien is het een heel makkelijk middel om geld vanuit het westen naar familie in Turkije te sturen.
Is het te laat om in te stappen? Ik denk het niet. Ik ga mensen niet vertellen om ergens in te stappen. Maar als de voorspellingen uitkomen die door de vele analisten gemaakt zijn, dan eindigt de Bitcoin eind december 2021 tussen de 50.000 en 400.000 dollar. Daar zitten ook hele conservatieve mensen tussen, die Bitcoin in het verleden volledig afkraakten. Bloomberg is zo'n bedrijf, maar nu komen zij juist met die verwachte koers van 400.000 dollar.
Op het moment dat ik dit schrijf, is de Bitcoin alleen vandaag al met 2.400,- Euro gestegen.
Bitcoin is ook veel omvattender dan een aandeel of goud. Heel de wereld heeft er toegang toe en voor sommigen is het noodzaak om het te gebruiken. Bijvoorbeeld als je (of je familie) in een land woont waar de inflatie vele malen hoger is dan hier. Opvallend is bijvoorbeeld hoeveel mensen in Turkije in Bitcoin zitten. Dat heeft denk ik vooral te maken met de inflatie van de Turkse munt. Bovendien is het een heel makkelijk middel om geld vanuit het westen naar familie in Turkije te sturen.
Is het te laat om in te stappen? Ik denk het niet. Ik ga mensen niet vertellen om ergens in te stappen. Maar als de voorspellingen uitkomen die door de vele analisten gemaakt zijn, dan eindigt de Bitcoin eind december 2021 tussen de 50.000 en 400.000 dollar. Daar zitten ook hele conservatieve mensen tussen, die Bitcoin in het verleden volledig afkraakten. Bloomberg is zo'n bedrijf, maar nu komen zij juist met die verwachte koers van 400.000 dollar.
Op het moment dat ik dit schrijf, is de Bitcoin alleen vandaag al met 2.400,- Euro gestegen.
- Niels
- Auto: Prius+
Mee eens betreffende fiat geld maar Bitcoin is puur speculatie net als het aandeel Tesla. Een oplossing voor geen probleem in feite, of anders gezegd één van de vele oplossingen voor een toekomstig probleem aangaande fiat geld.
Net als bij de beurs kun je de mate van succes betreffende de koers niet reflecteren aan de kwaliteiten of effectiviteit van een product/bedrijf. Het is niet zo dat de kopers van aandelen "gelijk hebben", ze kunnen wel geluk hebben imho of goed hebben ingeschat wat de koers gaat doen.
Zoals Durk eens antwoorde op de vraag dat Tech beleggers gelijk hadden, toen kwam er iets in de trand van: "leuk dat de koersen van tech veel beter gaan dan die van energie maatschappijen, ik kan er nog steeds mijn huis niet mee verwarmen..".
Dus hartstikke leuk dat sommigen het weer goed doen in de crypto maar zorg vooral dat je op het juiste moment weer verkoopt (imho natuurlijk).
Net als bij de beurs kun je de mate van succes betreffende de koers niet reflecteren aan de kwaliteiten of effectiviteit van een product/bedrijf. Het is niet zo dat de kopers van aandelen "gelijk hebben", ze kunnen wel geluk hebben imho of goed hebben ingeschat wat de koers gaat doen.
Zoals Durk eens antwoorde op de vraag dat Tech beleggers gelijk hadden, toen kwam er iets in de trand van: "leuk dat de koersen van tech veel beter gaan dan die van energie maatschappijen, ik kan er nog steeds mijn huis niet mee verwarmen..".

Dus hartstikke leuk dat sommigen het weer goed doen in de crypto maar zorg vooral dat je op het juiste moment weer verkoopt (imho natuurlijk).
- dvh
Ik denk dat ie gaat stabiliseren op een 15k.
En dan weer een jaar zo blijft hangen tot de volgende sprint.

En dan weer een jaar zo blijft hangen tot de volgende sprint.
- Fabian
Ik heb er echt geen verstand van, wat de boer niet kent dat vreet ie niet,
Ik zal de boot al wel gemist hebben, maar ik heb ook niets verloren gelukkig. Zo denk ik dan maar
Ik zal de boot al wel gemist hebben, maar ik heb ook niets verloren gelukkig. Zo denk ik dan maar

-
De standaardwaarschuwing die voor elke belegging geldt, geldt ook voor crypto: doe het alleen met geld dat je kunt missen. Uiteraard kan de Bitcoin volgend jaar weer op 10k staan. Sterker nog, het kan naar 0,0 gaan als het echt mis gaat. Kan ook als een bedrijf failliet gaat. Met Fortis hebben heel wat Belgen veel vermogen verloren in het verleden. Shell is niet lang geleden gehalveerd. 50% van je inleg kwijt. Was jarenlang een goed stabiel bedrijf. Net zoiets als Unilever.
Geloof je er niet in, dan zeker geen centjes in crypto stoppen.
Ik heb het nooit aangedurfd om in Tesla te beleggen. Achteraf een dom besluit. Maar ik heb niks met het bedrijf en het merk. Als ik hoor hoe ze met hun klantenservice omgaan, dan kan dat nooit stand houden als de boel niet gesubsidieerd wordt.
Geloof je er niet in, dan zeker geen centjes in crypto stoppen.
Ik heb het nooit aangedurfd om in Tesla te beleggen. Achteraf een dom besluit. Maar ik heb niks met het bedrijf en het merk. Als ik hoor hoe ze met hun klantenservice omgaan, dan kan dat nooit stand houden als de boel niet gesubsidieerd wordt.
-
OnlineMartijn_bmw
Dit ben ik overigens wel helemaal met je eens alleen zou ik persoonlijk liever “waardeloos” geld in huizen, auto’s, aandelen, horloges en goud stoppen dan Bitcoin.Wouter81 schreef: 02 jan 2021, 16:51 Hehe
Maar dat is denk ik meer omdat ik geen it-er ben en bitcoin voor mij niks anders aanvoelt als een rare code en er met mijn hoofd niet bij kan dat dat zoveel waard is ook al is het schaars.