Ziek ..... Nieuw leven!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
PD power

Re: Ziek...............Uitslag controle scan

Bericht door PD power » 11 feb 2014, 21:10

:thumbup:

JP

Bericht door JP » 11 feb 2014, 21:19

Toppie Riceaux........ :thumbup: Enjoy life....!!

@ Sjoerd; spoedig herstel toegewenst...... :D

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 11 feb 2014, 21:27

Ik mag eerste periode geen piekbelastingen van m'n hart vragen, dus kijk voorlopig niet in het NSFW draadje! :blink:

JP

Bericht door JP » 11 feb 2014, 21:45

:tooth: :tooth: da's misschien beter ja........

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 feb 2014, 03:13

Sjoerd MP BMW schreef: Ik zit zelf ook thuis. Vorige week is er een hartklep geplaatst op een plaats waar twaalf jaar geleden eerder al eens een hartklep was geplaatst via open-hartoperatie. Dit keer via de lies, dus herstel gaat veel sneller!
Was wel spannend omdat al een eerdere poging in november was gedaan, maar vanwege mijn gecompliceerde bouw van m'n hart was die precederen niet geslaagd en als het dit keer niet zou lukken dan moest de boel weer open met langere duur van herstel en kans op complicaties. Ik ben geboren met een viervoudige hartafwijking met nog enkele complicaties die erbij zijn gekomen.
Oh my. ...

------------

Fantastisch nieuws weer Rico.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 feb 2014, 15:12

Fijn nieuws Rico! :thumbup:

328Ti

Bericht door 328Ti » 12 feb 2014, 20:16

Top Riceaux, enjoy life again!

Kan je de titel van het topic ook wijzigen in : Beter :df: :beer:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 12 feb 2014, 21:47

Sjoerd MP BMW schreef:Dat zijn de betere berichten! Hoofdpijn en misselijkheid, met je voorgeschiedenis denk je meteen het ergste...

Ik zit zelf ook thuis. Vorige week is er een hartklep geplaatst op een plaats waar twaalf jaar geleden eerder al eens een hartklep was geplaatst via open-hartoperatie. Dit keer via de lies, dus herstel gaat veel sneller!
Was wel spannend omdat al een eerdere poging in november was gedaan, maar vanwege mijn gecompliceerde bouw van m'n hart was die procedure niet geslaagd en als het dit keer niet zou lukken dan moest de boel weer open met langere duur van herstel en kans op complicaties. Ik ben geboren met een viervoudige hartafwijking met nog enkele complicaties die erbij zijn gekomen.

Edit: rare iPad woordkeuze
Oei, sterkte met het herstel! Misschien een rare vraag, maar wat zijn de levensverwachtingen met een viervoudige hartafwijking en wat voor last heb je er van in het dagelijks leven?

@328Ti: Beter zou ik mezelf nog niet willen noemen. Blijft natuurlijk een chronische aandoening waar ik vroeg of laat weer last van ga krijgen. Ieder half jaar dat ik weer te horen krijg dat er niks is veranderd is voor mij een hele opluchting. En op het moment voel ik me gelukkig ook weer goed, zolang dat zo blijft ben ik tevreden! :thumbup:

Vandaag weer de eigen verklaring voor het CBR terug gekregen van de neuroloog. Morgen even kopieren en dan weer opsturen. Reactie van het CBR zal wel even duren. Gelukkig is m'n rijbewijs nog tot eind mei geldig. En ik ga er vanuit dat het rijbewijs ook zonder problemen weer verlengt kan worden.
Laatst gewijzigd door Riceaux op 11 jan 2022, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 feb 2014, 08:52

Sjoerd sterkte.

Rico: Prima. :thumbup:

Tommy

Bericht door Tommy » 14 feb 2014, 20:26

Goed bericht!

En mbt een tetralogie van Fallot kan je wel oud worden, Eerst een bio gehad en nu een TAVI? Als het nog een keer moet dus aan de mechano. Tenminste, als het om de aortaklep gaat en niet pulmonaal. Tot die tijd scheelt het een hoop ellende van antistolling, NOAC's zijn er nog niet voor kunstkleppen.

https://www.hartstichting.nl/aangeboren ... van-fallot" onclick="window.open(this.href);return false;

Of het is een andere afwijking :-)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 16 feb 2014, 10:23

Jep, het is TvF maar meeste kennen het niet dus benoem 't naar de leek tegenwoordig zo.
Als je enkel TvF hebt en hersteloperatie krijgt prima, maar bij mij was functioneerde de pulmonaal niet en dus verwijderd. In die jaren heeft het hart zich nog groter kunnen maken. Jaren later is er alsnog een homograft geplaatst welke later door een endocarditis is bevangen. Intussen functioneerde deze weer matig en dus lekkages. Hartritme stoornissen hebben toen doen besluiten een ICD te plaatsen, ik heb er inmiddels vijf versleten. :)
Nu misschien ook een pacemaker door vergroeide sinusknoop. Dit was 't in a nutshell en benoem het daarom ook wel eens TvF+

Laat ik 't zo zeggen: ik ben geregeld als casus behandeld tijdens de colleges van m'n broer, vriendin en schoonzusje welke geneeskunde hebben gestudeerd. Zit ik medisch geregeld tussen de dokters... prive ook! :)

Levensverwachting weet ik niet, ik houd wel rekening met een iets kortere dan gemiddeld maar ben daar niet dagelijks mee bezig (verzekeraars wel). Behalve kwantiteit is er er ook nog een kwaliteit van leven. Al een paar keer op randje gelegen en probeer dus van iedere dag te genieten, dat wel eens in strijd is met opvoeding volgens ondernemerschap en rentmeesterschap. :)

Tommy

Bericht door Tommy » 16 feb 2014, 12:53

Groot gelijk Sjoerd, het gaat om kwaliteit. Behoorlijke historie al achter de rug, indrukwekkend en interessant(dat laatste is mijn vakDeFormatie :) maar dat zal je binnen de familie ook wel hebben herkend ) Voor de DF-ers kunnen we je "mods" uitdrukken in aantal GT3's qua geld ;-)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 feb 2014, 13:02

Pfoe zeg, pittig verhaal.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 26 feb 2014, 16:47

Joow! Een update: ik moet natuurlijk m'n conditie weer opbouwen, maar mentaal is het al goed te merken!
Had ik er eerst dagen bij dat ik werk liet liggen omdat ik simpelweg geen "zin" in had, ga ik nu als een "dolle". Zwaar fysiek laat ik nog ff langs mij heen gaan, maar kan nu mooi administratiewerk doen. Bovendien deze week weer een woning verhuurd! :D

Ik durf zelfs weer met genoegen in het topic van JP te kijken! :hot:
Tommy schreef:Voor de DF-ers kunnen we je "mods" uitdrukken in aantal GT3's qua geld ;-)
Jeps en dan te bedenken dat m'n eerste ICD door m'n ouweheer betaald is, omdat de verzekering dat niet wilde. Over de extra kosten die ik gemaakt heb tijdens opnames (lees: telefoon en TV) hebben ze ook nooit moeilijk gedaan.

Peric

Bericht door Peric » 26 feb 2014, 17:03

Als ik dit allemaal zo lees moet je zooooo blij zijn als je gezondheid goed is..
Dan is tijdelijk zonder werk zitten allemaal betrekkelijk.
Goed nieuw Sjoerd! Succes!

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 26 feb 2014, 17:13

Thanx!

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 feb 2014, 12:35

Geweldig Sjoerd. :)

Tommy

Bericht door Tommy » 27 feb 2014, 13:15

En je kan ook altijd richting de leek doen alsof je jezelf aan het chiptunen bent als de ICD wordt bijgesteld :-D

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 mar 2014, 16:53

En het CBR faalt opnieuw. Paar weken geleden m'n eigen verklaring opgestuurd. Vanochtend een brief in de brievenbus gekregen met een doorverwijzing naar een keurend neuroloog. Werd ik een paar minuten later gebeld door m'n moeder dat zij de brief had ontvangen die naar de neuroloog had moeten gaan. Met mijn medische gegevens erin. Brieven zaten in een verkeerde volgorde in de envelop waardoor ze naar mijn vorige woonadres waren verstuurd. Gelukkig was dat nu dus naar m'n ouders, maar voor hetzelfde geld hadden mijn medische gegevens dus bij een wildvreemde in de brievenbus gezeten. :gek:

CBR direct maar gebeld. Ten eerste melding gemaakt dat die brief op het verkeerde adres was bezorgd. Reactie: dat is niet mogelijk, bewijs het eerst maar. Nou, ik heb ze hier voor me liggen, dus welke inhoud wilt u weten? Nou volgens ons systeem zijn ze wel naar het juiste adres verstuurd, dus het is niet mogelijk dat u die brief voor zich heeft liggen. (Word je dus min of min voor leugenaar uitgemaakt door zo'n domme telefoontrut)
Daar maar niet verder op in gegaan.
Nou was ik het ook niet eens met de instelling waardoor ik gekeurd zou moeten worden. Vorige keer door dezelfde instelling gekeurd, zitten alleen op zaterdag hier in de buurt en de keurend arts heeft laat ik het netjes zeggen, vrij weinig verstand van hoe zo'n keuring moet verlopen.
Instelling waar ik de keer ervoor was gekeurd was dikke prima en 125 euro goedkoper, dus ik wil daar weer graag gekeurd worden. Nou heb ik de vorige keer uiteraard wat informatie ingewonnen over de keuze van die instellingen en het blijkt dat je volgens de wet zelf een instelling uit mag kiezen. Dus ik zei tegen haar: Ik wil ook graag bij een andere instelling gekeurd worden. Nou dat moest ze even overleggen met de medisch adviseur. 5 minuten later kwam ze weer aan de lijn, ik mocht inderdaad zelf een instelling kiezen, no shit sherlock dat zei ik net ook al. Dus ik noem de instelling waar ik graag gekeurd wil worden, moest ze dat weer overleggen. In plaats van dat ze dat direct even vroeg of mij liet uitpraten, moest het uiteraard weer op haar manier. Weer 5 minuten later, ja u mag daar gekeurd worden. U moet zelf een afspraak maken en ons daar dan van op de hoogte stellen zodat wij dan de papieren op kunnen sturen naar die instelling. Mevrouw, die papieren heb ik hier al liggen dus die kan ik zelf ook meenemen, scheelt weer tijd en geld. Nee meneer dat moeten wij zelf doen, zodat we zeker weten dat het goed gaat. Grapje zeker? Hoezo meneer? Nou ik heb de papieren die bij die andere instelling moesten belanden ook zelf ontvangen. Ja maar meneer, nogmaals, dat is niet mogelijk.

Kortom, het CBR heeft me wederom verbaasd over de achterlijkheid van hun personeel. Maar ik mag nu gekeurd worden door een zelf uitgekozen arts en het bespaard me weer 125 euro. :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2014, 17:04

wat een gedoe...
en ons helpt ons geld verzamelen en macht uit voeren achtige zaken bijna...scary.

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2014, 17:05

pphffff

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 14 mar 2014, 17:10

Prutsers bij het cbr. Echt niet normaal zeg...

JP

Bericht door JP » 14 mar 2014, 17:23

:kotsen: Bahbah......maar zo gaat het tegenwoordig blijkbaar met alles. KPN, Essent, WNL (water), Belastingdienst, etc....etc.... Al die daar zitten, luisteren niet, en regelen ook niets.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2014, 17:35

vroeger praatte je meer met de schakel van :ongeveer als:
de laatste jaren is het meer met een link in de schakel...en hoe groter iets des te meer linken en dus des te meer kans op een breuk in de schakel ergens waardoor mis communicatie ontstaat en of grote kans op.

link 1 kan het goed doen en stuurt naar link 2...link 2 is wat rommeliger en minder persoonlijk en dus behandelt het als nummer...?
waardoor het niet juist aankomt bij link 3 en de schakel niet goed verloopt, met als gevolg dat het niet zo verloopt als geplant en of er juist schade ontstaat door toedoen van onderdelen in die (soms bad) linkjes die geen goed 'team' zijn/vormen en de 'klant'/patient' de dupe wordt van.

dan bv bel je weer eens en krijg je weer een ander aan de telefoon waardoor je weer moet afwachten hoe het dan nu gaat...kortom, net de lotto soms :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 mar 2014, 18:37

Fixed :tooth: :mrgreen:
GTRene schreef:vroeger...knip :duh: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :duh: knip...soms

Plaats reactie