Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door dvh » 02 nov 2010, 23:33

Ja 15min per week om te kijken of je ouders nog leven na 12 bomaanslagen is meer dan genoeg.. :mrgreen: :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 nov 2010, 23:38

Ik denk dat er maar verdomd weinig mensen in Nederland uberhaupt te vinden zijn die politieke vluchtelingen terug willen sturen naar een land waar het nog steeds onveilig is. Punt is alleen, hoe bepaal je wanneer dat het wel is?

Een bomaanslag lijkt me niet voldoende, want dan zouden bijv. Madrid en Londen na de aanslagen ook onveilig zijn en een reden tot vluchten.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 nov 2010, 23:45

Maus335i schreef:Ik denk dat er maar verdomd weinig mensen in Nederland uberhaupt te vinden zijn die politieke vluchtelingen terug willen sturen naar een land waar het nog steeds onveilig is. Punt is alleen, hoe bepaal je wanneer dat het wel is?
Daar zullen ongetwijfeld richtlijnen voor bestaan. Nu is er door Nederland besloten dat Irak wel veilig is, ook al vindt het Europees Hof voor de Rechten van de Mens dat dat niet zo is. Dat is al opmerkelijk, maar het is in een soort van meerderheid besloten.
Maar daar ging het me niet om, als een besluit in meerderheid genomen is vind ik dat verder prima. Het ging me alleen, uitsluitend, om dat applaus. Ik vind niet het besluit, maar wel de reactie daarop een beschamende vertoning.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 nov 2010, 08:40

Als 't zo doorgaat komt er eens 'n tijd dat Irak veiliger is dan Nederland. :lol:

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 03 nov 2010, 09:11

dvh schreef:Zat gisteren een stukje te kijken op Ned2 ofzo over vluchtelingen.
Het is allemaal makkelijk praten vanaf je luie stoel, maar als je daar met je gezin in de kou staat zonder geld en zonder toekomst.. is toch andere koek.

Ik heb het ermee te doen.
Ondanks dat je soms met oogkleppen op naar je eigen situatie kijkt, en wat beter zo zijn voor Nederland, zijn dit dingen die je gewoon niet weg kan denken en waar wat mij betreft gewoon hulp en steun voor moet blijven komen.
+1

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 03 nov 2010, 10:09

Gisteravond, vanaf 9min:30 kijken.

Riemen versus Arend Jan Boekestein, 90% met Arend Jan eens...
Bij 24:19 geroffel na de speech van Marijnissen:)
http://player.omroep.nl/?aflID=11646401" onclick="window.open(this.href);return false;

Niall

Bericht door Niall » 03 nov 2010, 10:17

Het verbaast mij dat de volgende dingen niet vaker in het nieuws is geweest onder de rechts partijen:

http://books.google.nl/books?id=hfK9SqHSaccC" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurabia" onclick="window.open(this.href);return false;

In engeland is een paar jaar geleden voor gewaarschuwd maar dat werd door links afgedaan als stemmingsmakerij.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 nov 2010, 11:02

Robin schreef:Gisteravond, vanaf 9min:30 kijken.

http://player.omroep.nl/?aflID=11646401" onclick="window.open(this.href);return false;
die Rob? cultuur man...wat een miegel...en tja Theologie gestudeerd en niks geleerd :wink:
al zegt ie wel weer waarheden over geld en elite lui met kleppen op, dat gedeelte maar de rest over Wilders en de vergelijkingen is angst en niet snappen dat het ff nodig is for a wake up call.

en dat stuk daarna van Athene :shocking:
en dat ze niet weten hoe die mensen weg te krijgen vanwege procedures...
daardoor wordt het juist onmenselijk mijns inziens.
in theorie zou je zeggen huur 2 vliegtuigen en zet ze weer in hun thuisland...klinkt misschien hard maar zo kan het toch ook niet...
Parijs is al net zo iets...soms lijkt het alsof er meer niet van origine fransen wonen dan fransen...als er wat gebeurt komen al die rel jongeren weer naar buiten...

soms gaat het niet om netjes te zijn of te open voor vanwege bepaalde mensenrechten standpunten, ooit gemaakt voor een goed doel, maar denk dat er her en der wat aanvullingen ingemaakt moeten worden.
dat lijkt me beter/duidelijker voor iedereen.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 nov 2010, 11:10

Niall schreef:Het verbaast mij dat de volgende dingen niet vaker in het nieuws is geweest onder de rechts partijen:

http://books.google.nl/books?id=hfK9SqHSaccC" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurabia" onclick="window.open(this.href);return false;

In engeland is een paar jaar geleden voor gewaarschuwd maar dat werd door links afgedaan als stemmingsmakerij.
Eurabia...indeed, die 2de link staat veel info in.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 nov 2010, 11:49

Robin schreef:Gisteravond, vanaf 9min:30 kijken.

Het antwoord van Afshin Ellian!
Weblog Afshin Ellian
Het sprookje van het groeiende fascisme
woensdag 3 november 2010 10:44

De politite hield de demonstratie onder controle
Terecht heeft burgemeester Eberhard van der Laan de demonstratie van hooligans en extreemrechts naar een industrieterrein verplaatst.

De media spraken steeds van een pro-Wildersdemonstratie. Dat vond ik raar. Want in een vroeg stadium had Wilders laten weten dat hij niets met die mensen en hun demonstratie van doen heeft.

Hoezo dus pro-Wilders?

Openbare orde
De media wilden suggereren dat Wilders een extreemrechtse groepering aantrekt, die dan vervolgens de openbare orde wilde verstoren.

De linkse media werden teleurgesteld. Ten eerste kwamen slechts een paar mensen opdagen. Ten tweede is het de politie en de gemeente Amsterdam gelukt om de zaak onder controle te houden.

Maar de vraag blijft: in hoeverre is onze samenleving gevoelig voor extreemrechtse verwerpelijke opvattingen en daden?

AIVD
De AIVD kwam deze week met een rapport over extreemrechtse groepen in Nederland. In ‘Afkalvend front, blijvend beladen’ komt de AIVD tot de conclusie dat de dreiging van extreemrechts en rechts-extremisme tegen de democratische rechtsorde in Nederland gering is.

Een interessante conclusie. Er zijn dus weinig mensen in Nederland die belangstelling hebben voor extreemrechtse opvattingen. En die personen met extreemrechtse opvattingen vormen geen ernstige bedreiging voor onze rechtsorde.

Fortuyn
Sommigen beweerden dat 9/11, de islam en de moorden op Fortuyn en Van Gogh zouden bijdragen aan de toename van extreemrechtse aanhang in Nederland.

Dat is niet het geval: ‘Politiek-maatschappelijke gebeurtenissen en ontwikkelingen, zoals de aanslagen van 11 september 2001, de moorden op Fortuyn en Van Gogh, of de financieel-economische crisis, blijken nauwelijks een invloed van betekenis te hebben op de aard, ernst of omvang van de dreiging die uitgaat van extreemrechts en rechts-extremisme.

Door leiders is op dergelijke gebeurtenissen in het verleden met terughoudendheid of zelfs niet gereageerd, uit vrees voor een verkeerde interpretatie van hun uitingen of mogelijke strafvervolging. Hiermee zijn politiek-maatschappelijke gebeurtenissen en ontwikkelingen amper bruikbaar als thema’s om een achterban bijeen te brengen of te mobiliseren.’

Fascisme
Al degenen die de islamcritici verweten dat zij bijdragen aan de groei van het fascisme door hun kritiek op de politieke islam, blijken het bij verkeerde eind te hebben.

Feitelijk zag ik ook nooit aanwijzingen waaruit zou blijken dat de aanhang van extreemrechts aan het groeien is. Maar waarom wilden zij dat wij daarin gingen geloven?

Op die manier kon een legitieme discussie over islam en integratie de mond worden gesnoerd.

Handelaren in angst
Toch moesten wij geloven dat sinds 9/11 het fascisme aan het groeien is in Europa. De handelaren in angst zagen wel brood in dit sprookje.

De AIVD schrijft daarover; ‘De dreiging die aan extreemrechts en rechts-extremisme wordt toegeschreven is vaak groter dan deze op basis van de resultaten van onderzoek van de AIVD blijkt te zijn. Deze veronderstelde dreiging berust op beeldvorming. Het beeld sluit aan bij, en is gebouwd op de breed gedragen maatschappelijke antipathie tegen extreemrechts en rechts-extremisme.

De links-extremistische opponenten AFA en KAFKA hebben een rol in het ontstaan van de beeldvorming rondom extreemrechts en rechts-extremisme. Ze ontlenen hun bestaansrecht aan de dreiging die hiervan kan uitgaan en cultiveren het beeld dat deze groot is en groeit.’

Zo lang de fascistische dreiging bestaat, kunnen de extreemlinkse groeperingen hun bestaansrecht legitimeren. Dit geldt niet alleen voor de extreme groepering.

Linkse figuren
Ook sommige gewone linkse figuren hebben voordeel bij het cultiveren van het beeld dat de fascisten aan de poorten van Amsterdam staan. Met dit argument wordt de discussie natuurlijk monddood gemaakt.

Een sprookje minder. Gelukkig maar.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 nov 2010, 14:45

Ik heb heerlijk genoten van de posts van de afgelopen 6 pagina's. Het is duidelijk dat Hielke het debat ruimschoots heeft gewonnen :thumbup:

Waar ik zelf echter bang voor ben, is dat de gemiddelde Nederlander niet doorheeft dat het oplossen van het Moslim-probleem feitelijk niets verandert aan hun individueel bestaan. Er zijn weinig mensen die letterlijk last van Moslims hebben. Er wordt veelal met de stroom mee gepraat.
Hielke schreef:Nine Eleven en de moord op Van Gogh speelden zich in een tijd af dat de anti islam gevoelens nog in een vroeg stadium van ontwikkeling waren. Deze twee gebeurtenissen waren DE kans voor allochtone moslims in Nederland om zich tegen het geweld in hun religie af te zetten. Die kans hebben ze laten schieten. De regie in Nederland is nu in handen van Wilders.
Het gevaar daarin is dat het uiteindelijk tot onmenselijke vormen van haatzaaien jegens Moslims zal kunnen leiden, waardoor we moeten vrezen dat met Moslims niet hetzelfde zal gaan gebeuren als de Joden in Duitsland. Dat is mijn ware angst.

En dit sluipt zo makkelijk in een samenleving, dat je het niet doorhebt. Mensen idealiseren Wilders. Dat is met Hitler destijds ook gebeurd. Er zijn legio studies over maatschappelijke gevaarlijke situaties die kunnen ontstaan bij verkeerde percepties. Weliswaar volledig uitvergroot, maar ik vind dat we hiervoor nu al moeten waken.

Dit is het zogenaamde Stanford-gevangenisexperiment.
Aangezien de deelnemers aan het experiment geselecteerd waren op hun psychologische stabiliteit, toont het aan dat ieder mens in staat is om vrij snel in een sadist te veranderen op het moment dat deze enerzijds denkt dat hij/zij overal straffeloos mee wegkomt en anderzijds onder druk staat van een groep. Daarnaast is waarschijnlijk ieder mens geneigd in apathie te vervallen wanneer men in een onderdanige rol wordt gedwongen. Veel mensen vinden het moeilijk om assertiviteit op te brengen tegenover iemand die invloed op hen wil uitoefenen. Het experiment van Zimbardo toont aan dat we steeds waakzaam moeten zijn tegenover de valkuilen van de beïnvloeding die we dagelijks meemaken.
Als dit in Nederland zo doorgaat, moeten we hiervoor echt bang zijn. En ik lieg niet, ik kan je nu al een handvol DF-ers noemen die hiervoor zo in aanmerking komen terwijl het experiment nog niet eens is begonnen :)

Ik zie zo voor me dat Wilders echt volledig aan de macht komt, Moslims verboden wordt op straat te leven en op elke hoek van de straat een grote poster van Wilders tevoorschijn komt. Niet dat ik denk dat dit gaat gebeuren, maar laten we aub wel bewust zijn van ons verleden !

En dan komen we weer terug bij mijn eerste punt, namelijk dat het Moslim probleem niet het grootste maatschappelijke probleem is. Er zijn veel meer politieke problemen in Nederland waren Nederlanders al jaren last van hebben. De PvdA, CDA en VVD hebben dit nooit kunnen oplossen. Er valt ook niet veel op te lossen, maar in elk geval leven onder de mensen het gevoel dat politiek maar niets voor ze doet.

En nu is er dan eindelijk een frisse wind in ons politieke landje - dat is nu net de reden waarom ik het juist geweldig vind dat Wilders aan de macht komt - en concentreert hij zich alleen maar op Moslims. Althans, dat lijkt het geval te zijn. Maar waarom concentreert de PVV zich niet meer op alle andere maatschappelijke problemen ?

Ik heb nu sterk het gevoel dat na 4 jaar regeren er heel weinig zal veranderen, behalve op Moslim-gebied.

Dus wat voor oplossingen brengt dit de gemiddelde Nederlander dan ? Agenten op straat, zorg, onderwijs, werkloosheid etc etc ? Dat was een van de redenen waarom ik Pim Fortuijn graag aan de macht had willen zien, om de mensen die er minder verstand van hebben te bewijzen dat een frisse wind in de politiek geen wezenlijke veranderingen kan brengen. Politiek is niet beïnvloedbaar. Het is aan verandering onderhevig, maar zal de maatschappelijke issues nooit kunnen beïnvloeden. Dat kunnen alleen mensen zelf.
Michel P schreef:Dat fragment van Teeuwen moet gewoon in elke inburgeringscursus, gaan de mensen stuiteren, dan zijn ze gezakt...........
Geweldige opmerking. Kan ik me helemaal in vinden.

Een radicale verandering op een aantal essentiële punten is puur noodzakelijk. Daar ben ik het met Hielke en vele anderen mee eens. Ik denk alleen niet dat de huidige koers de juiste koers is, tenzij we met gezond verstand blijven denken en in ons achterhoofd houden dat de geschiedenis zich niet mag herhalen. Alleen dan kan mijn angst worden weggenomen.

Verder ben ik voorstander van radicale oplossingen met betrekking tot mensen met een uitkering, mensen die zich aantoonbaar distantiëren van de Nederlandse samenleving. Daaronder valt ook het aanpakken van radicale jongeren die zich tegen de samenleving afkeren. Pak dan de problemen per punt aan, maar benoem ze niet onnodig onder de grote Moslim-noemer.

Ik denk echter dat de vele andere politieke partijen ook hun programma's wel goed hebben aangepast hierop, maar ik ben het met de protest stemmers eens dat hier misschien onvoldoende tegen is gedaan. Maar dit berust ook deels op onwetendheid. Zo is de aanscherping van regels voor gezinshereniging niet een Wilders of PVV aangelegenheid, maar een Paarse ontwikkeling. Alleen duurt het vaak jaren voordat het zover komt, waardoor niemand meer weet welke partijen hier achter zitten. Das natuurlijk ook wel wat jammer.

Dit geldt ook voor het verlaagde aantal asielzoekers in Nederland. Het is het Paarse kabinet die met de invoering van de nieuwe Vreemdelingenwet op 1 april 2001 hierin is geslaagd. Om een enigszins geloofwaardige verandering teweeg te brengen betekende dit wel de invoering van het Generaal Pardon. Dat ging echter om maar 26.000 mensen verspreid over de afgelopen 15 (!) jaar, terwijl er alleen jaarlijks al 45.000 binnenkomen op grond van migratie. Dat zijn meer dan een half miljoen mensen over 15 jaar, dus die 26.000 is echt peanuts. Ook dit heeft met onwetendheid te maken. En Wilders maakt daar graag gebruik van. Jullie slikken en geloven het allemaal wel :)

Bovendien heeft de Nederlandse overheid nooit een geloofwaardig uitzettingsbeleid gehad, dus begin daar dan ook eerst mee. Ik snap nog steeds niet dat de overheid onvoldoende aan uitzettingen doet van uitgeprocedeerde asielzoekers. Let wel: Irak heeft hier natuurlijk niks mee te maken. In Irak is het op dit moment alles behalve veilig dus logisch dat je die personen nu niet kan uitzetten, maar dat betekent natuurlijk niet dat die mensen ook een verblijfsvergunning krijgen ! Nogmaals, we moeten politieke vluchtelingen niet verwarren met mensen die een burgeroorlog ontvluchten. Die mensen krijgen hier tijdelijk bescherming. En moeten zodra de situatie herstelt weer terug, tenzij het natuurlijk niet hersteld en 5 jaren voorbij zijn gegaan.

Dat veel van die mensen mobieltjes hebben Tom is niet zo raar. We praten hier niet over economische vluchtelingen (mensen zonder geld die hun heil in het rijke Westen zoeken) want die hebben natuurlijk geen enkele rechten op verblijf.

Concluderend kan ik stellen dat er nu min of meer blind wordt gevaren op een ingezette Moslim-koers, iets wat ik zelf meer als een briesje beschouw van de tornado aan problemen die ons land heeft. En dan vraag ik me oprecht af: als dat briesje voorbij gewaaid is, wat blijft er dan over na de wervelstorm die ons land inmiddels heeft gepasseerd ?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 03 nov 2010, 15:24

Wilder is niks meer dan een breekijzer van deze tijd.
Een emotionele reactie op jarenlang polderen, het voeden van de zieligheidsindustrie, het uitgekleed zien worden van onze verzorgingsstaat, en het algemene gevoel van onveiligheid, wat welliswaar zwaar gevoed is door de media, doch alom als aanwezig wordt gevoeld.
Men was het beu.
Alleen wilders ging hier keihard tegenin, en die rare poppekast van het moslim bashen wordt voor lief genomen.

Over een paar jaar, als deze rechtse aanpak vruchten gaat afwerpen, zal de macht van wilders minder worden.
Andere partijen plukken uit zijn programma wat wel bij ze past in deze rechtse wind, en wilders blijft over met zijn moslim langspeelplaat.
Dan heeft hij zijn functie gedaan, en blijft over als een nichepartij. Niks meer, niks minder.

De jaren 30 komen echt niet terug hoor. :nah:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 03 nov 2010, 15:28

Ik hoop ook dat dat het scenario is, al moet je wel waken voor dat wat Ilja beschrijft. Voor de joden begon het ook relatief onschuldig.

smiley

Bericht door smiley » 03 nov 2010, 15:47

Ravin ///M schreef:Voor de joden begon het ook relatief onschuldig.
Simpel volk wat niks te vreten had, en geen toekomst had. Makkelijk in te pakken voor adolf.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Depressie#Duitsland" onclick="window.open(this.href);return false;
Het nederlandse volk mag wel iets meer krediet krijgen dan dat labeltje.
Niet iedereen zit op donderdagavond o o chersos te kijken :nah: (hoewel ik barbie wel zou doen)
Laatst gewijzigd door smiley op 03 nov 2010, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 nov 2010, 16:01

dat bedoel ik maar, en Macboy pfff kom op zeg, overdrijven is ook een vak :wink:
je lijkt bijna alles te gedogen...26.000 mensen peanuts? duh...
stel je voor een dorp met zeg 10.000 mensen en je stopt daar die 26.000 mensen bij, is dat peanuts? of jij krijgt ineens 26.000 mensen die jou als advocaat willen en dat je morgen begint 26.000 verschillende zaken, das peanuts?
of je krijgt ze op visite...peanuts? think before you speak.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 nov 2010, 16:10

GTRene schreef:dat bedoel ik maar, en Macboy pfff kom op zeg, overdrijven is ook een vak :wink:
stel je voor een dorp met zeg 10.000 mensen en je stopt daar die 26.000 mensen bij, is dat peanuts? of jij krijgt ineens 26.000 mensen die jou als advocaat willen en dat je morgen begint 26.000 verschillende zaken, das peanuts?
20 klontjes suiker in één kopje koffie is ook veel. Wat wil je nou eigenlijjk zeggen? :D

GTRene

Bericht door GTRene » 03 nov 2010, 16:14

Mari Oh Oh! schreef:
GTRene schreef:dat bedoel ik maar, en Macboy pfff kom op zeg, overdrijven is ook een vak :wink:
20 klontjes suiker in één kopje koffie is ook veel. Wat wil je nou eigenlijjk zeggen? :D
dat 26.000 klontjes nog meer is :mrgreen:
lees dat stukje uit Macboy's pleidooi maar eens en met hoeveel gemak hij daarover praat. :wink:

dit stukje, maar dat pfff ging over meer storys in het "pleidooi" :wink:
Macboy schreef:Generaal Pardon. Dat ging echter om maar 26.000 mensen verspreid over de afgelopen 15 (!) jaar, terwijl er alleen jaarlijks al 45.000 binnenkomen op grond van migratie. Dat zijn meer dan een half miljoen mensen over 15 jaar, dus die 26.000 is echt peanuts. Ook dit heeft met onwetendheid te maken. En Wilders maakt daar graag gebruik van. Jullie slikken en geloven het allemaal wel :)

Snipe

Bericht door Snipe » 03 nov 2010, 16:23

Macboy kan prima voor zichzelf spreken, maar het lijkt me dat hij bedoelt dat die 26.000 niks voorstelt op het totale aantal inwoners. Als je het terugrekent naar dat dorp met 10.000 inwoners waar je het over hebt, zou het om minder dan 16 mensen gaan.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 nov 2010, 16:25

26000 over 15 jaar is minder dan 1800 mensen per jaar. Vind ik niet zo schokkend. Dat het wegens 'achterstallig onderhoud' in één keer moest is inderdaad jammer, maar dan nog is het alleen psychisch, want ze waren er toch al.

smiley

Bericht door smiley » 03 nov 2010, 16:31

Eh...15 jaar? We hebben ze toch niet opgespaard ofzo?
In de afgelopen 30 jaar hebben we een kleine 200.000 vluchtelingen toegelaten. Dat zijn er 6.666 per jaar.
Dan is de verwerking van 26k in 1 klap best wel veel.
Allemaal een woning, uitkering, begeleiding etc.

http://www.vluchtelingenwerk.nl/pdf-bib ... DEF_RW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 03 nov 2010, 16:35

Snipe schreef:
Macboy kan prima voor zichzelf spreken, maar het lijkt me dat hij bedoelt dat die 26.000 niks voorstelt op het totale aantal inwoners. Als je het terugrekent naar dat dorp met 10.000 inwoners waar je het over hebt, zou het om minder dan 16 mensen gaan.
26.000 zijn er 26.000 die hier anders niet zouden zijn, in dat licht bezien is dat een groot aantal zie mijn voorbeelden.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 nov 2010, 16:39

Dat kan best joh. Ik gebruik gewoon de cijfers die hier voor handen waren en waar Rene op reageerde. :)

Snipe

Bericht door Snipe » 03 nov 2010, 16:39

GTRene schreef:26.000 zijn er 26.000 die hier anders niet zouden zijn, in dat licht bezien is dat een groot aantal zie mijn voorbeelden.
Ze waren er al, alleen werd dat legaal. Er is dus niemand extra de grens over gegaan, zowel het land in als het land uit. Het was een administratieve handeling.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 nov 2010, 16:43

GTRene schreef: 26.000 zijn er 26.000 die hier anders niet zouden zijn, in dat licht bezien is dat een groot aantal zie mijn voorbeelden.
Ik probeerde alleen aan te tonen dat dat voorbeeld niks over het aantal zegt. Twee voeten is veel in één schoen, gelukkig heb je er 2 . 26000 mensen zijn veel in een dorp met 10.000 inwoners, maar iets minder in een land met bijna 17.000.000 inwoners.

Hielke

Bericht door Hielke » 03 nov 2010, 16:44

Ilija, ik deel je zorgen over waar het met de anti moslim gevoelens heengaat, maar ik deel de strekking van de rest van je betoog niet.

Voor de moslimproblematiek gebruik je de metafoor van een briesje en voor de andere, volgens jou veel grotere maatschappelijke problemen, de metafoor van een orkaan. Maar ik zie die orkaan niet. Ok, we hebben een financiële crisis, maar die heeft de rest van de wereld ook. We hebben problemen die met vergrijzing te maken hebben op te lossen, maar dat geldt voor heel veel landen (zonder onze oudedagsvoorziening) nog veel erger. Voor de rest gaat het hier verschrikkelijk goed. De welvaart mocht wat mij betreft nog wat eerlijker verdeeld worden, dat wel. Die orkaan van jou zie ik als een heerlijk zomeravond windje.

Dat briesje daarentegen als een zware noordwester tijdens springvloed. Ik sprak laatst met Robin en ook hij sprak ongeveer woorden van jouw strekking. De gemiddelde Nederlander heeft in zijn persoonlijke leven geen last van Moslims. Als je daarmee bedoeltdat die gemiddelde Nederlander niet uit z'n wijk wordt weggepest, dat ie niet de keel wordt doorgesneden, dat z'n dochter en vrouw niet voor hoer worden uitgemaakt, dat ie zijn kleine winkeltje ergens in een grote stad niet voor de zoveelste keer overvallen ziet worden, dan heb je allemaal gelijk. Maar intussen is er dus een kleiner dan gemiddelde groep die al die zaken wel heeft moeten ondergaan. Daar is de gemiddelde Nederlander (voldendammer) zich heel bewust van. Hij stemt Wilders omdat ie straks niet tot die kleine slachtoffergroep wil behoren. Hij stemt ook Wilders omdat de PVV heeft berekend dat de migratie minstens 6 miljard euro per jaar kost. Hij stemt Wilders omdat we in Europa een unieke situatie meemaken waarin de gasten de gastheren voor rotte vis uitmaken. Homo's, vrouwen, andersgelovenden en niet gelovenden worden door het boek van de gasten onder vuur genomen.

In het verre en korte verleden van de mensheid zijn oorlogen en burgeroorlogen om fracties van bovenstaande opsommingen uitgebroken. Zijn massa deportaties en massamoorden om heel wat minder dan een tiende van het de ernst van mijn relaas gerechtvaardigd. God verhoede dat we naar zwarte tijden teruggrijpen maar als er iemand wel heel onvoorzichtig met de knoppen van de orkaanmachine aan het draaien zijn dan zijn dat onze inmiddels wijd en zijd verbreidde moslimgasten in Nederland.

Zo, dit was de laatste keer dat ik zo'n lap tekst op de iPad typ :?

Plaats reactie