Je hoogste CJIB acceptgiro
- MartijnGizmo
Re: Je hoogste CJIB acceptgiro
Kijk, dat werkt dus prima! 

- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Nou, weer maar eens een update.
Ik mag mij 6 movember komen verantwoorden bij het OM, en ben nog ergens achter gekomen wat mij hopelijk een berg ellende gaat besparen.
Het blijkt namelijk dat als ik de snelweg af kom er niet eens een bord einde snelweg staat, en belangrijker: geen bord zone-60. Het bord heeft er gestaan, maar is ergens in het afgelopen jaar ofzo weggehaald. Ben nu alleen nog op zoek naar daadwerkelijk bewijs dat het bord er 19 augustus ook niet stond. Iemand een idee hoe ik dat kan achterhalen?
Ik mag mij 6 movember komen verantwoorden bij het OM, en ben nog ergens achter gekomen wat mij hopelijk een berg ellende gaat besparen.
Het blijkt namelijk dat als ik de snelweg af kom er niet eens een bord einde snelweg staat, en belangrijker: geen bord zone-60. Het bord heeft er gestaan, maar is ergens in het afgelopen jaar ofzo weggehaald. Ben nu alleen nog op zoek naar daadwerkelijk bewijs dat het bord er 19 augustus ook niet stond. Iemand een idee hoe ik dat kan achterhalen?
- JP
Welke lokatie heb je het dan over? Van een snelweg -> 60km/h weg, heb je een streetview?
Natuurlijk een natuurlijke plausibele reactie, maar zou ik me er niet te blind en rijk op staren.
Tegenwoordig moet je aan de weginrichting zien op wat voor weg je rijdt. Hectometerpaaltjes, refelctoren, kleur middenstreep. Ik dacht ook altijd dat je na een kruising/zijweg, er een nieuw bord (herhaling) moest staan met de toegestane snelheid, maar ook dat is blijkbaar afgeschaft. Nu zetten ze gewoon een zone-bord neer en dat kan een hele blok zijn waar dit voor geldt.
Natuurlijk een natuurlijke plausibele reactie, maar zou ik me er niet te blind en rijk op staren.
Tegenwoordig moet je aan de weginrichting zien op wat voor weg je rijdt. Hectometerpaaltjes, refelctoren, kleur middenstreep. Ik dacht ook altijd dat je na een kruising/zijweg, er een nieuw bord (herhaling) moest staan met de toegestane snelheid, maar ook dat is blijkbaar afgeschaft. Nu zetten ze gewoon een zone-bord neer en dat kan een hele blok zijn waar dit voor geldt.
- Martijn_bmw
Ik zou er gewoon nu zelfs foto’s van maken en meenemen.JdBn schreef: 02 sep 2024, 10:39 Nou, weer maar eens een update.
Heb ik ook eens gedaan toen ik moest voorkomen, uitgeprint op a4 meegenomen om de situatie te verduidelijken en bij mij hielp het inderdaad
- JdBn
Foto's al genomen uiteraard, alleen niet op de dag zelf helaas.Martijn_bmw schreef: 02 sep 2024, 11:02
Ik zou er gewoon nu zelfs foto’s van maken en meenemen.
Heb ik ook eens gedaan toen ik moest voorkomen, uitgeprint op a4 meegenomen om de situatie te verduidelijken en bij mij hielp het inderdaad
Twee screenshots uit Maps:JP schreef: 02 sep 2024, 10:57 Welke lokatie heb je het dan over? Van een snelweg -> 60km/h weg, heb je een streetview?

Foto van augustus 2024, geen bord zone-60

Foto van mei 2023, waar het bord wel staat
Heb de route nog een paar keer gereden, maar ik kom echt niet langs een zone-60 bord. Er staat wel '60' op de weg gekalkt, maar in RVV1990 staat niets over tekens op de weg dus zou je kunnen beargumenteren dat deze geen snelheidlimiet afdwingen. Overigens kom ik zelfs geen 'einde snelweg' bord tegen als ik de A59 af kom... Inrichting van de weg is idd wel als een 60-weg, maar ook dat is voor zover ik weet meer een indicatie dan dat het echt een snelheid afdwingt.
Jammere is wel dat de Google maps foto geen exacte datum aangeeft, zou me enorm geholpen hebben.
- JP
....maar dat is de kruising met de Sint Antonieweg (zone 60) al een stukje van de kruising met de A59. Daarbij wordt het een einde voorrangsweg.
https://maps.app.goo.gl/JfPjsWJLZum9MULh6
Bij de afrit zie ik wel "einde snelweg" staan.
https://www.google.nl/maps/@51.6811019, ... FQAw%3D%3D
Bij de afrit zie ik wel "einde snelweg" staan.
- Martijn_bmw
Lijkt mij voldoende om te beargumenteren dat jij in de veronderstelling was dat het een 80 weg was, reedt je evengoed te hard maar wel kleinere overtreding.JdBn schreef: 02 sep 2024, 11:11Foto's al genomen uiteraard, alleen niet op de dag zelf helaas.Martijn_bmw schreef: 02 sep 2024, 11:02
Ik zou er gewoon nu zelfs foto’s van maken en meenemen.
Twee screenshots uit Maps:JP schreef: 02 sep 2024, 10:57 Welke lokatie heb je het dan over? Van een snelweg -> 60km/h weg, heb je een streetview?
Foto van augustus 2024, geen bord zone-60
Foto van mei 2023, waar het bord wel staat
Heb de route nog een paar keer gereden, maar ik kom echt niet langs een zone-60 bord. Er staat wel '60' op de weg gekalkt, maar in RVV1990 staat niets over tekens op de weg dus zou je kunnen beargumenteren dat deze geen snelheidlimiet afdwingen. Overigens kom ik zelfs geen 'einde snelweg' bord tegen als ik de A59 af kom... Inrichting van de weg is idd wel als een 60-weg, maar ook dat is voor zover ik weet meer een indicatie dan dat het echt een snelheid afdwingt.
Jammere is wel dat de Google maps foto geen exacte datum aangeeft, zou me enorm geholpen hebben.
Zo heb ik het destijds ook gedaan A9 > Bijlmer in dubbel 2 baans met hoge berm je mag er 50 maar bord stond er niet en ik gaf aan te denken dat je er 80 mocht (snelweg af maar nog niet bebouwde kom in)
Hielp toch mooi in het verlagen van de boete

Geen garanties uiteraard maar proberen waard zou ik zeggen.
- JdBn
Als je de Sint Antonieweg in rijdt staat er wel een zone 60 bord ja, maar als je daar uit komt en de Maltaweg op draait dus niet. Ook als je vanaf de snelweg de Maltaweg op komt, geen zone-60 bord.JP schreef: 02 sep 2024, 11:28 ....maar dat is de kruising met de Sint Antonieweg (zone 60) al een stukje van de kruising met de A59. Daarbij wordt het een einde voorrangsweg.
Toevallig vanochtend met de GoPro een filmpje gemaakt van de situatie A59-Sabinaweg, ik weet vrij zeker dat op dit moment er geen bord einde snelweg staat.Bij de afrit zie ik wel "einde snelweg" staan.
- Jaws
Ik heb geen idee of je argumenten hout snijden, maar het is denk ik wel slim om vantevoren je strategie te bepalen. Wil je 6 nov een beslissing, dan is het verstandig om het OM de gelegenheid geven het uit te laten zoeken door de politie. Als je er op je afspraak pas mee komt, loop je het risico dat de zaak wordt aangehouden en kan je nog een keer langskomen, of krijg je later een aangepaste afdoeningsbeslissing.
- Knot
Als je hem voor 80 kunt krijgen als basis zal dat je al een stuk helpen natuurlijk wel opmerkelijk van de weg markering en borden
- JdBn
Is dat een kwestie van binnenkort al contact opnemen met de OvJ mbt de aangegeven snelheden? Ben nog wel aan het pogen meer bewijs te vinden dat het 19 augustus al daadwerkelijk zo was.Jaws schreef: 02 sep 2024, 12:36 Ik heb geen idee of je argumenten hout snijden, maar het is denk ik wel slim om vantevoren je strategie te bepalen. Wil je 6 nov een beslissing, dan is het verstandig om het OM de gelegenheid geven het uit te laten zoeken door de politie. Als je er op je afspraak pas mee komt, loop je het risico dat de zaak wordt aangehouden en kan je nog een keer langskomen, of krijg je later een aangepaste afdoeningsbeslissing.
- Paskal
- Auto: meerdere
Het is me niet geheel duidelijk waar ze je nu exact gepakt hebben? Op het rechte stuk Sabinaweg komende vanaf de Mailtaweg?
Ik vrees dat het al dan niet aanwezig zijn van die borden einde autosnelweg je niet gaan helpen in deze. Op 23 april 2024 waren op beide afritten in ieder geval borden G02 (einde autosnelweg) aanwezig.
Het 60-km-zone-bord op onderstaande foto staat er sinds 19 april 2009 (verder terug kan ik niet qua data) en stond er ook nog op 29 mei 2024. Recentere data heb ik niet.
Als het inderdaad gaat om het rechte stuk Sabinaweg aansluitend op de Maltaweg dan zou je het (ondanks het ontbreken van het 60-km-bord) wel eens lastig kunnen krijgen om je statement dat je dacht dat het 80 is hard te maken. Het gehele voorgaande stuk straalt met zijn fietsstroken op de weg, drempels en meerdere malen 60 op het wegdek wel een 60-km-omgeving uit. Ik weet ook niet of het al dan niet bekend zijn met die weg een rol zou kunnen spelen. Stel je woont er vlakbij en je hebt er de afgelopen velen jaren tientallen keren overheen gereden dan kan ik me zo maar voorstellen dat een rechter het op de datum van jouw overtreding mogelijk ontbreken van dat 60km-zone-bord niet per sé leading laat zijn.
Ik zou in ieder geval voorafgaand even een goede "strategie" bepalen. Ik hoop uiteraard voor je dat je de schade beperkt kunt houden.
Uitstraling 60-km-zone:
Ik vrees dat het al dan niet aanwezig zijn van die borden einde autosnelweg je niet gaan helpen in deze. Op 23 april 2024 waren op beide afritten in ieder geval borden G02 (einde autosnelweg) aanwezig.
Het 60-km-zone-bord op onderstaande foto staat er sinds 19 april 2009 (verder terug kan ik niet qua data) en stond er ook nog op 29 mei 2024. Recentere data heb ik niet.
Als het inderdaad gaat om het rechte stuk Sabinaweg aansluitend op de Maltaweg dan zou je het (ondanks het ontbreken van het 60-km-bord) wel eens lastig kunnen krijgen om je statement dat je dacht dat het 80 is hard te maken. Het gehele voorgaande stuk straalt met zijn fietsstroken op de weg, drempels en meerdere malen 60 op het wegdek wel een 60-km-omgeving uit. Ik weet ook niet of het al dan niet bekend zijn met die weg een rol zou kunnen spelen. Stel je woont er vlakbij en je hebt er de afgelopen velen jaren tientallen keren overheen gereden dan kan ik me zo maar voorstellen dat een rechter het op de datum van jouw overtreding mogelijk ontbreken van dat 60km-zone-bord niet per sé leading laat zijn.
Ik zou in ieder geval voorafgaand even een goede "strategie" bepalen. Ik hoop uiteraard voor je dat je de schade beperkt kunt houden.
Uitstraling 60-km-zone:
- Jaws
Je hebt als het goed is een correspondentieadres. Daar kan je je onderbouwde verweer heensturen.JdBn schreef: 02 sep 2024, 12:48Is dat een kwestie van binnenkort al contact opnemen met de OvJ mbt de aangegeven snelheden? Ben nog wel aan het pogen meer bewijs te vinden dat het 19 augustus al daadwerkelijk zo was.Jaws schreef: 02 sep 2024, 12:36 Ik heb geen idee of je argumenten hout snijden, maar het is denk ik wel slim om vantevoren je strategie te bepalen. Wil je 6 nov een beslissing, dan is het verstandig om het OM de gelegenheid geven het uit te laten zoeken door de politie. Als je er op je afspraak pas mee komt, loop je het risico dat de zaak wordt aangehouden en kan je nog een keer langskomen, of krijg je later een aangepaste afdoeningsbeslissing.
- Luco
Ik zou wel uitkijken met de strategie (net doen of je gek bent, ik dacht dat het een 80km weg was) kan ook tegen je werken.
Vaak werkt heel veel spijt betuigen en zeggen dat je het nooit meer zal doen en je echt geschrokken bent en je je rijbewijs nodig hebt voor je werk.
Hielp bij mij om de straf van 6 maanden definitief kwijt, 2 jaar proeftijd en 400 euro te verlagen naar, 800 euro boete en twee jaar proeftijd.
Vaak werkt heel veel spijt betuigen en zeggen dat je het nooit meer zal doen en je echt geschrokken bent en je je rijbewijs nodig hebt voor je werk.
Hielp bij mij om de straf van 6 maanden definitief kwijt, 2 jaar proeftijd en 400 euro te verlagen naar, 800 euro boete en twee jaar proeftijd.
- JP
Terugkomende op het kwijtraken van je rijbewijs voor 2 maanden. Lees wel eens vaker dat boetedoening en wat dieper financieel bukken kan resulteren dat je dat roze kaartje weer sneller terug kan krijgen. Er was toch een tijd dat die 2 maanden echt een harde OM-eis was ?
Voor YT-volgers, zie vd Rijt, 2 maanden fietsen na een R8-voorvalletje, en die Best'e poetskoning die crashte op de A28.....

- Luco
als je crasht ligt het denk ik ietsje anders?
- JdBn
Oh, ik wil best spijt betuigen en toegeven dat het veel te hard ging, want dat ging het ook. Zoals ik een paar dagen geleden al zei: het moment dat ik me bedacht dat ik stom bezig was hadden ze hun meting waarschijnlijk zo'n beetje gedaan. Maar als blijkt dat de bebording niet klopt hoef ik daar natuurlijk niet zomaar mee akkoord te gaan, want het is nogal een verschil of je 57 of 37 te hard rijdt...
- Knot
37 kan je sowieso met enkel een transactie af
-
- Auto: Dikke Bmw
Google maps streetview als je geluk hebtJdBn schreef: 02 sep 2024, 10:39 Nou, weer maar eens een update.
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Niemand in je omgeving met Cyclomedia Streetsmart? Soort betaalde professionele Streetview, meeste ingenieursbureaus / ambtenaren hebben daar wel toegang toe. Zij schouwen jaarlijks alle wegen in NL.JdBn schreef: 02 sep 2024, 10:39 Nou, weer maar eens een update.
- JdBn
De bovenste foto is vrijwel gelijk aan de onderste foto uit mijn vorige post, en is van mei 2023 als ik in Google Maps kijk. Maps laat het niet altijd zien als je direct naar die locatie gaat, maar op dezelfde locatie is er ook beeld van augustus 2024 waar dit bord niet op staat.Paskal schreef: 02 sep 2024, 13:09 Het is me niet geheel duidelijk waar ze je nu exact gepakt hebben? Op het rechte stuk Sabinaweg komende vanaf de Mailtaweg?
60km.jpg
Uitstraling 60-km-zone:
60km-2.jpg
Ben inderdaad gepakt op die lange rechte Sabinaweg. En zeker, deze heeft alle schijn van een 60-km weg, maar daar gaat het niet om: het is namelijk geen 60-km weg want je komt nergens langs een zone-60 bord of ander bord dat die snelheid aanduidt. Snelheid wordt aangegeven dmv bord A1, niet op de weg aangezien dat niet voorkomt in de RVV1990 en dus geen geldige manier is om dat aan te geven. Voor de wegindeling geldt hetzelfde.
Zie bijvoorbeeld: ANWB link even zo'n beetje de eerste google hit mbt snelheden die aangegeven worden op het wegdek.
Ik heb wel gevonden dat op de Streetview beelden van aug. '24 er een tijdelijk bordje staat ("verse kersen" met een pijl richting het verkooppunt) van een kersenteler, die zijn laatste kersen begin augustus verkocht heeft. De oogst (volgens de site van die kersenboer) is van half juni tot begin augustus, dus dat bord moet er al zeker sinds eind juni staan, en toen was het zone-60 bord ook al weg.
Voel me een halve detective hiero joh

Dat van dat schouwen had ik al iets van gehoord dat dat regelmatig gedaan wordt, ik heb alleen nog niet kunnen achterhalen waar je dat schouwrapport zou kunnen opvragen. Cyclomedia Streetsmart heh? Ik ken wel 1 of 2 mensen die bij de (sorry, een... niet in Heijningen, maar weet niet of dat uit maakt) gemeente werken, zouden die daar eventueel toegang tot hebben?Dimitri schreef: 03 sep 2024, 07:57 Niemand in je omgeving met Cyclomedia Streetsmart? Soort betaalde professionele Streetview, meeste ingenieursbureaus / ambtenaren hebben daar wel toegang toe. Zij schouwen jaarlijks alle wegen in NL.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Gemeentes hebben veelal toegang tot Clycomedia.
- JdBn
Net even gekeken, maar je kunt dus een gratis proefversie proberen. Laatste foto is echter van Mei 2024, en toen stond dat bord er dus nog.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Je zegt wel dat het geen 60 weg is, maar is dat wel zo? M’n dochter heeft laatst een parkeerboete gehad bij de sportschool terwijl ze dacht daar te mogen parkeren. Er stond geen bord, en was een zijweg van de hoofdweg. Blijkt dus dat er al eerder, straten verderop aangeven staat dat een zone is waarin je niet langs de straat mag parkeren. Geldt blijkbaar voor alle straten en zijstraten daar? Mss bij jou ook het geval? Dat je denkt dat het geen 60 weg is, vanwege ontbreken van een bord, maar dat het dat toch daadwerkelijk is.
- Paskal
- Auto: meerdere
Het is niet voor niks dat ik exacte data van opnames noemde

Die info komt uit Cyclomedia waar ik dus ook toegang toe heb. Eigenlijk is het een soort Streetview, maar dan met jaarlijkse opnames overal in Nederland inclusief opnamedatum. Daar is echter qua data en opnames niet meer uit te halen dan ik al postte.