
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
-
- Berichten: 55147
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Eigenlijk is het vv, ik heb jou in een M3 geluld............................en das gelukt, of niet dan?Macboy schreef:Hey XR5Turbo: misschien leuk om een Mijn Auto draadje te openen over je vader's auto? Dan is het even "Zijn Auto" maar dat boeit niet, voor Alpina maak ik graag een uitzondering
Ik heb Romo ook in een Alpina geprobeerd te lullen. We waren zelfs zo ver dat ik al een afspraak had in Duitsland met contanten en proefrit. Maar Romo had afgezegd


- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Zoals in het andere draadje vermeld, hoe verrasssend..............................niet dus ( is een duidelijk verhaal met de massa van de Merc) Niet dat die Merc dan gelijk zoveel slechter is, tuurlijk niet, het is ook een buitengewoon goed produkt, maar anders, neem daar maar een Rivella voor dan..............................Robin schreef:Ik krijg altijd wat rommel van EVO(magazine) in m'n mailbox. In de nieuwe een test tussen de C63 AMG en de E90 M3(prachtkleur, prachtachterlichtunits TOP , LOL)
ANDRE en ROMO, een klein videootje ZONDER driftwerk, maar luister naar de journalist, EXACT wat ik van de M3 vind de laatste weken, erg goed verhaal:
http://www.evo.co.uk/videos/planetevovi ... 3-amg.html" onclick="window.open(this.href);return false;


- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
De nieuwe M3 heeft helemaal niets ruigs in zich, het had een Alpina kunnen zijn.XR5Turbo schreef:Laten we voorop stellen de een ///M3 een BMW product is en dat de auto helemaal top is.
Vind ik zelf ook. Maar als je kijkt naar het gebruikt van een 60 jarige man (incl vrouw en hond)
en dan een M3 vergelijkt met een ALPINA B3 dan is een M3 nerveuzer en ruiger ofwel meer RACY.
En dat bedoel ik te zeggen in mijn eerdere berichten.
Maar wat Macboy zegt. We raken off-topic met ALPINA.
Ik ga een eigen topic aanmaken voor ALPINA.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Mijn ideeM-bitious schreef:De nieuwe M3 heeft helemaal niets ruigs in zich, het had een Alpina kunnen zijn.XR5Turbo schreef:Laten we voorop stellen de een ///M3 een BMW product is en dat de auto helemaal top is.
Vind ik zelf ook. Maar als je kijkt naar het gebruikt van een 60 jarige man (incl vrouw en hond)
en dan een M3 vergelijkt met een ALPINA B3 dan is een M3 nerveuzer en ruiger ofwel meer RACY.
En dat bedoel ik te zeggen in mijn eerdere berichten.
Maar wat Macboy zegt. We raken off-topic met ALPINA.
Ik ga een eigen topic aanmaken voor ALPINA.

Buitengewoon Beschaafde Bak....................................

-
- Berichten: 55147
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Vanaf 6000rpm bespeur ik een milde ruigheid.
In alle rust sneller zijn op een circuit dan een E60 M5 :banaan:

In alle rust sneller zijn op een circuit dan een E60 M5 :banaan:
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
duurt wel lang hoor:(
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik kwam deze foto tegen op het internet. Dat staat echt goed!!!

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Even terugpesten

Het blijft een 1er.................( de aap met de gouden ring enz enz

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
ha romo, de nieuwe M3 is - in wat spintjes met mijn beeldschone
135i ACS - boven de pakweg 240/250 altijd sneller. Wel kruipend, maar dat maakt niet uit. En dat zie je natuurlijk niet op dit soort filmpjes.

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
+1. Vind dit ook een zeer stoere variant. Ik ben helemaal geen grijs adept, zeker niet. Maar deze diepe antraciet (glans) donkergrijs met dito velgen, maken hem veel minder geprononceerd, maar wel een stuk gemener. Veel subtieler ook. Ja, prachtig en 'orginal BMW', zoals zij 'm bedoeld hebben. Ja, doen deze!Kees Bunk schreef:Ik kwam deze foto tegen op het internet. Dat staat echt goed!!!
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Volgens mij zijn dat Breyton velgen..........................
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Nee, geen Breytons. Zijn gewoon origineel BMW velgen.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ze lijken wel op die nieuwe Breyton's. Maar gaaf apparaat die grijze M3. 8)
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Lijken misschien wel.
Als het Breytons waren geweest had je dat aan het hart van de velg kunnen zien.
Staat vaak iets in de velg gedrukt + die hebben hun eigen naafkapjes.
Als het Breytons waren geweest had je dat aan het hart van de velg kunnen zien.
Staat vaak iets in de velg gedrukt + die hebben hun eigen naafkapjes.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Dit had de 19" velg moeten zijn ipv die shiny, dark-chrome toelie. Heel gaaf!Kees Bunk schreef:Ik kwam deze foto tegen op het internet. Dat staat echt goed!!!

Zijn dit velgen uit de "performance" lijn.?
Laatst gewijzigd door indobesar op 01 okt 2008, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
frank de jonge schreef:Nee, geen Breytons. Zijn gewoon origineel BMW velgen.
Serieus joh ? Wat een perfect mooie velg zeg. Passen die ook op een 330i ?

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Dit zijn de Breytons die er wel een beetje op lijken

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Verkoop ///M gaat boven verwachting goed ( bron; autoblog)
Munich. BMW M GmbH is heading for a considerable plus in sales in this business year compared to 2007. In the 30th year since the start of vehicle production, the company has sold more than 16,150 units worldwide already between January and August, exceeding the total sales figure of the previous year (16,128 units). “This is really a strong statement of our customers”, said Ludwig Willisch, Chairman of the board of BMW M GmbH. “The fact that we have been able to achieve such extraordinary success, particularly in 2008, speaks for the uniqueness of the BMW M models.”
The success of the new BMW M3, underlined by continuously increasing sales since its market launch, has played a decisive role in this positive trend. This sports car, powered by a high-rev V8 engine delivering 309 kW/420 bhp, is offered in three versions; the BMW M3 Coupe, BMW M3 Sedan and BMW M3 Convertible. No less than 1,583 M3 models were sold worldwide in August 2008 alone.
The preconditions for continuing this trend are ideal. Following the successful launch of the M Double Clutch Transmission with Drivelogic for the BMW M3, further innovative refinements will be introduced to enhance the attractive appearance of the three models. A feature of the BMW M3 Sedan will be divided rear lights with the brand-typical L-shaped contour with modifications to the bumper and rear lid. The three new models will also feature the new generation of the iDrive control system and innovative services of BMW ConnectedDrive.
The ideal start: The new BMW M3 more successful than the predecessor by nearly 100 per cent.
No less than14,589 BMW M3 models were sold already 14 months after the start of production; of these, 11,485 were sold between January and August of this year alone. The number of new BMW M3 models sold in the first year of production was nearly double that of the predecessor model at the same time in its lifecycle. The BMW M3 convertible on sale since spring 2008, of which nearly 2,300 units, and the Sedan launched shortly before, of which about 1,750 units were sold, made a significant contribution towards the overall success of the BMW M3.
Already now, 2008 is yet another chapter of success for BMW M GmbH in the history of its vehicle production. Since 1978, when the company which was established six years previously, presented the on-road version of the BMW M1 mid-engine racing car, the number of customers that decided for a BMW M model, has continuously increased. In June 2008, the 300,000th vehicle was delivered. “The fact that we have achieved the sales figures of the previous year already after just eight months testifies to the importance the unique driving pleasure BMW M models offer for our target group,” added Willisch.
Unrelenting fascination for BMW M5 and BMW M6.
Overall, the success in sales achieved up to now in 2008 is attributed to nine models of BMW M GmbH, whereby in addition to the BMW M3, the BMW M5 in particular has made a valuable contribution to the positive result with solid growth in sales figures. The award-winning model, powered by a V10 engine, delivering 373 kW/507 bhp, is available as a BMW M5 Sedan and BMW M5 Touring version. Since 2005, 18,649 units of the current BMW M5 were sold. The sales figures also for the current BMW M5 are therefore distinctly above comparable values of the predecessor model.
Unrelenting is also the global enthusiasm for the BMW M6 Coupe and BMW Convertible models, which are similarly powered by a V-10 engine. Nearly 12,000 customers have shown their preference for one of these two high-performance sports cars in a class of their own. 7,726 BMW M6 Coupes and 3,948 Convertibles were sold by August 2008. The sales figures of the first high-performance Coupe of BMW M GmbH, of which 5,855 of the BMW M635 CSi were sold between 1984 and 1989 worldwide, have already been substantially exceeded. With a number of innovations, including the competition package for the BMW M6 Coupe in particular, the history of success will be continued in the model year 2009.
The convincing performance of BMW M GmbH is rounded off this year by the final spurt of the BMW Z4 M Roadster and BMW Z4 M Coupe, the production cycle of which ended in August 2008. 5,070 Roadsters and 4,275 Coupes stand in the balance of this extraordinary sports car, the last BMW M models featuring the legendary six-cylinder in-line engine with 252 kW/343 bhp under the bonnet. This engine was awarded the title of “International Engine of the Year” in its class not less than six times. The successor is already secured as demonstrated by this year’s success of the new V8 power unit in this competition.
Munich. BMW M GmbH is heading for a considerable plus in sales in this business year compared to 2007. In the 30th year since the start of vehicle production, the company has sold more than 16,150 units worldwide already between January and August, exceeding the total sales figure of the previous year (16,128 units). “This is really a strong statement of our customers”, said Ludwig Willisch, Chairman of the board of BMW M GmbH. “The fact that we have been able to achieve such extraordinary success, particularly in 2008, speaks for the uniqueness of the BMW M models.”
The success of the new BMW M3, underlined by continuously increasing sales since its market launch, has played a decisive role in this positive trend. This sports car, powered by a high-rev V8 engine delivering 309 kW/420 bhp, is offered in three versions; the BMW M3 Coupe, BMW M3 Sedan and BMW M3 Convertible. No less than 1,583 M3 models were sold worldwide in August 2008 alone.
The preconditions for continuing this trend are ideal. Following the successful launch of the M Double Clutch Transmission with Drivelogic for the BMW M3, further innovative refinements will be introduced to enhance the attractive appearance of the three models. A feature of the BMW M3 Sedan will be divided rear lights with the brand-typical L-shaped contour with modifications to the bumper and rear lid. The three new models will also feature the new generation of the iDrive control system and innovative services of BMW ConnectedDrive.
The ideal start: The new BMW M3 more successful than the predecessor by nearly 100 per cent.
No less than14,589 BMW M3 models were sold already 14 months after the start of production; of these, 11,485 were sold between January and August of this year alone. The number of new BMW M3 models sold in the first year of production was nearly double that of the predecessor model at the same time in its lifecycle. The BMW M3 convertible on sale since spring 2008, of which nearly 2,300 units, and the Sedan launched shortly before, of which about 1,750 units were sold, made a significant contribution towards the overall success of the BMW M3.
Already now, 2008 is yet another chapter of success for BMW M GmbH in the history of its vehicle production. Since 1978, when the company which was established six years previously, presented the on-road version of the BMW M1 mid-engine racing car, the number of customers that decided for a BMW M model, has continuously increased. In June 2008, the 300,000th vehicle was delivered. “The fact that we have achieved the sales figures of the previous year already after just eight months testifies to the importance the unique driving pleasure BMW M models offer for our target group,” added Willisch.
Unrelenting fascination for BMW M5 and BMW M6.
Overall, the success in sales achieved up to now in 2008 is attributed to nine models of BMW M GmbH, whereby in addition to the BMW M3, the BMW M5 in particular has made a valuable contribution to the positive result with solid growth in sales figures. The award-winning model, powered by a V10 engine, delivering 373 kW/507 bhp, is available as a BMW M5 Sedan and BMW M5 Touring version. Since 2005, 18,649 units of the current BMW M5 were sold. The sales figures also for the current BMW M5 are therefore distinctly above comparable values of the predecessor model.
Unrelenting is also the global enthusiasm for the BMW M6 Coupe and BMW Convertible models, which are similarly powered by a V-10 engine. Nearly 12,000 customers have shown their preference for one of these two high-performance sports cars in a class of their own. 7,726 BMW M6 Coupes and 3,948 Convertibles were sold by August 2008. The sales figures of the first high-performance Coupe of BMW M GmbH, of which 5,855 of the BMW M635 CSi were sold between 1984 and 1989 worldwide, have already been substantially exceeded. With a number of innovations, including the competition package for the BMW M6 Coupe in particular, the history of success will be continued in the model year 2009.
The convincing performance of BMW M GmbH is rounded off this year by the final spurt of the BMW Z4 M Roadster and BMW Z4 M Coupe, the production cycle of which ended in August 2008. 5,070 Roadsters and 4,275 Coupes stand in the balance of this extraordinary sports car, the last BMW M models featuring the legendary six-cylinder in-line engine with 252 kW/343 bhp under the bonnet. This engine was awarded the title of “International Engine of the Year” in its class not less than six times. The successor is already secured as demonstrated by this year’s success of the new V8 power unit in this competition.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ja, gaat zeker goed met ///M ja. Erg verrassend vind ik toch wel dat de Sedan (in mijn ogen de mooiste M3) de minst verkochte variant is. Zelfs minder dan de Cabrio.
-
- Berichten: 55147
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
1750 stuks in sedan totnutoe prefacelift? Die van mij zou best eens bij de eerste 100 geproduceerde E90 M3's kunnen zitten. Zou me niks verbazen. 8)
Hou 't maar lekker laag die aantallen.
Hou 't maar lekker laag die aantallen.

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Dat weet ik wel zeker gezien je datum van eerste toelating.Robin schreef:1750 stuks in sedan totnutoe prefacelift? Die van mij zou best eens bij de eerste 100 geproduceerde E90 M3's kunnen zitten. Zou me niks verbazen. 8)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Deze is ook super met die velgen en gestript en kuipen







Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten