Nederland gaat naar de haaien
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Nederland gaat naar de haaien
Noem mij naïef of positivistisch ingesteld, maar dat alle overheden de boel belazeren vind ik dan weer minder geloofwaardig dan dat alle multinationals een scheve schaats rijden. De waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Naief misschien:)
Maar positivistisch vind ik je zeer zeker niet mbt je denkwijze tov multinationals/bedrijfsleven, eerder negativistisch;)
De burger is er voor de overheid, om te dokken en zich 'genaaid'te voelen.
De overheid moet er voor de burger/het volk zijn. Daar is het in vroegere eeuwen wel eens mis gegaan.
Ik vind het zwart/wit ook die kant opgaan, op gemeentelijk, nationaal en internationaal niveau.
Maar positivistisch vind ik je zeer zeker niet mbt je denkwijze tov multinationals/bedrijfsleven, eerder negativistisch;)
De burger is er voor de overheid, om te dokken en zich 'genaaid'te voelen.
De overheid moet er voor de burger/het volk zijn. Daar is het in vroegere eeuwen wel eens mis gegaan.
Ik vind het zwart/wit ook die kant opgaan, op gemeentelijk, nationaal en internationaal niveau.
- Bram
Ik ga misschien wat te kort door de bocht ten aanzien van de multinationals, maar krijg daar helaas ook vaak reden toe.
Al heb jij ook een punt, zeker met het #PRISM verhaal nu bijvoorbeeld.
Al heb jij ook een punt, zeker met het #PRISM verhaal nu bijvoorbeeld.
- dvh
Was ik maar een multinational..
* zucht *
* zucht *
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
http://www.dvhbrillen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is nog vrij.dvh schreef:Was ik maar een multinational..
* zucht *
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ng_on.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondernemers nog zwaarder belasten, BTW naar 23%.... waar gaat dit naartoe? Ze zijn compleet losgeslagen...
Ondernemers nog zwaarder belasten, BTW naar 23%.... waar gaat dit naartoe? Ze zijn compleet losgeslagen...
- Bram
Dat gaan ze er toch nooit doorheen krijgen 
- dvh
Ow?
Maar belastingschalen ook naar 49% max
Ik moet het nog even aanzien wat het allemaal zal gaan betekenen.
Niet veel goeds waarschijnlijk.. Maar whats new.
Maar belastingschalen ook naar 49% max
Ik moet het nog even aanzien wat het allemaal zal gaan betekenen.
Niet veel goeds waarschijnlijk.. Maar whats new.
-
Robin
In Istanbul of Ankara op 'n plein staan is relaxeder dan de link van Wouter te lezen.
Dit menen ze toch niet?!?!
Dit menen ze toch niet?!?!
- InjectTheVenom
Naar Brussel..... duhWouter81 schreef:http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ng_on.html
- dvh
Robin kan weer rustig in de zon gaan zitten.
http://www.nu.nl/economie/3504073/belas ... rmijn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorlopig

http://www.nu.nl/economie/3504073/belas ... rmijn.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorlopig
- Luco
Ja en ik geloof nog in sprookjes 
- Bram
Dat blijkt, je houdt jezelf al jaren voor de gek met die Renaults van je, bagger 
- Luco
Ach ja, bij mij rijdt het gros tenminste, die subaru van jouw heeft alleen de eerste drie maanden van zijn leven de weg gezien, de rest van zijn leven bij jouw bestond uit wegrotten in de schuur
En die bmw die je had was ook geen lang leven beschoren toch
-
Robin
http://www.nu.nl/binnenland/3504510/ned ... leven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Herkennen we dit hele verhaal? Ik wel.
Herkennen we dit hele verhaal? Ik wel.
'Nederlanders leiden steeds soberder leven'
Ruim een derde van de Nederlanders (34 procent) heeft ervoor gekozen uit eigen beweging een soberder leven te leiden. Daarmee lijkt de bevolking in toenemende mate de verminderde welvaart te accepteren.
Foto: ANP
Dat is de conclusie van de Mentaliteitsmonitor 2013 van onderzoeksbureau Motivaction.15 jaar geleden was dat percentage 23 en was de samenleving materialistischer ingesteld.
Bezit is minder belangrijk geworden. Het delen van een auto of andere materiële zaken wordt steeds gewoner. Kiezen en meer doen met minder is een van de voornaamste kenmerken van de tijdgeest, zo luidt een van de conclusies.
Het aantal Nederlanders dat zich instelt op de nieuwe werkelijkheid neemt gestaag toe. Een grotere eigen verantwoordelijk en een minder grote afhankelijkheid van de overheid wordt door 43 procent omarmd.
Expressie
Dat blijkt uit het schriftelijke onderzoek dat sinds 1998 via een representatieve steekproef jaarlijks onder minimaal 1000 Nederlanders wordt uitgevoerd.
Andere opvallende graadmeters in het huidige mentaliteitsklimaat zijn een groeiende hang naar expressie via sociale media, het zoeken naar kicks en een fascinatie voor geweld.
Geweld op tv en in films wordt niet langer massaal verworpen. In 1998 vond 82 procent dat geweld op televisie beperkt moest worden, nu is dat nog maar 68 procent.
Gejaagd
De tijdgeest wordt als egoïstisch en gejaagd ervaren, blijkt uit het onderzoek. Op basis daarvan brengt Motivaction de veranderende motieven en behoeften in kaart.
Zaken als betrokkenheid bij de maatschappij en de rol van tradities zijn op hun retour. In plaats daarvan zoeken mensen hun contacten in de beperkte kring van familie, vrienden, bekenden, collega’s en het netwerk van gelijkgestemden. De ‘BV Ik’ is in opmars, stellen de onderzoekers vast.
De crisis vertaalt zich ook in een toenemende belangstelling voor dromen en fantasieën. Het spelen van games en het bekijken van 3D-films behoort tot het arsenaal om aan de werkelijkheid te ontsnappen. Ook wordt in crisistijd veel waarde gehecht aan het opdoen en delen van bijzondere ervaringen.
Door: ANP
- Luco
Behalve politici, die zijn echt niet soberder gaan leven.
Wachtgeldregeling van 10 jaar
Als zelfstandige heb je alleen de "crepeer maar lekker" regeling.
Wachtgeldregeling van 10 jaar
Als zelfstandige heb je alleen de "crepeer maar lekker" regeling.
- GTRene
zat ik me net ook al te verwonderen...
en dat excuus waarom die regeling zo riant was vond ik nergens op slaan gezien ook andere groepen zoiets kan overkomen en er ook niet zo'n regeling voor die groep bestaat dacht ik.
Het kan nog een stuk korter, zeg bv 2 jaar zodat ze in die 2 jaar zich kunnen omscholen tot putje schepper ofzo en of daarna bv gewoon in een ww oid belanden als ze geen ander werk kunnen vinden bv net als bv de meeste normale burgers.
en dat excuus waarom die regeling zo riant was vond ik nergens op slaan gezien ook andere groepen zoiets kan overkomen en er ook niet zo'n regeling voor die groep bestaat dacht ik.
Het kan nog een stuk korter, zeg bv 2 jaar zodat ze in die 2 jaar zich kunnen omscholen tot putje schepper ofzo en of daarna bv gewoon in een ww oid belanden als ze geen ander werk kunnen vinden bv net als bv de meeste normale burgers.
- Bram
Eens met dat de regeling onverklaarbaar riant is. Omscholen tot putjesschepper lijkt me dan weer minder zinvol, de meeste politici lijken dan wel dom, maar zijn sowieso hoger geschoold dan de gemiddelde putjesschepper 
-
Robin
Tja politici wringen zich ook in alle bochten om er (stukken) beter van de worden. 'We' noemen dat 'graaiers' omdat we zelf 'niet zo zijn', toch?...
....maar 'ons' wel irl en bijv op sociale media/ internet veel mooier/leuker/ nep voordoen dan dat 'we' in werkelijkheid zijn.
Dat is, denk ook, 'n beetje mede de strekking van het stuk, de tijdgeest.
Helemaal bovenin valt 't te halen, (Oranje Boven.
)maar daar mogen we 't nooit over hebben, dus pakken we de subtop, de politici en multinational 'graaiers'.
Deze tijdgeest is niks voor mij, wetende dat ik ook vaak meedoe in die ratrace...

....maar 'ons' wel irl en bijv op sociale media/ internet veel mooier/leuker/ nep voordoen dan dat 'we' in werkelijkheid zijn.
Dat is, denk ook, 'n beetje mede de strekking van het stuk, de tijdgeest.
Helemaal bovenin valt 't te halen, (Oranje Boven.
Deze tijdgeest is niks voor mij, wetende dat ik ook vaak meedoe in die ratrace...
- GTRene
- Martijn_bmw
Robin schreef:http://www.nu.nl/binnenland/3504510/ned ... leven.html
Herkennen we dit hele verhaal? Ik wel.![]()
'Nederlanders leiden steeds soberder leven'
Ruim een derde van de Nederlanders (34 procent) heeft ervoor gekozen uit eigen beweging een soberder leven te leiden. Daarmee lijkt de bevolking in toenemende mate de verminderde welvaart te accepteren.
Foto: ANP
Dat is de conclusie van de Mentaliteitsmonitor 2013 van onderzoeksbureau Motivaction.15 jaar geleden was dat percentage 23 en was de samenleving materialistischer ingesteld.
Bezit is minder belangrijk geworden. Het delen van een auto of andere materiële zaken wordt steeds gewoner. Kiezen en meer doen met minder is een van de voornaamste kenmerken van de tijdgeest, zo luidt een van de conclusies.
Het aantal Nederlanders dat zich instelt op de nieuwe werkelijkheid neemt gestaag toe. Een grotere eigen verantwoordelijk en een minder grote afhankelijkheid van de overheid wordt door 43 procent omarmd.
Expressie
Dat blijkt uit het schriftelijke onderzoek dat sinds 1998 via een representatieve steekproef jaarlijks onder minimaal 1000 Nederlanders wordt uitgevoerd.
Andere opvallende graadmeters in het huidige mentaliteitsklimaat zijn een groeiende hang naar expressie via sociale media, het zoeken naar kicks en een fascinatie voor geweld.
Geweld op tv en in films wordt niet langer massaal verworpen. In 1998 vond 82 procent dat geweld op televisie beperkt moest worden, nu is dat nog maar 68 procent.
Gejaagd
De tijdgeest wordt als egoïstisch en gejaagd ervaren, blijkt uit het onderzoek. Op basis daarvan brengt Motivaction de veranderende motieven en behoeften in kaart.
Zaken als betrokkenheid bij de maatschappij en de rol van tradities zijn op hun retour. In plaats daarvan zoeken mensen hun contacten in de beperkte kring van familie, vrienden, bekenden, collega’s en het netwerk van gelijkgestemden. De ‘BV Ik’ is in opmars, stellen de onderzoekers vast.
De crisis vertaalt zich ook in een toenemende belangstelling voor dromen en fantasieën. Het spelen van games en het bekijken van 3D-films behoort tot het arsenaal om aan de werkelijkheid te ontsnappen. Ook wordt in crisistijd veel waarde gehecht aan het opdoen en delen van bijzondere ervaringen.
Door: ANP
Ook hier herkenbaar!
voornamelijk bij de wens voor een groter huis, 7 jaar geleden kocht ik mijn huis met het idee 5 jaar wonen, beetje overwaarde pakken en door naar een groter huis...
Nu door de crisis zit ik uiteraard nog in hetzelfde huis en ben eigenlijk ook tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk gewoon erg lekker leef in dit huis (wat inmiddels volledig is opgeknapt naar mijn zin met nieuwe badkamer, keuken, vloeren, gestuct, etc) en me afvraag of ik nog wel zo nodig naar een groter huis wil...
- Bram
Kijk en zo kun je het ook bekijken natuurlijk, gewoon proberen positief te blijven. Inleveren doen we allemaal...
-
Robin
Positief proberen blijven, mee eens.Bram schreef:Kijk en zo kun je het ook bekijken natuurlijk, gewoon proberen positief te blijven. Inleveren doen we allemaal...
En we leveren allemaal in. Dudelijk ook.
Maar ik vind wel dat 'n bepaald deel (van NL) betaalt/inlevert voor 'n ander deel.
De middengroep(en die is HEEL groot/het grootst in NL) is altijd de dupe geweest in 't naoorlogse Nederland.
Lagere klasses waren altijd al lagere klasses en hadden 't al moeilijk/geen cent te makken in hoogconjunctuur en wordt nu nogmaals de hand boven 't hoofd gehouden. Tja.
En de hogere klasses die 'graaien' en 'naaien' of blijven buiten schot of vertrekken naar 't buitenland.
- Bram
Klopt, maar is dat ooit anders geweest? In het feodale systeem gebeurde dat ook al
Dat we blijven zorgen voor hen die het minder hebben vind ik niet zo'n probleem, zolang je maar kritisch en zorgvuldig bent en blijft in het toekennen van hulp. Ik heb, door omstandigheden, ook een periode gehad waar het allemaal ineens fors minder werd en daar slaap je niet lekker van. Daar ben ik trouwens zonder hulp uitgekomen.
Zo'n verhaal over fraude door Bulgaren maakt me nogal pissig en dan al helemaal de reactie en actie van politiek Den Haag erop. Vierendelen dat soort lui, en de bestuurders die het zover hebben kunnen laten komen. Basiszorg moet blijven bestaan, maar dan wel voor hen die het nodig hebben om een menswaardig bestaan te leiden (of zou het lijden zijn).
Gegraai word ik ook kotsbeu van, met name als het met publiek geld is. Een jaarsalaris van 15 miljoen van zo'n ASML directeur vind ik opmerkelijk, maar dat bedrijf heeft met haar naam, onderzoek, productie en verkoop meerwaarde voor Brabant/Nederland. Dan vind ik die 15 miljoen makkelijker te verkopen dan zo'n trut die laatst met ruzie weg ging bij een zorginstelling en na 7 weken werk even €170.000,- mee graaide. Daar kan ik me echt serieus kwaad om maken...
Heeft er ook mee te maken dat ik gewoon tegen het vermarkten van de zorg ben, die perverse financiële prikkels die bestuurders daar menen nodig te hebben omdat dat marktconform is kunnen we daar missen als kiespijn...
Dat we blijven zorgen voor hen die het minder hebben vind ik niet zo'n probleem, zolang je maar kritisch en zorgvuldig bent en blijft in het toekennen van hulp. Ik heb, door omstandigheden, ook een periode gehad waar het allemaal ineens fors minder werd en daar slaap je niet lekker van. Daar ben ik trouwens zonder hulp uitgekomen.
Zo'n verhaal over fraude door Bulgaren maakt me nogal pissig en dan al helemaal de reactie en actie van politiek Den Haag erop. Vierendelen dat soort lui, en de bestuurders die het zover hebben kunnen laten komen. Basiszorg moet blijven bestaan, maar dan wel voor hen die het nodig hebben om een menswaardig bestaan te leiden (of zou het lijden zijn).
Gegraai word ik ook kotsbeu van, met name als het met publiek geld is. Een jaarsalaris van 15 miljoen van zo'n ASML directeur vind ik opmerkelijk, maar dat bedrijf heeft met haar naam, onderzoek, productie en verkoop meerwaarde voor Brabant/Nederland. Dan vind ik die 15 miljoen makkelijker te verkopen dan zo'n trut die laatst met ruzie weg ging bij een zorginstelling en na 7 weken werk even €170.000,- mee graaide. Daar kan ik me echt serieus kwaad om maken...
Heeft er ook mee te maken dat ik gewoon tegen het vermarkten van de zorg ben, die perverse financiële prikkels die bestuurders daar menen nodig te hebben omdat dat marktconform is kunnen we daar missen als kiespijn...
- Martijn_bmw
Beide eens Robin!
Ik probeer het dus ook altijd zo positief mogelijk te bekijken en behoor qua salaris ook in de middengroep van NL
Die uitkeringen in de lagere klasse gaan ook nergens over... zo ken ik ook een alleenstaande moeder met administratief baantje van 32uur verdiend geloof ik 1500 bruto ofzo en krijgt aan toeslagen voor kinderbijslag, huurtoeslag, kindgebonden budget, kinderopvang toeslag, afkoop ER ziektekostenverzekering, zorgtoeslag enz meer binnen dan ze aan salaris binnen krijgt en heeft zo een totaal inkomen van 1250 netto salaris + 1300 uitkeringen = 2550EUR Netto... daar moet je met gewoon een baan voor hebben met 3800EUR bruto en dan krijg je geen enkele uitkering meer....
kortom bizar verschil! en dus gewoon legaal mogelijk in NL
*En nu weer positief zijn
*
Ik probeer het dus ook altijd zo positief mogelijk te bekijken en behoor qua salaris ook in de middengroep van NL
Die uitkeringen in de lagere klasse gaan ook nergens over... zo ken ik ook een alleenstaande moeder met administratief baantje van 32uur verdiend geloof ik 1500 bruto ofzo en krijgt aan toeslagen voor kinderbijslag, huurtoeslag, kindgebonden budget, kinderopvang toeslag, afkoop ER ziektekostenverzekering, zorgtoeslag enz meer binnen dan ze aan salaris binnen krijgt en heeft zo een totaal inkomen van 1250 netto salaris + 1300 uitkeringen = 2550EUR Netto... daar moet je met gewoon een baan voor hebben met 3800EUR bruto en dan krijg je geen enkele uitkering meer....
kortom bizar verschil! en dus gewoon legaal mogelijk in NL
*En nu weer positief zijn